Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:40

Tussen de Feyenoord hooligans zitten er ook met een Turkse achtergrond. Prachtige vorm van integratie #sarscasme

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:45

BigOne schreef:
Zet die link er dan ook even bij Cer, ipv zo denigrerend te doen. Ik ben ook geen fan van de Telegraaf maar feit dat ze dit plaatsen kan ook een tikje richting Wilders zijn.

Je had de link zelf ook kunnen plaatsen, toch?
Gezien er hier wel vaker gezegd werd "geen berichten zonder bron"?

Ik doe helemaal niet denigrerend.. de TeleVaag is een woord wat ik hier opgepakt heb, voornamelijk als anderen er berichten uit plaatsten... :) Jij zet gelijk de toon met die bewoording.

Op X geeft de journalist aan dat wanneer Nederland wint, de politie aangeeft dat dat niet op straat gevierd mag worden, dat was afgelopen weekend ook zo. Ik vraag me dan af tegen wie de politie/pers dan beschermd moet worden. Maar dat staat er niet helemaal bij als ik het goed lees toch?

In de telegraaf staat wel dat er onrust was na de Franse verkiezingen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9702169 ... rkiezingen

En ik heb hier ook geleerd wat Whataboutisme is.. :)
maar dat geldt de ene keer wel en de andere keer niet blijkbaar

Citaat:
Al zijn er wat Turkse supporters vervelend geweest, dan is het nog geen reden om deze zo weg te zetten.

Over boeren heb ik ook wel eens zoiets gezegd, dat die paar boeren die rare acties uithalen, niet representatief zijn voor alle boeren.. Dat werd ook niet altijd goed opgepakt hier hoor..
Het antwoord was dan "ja maar je snapt toch wel dat het alleen over díe boeren gaat".. dus ik denk dat het hier nu ook geldt, het gaat alleen over "díe" Turken..

Ik snap rellen sowieso niet, niet na verkiezingen, niet na voetbal, niet tijdens Covid en ga zo maar door. Ik veroordeel alle rellen. .En niet 'oh maar de Turken rellen maar een beetje, de voetballers zijn veel erger" .. wat is dat voor raar met twee maten meten? Zo werkt dat toch niet? Het is iets wat blijkbaar bij mensen (mannen) hoort.. aggressie en slopen.. Is altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven.. anders hadden we na 200.000 jaar echt wel anders geevolueerd denk..

Oh, en ik heb bijgelezen over de Wolvengroet.. maar dat kan ik nog niet helemaal plaatsen..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:10

ruitje schreef:
nps schreef:
En vergeten we dan die Haagse reljeugd die het iedere oud&nieuw weer leuk vind hun stadje aan gort te slopen? Of de Ajax-Feyenoord supporters die elkaar voor de lol de hersens in slaan? Ohnee, het is alleen erg als "buitenlanders" het doen. En dat is geen racisme hoor :+ . Treffend idd (of, we moeten gewoon concluderen dat Den Haag niet best is. Alle Hagenezen terug naar ... oh wacht...).

Goed nieuws in Frankrijk! *\o/* , fijn!

Het is alletwee erg. Maar blijkbaar ben je racistisch als je tegen rellen bent :+

Wat hier gebeurd, is volgens mij op micro niveau waar de groei naar rechts vandaan komt, echt...

Het niet kunnen zeggen dat iets gewoon niet oke is. Je mag rellende Turken toch gewoon niet oke vinden? Wat is dat nou voor iets geks dat we dat dan moeten bagatelliseren want Feyenoord doet het ook?

Zegt iemand ooit van rellende Nederlanders, zie je wel, poedersuiker, terug naar hun eigen land? Het is alweer een excuus om een hele groep zwart te maken en het is meten met twee maten. Rellende hooligans wordt lang niet zo’n punt van gemaakt en rellende Nederlanders worden niet met de nek aangekeken en rellende Nederlanders voelen zich niet onwelkom en hoeven niet het land uit. Ja, dat is racisme, punt uit. Dit is weer precies wat in de eerder gedeelde column mooi wordt beschreven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:17

Citaat:
Wat hier gebeurd, is volgens mij op micro niveau waar de groei naar rechts vandaan komt, echt...

Het niet kunnen zeggen dat iets gewoon niet oke is. Je mag rellende Turken toch gewoon niet oke vinden? Wat is dat nou voor iets geks dat we dat dan moeten bagatelliseren want Feyenoord doet het ook?

Nee. Waar het omgaat is dat rellen na een wedstrijd niet deugd. Dat zijn hooligans en ik heb er niets mee.

Maar de Heer Wilders gebruikt dit om WEER een hele bevolking groep te schofferen en tegen elkaar op te zetten. DAT is rascisme zoals nps hierboven ook aan geeft. Dat een politicus dit doet ,consequent, is een grote schande en aanfluiting voor het land. Dit gebeurt expres want wat nu normaal is en salonfähig is morgen alweer iets waar we met heimwee naar kijken daar de overtreffende trap is gevonden.

Net als in Frankrijk magen wij ons daar heel erg duidelijk over uitspreken. En hooligans daar heb ik al 40 jaar geen goed woord voor over, een van de reden dat is zo gek ben op vrouwenvoetbal. Daar wordt nu tenminste nog gezellig normaal gedaan met kinderen op de tribune, moeders die hun baby de borst geven etc. Zoals het hoort! Het is nl veilig en beschaafd gezellig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:24

Het gaat er om dat de politicus van de grootste partij weer een groep mensen, Turken in dit geval wegzet en een politicus van Turkije beledigt en dus helemaal niet milder is geworden.
Hij had MP willen worden ?
Dat kan niet als je burgers en politici continu beledigt en nog steeds haat zaait, met name op SM.
Hij heeft gewoon niet het beste met het land voor, anders ga je proberen samen te werken i.p.v. weer de boel op scherp te zetten.
Wilders en een aantal politici uit zijn partij, zijn gewoon racisten. Sommigen vinden dat prima, ik niet.

Juist Wilders meet met 2 maten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:42

Ik haalde eerder al aan dat het hem helemaal niet spijt dat hij geen mp is geworden en nu zie je waarom. Echt ronduit belachelijk en triest dat vvd en nsc dit blijven accepteren. Bbb voorvrouw is er normaal als de kippen bij om commentaar te leveren op links maar nu, doodse stilte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:44

gaan we hier nu verbaasd en verontwaardigd doen over uitspraken van Wilders?

dat was toch gewoon te verwachten, het zou bijzonder zijn als ie een keer zijn mond hield.

Pien, heel fijn dat Frankrijk een betere uitslag heeft dan 2 weken geleden!! wat betekent dit nu? Kan Macron blijven of komt er een nieuwe president?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:46

Nou ja Juval, als regerend partij had ik inderdaad verwacht dat Wilders zich een beetje koest zou houden, maar helaas.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:48

mp of niet, Wilders wil gewoon heeel veeel aandacht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:52

Citaat:
gaan we hier nu verbaasd en verontwaardigd doen over uitspraken van Wilders?

dat was toch gewoon te verwachten, het zou bijzonder zijn als ie een keer zijn mond hield.

Ik geloof niet dat mensen hier op bokt verbaasd zijn.

Maar wel boos - en terecht!

Juist met een Kamervoorzitter als Martin Bosma is het belangrijk om dit soort wangedrag te blijven benoemen als wangedrag.
En niet te gaan zien als 'zo is het nu eenmaal, niets aan te doen'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:54

ruitje schreef:
Bagatelliseren jullie nu rellen? 'Relletjes' ? Ik vind wat Wilders doet niet oke.

Maar kunnen we ook gewoon even benoemen dat het niet normaal is om te rellen.

In mijn stad zijn na de wedstrijd ook Turkse supporters slaags geraakt met andere groepen, terrastafels en glazen vlogen door de lucht, horecapersoneel was bang, en de politie moest erbij komen. Volgens de Duitse tv zijn er ook massaal Grijze Wolven- "groeten" of hoe je het wilt noemen gebracht. Dit is nou echt jammer want sport moet geen politiek zijn maar juist iets gezelligs geschikt om te verbroederen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:55

ja, alles wat aandacht krijgt groeit .... en dat is wat Wilders zoekt, aandacht, positief of negatief.

maar negeren is ook geen optie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:18

juval schreef:
ja, alles wat aandacht krijgt groeit .... en dat is wat Wilders zoekt, aandacht, positief of negatief.

Wilders drijft op Twitter , 1,5 miljoen volgers ( hij volgt 1 account , dat van z’n katten)
Van die volgers komen er meer dan een miljoen uit moslim hatende landen, nog een lading bots erbij die alles van hem retweeten en een lading trouwe Nederlandse jaknikkers.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:33

nps schreef:
Zegt iemand ooit van rellende Nederlanders, zie je wel, poedersuiker, terug naar hun eigen land? Het is alweer een excuus om een hele groep zwart te maken en het is meten met twee maten. Rellende hooligans wordt lang niet zo’n punt van gemaakt en rellende Nederlanders worden niet met de nek aangekeken en rellende Nederlanders voelen zich niet onwelkom en hoeven niet het land uit. Ja, dat is racisme, punt uit. Dit is weer precies wat in de eerder gedeelde column mooi wordt beschreven.

Dat is ook zeker waar. Aan de andere kant moet je ook absoluut niet de indruk wekken dat je deze relschoppers op wat voor manier de hand boven het hoofd houdt. Daarmee speel je Wilders alleen maar in de kaart. Dan kan die weer zeggen Links kijkt weg en blablabla.

Rellen is gewoon altijd fout.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:35

Gewoon iedereen die geweld tegen hulpverleners en politie gebruikt, oppakken en straffen.
Dit geldt voor iedere hooligan, dus ook de Turkse hooligans.
Maar de toevoeging "het land uit" is gewoon not-done voor een politicus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:38

BigOne schreef:
Echt ronduit belachelijk en triest dat vvd en nsc dit blijven accepteren. Bbb voorvrouw is er normaal als de kippen bij om commentaar te leveren op links maar nu, doodse stilte.

Die staan nu mooi met de rug tegen de muur. In de laatste peilingen die ik gezien heb staan NSC en VVD op enorm verlies terwijl de PVV nog hoger staat.

Maar goed, beide partijen hebben hier zelf voor gekozen. Ze wilden niet naar de andere kant kijken en nu moeten ze op de blaren zitten. Het is alleen te hopen dat meer Nederlanders nu eens hun verstand gaan gebruiken en in gaan zien dat Wilders niet meer dan een enorme etterbak is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:41

Electra63 schreef:
Gewoon iedereen die geweld tegen hulpverleners en politie gebruikt, oppakken en straffen.
Dit geldt voor iedere hooligan, dus ook de Turkse hooligans.
Maar de toevoeging "het land uit" is gewoon not-done voor een politicus.

De figuurlijke ijskast kan op marktplaats. Wilders heeft gekregen wat die wilde.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:56

BigOne schreef:
juval schreef:

Wilders drijft op Twitter , 1,5 miljoen volgers ( hij volgt 1 account , dat van z’n katten)
Van die volgers komen er meer dan een miljoen uit moslim hatende landen, nog een lading bots erbij die alles van hem retweeten en een lading trouwe Nederlandse jaknikkers.

En mensen die hem volgen uit nieuwsgierigheid wat voor drek hij nu weer typt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:18

BigOne schreef:

Yep, en al de Tweets van Wilders gaan over.... Wilders. Het liefst plakt hij er ook nog gefoto-shopte foto's van hemzelf in. Hoe narcistisch wil je het hebben?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:20

Loretta schreef:
BigOne schreef:
Echt ronduit belachelijk en triest dat vvd en nsc dit blijven accepteren. Bbb voorvrouw is er normaal als de kippen bij om commentaar te leveren op links maar nu, doodse stilte.

Die staan nu mooi met de rug tegen de muur. In de laatste peilingen die ik gezien heb staan NSC en VVD op enorm verlies terwijl de PVV nog hoger staat.
Weet niet welke peiling dat is, maar ik vind de peilingen van Ipsos het meest betrouwbaar. Daarin zie je volgens mij dat PVV fors inlevert en VVD en NSC winst boeken t.o.v. de vorige peiling https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer#unread Overigens ook behoorlijke winst voor PvdA-GL.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:24

ruitje schreef:
Het is alletwee erg. Maar blijkbaar ben je racistisch als je tegen rellen bent :+

Je bent niet racistisch als je tegen rellen bent, je bent racistisch als je net doet alsof alle rellers Turken zijn en alsof rellende Turken anders/ergers zijn dan (in dit geval) rellende voetbalhooligans.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 11:00

Wat Wilders doet is niet oke, dat zeg ik de vorige pagina nog. Maar er werd ook gewoon gebagatelliseerd, 'relletjes' , het is gewoon nooit oke. En dat bagatelliseren, dat moet je gewoon niet doen.

Waarom kan het niet beiden. Ik doe dat: ik veroordeel Wilders en zeg: rellen is nooit oke.

Een aantal berichten hier gaat over Wilders en houd de hand boven het hoofd van de rellende supporters.

Waarom dan? Dan maakt je boodschap niet sterker maar kweekt i.m.o. voedingsbodem voor het gedachtegoed van de PVV.

Je bent racistisch als je doet alsof rellende Turken erger zijn dan Hooligans, wat ben je dan als je doet alsof het minder erg is dan Hooligans :D ?

Nouja, laat maar weer eigenlijk haha, volgens mij komen we hier toch niet uit :o

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:02

Loretta schreef:
nps schreef:

Dat is ook zeker waar. Aan de andere kant moet je ook absoluut niet de indruk wekken dat je deze relschoppers op wat voor manier de hand boven het hoofd houdt. Daarmee speel je Wilders alleen maar in de kaart. Dan kan die weer zeggen Links kijkt weg en blablabla.

Rellen is gewoon altijd fout.

Dus, als Nederlanders rellen op Twitter gaan roepen dat ze allemaal het land uit moeten? ;) Ik vind het echt om te huilen, rellende boeren heeft iedereen sympathie voor, rellende Turken worden door onze godvergeten premier het land uit geinternet. En mensen die demonstreren voor het klimaat mogen ook worden platgereden trouwens.

Alle rellen moeten even sterk veroordeeld worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:30

Het gaat mij om de reactie van de leider van de grootste regeringspartij.

In het grootste deel van het land is zaterdagavond goed verlopen. Het wegzetten van een hele groep Turken ia gewoon racistisch.

Vraag me ook af, wat Omtzigt met zijn Turkse vrouw daarvan denkt ;).

Ik zou met zo'n collega niet kunnen samenwerken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:32

Hij zegt nergens dat alle Turken het land uit moeten?