Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 13:17

Wat een reeks aanvallen weer ;(

Dat boek is mooi.
2 kanten laten zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 15:43

DuoPenotti schreef:
Maar waarom is er nu nooit eens een presentator die eens de feiten direct tegenover zet.

Omdat de media in Nederland vrijwel geheel in een soort "linkse" handen zijn. Die zeggen alleen wat in een vooropgezet plan past. Ook al is het in strijd met de waarheid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:02

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar waarom is er nu nooit eens een presentator die eens de feiten direct tegenover zet.

Omdat de media in Nederland vrijwel geheel in een soort "linkse" handen zijn. Die zeggen alleen wat in een vooropgezet plan past. Ook al is het in strijd met de waarheid.

Dit slaat echt nergens op, sorry.

De tafel van Gert is een Vlaams programma. Niet Nederlands. Daarbij is de Nederlandse media helemaal niet links. Ook niet in linkse handen. Dat is een populistisch riedeltje dat nergens op gebaseerd is.

En welk vooropgezet plan is het dan? Wie maakt dat? Dat van het jarenlange rechtse regeringsbeleid in Nederland? Welk “links” bolwerk is er dan? “Links” is geen groep mensen het is een politieke stroming. Links is ook pertinent niet goed of slecht.

Ik ben het volledig eens met dat ze eens kritische mensen moeten uitnodigen met verstand van zaken. Dus niet alleen maar schreeuwers die alle wolven dood willen knallen of idiote mensen die niet eens willen beheren. Maar feiten en de realiteit.

Alleen de realiteit is dat “de wolf” voor heel veel mensen geen probleem is. De meeste mensen in Nederland merken niks van de wolf. Hier op de Veluwe lopen de bossen nog elk weekend vol met loslopende honden. Er wordt nog volop met schapen gefokt ondanks dat de wolf hier loopt, zijn er nog zat lammetjes.

Daarom krijgt het gewoon niet de benodigde aandacht. Omdat niet genoeg mensen er last van hebben. Ja, in de bokt / paarden agrarische bubbel wel ja. Maar dat is maar een selecte groep.

Maar dit soort polariserende berichten over “zogenaamde linkse media” zijn niet helpend in het wolven dilemma. Deze toon zorgt ervoor dat mensen wegblijven uit het wolvendebat.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-26 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:06

Ah, dat scheelt mij een hoop typewerk. Thanks.
De laatste linkse regering was het kabinet–Den Uyl (1973–1977) onder leiding van Joop den Uyl.
Dus dat is al ff geleden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:08

Nu.nl
Heeft zelf gezegd dat ze minder aandacht geven aan de wolf anders zou hij in een slecht daglicht komen en dat was niet de bedoeling.

Ik weet het links stemmend bokt vind nu.nl geen linkse media. De rest van Nederland wel.

Daarnaast zijn hier al meerdere malen de lijntjes van de tv programma's met wakker dier PvdD en al dat soort connecties geplaatst. Dus ja de media heeft die banden en draagt dat ook massaal uit.

Daarom komen er zo weinig tegen geluiden op tv of de krant.

Dat heeft niets met een links kabinet te maken idd.
Wel met wat we vaker in de krant en tv zien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:14

Dat is gewoon niet waar dat nu.nl een duidelijke politieke agenda heeft. En “de rest van Nederland” is ook zoiets. Wie zegt dat? Ken jij heel Nederland? En wat is er mis met linkse media? Links is niet fout. Rechts is niet fout. Het is een politieke stroming.

En je kan zelf kiezen waar jij je nieuws leest he. Nu.nl is een commercieel bedrijf. Net als de Telegraaf. Die duidelijk rechts populistisch is. Ik vind Wierd Duk een facistische engnek. Dus dan lees ik zijn berichten gewoon niet. Zo simpel is het. :?

Daarbij is de wolf helemaal geen links-rechts discussie. Het is gewoon voor heel veel mensen niet relevant.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-26 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:16

In mijn omgeving kijken ze me gek aan als ik zeg dat ik niet meer op vakantie wil naar een wolvengebied. Ik heb een hondje van 11 kilo met het killerinstinkt van een garnaal. Een watje op vier pootjes. Die wordt gegrepen, opgegeten en uitgepoept.
In mijn (woon) omgeving speelt het gewoon niet: Wolven? Op de Veluwe? Nou, dan loop je daar toch omheen? Het is geen links-rechts ding, het is onbenul.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:19

Wat de agenda ook is van nu.nl
Ze hebben echt zelf gezegd minder wolven nieuws te plaatsen.
Dus geen gedode dieren meer zelfs geen aangevallen honden.
Enkel als het mensen zou treffen.
Omdat dan de wolf in een slecht daglicht komt te staan.

Hoe je dat noemen wilt mag jij weten.
Ik vind dat wel een bepaalde hoek in gaan betreft wat je wilt uitdragen.

En dat zal toch eerder in het linker spectrum zitten dan het rechtse.

Maar hoe je het ook noemt.
Berichten zo achter houden is niet zoals eerlijke berichtgeving hoort te zijn.

En de eerder geplaatste connecties van tv programma's naar partijen en clubs zoals de vegetarische slager enz linkten aan elkaar.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-03-26 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:23

Dat laatste is helemaal waar. Het is dom, kortzichtig, krom en van een journalistieke kwaliteit van lik-m'n-vestje. Maar dat maakt het nog niet links.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:24

Ze hebben drie dagen geleden nog wat geplaatst over de wolf. En 4 dagen geleden ook iets. Ik ben benieuwd naar meer informatie over de uitspraak die jij citeert, die dat ze niks meer willen posten over wolven.

Er is geen enkele media die elke aanval plaatst. Niet publiceren is niet direct achterhouden. Daarbij kan je elke “mogelijke” aanval niet als feit plaatsen voor er DNA onderzoek gedaan is. Ja, iedereen kan nadenken dat het waarschijnlijk een wolf was. Maar nee, je kan niet zomaar dat als feit brengen.

En waarom is het voor heel Nederland relevant dat er in een dorpje op de Veluwe vleesschapen gepakt worden door een wolf? Dat is regionaal nieuws.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:26

Waarom wordt links per definitie als voor wolf gezien en rechts per definitie als antiwolf?

In mijn zeer directe omgeving ken ik echt ook omgekeerd, mensen die absoluut aan de rechterkant zitten qua stemmen en pro wolf,

En mensen die absoluut aan de linkerkant zitten met stemmen die zeer wolf kritisch zijn.

Laten we alstjeblieft niet teveel gaan stigmatiseren hier/ te zwart wit denken.

Er zijn zelfs zéér groene (los van links rechts) die uiterst kritisch zijn.

MarlindeRooz

De vegetarische slager is in handen van een omstreden Braziliaanse vleesgigant trouwens. Die regenwouden verwoest voor de vleesindustrie. Echt een linkse hobby denk ik.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-26 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Had nog een Edit.

En de eerder geplaatste connecties van tv programma's naar partijen en clubs zoals de vegetarische slager enz linkten aan elkaar.
Dat was wel allemaal links.

En zo worden de Nederlandse mensen wel bespeeld.

Ik weet wel sinds dossier wolf geloof ik onze overheid en onze media en zogenaamde experts niet meer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:28

Marlinde dat zeiden ze eerder zelf in een filmje hier geplaatst.
Ik heb het niet zelf verzonnen als je er dat van wilt maken.

Zoek lekker zelf tig bladzijdes terug

Ondertussen is die vegetarisch slager verkocht ja.
Maar toen niet en was het weer van de man van zo'n tv troela.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-03-26 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:28

Zie het bericht boven je. De vegetarische slager was eerst van gigant Unilever en nu van een groot omstreden bedrijf uit de vleesindustrie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:30

Herhaling...
Is toen allemaal al gesproken.
Vind je het interessant zoek het terug.

Veel succes :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:30

Ik heb het terug gelezen.

DuoPenotti schreef:
Marlinde dat zeiden ze eerder zelf in een filmje hier geplaatst.
Ik heb het niet zelf verzonnen als je er dat van wilt maken.

Zoek lekker zelf tig bladzijdes terug

Ondertussen is die vegetarisch slager verkocht ja.
Maar toen niet en was het weer van de man van zo'n tv troela.

Een presentator van een tv programma heeft een partner die een vega vlees bedrijf had en nu is het een links programma volgens een warrig geschreven opiniestuk. Ik ben niet direct overtuigd.

Edit: daarbij worden tv-programma’s niet door 1 iemand bedacht of geschreven. Dus het is sowieso een raar argument.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-26 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:37

Dat was niet het enige en dat weet je zelf ook als je gezegd hebt alles gelezen te hebben. :j

Dan weet je ook van het filmpje waarin nu.nl zegt geen wolven nieuws meer te plaatse

Zijn ze daar van terug gekomen zou ik ze een bericht sturen :j

Ik sta daarbuiten wist je dat :')

Dus...

En deze herhaling ga ik nu niet houden.
Ben ik nu niet helder genoeg voor..

Fijne dag nog :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:38

Maar nu.nl plaatst wel wolvennieuws. Die video kan ik niet vinden.

En ik heb het zwaar gekleurde opiniestuk van 8 jaar oud gelezen inderdaad… opinie ja.

Als je iets 10x herhaalt wordt het nog geen feit helaas. Zou leuk zijn. Dan wil ik graag een werkende geldboom en wereldvrede. :P
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-26 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:39

Nogmaals dat ze terug zijn gekomen op hun eigen uitspraak paar maanden terug kan ik niet helpen.
Stuur ze een bericht voor opheldering zou ik zeggen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:42

DuoPenotti schreef:
Nogmaals dat ze terug zijn gekomen op hun eigen uitspraak paar maanden terug kan ik niet helpen.
Stuur ze een bericht voor opheldering zou ik zeggen :j

Waarom zou ik dat doen. Van mij hoeven ze niet elke mogelijke wolvenaanval op (vlees)schapen of ander vee op de voorpagina te plaatsen. Er is relevanter nieuws.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 18:49

Lynx doodt 27 schapen in Harz Duitsland
Citaat:
28 maart 2026/Harzgbergte/Duitsland
Lynxen zijn gefokt en uitgezet in oa Duitsland. Misschien kan dit het abnormale gedrag van deze Lynx verklaren
---
27 dode schapen in het zuidelijke Harzgebergte: genetische test bevestigt lynx als dader

In slechts enkele weken tijd zijn in het zuidelijke Harzgebergte maar liefst 27 schapen gedood, tot grote verbazing van experts.
Een DNA-analyse heeft nu licht geworpen op de mysterieuze schapensterfte. Hieronder volgt een overzicht van de bevindingen.

Zuid-Harz/MZ. - Ole Anders, die het herintroductieproject van de Euraziatische lynx in de Harzregio leidt, heeft verschillende gevallen van schapensterfte in het zuidelijke Harzgebergte onderzocht die aan lynxen werden toegeschreven: In slechts enkele weken tijd zijn 27 schapen gedood in het zuidelijke Harzgebergte. De getroffen dieren behoorden toe aan hobby-schapenhouders in Wickerode, Breitungen en Roßla.

https://www.mz.de/lokal/sangerhausen/27 ... 1774595358

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1DgfRy ... tid=wwXIfr

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 00:08

Dit filmpje kwam ik net op NU.nl tegen:

Wildcamera filmt hoe wolven en paarden elkaar naderen op Veluwe https://www.nu.nl/325228/video/wildcame ... eluwe.html

Wiens dieren lopen daar dan in godsnaam?!?!?! %) _-:(
Het zijn geen shetjes zo te zien. Die lichte lijkt iets Haflingerachtigs ofzo?

Doodeng dit!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 07:58

Ah dus idd ze houden zich niet aan hun woord.
Want de wolf zou een te slecht imago krijgen.

Gooien ze er een filmpje in wanneer ze niet aanvallen.
Om de poffertjes het idee te geven dat de wolfjes lief zijn.

De opgevreten veulens laten ze niet zien. Vermelden ze niet eens, nee aanvallen op paarden zijn zeldzaam.

Wat een sencuur. -:(-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 08:03

Ijslanders denk ik bij de Posbank?