Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:W
Je bent racistisch als je doet alsof rellende Turken erger zijn dan Hooligans, wat ben je dan als je doet alsof het minder erg is dan Hooligans?
Nouja, laat maar weer eigenlijk haha, volgens mij komen we hier toch niet uit
nps schreef:996981 schreef:Hij zegt nergens dat alle Turken het land uit moeten?
Hij zegt letterlijk "Vertrek naar Turkije" tegen op X. Ik heb zo'n hekel aan dit laffe gedoe, het is gewoon racistisch en haatzaaien.
nps schreef:Dus, als Nederlanders rellen op Twitter gaan roepen dat ze allemaal het land uit moeten?Ik vind het echt om te huilen, rellende boeren heeft iedereen sympathie voor, rellende Turken worden door onze godvergeten premier het land uit geinternet. En mensen die demonstreren voor het klimaat mogen ook worden platgereden trouwens.
Alle rellen moeten even sterk veroordeeld worden.
996981 schreef:nps schreef:Hij zegt letterlijk "Vertrek naar Turkije" tegen op X. Ik heb zo'n hekel aan dit laffe gedoe, het is gewoon racistisch en haatzaaien.
Met daarbij en plaatje van relschoppers
Citaat:[knip]Het zijn verdorie in Nederland geboren mensen. Oppakken en mijn part de bak in, maar de opmerking "vertrek naar Turkije" dat vind ik rascistische en not done.
Loretta schreef:Wilders speelt het natuurlijk wel weer handig. Hij doet een rachistische uitspraak waar links Nederland vervolgens geheel terecht over valt. En aan het eind wordt het zo geframed en verdraaid dat de beeldvorming ontstaat dat links helemaal prima vindt dat Turkse Nederlanders gaan rellen.
Loretta schreef:Wilders speelt het natuurlijk wel weer handig. Hij doet een rachistische uitspraak waar links Nederland vervolgens geheel terecht over valt. En aan het eind wordt het zo geframed en verdraaid dat de beeldvorming ontstaat dat links helemaal prima vindt dat Turkse Nederlanders gaan rellen.
Roodvos schreef:Citaat:[knip]Het zijn verdorie in Nederland geboren mensen. Oppakken en mijn part de bak in, maar de opmerking "vertrek naar Turkije" dat vind ik rascistische en not done.
Waarom noemen we deze mensen dan Turken (of Marokkanen, allochtonen of [vul in]) en niet gewoon Nederlanders? Weet iemand dat?
En wat ik mij al heel lang af vraag: zou het helpen (met acceptatie en integratie) om iedereen die in NL geboren wordt gewoon Nederlander te noemen?
pien_2010 schreef:Vind jij dat dan wel ok, dat laatste zinnetje 99....?
Het zijn verdorie in Nederland geboren mensen. Oppakken en mijn part de bak in, maar de opmerking "vertrek naar Turkije" dat vind ik rascistische en not done.
996981 schreef:pien_2010 schreef:Vind jij dat dan wel ok, dat laatste zinnetje 99....?
Het zijn verdorie in Nederland geboren mensen. Oppakken en mijn part de bak in, maar de opmerking "vertrek naar Turkije" dat vind ik rascistische en not done.
Nee, maar ik vind het evenmin oké telkens alles te verdraaien. Weet jij of de relschoppers in nl geboren zijn?
Volgens mij hebben we genoeg te discussiëren als we het bij de feiten houden
pien_2010 schreef:996981 schreef:
Nee, maar ik vind het evenmin oké telkens alles te verdraaien. Weet jij of de relschoppers in nl geboren zijn?
Volgens mij hebben we genoeg te discussiëren als we het bij de feiten houden
. Jij weet niet zo goed als ik dat de PVV elke keer met enorme allochtone cijfers komt in de grote steden waarbij het gros Nederlanders zijn (dubbel paspoort).
Dit is gedraai en daar vind ik wel wat van 99. Dit hoort gewoon kei en kei hard veroordeeld te worden. Anders worden dit soort uitspraken nog meer salonfähig!
ruitje schreef:
Babootje schreef:Valt me op dat in deze hele discussie over de hoofddoek het vooral gaat over racisme en discriminatie, terwijl het dat nu juist - volgens mij - niet is.
In een blik op de NOS legt Zana Ramadani aan interviewer Jan Leyers uit dat de hoofddoek niet zomaar een kledingstuk is.
https://x.com/eenblikopdenos/status/1808927563349381598
Er zijn mensen tegen de hoofddoek om wat die vertegenwoordigt. Niet tegen de dragers ervan. Die mensen hoor je ook niet zeggen : "Alle hoofddoekdragers het land uit."
Die mensen continu in de racismehoek duwen is niet terecht.
ruitje schreef:Ik ben wel oprecht benieuwd he, je zou toch moeten zeggen dat Wilders niet 'alleen' zijn X account beheerd? Zit hier dan een marketingteam achter zeg maar?
En wat is dan de tactiek? Wat is het doel.
Dat vind ik boeiend...
ruitje schreef:Wat is het doel.