Oekraïne

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:10


Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:26

irmaz schreef:
Pandora2 schreef:
Biden stuurt extra militairen naar Europa hoorde ik net op het nieuws.
Om een antwoord te bieden aan de gewijzigde veiligheidssituatie.
Het zou gaan om stationering in o.a. Duitsland, Spanje en het VK.

Is dat in het kader van het opschalen van de flitsmacht van 40.000 naar 300.000 manschappen?


Zou kunnen. Heb het woord flitsmacht niet gehoord, maar het was ook maar in het 5min nieuws vanmiddag.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:32

irmaz schreef:
Zou het niet beter zijn om er voor te zorgen dat de mensen niet meer hoeven te vluchten? :)*


Ja, dit en als dat niet te voorkomen is dan in iedergeval reguleren en overbelaste grafarme regio‘s zinvol ontlasten.
Ook een herstel plan zou fijn zijn en niet op den duur: „zo, ze zijn klaar met schieten we kondigen vrede af en dan zoeken ze het daarna maar uit.“

Elnienjo, ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat je niet zo van mensen houdt.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:44

Ze houd niet van mensen die niet in Nederland geboren zijn, nogal een verschil.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:46

bigone schreef:
Ze houd niet van mensen die niet in Nederland geboren zijn, nogal een verschil.


En niet van buren en niet van alles onder de 21.
Ieders goed recht verder uiteraard.
Maar ookal is het je recht om vluchtelingen te haten is het alsnog helder dat prikkeldraad aan de grens bij Polen zetten ook geen humane oplossing is lijkt mij.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:11

Mensen binnen laten die je niet kan huisvesten voeden (drinkwatertekorten), of voorzien van fatsoenlijke gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid ook niet. Het hele systeem kraakt in zijn voegen, dan wordt de vraag eigenlijk is er wel een humane oplossing ?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 14:20

Wellicht internationaal beter de spookdorpen in kaart brengen. In Europa zijn in vrij veel gebieden de mensen weggetrokken ivm geen werk en te weinig toerisme. Daar staan de huizen lettelijk weg te rotten. Je zou daar fatsoenlijke opbouwende plannen voor kunnen bedenken. Voor weinig geld een opknaphuis bijv. Dan trek je handeerkers aan en daarmee economie. Immers, als je er veel gezinnen neerzet is het al geliik rendabel om er ook een school te runnen en een kleine Zeeman of zo. Gaat men uiteindelijk weer weg dan kunnen ze het eenmaal opgeknap vast prima verkopen en hebben dan weer wat om in eigen land mee op te bouwen.

I know, dat is uiteraard niet zo simpel als ik het nu stel, maar er wordt maar weinig aandacht geschonken aan leeglopende gebieden.

pien_2010

Berichten: 44030
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:30

Sizzle schreef:
Wellicht internationaal beter de spookdorpen in kaart brengen. In Europa zijn in vrij veel gebieden de mensen weggetrokken ivm geen werk en te weinig toerisme. Daar staan de huizen lettelijk weg te rotten. Je zou daar fatsoenlijke opbouwende plannen voor kunnen bedenken. Voor weinig geld een opknaphuis bijv. Dan trek je handeerkers aan en daarmee economie. Immers, als je er veel gezinnen neerzet is het al geliik rendabel om er ook een school te runnen en een kleine Zeeman of zo. Gaat men uiteindelijk weer weg dan kunnen ze het eenmaal opgeknap vast prima verkopen en hebben dan weer wat om in eigen land mee op te bouwen.

I know, dat is uiteraard niet zo simpel als ik het nu stel, maar er wordt maar weinig aandacht geschonken aan leeglopende gebieden.


Hier ook zat van die gebieden.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:31

Ik ben bekend met het fenomeen spookdorpen. O.a. Portugal, Spanje en Italie hebben er zat van. Maar bv Portugal is ivm tekort aan mensen voor zaken als brandbestrijding de bewoning ervan voor nieuwe kopers moeilijker aan het maken. Velen zijn er ook vertrokken wegens geen water meer (verwoestijning is ook daar in opkomst), Italie heeft de grootste droogte van de afgelopen 70 jaar op dit moment. Het was niet alleen maar geen werk en stimulans/dwang door de overheid waardoor die dorpen leeg liepen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 14:41

Er over na denken kan in iedergeval opties bieden.
Ook onder vluchtelingen zitten Engineers, Artsen, Leraren, Boeren.
Je ziet nu soms in afgelegdn bergdorjes nu ook weer hubjes ontstaan omdat er wel internet is en via internet werken steeds haalbaarder is.

Vaak zijn we alleen maar aan het „brandblussen“ als maatschappij.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:55

Ik zou ook pleiten voor een Europees breed plan.
Spookdorpen opknappen, de (voornamelijk) vrouwen uit Oekraïne opleiden richting de zorg (echt een tekort aan mensen in de zorg), de kinderen goed opleiden. Zodat zij later als goed geschoolden misschien terug kunnen keren en het land opbouwen.
Denken in mogelijkheden!
Ook goed verdelen naar draagkracht, dat Polen de eerste opvang heeft gedaan oké, maar daarna laten uitstromen.
Er vanuitgaan dat het een zaak van de lange termijn is.
En alvast voorsorteren op straks een uitstroom van (voornamelijk) mannen uit oostbloklanden die in het leger gaan en hier dan niet meer asperges steken zegmaar. Want het leger gaat echt veel groter worden.
Ook expertise inzetten waar dat nodig is, vanuit ons land denk ik dan met name aan watervoorziening en landbouw innovatie.

Samen sterk zijn. Poetin wil heel Europa overnemen zodat hij een blok heeft tussen grootmachten Amerika en China. Het zou dramatisch zijn als hem dat lukt..
Ik hoop dus echt dat de eenheid binnen EU bewaard blijft en we in mogelijkheden blijven denken!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:27

elnienjo schreef:
irmaz schreef:
Realiseren jullie je overigens dat een aantal van de vluchtelingencrises bewust door Rusland gecreeerd zijn om het Westen te ontregelen? Waarom gaan de Syriërs niet in grote getalen naar Rusland als dat zo'n grote redder van dat land is?

Precies. En Europa laat 't allemaal maar gebeuren ipv tegen te houden. Het zou m.i. goed zijn zsm alle niet Oekrainse 'vluchtelingen' naar Rwanda te zenden zoals Engeland en Denemarken doen. Dan houdt de aanzuigende werking tenminste op en kunnen we Oekrainers humaner onderbrengen.
Humaan onderbrengen? In Rwanda?

Okay :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:35

Ailill schreef:
elnienjo schreef:

Realiseren jullie je overigens dat een aantal van de vluchtelingencrises bewust door Rusland gecreeerd zijn om het Westen te ontregelen? Waarom gaan de Syriërs niet in grote getalen naar Rusland als dat zo'n grote redder van dat land is?

Precies. En Europa laat 't allemaal maar gebeuren ipv tegen te houden. Het zou m.i. goed zijn zsm alle niet Oekrainse 'vluchtelingen' naar Rwanda te zenden zoals Engeland en Denemarken doen. Dan houdt de aanzuigende werking tenminste op en kunnen we Oekrainers humaner onderbrengen.
Humaan onderbrengen? In Rwanda?

Okay :+

Nee de mensen die vanuit Afrika en MO naar Europa zijn gekomen. Dan hebben we wel fatsoenlijk plek voor de Oekraïners.

pien_2010

Berichten: 44030
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:46

Ach weet je elnienjo, dat we in de wereld een serieus vluchtelingen peobleem hebben moge duidelijk zijn. Alleen dat soort posts met dat soort "oplossingen" valt voor mij onder gemakkelijke populistische kletskoek gespeend van elk invoelend vermogen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:46

En net baalde je er nog erg van dat het de UK niet was gelukt, maar Denemarken gelukkig wel?

Hoe durf je het te schrijven. Mensen die hun thuis vanwege een hel moeten verlaten, dus nog niet eens vrijwillig, die gun je geen veilige en comfortabele omgeving, indien jij een stukje van dat comfort daarvoor op moet geven? Nee ze mogen wat jou betreft terug om te creperen in hun eigen land, of je verscheept ze richting een nog grotere hel.

Nogmaals, hoe durf je!

Wat heb jij eigenlijk gedaan om al dat comfort en die veiligheid te verdienen? Waarom jij wel en een ander niet?

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:47

Ailill schreef:
En net baalde je er nog erg van dat het de UK niet was gelukt, maar Denemarken gelukkig wel?

Hoe durf je het te schrijven. Mensen die hun thuis vanwege een hel moeten verlaten, dus nog niet eens vrijwillig, die gun je geen veilige en comfortabele omgeving, indien jij een stukje van dat comfort daarvoor op moet geven? Nee ze mogen wat jou betreft terug om te creperen in hun eigen land, of je verscheept ze richting een nog grotere hel.

Nogmaals, hoe durf je!

Wat heb jij eigenlijk gedaan om al dat comfort en die veiligheid te verdienen? Waarom jij wel en een ander niet?

Op de juiste plek geboren worden, net als wij allemaal.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:51

Precies, helemaal niets dus. En het een ander niet gunnen.

Overigens zou ik niet voor iedereen hier willen spreken, ook hier in Nederland leven mensen soms in een bepaalde vorm van de hel. Met het, in mijn optiek grote verschil, dat zij door zo te moeten leven, een ander juist wél iets gunnen.

pien_2010

Berichten: 44030
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:51

Precies Achterom. Dat is iets om dankbaar voor te zijn. En ook al kunnen we niet alle problemen in de wereld oplossen, we kunnen wel met compassie over andere mensen spreken die dat geluk niet hadden.
Gisteren verdorie weer veel dode mensen gevonden in Texas, vluchtelingen op zoek naar een betere toekomst, gevonden in een vrachtwagen. Mannen, vrouwen en kindjes....zo verdrietig.......

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:00

Ik ben vooral blij dat het gros van ons volk niet zo egoïstisch is en een ander die minder (of niets meer) heeft óók iets gunt. Anders zou ons hele systeem van vangnetten, uitkeringen, toeslagen en andere vormen van hulp niet eens bestaan.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:02

Ik vind het best bijzonder dat mensen die het steeds hebben over overbevolking en dat er te veel mensen zijn, zelf nog steeds door blijven leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:16

pien_2010 schreef:
Ach weet je elnienjo, dat we in de wereld een serieus vluchtelingen peobleem hebben moge duidelijk zijn. Alleen dat soort posts met dat soort "oplossingen" valt voor mij onder gemakkelijke populistische kletskoek gespeend van elk invoelend vermogen.

Ach, het is net zo populistisch als de mensen die hier komen met het voorstel van een beleid waar iedereen zo maar binnen mag komen en alles helemaal goed gaat. Als de slogan "geen gezeik, iedereen rijk" al niet eerder gebruikt was dan zou ik daar een politieke bokt-partij mee oprichten, haha.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:26

Bijzondere combinatie om deze 2 tweets zo in 1 beeld te hebben:

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44030
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:34

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Ach weet je elnienjo, dat we in de wereld een serieus vluchtelingen peobleem hebben moge duidelijk zijn. Alleen dat soort posts met dat soort "oplossingen" valt voor mij onder gemakkelijke populistische kletskoek gespeend van elk invoelend vermogen.

Ach, het is net zo populistisch als de mensen die hier komen met het voorstel van een beleid waar iedereen zo maar binnen mag komen en alles helemaal goed gaat. Als de slogan "geen gezeik, iedereen rijk" al niet eerder gebruikt was dan zou ik daar een politieke bokt-partij mee oprichten, haha.


Je bedoelt je post helemaal niet grappig. Wat jij nu doet gebeurt ook iedere keer. Ik schrijf notabene dat we een serieus vluchtelingen probleem hebben waar ik ook de oplossing niet voor weet.
Ik heb het helemaal niet over de deur wagenwijd open gooien. Dat maak jij ervan en ook de populistische partijen. Juist daardoor zal er nooit een goede oplossing worden gevonden.
De oplossing weet ik niet. Maar alles naar Rwanda is niet de oplossing net zo min als de deuren wagenwijd open gooien. Door de discussie te voeren in de twee uiterste, zoals jij het nu stelt, zet je groepen tegenover elkaar. Daar los je niets mee op. Helaas is dat wel iets dat teveel gebeurt.


Verdrietig Irmaz al die executies van inwoners in al die steden van Oekraïne .

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:47

In zijn geheel mee eens, Pien. Die: , haha. worden enkel geplaatst om een OW/ban te voorkomen, dat moge duidelijk zijn.

Uiteraard bedoel ik dit ook als een grapje, haha!

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:51

irmaz schreef:
Pandora2 schreef:
Biden stuurt extra militairen naar Europa hoorde ik net op het nieuws.
Om een antwoord te bieden aan de gewijzigde veiligheidssituatie.
Het zou gaan om stationering in o.a. Duitsland, Spanje en het VK.

Is dat in het kader van het opschalen van de flitsmacht van 40.000 naar 300.000 manschappen?

Niet in het kader van de flitsmacht zo te lezen:

1. Creëer een permanent hoofdkwartier voor het US 5th Army Corps in Polen
2. Extra roulerende brigade inzetten in Roemenië
3. Zet 2 extra F-35 squadrons in naar het VK
4. 'Verbeter' roterende inzet in de Baltische staten
5. Zet 2 extra marine-destroyers in naar Spanje, waardoor het totaal van 4 naar 6 . komt
6. Zet 'extra' luchtverdediging in voor Duitsland, Italië