Oekraïne

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martichr
Berichten: 1178
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:51

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Ach weet je elnienjo, dat we in de wereld een serieus vluchtelingen peobleem hebben moge duidelijk zijn. Alleen dat soort posts met dat soort "oplossingen" valt voor mij onder gemakkelijke populistische kletskoek gespeend van elk invoelend vermogen.

Ach, het is net zo populistisch als de mensen die hier komen met het voorstel van een beleid waar iedereen zo maar binnen mag komen en alles helemaal goed gaat. Als de slogan "geen gezeik, iedereen rijk" al niet eerder gebruikt was dan zou ik daar een politieke bokt-partij mee oprichten, haha.


Samen voor ons eigen bedoel je? Lijkt passender..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:59

pien_2010 schreef:
Je bedoelt je post helemaal niet grappig. Wat jij nu doet gebeurt ook iedere keer. Ik schrijf notabene dat we een serieus vluchtelingen probleem hebben waar ik ook de oplossing niet voor weet.
Ik heb het helemaal niet over de deur wagenwijd open gooien. Dat maak jij ervan en ook de populistische partijen. Juist daardoor zal er nooit een goede oplossing worden gevonden.
De oplossing weet ik niet. Maar alles naar Rwanda is niet de oplossing net zo min als de deuren wagenwijd open gooien. Door de discussie te voeren in de twee uiterste, zoals jij het nu stelt, zet je groepen tegenover elkaar. Daar los je niets mee op. Helaas is dat wel iets dat teveel gebeurt.

Ik reageer ook niet inhoudelijk op jou of zeg dat jij dat zegt, ik quote jouw post omdat je het over het populisme hebt maar een zelfde soort populisme, met precies de tegenovergestelde mening, zie je hier op bokt ook. Waar in NL vooral de "rechtse kant" veel populisten kent, is het hier op bokt overduidelijk de "linkse kant" die zich populistisch uitlaat en bijval krijgt.

Andere gunnen elkaar gewoon niets, het is allemaal egoïsme, hoe durf je het te schrijven, etc.

pien_2010

Berichten: 44033
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:07

Citaat:
1. Creëer een permanent hoofdkwartier voor het US 5th Army Corps in Polen
2. Extra roulerende brigade inzetten in Roemenië
3. Zet 2 extra F-35 squadrons in naar het VK
4. 'Verbeter' roterende inzet in de Baltische staten
5. Zet 2 extra marine-destroyers in naar Spanje, waardoor het totaal van 4 naar 6 . komt
6. Zet 'extra' luchtverdediging in voor Duitsland, Italië


Bedankt Irmaz.

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:32

Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.

pien_2010

Berichten: 44033
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:44

Telpeva schreef:
Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.


Daar ben ik het dus mee eens. Ik vind dat onaardig, onnodig, ongezellig en beter iets om niet meer te doen.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:24


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:45

Telpeva schreef:
Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.

Is die 'haha' niet gewoon een verwijzing naar een komisch duo dat in het verleden veel succes had met de slogan die Enzino in zijn post aanhaalt?

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:00

Ik ben nog elke dag blij dat ik aan deze kant van de wereld ben geboren, ook al hebben we ook soms te zeuren over Links of Rechts.
Je zal maar huis en haard moeten verlaten, om in leven te blijven, of je kinderen nog een toekomst te geven. Vaak weg van familie, opas en omas die jou ook keihard nodig hebben. Wat een tragiek om daartussen te moeten kiezen. Ik heb echt veel moeite met het commentaar hier van sommigen, dat zo gespeend is van enige vorm van empatie….

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:12

oomens schreef:
Telpeva schreef:
Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.

Is die 'haha' niet gewoon een verwijzing naar een komisch duo dat in het verleden veel succes had met de slogan die Enzino in zijn post aanhaalt?
Kijk eens terug in zijn berichten hier. De haha's vliegen je al weken om de oren.

Erg grappig, haha.

Benzz
Berichten: 3120
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:15

Babootje schreef:
Ik ben nog elke dag blij dat ik aan deze kant van de wereld ben geboren, ook al hebben we ook soms te zeuren over Links of Rechts.
Je zal maar huis en haard moeten verlaten, om in leven te blijven, of je kinderen nog een toekomst te geven. Vaak weg van familie, opas en omas die jou ook keihard nodig hebben. Wat een tragiek om daartussen te moeten kiezen. Ik heb echt veel moeite met het commentaar hier van sommigen, dat zo gespeend is van enige vorm van empatie….

Je verwoord precies wat ik denk. Ik begrijp echt niet dat mensen zo kortzichtig zijn. Toevallig iemand vandaag nog live gesproken die ook steeds over hun en wij spraken. Heb ook letterlijk gezegd, het is wij en met jou woorden zorg je er voor dat er tweedeling is en die is er niet.

We leven in een verrotte wereld en wij hebben het geluk om in een rijk westers land te zijn geboren, maakt niet dat je direct het alleen recht hebt daarop.

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:34

oomens schreef:
Telpeva schreef:
Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.

Is die 'haha' niet gewoon een verwijzing naar een komisch duo dat in het verleden veel succes had met de slogan die Enzino in zijn post aanhaalt?

Thanks voor je verduidelijking, de referentie naar van Kooten en de Bie was langs mij heen gegaan!
Vergeef mij ik was -5 in die tijd, ik heb er geen actieve herinnering aan :+

Verder ga ik mee in wat Ailil zegt, het viel mij ook eerder al op, niet alleen bij dit laatste bericht.

Benzz
Berichten: 3120
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:01

Telpeva schreef:
Vergeef mij ik was -5 in die tijd, ik heb er geen actieve herinnering aan :+

.

Ja goed excuus, daar vinden we natuurlijk wel wat van :+ :+

grapje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 01:11

Telpeva schreef:
Enzino kan je verduidelijken waarom je posts afsluit met 'haha' want ik lees ze keer op keer vooral als verkapt getreiter: 'haha kijk hoe dom die opmerking is, ik ben zo veel slimmer'. Misschien dat je bedoeling anders is want dat is soms lastig in te schatten met geschreven tekst, vandaar dus mijn vraag.

Dit was mijn laatste zin:
Citaat:
Als de slogan "geen gezeik, iedereen rijk" al niet eerder gebruikt was dan zou ik daar een politieke bokt-partij mee oprichten, haha.


Voor de duidelijkheid, ik ben niet echt van plan een politieke partij op te richten voor bokt leden. Die haha geven aan dat die zin een nogal hoog sarcasme niveau heeft, dus volgende landelijke verkiezen mag je gewoon stemmen wat je altijd doet want ik wil de Tweede Kamer helemaal niet in. Veelste saai voor mij.

Afbeelding

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:28

Heb je nou zelf echt niet door dat die 'sarcasme' hier niet op zijn plaats is?

Je ziet, keer op keer, hierdoor de sfeer veranderen en toch blijf je doorgaan.

Jammer.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:01

Mwoah, er is ook wel een hoog hap-gehalte hoor eerlijk gezegd.....

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:36

Daar ben ik het mee eens. Maar ik snap oprecht niet waarom je zoiets, binnen een topic met zo'n onderwerp, steeds maar blijft herhalen. Emoties zijn al hoog, je ziet dat je steeds van anderen negatieve reacties krijgt, waarom dan steeds zo door blijven gaan?

Ik snap het oprecht niet, het maakt me zelfs wat boos, maar dat zal dan blijkbaar de bedoeling zijn.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:18

Zo waar:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:39

Niet zo mooi getekend, maar wel grappig.

De spanning rondom Kaliningrad gaat mogelijk binnenkort op een einde lopen. Goederen zouden eigenlijk niet door Lithuania vervoerd mogen worden (embargo) wat zou betekenen dat Rusland geen landverbinding met Kaliningrad meer zou hebben.

Afbeelding

Reuters geeft aan dat het waarschijnlijk binnen een paar dagen opgelost zal zijn:
Citaat:
VILNIUS/BRUSSELS, June 29 (Reuters) - Trade through Lithuania to the Russian exclave of Kaliningrad could return to normal within days, two sources familiar with the matter said, as European officials edge towards a compromise deal with the Baltic state to defuse a row with Moscow.


Citaat:
If the traditional route for Russian goods to Kaliningrad, first via its ally Belarus and then Lithuania, is not restored, the Baltic state fears Moscow could use military force to plough a land corridor through its territory, the person said.

https://www.reuters.com/world/europe/ex ... 022-06-29/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:43

Ailill schreef:
Heb je nou zelf echt niet door dat die 'sarcasme' hier niet op zijn plaats is?

Je ziet, keer op keer, hierdoor de sfeer veranderen en toch blijf je doorgaan.

Jammer.

Zoveel mensen maken gebruik van sarcasme binnen dit topic, zoals jij:

Ailill schreef:
Humaan onderbrengen? In Rwanda?

Okay :+


Daar is toch niets mis mee? Het is een manier van communiceren.

pien_2010

Berichten: 44033
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:02

Dat zou fijn zijn als Kalingrad voor een deel gewoon weer aangevoerd kan krijgen via de treinverbinding. Is ook erg belangrijk voor de mensen daar. Tevens als dit gewoon normaal doorgang kan vinden, staat Europa ook sterk als het gaat dat Rusland in de toekomst eventueel dat landje wil gaan gebruiken om allerlei wapens op te zetten. Want dat kan dan natuurlijk ook niet.
Laat dat land dus gewoon een neutrale status hebben want lijkt me heel erg belangrijk voor alle partijen.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:02

enzino schreef:
Niet zo mooi getekend, maar wel grappig.

De spanning rondom Kaliningrad gaat mogelijk binnenkort op een einde lopen. Goederen zouden eigenlijk niet door Lithuania vervoerd mogen worden (embargo) wat zou betekenen dat Rusland geen landverbinding met Kaliningrad meer zou hebben.

[ [url=m/lNIH3l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Reuters geeft aan dat het waarschijnlijk binnen een paar dagen opgelost zal zijn:
Citaat:
VILNIUS/BRUSSELS, June 29 (Reuters) - Trade through Lithuania to the Russian exclave of Kaliningrad could return to normal within days, two sources familiar with the matter said, as European officials edge towards a compromise deal with the Baltic state to defuse a row with Moscow.


Citaat:
If the traditional route for Russian goods to Kaliningrad, first via its ally Belarus and then Lithuania, is not restored, the Baltic state fears Moscow could use military force to plough a land corridor through its territory, the person said.

https://www.reuters.com/world/europe/ex ... 022-06-29/

Er was nooit een volledige blokkade door Litouwen (pfff waarom kan Nederland niet gewoon de Engelse spelling voor landen gebruiken.. >;) .)
De blokkade gold alleen maar voor goederen die onder de sancties vielen. Waarschijnlijk komen die nog steeds niet door Litouwen en ik vermoed dat de Russen hun eigen opgezette fictieve "overwinning" vieren. :roll:
Of ben ik nu erg achterdochtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:11

Deze is ook wel grappig, haha ;)

Afbeelding
(even een lichtere noot)

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:34

Kan je gewoon posten zonder een ander belachelijk te willen maken? wel zo prettig

Anoniem

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:37

Volgens mij maak ik daar niemand belachelijk mee.

BigOne
Berichten: 38689
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:46

enzino schreef:
Volgens mij maak ik daar niemand belachelijk mee.



Klopt, alleen jezelf.

Maar wat betreft het verbod om goederen door Litouwen te vervoeren, dat geldt alleen voor staal, cement en dat soort spullen. Voeding en medische zaken mogen gewoon erdoor. En de rest kan allemaal prima per schip.