Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Zet die link er dan ook even bij Cer, ipv zo denigrerend te doen. Ik ben ook geen fan van de Telegraaf maar feit dat ze dit plaatsen kan ook een tikje richting Wilders zijn.
Citaat:Al zijn er wat Turkse supporters vervelend geweest, dan is het nog geen reden om deze zo weg te zetten.
ruitje schreef:nps schreef:En vergeten we dan die Haagse reljeugd die het iedere oud&nieuw weer leuk vind hun stadje aan gort te slopen? Of de Ajax-Feyenoord supporters die elkaar voor de lol de hersens in slaan? Ohnee, het is alleen erg als "buitenlanders" het doen. En dat is geen racisme hoor. Treffend idd (of, we moeten gewoon concluderen dat Den Haag niet best is. Alle Hagenezen terug naar ... oh wacht...).
Goed nieuws in Frankrijk!, fijn!
Het is alletwee erg. Maar blijkbaar ben je racistisch als je tegen rellen bent![]()
Wat hier gebeurd, is volgens mij op micro niveau waar de groei naar rechts vandaan komt, echt...
Het niet kunnen zeggen dat iets gewoon niet oke is. Je mag rellende Turken toch gewoon niet oke vinden? Wat is dat nou voor iets geks dat we dat dan moeten bagatelliseren want Feyenoord doet het ook?
Citaat:Wat hier gebeurd, is volgens mij op micro niveau waar de groei naar rechts vandaan komt, echt...
Het niet kunnen zeggen dat iets gewoon niet oke is. Je mag rellende Turken toch gewoon niet oke vinden? Wat is dat nou voor iets geks dat we dat dan moeten bagatelliseren want Feyenoord doet het ook?
Citaat:gaan we hier nu verbaasd en verontwaardigd doen over uitspraken van Wilders?
dat was toch gewoon te verwachten, het zou bijzonder zijn als ie een keer zijn mond hield.
ruitje schreef:Bagatelliseren jullie nu rellen? 'Relletjes' ? Ik vind wat Wilders doet niet oke.
Maar kunnen we ook gewoon even benoemen dat het niet normaal is om te rellen.
juval schreef:ja, alles wat aandacht krijgt groeit .... en dat is wat Wilders zoekt, aandacht, positief of negatief.
maar negeren is ook geen optie.
nps schreef:Zegt iemand ooit van rellende Nederlanders, zie je wel, poedersuiker, terug naar hun eigen land? Het is alweer een excuus om een hele groep zwart te maken en het is meten met twee maten. Rellende hooligans wordt lang niet zo’n punt van gemaakt en rellende Nederlanders worden niet met de nek aangekeken en rellende Nederlanders voelen zich niet onwelkom en hoeven niet het land uit. Ja, dat is racisme, punt uit. Dit is weer precies wat in de eerder gedeelde column mooi wordt beschreven.
BigOne schreef:Echt ronduit belachelijk en triest dat vvd en nsc dit blijven accepteren. Bbb voorvrouw is er normaal als de kippen bij om commentaar te leveren op links maar nu, doodse stilte.
Electra63 schreef:Gewoon iedereen die geweld tegen hulpverleners en politie gebruikt, oppakken en straffen.
Dit geldt voor iedere hooligan, dus ook de Turkse hooligans.
Maar de toevoeging "het land uit" is gewoon not-done voor een politicus.
BigOne schreef:juval schreef:ja, alles wat aandacht krijgt groeit .... en dat is wat Wilders zoekt, aandacht, positief of negatief.
maar negeren is ook geen optie.
Wilders drijft op Twitter , 1,5 miljoen volgers ( hij volgt 1 account , dat van z’n katten)
Van die volgers komen er meer dan een miljoen uit moslim hatende landen, nog een lading bots erbij die alles van hem retweeten en een lading trouwe Nederlandse jaknikkers.
BigOne schreef:Wilders drijft op Twitter , 1,5 miljoen volgers ( hij volgt 1 account , dat van z’n katten)
Van die volgers komen er meer dan een miljoen uit moslim hatende landen, nog een lading bots erbij die alles van hem retweeten en een lading trouwe Nederlandse jaknikkers.
Loretta schreef:Weet niet welke peiling dat is, maar ik vind de peilingen van Ipsos het meest betrouwbaar. Daarin zie je volgens mij dat PVV fors inlevert en VVD en NSC winst boeken t.o.v. de vorige peiling https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer#unread Overigens ook behoorlijke winst voor PvdA-GL.BigOne schreef:Echt ronduit belachelijk en triest dat vvd en nsc dit blijven accepteren. Bbb voorvrouw is er normaal als de kippen bij om commentaar te leveren op links maar nu, doodse stilte.
Die staan nu mooi met de rug tegen de muur. In de laatste peilingen die ik gezien heb staan NSC en VVD op enorm verlies terwijl de PVV nog hoger staat.
ruitje schreef:Het is alletwee erg. Maar blijkbaar ben je racistisch als je tegen rellen bent![]()
Wat hier gebeurd, is volgens mij op micro niveau waar de groei naar rechts vandaan komt, echt...
Loretta schreef:nps schreef:Zegt iemand ooit van rellende Nederlanders, zie je wel, poedersuiker, terug naar hun eigen land? Het is alweer een excuus om een hele groep zwart te maken en het is meten met twee maten. Rellende hooligans wordt lang niet zo’n punt van gemaakt en rellende Nederlanders worden niet met de nek aangekeken en rellende Nederlanders voelen zich niet onwelkom en hoeven niet het land uit. Ja, dat is racisme, punt uit. Dit is weer precies wat in de eerder gedeelde column mooi wordt beschreven.
Dat is ook zeker waar. Aan de andere kant moet je ook absoluut niet de indruk wekken dat je deze relschoppers op wat voor manier de hand boven het hoofd houdt. Daarmee speel je Wilders alleen maar in de kaart. Dan kan die weer zeggen Links kijkt weg en blablabla.
Rellen is gewoon altijd fout.