Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:29

Daarnaast snap ik het (politieke) standpunt van terug naar 2 geslachten niet. Nooit gesnapt ook, terwijl ik er zelf niet eens echt iets mee heb. Wat voor voordeel heeft dit standpunt voor jou? Mensen die zich niet als man of vrouw identificeren vragen hier geen subsidie voor aan toch? Geen voorrang op de woningmarkt? Geen pasje om altijd eerst te mogen in de rij bij de supermarkt? Pikken ze je voedselbonnen in? Leggen ze gele tegels in een straat die jij rood had willen hebben? Of, god verhoede, pakken ze van iedereen de duikspullen af?

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:30

Haha vooral die laatste _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:31

Vuurvleugels, het "voordeel" is dat je je kiezers, die al die bewustwording veel te snel vinden gaan, tevreden stelt....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:32

VuurVleugels schreef:
Daarnaast snap ik het (politieke) standpunt van terug naar 2 geslachten niet. Nooit gesnapt ook, terwijl ik er zelf niet eens echt iets mee heb. Wat voor voordeel heeft dit standpunt voor jou? Mensen die zich niet als man of vrouw identificeren vragen hier geen subsidie voor aan toch? Geen voorrang op de woningmarkt? Geen pasje om altijd eerst te mogen in de rij bij de supermarkt? Pikken ze je voedselbonnen in? Leggen ze gele tegels in een straat die jij rood had willen hebben? Of, god verhoede, pakken ze van iedereen de duikspullen af?

Ik snap dat ook echt niet. Laats nog een cabaretier: Ben je tegen het homo huwelijk? Prima, dan trouw je niet met een homo :D

Nou zo denk ik er ook over. Doe niet zo moeilijk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:32

Amerikaanse vlag op Mars... alleen als hij of Musk er blijft :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:45

germie schreef:
Cuba staat al weer op de lijst van terroristische landen.

Maar uit de who, uit het klimaatakkoord, en alleen 2 geslachten toestaan, dat vind ik niet verkeerd.

De eerste groep die verketterd wordt. De geschiedenis leert dat er meer groepen zullen volgen.

Bovendien, er zijn gewoon mensen die daarin afwijken van de norm. Wat wil je met die mensen doen dan?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:55

VuurVleugels schreef:

Buiten dit, het gaat nog verder met de omschrijving die er gegeven is aan man en vrouw; transgenders zijn op deze wijze ook geschrapt, want alleen een biologisch geboren vrouw kan als vrouw in haar paspoort staan volgens dit standpunt. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk of dit alleen geldt voor ambtenaren, of gelijk al voor alle burgers.

In het eerste geval lijkt het mij vooral een gerichte steek naar Sarah McBride, die het aan de stok had met MAGA Nancy Mace over het transgender zijn van McBride. Een beetje symboolpolitiek op dit punt als eerste slag van de oorlog tegen woke. Voor Sarah betekent het in ieder geval dat zij als man wordt gezien en behandeld.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:57

Cer schreef:
BigOne schreef:
Maar hij bedoelde dat zijn hart uitging naar alle kiezers :+ wie denkt hij voor de gek te houden.
Na ja, ik denk toch dat het binnen een half jaar dikke hommeles is in het Witte Huis dus ….,

Blijkbaar denkt hij de Anti Defamation League voor de gek te houden en dat is gelukt :)
"Did Elon Musk Sieg Heil at Trump's inauguration?" asked the Jerusalem Post, opens new tab.
The Anti-Defamation League, which tracks antisemitism, disagreed.
"It seems that @elonmusk made an awkward gesture in a moment of enthusiasm, not a Nazi salute, but again, we appreciate that people are on edge," it posted on Monday.

Ik weet niet in hoeverre Reuters betrouwbaar is, maar zij plaatsen dat
https://www.reuters.com/world/us/musks- ... 025-01-21/

Citaat:
De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.
Onderhandelen is de afgelopen jaren ook niet gelukt.. bijna drie jaar toch al?
Kleiner, is dat dan wat Nico zegt, dat Oekraine een stukje moet afstaan? Dat is absurd, lees ik hier
Het is volgens mij wel wat Trump suggereert.. beiden moeten water bij de wijn doen (om maar een understatement te gebruiken) om eruit te komen en mensen 'te redden'. Niet doodgaan is ook een vorm van redden denk.

Citaat:
Er is mijns inziens geen oplossing die geen levens kost. Een deel van een binnengevallen soeverein land weggeven omdat het anders levens kost, is hooguit een tijdelijk staakt t vuren. Tot het moment dat de invaller bedenkt dat ie de andere helft eigenlijk ook wil hebben.

Dat denk ik ook. Maar dat is wel 'makkelijk' want het kost me niet mijn leven en dat van mijn familie. Zou er een akkoord mogelijk zijn met strenge afkadering/bewaking? Ik denk dat het altijd een tijdbom blijft dan. Totdat Putin weg is (en wat komt er daarna?)
Aan de andere kant, 'wij' vinden Trump allemaal knettergek, iemand die alleen aan zichzelf denkt. Wat zouden mensen zoals Putin denken? Trump kan op die knop drukken, en een bom sturen, waarom niet? Dan is gelijk de hele wereld wakker en heeft Trump zichzelf gevestigd als onverschrokken (ofzo?) .. denken wij dat hij dat niet doet? Denkt Putin dat ie dat niet doet?
Ik probeer het meeste nieuws te ontwijken, ik word er niet vrolijk van ..

Lange post, ik ga proberen het kort te houden.

Over het gebaar: heel internet valt erover en dan kijk ik bijvoorbeeld niet eens op Xxx. Het kan echt niet door de beugel en er nemen ook veel mensen aanstoot aan waarbij het onmogelijk is om mensen dat sentiment te ontzeggen. Maar goed, de man heeft wel weer ieders aandacht en dat is misschien wel het doel ervan.

Wat betreft de oorlog tussen Rusland en Oekraine: er is in de afgelopen 3 jaar nog geen seconde onderhandeld, alleen maar gevochten. Waar het op neer zou kunnen (!) komen middels onderhandelingen is dat Rusland mag houden wat het veroverd heeft en Oekraine blijft zoals het nu is. De grenzen worden dan opnieuw getekend en verdere onderhandelingen zullen uitkomst bieden over transporten en productie van gas en goederen. Persoonlijk gun in Oekraine meer dan dat, maar dit is wel het meest waarschijnlijke scenario. En ik vind het ook winst als het bloedvergieten stopt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:06

mylittlejoy schreef:
VuurVleugels schreef:

Buiten dit, het gaat nog verder met de omschrijving die er gegeven is aan man en vrouw; transgenders zijn op deze wijze ook geschrapt, want alleen een biologisch geboren vrouw kan als vrouw in haar paspoort staan volgens dit standpunt. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk of dit alleen geldt voor ambtenaren, of gelijk al voor alle burgers.

In het eerste geval lijkt het mij vooral een gerichte steek naar Sarah McBride, die het aan de stok had met MAGA Nancy Mace over het transgender zijn van McBride. Een beetje symboolpolitiek op dit punt als eerste slag van de oorlog tegen woke. Voor Sarah betekent het in ieder geval dat zij als man wordt gezien en behandeld.

Het is gewoon een stukje haat politiek. En degene die hier aan mee doet moet zich serieus af gaan vragen of er ook iets an hen zelf is waardoor jezelf bij de volgende ronde van haat politiek misschien ook aan de beurt bent.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:17

germie schreef:
Cuba staat al weer op de lijst van terroristische landen.

Maar uit de who, uit het klimaatakkoord, en alleen 2 geslachten toestaan, dat vind ik niet verkeerd.
Werkelijk?

Je zou je diep, heel diep moeten schamen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:27

BigOne schreef:
Elon musk groet zn grootouders , die waren zeer pro nazi en zie wat hij doet op het feestje na de inauguratie;
https://x.com/wutangkids/status/1881436 ... EopP3zUX6Q

Veronica2 schreef:
Voor deze ene keer heb ik op een X link geklikt en heb onmiddellijk spijt. Niet jouw schuld natuurlijk, die Musk heeft geen greintje sjoege van wat wel of niet kan.

Ik vind het ook vooral zorgelijk dat een zware onberekenbare drugsgebruiker zo'n invloed kan hebben op de wereldpolitiek.
Het is bekend dat hij een dagelijkse (microdosing) ketamine gebruiker is (volgens hem op recept voor zijn depressies), maar soms (tijdens feestjes) neemt hij wat meer. :D Dus volgens mij is het gewoon wachten tot hij zich binnenkort een keer overdoseert net zoals de laatste ketaminegebruikers in het artiestenwereldje.
https://x.com/JayinKyiv/status/1881387939655188747
https://edition.cnn.com/2024/03/18/tech ... index.html
Ik vind m tijdens het filmpje waarin hij de zo besproken nazigroet brengt ook nauwelijks uit zijn woorden komen.

Veronica2 schreef:
De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.

Ik weet het zo net nog niet. In de aanloop naar de verkiezingen leek het of hij Poetin zijn zin zou gaan geven, maar daar ben ik niet zo zeker van. Hij zend verwarrende signalen uit. Dat moet ook Poetin wel onzeker maken.

Voor de inauguratie van Trump waren er op geen enkel niveau vertegenwoordigers van Rusland aanwezig, ook geen Orban of Fico.
Een paar opmerkelijke gasten er tijdens zijn inauguratie waren Michail Khodorovski en Andrey Illarionov.
Andrey Illarionov was Poetins belangrijkste economische adviseur (2000 tot 2005). Hij wuift Poetins nucleaire chantage weg en pleit ervoor dat de VS militaire steun aan Oekraïne moet geven om Rusland met geweld te verslaan. https://x.com/igorsushko/status/1881471619425869914
Michail Chodorkovski (Russische dissident), werd door Poetin in 2003 tien jaar gevangen gezet en zijn rijkdom werd hem afgenomen toen Chodorkovski weigerde te buigen voor de dictator. https://x.com/igorsushko/status/1881454217342414908
Trump doet alles met een reden en wat voor boodschap geeft hij hiermee aan Poetin zou je zeggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:32

Caitlyn Jenner ( eerder Bruce Jenner) een grote fan van Trump, regelmatig op de foto met hem en Musk, die wordt nu vrolijk gewezen op het feit dat ze haar weer Bruce gaan noemen :+
En dit komt vooral uit de koker van Musk, hij heeft zijn transgender zoon uit z’n eerste huwelijk dood verklaard .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:33

Ik vind het wel echt heel mooi hoe meteen al bij die inaugeratie al die MAGA's die hun oranje verlosser wilden toejuichen, buitengesloten worden _O-

Maakt niet uit dat ze duizenden $ uitgegeven hebben aan dat tripje, ze krijgen zo meteen mooi te zien dat het niet Trump samen met zijn (vreselijk voor de gek gehouden) kiezers is, maar Trump samen met zijn miljonairs :=

En legde hij nou niet eens zijn zijn hand op de bijbel??
Echt, helemaal top.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-01-25 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:33

Tenzij Putin iets op Trump heeft als leverage natuurlijk.

Ik vond trouwens wel opvallend welke uitspraken Trump deed eerst op de rally van zondagavond over Musk:

"He knows those computers better than anybody. All those computers. Those vote-counting computers. And we ended up winning Pennsylvania like in a landslide"

en vervolgens tijdens zijn speech gisteren over het 'heropbouwen' van Amerika:

""The United States will once again consider itself a growing nation, one that increases our wealth, expands our territory, builds our cities, raises our expectations and carries our flag into new and beautiful horizons"

Expand our territory? >;)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:38

@Babootje, om antwoord te geven op het laatste: hij laat zien dat hij er niet voor terug schrikt om vijanden van Putin te laten zien. Putin heeft ze niet gestuurd, dat is een ding dat zeker is. Dit is ook meteen waar Trump heel sterk in is, de boodschap zenden zonder dat het uitgesproken wordt.

Elon Musk is natuurlijk een miskleun van de bovenste plank, dat vinden ze zelf op Mars :D. Hij zit in zijn hoofd zo verkeerd in elkaar, dat is bijna niet uit te leggen.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 21-01-25 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:38

BigOne schreef:
Caitlyn Jenner ( eerder Bruce Jenner) een grote fan van Trump, regelmatig op de foto met hem en Musk, die wordt nu vrolijk gewezen op het feit dat ze haar weer Bruce gaan noemen :+
En dit komt vooral uit de koker van Musk, hij heeft zijn transgender zoon uit z’n eerste huwelijk dood verklaard .

Die hele transgenderhaat is gewoon een persoonlijk iets van Musk. Trump gaat daar vrolijk in mee want ja. Een sociaal media platform achter je is goud waard als het om propaganda gaat.

Trump hoeft de vrijheids van meningsuiting ook helemaal niet te beperken. Als de algoritmes in zijn voordeel werken is het genoeg.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 21-01-25 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:39

BigOne schreef:

Nouja, dood verklaard.... tenzij ik iets heb gemist, is wat hij zei iets in de trant van "they killed my son".
Wat heel sec bekeken misschien ergens ook wel zo is: dat "kind" is nu immers geen "zoon" meer.

Maargoed als je ziet wat voor berichten ze plaatst dan is dat wel echt heel veelzeggend over de band met "pappa" Musk :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:40

mylittlejoy schreef:
Tenzij Putin iets op Trump heeft als leverage natuurlijk.

Ik vond trouwens wel opvallend welke uitspraken Trump deed eerst op de rally van zondagavond over Musk:

"He knows those computers better than anybody. All those computers. Those vote-counting computers. And we ended up winning Pennsylvania like in a landslide"

en vervolgens tijdens zijn speech gisteren over het 'heropbouwen' van Amerika:

""The United States will once again consider itself a growing nation, one that increases our wealth, expands our territory, builds our cities, raises our expectations and carries our flag into new and beautiful horizons"

Expand our territory? >;)

Ja dat zijn wel hele typische woorden om te kiezen weer hè.... -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:06

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:21

Loretta schreef:
Een aantal opvallende decreten.

https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -van-trump

Uit de WHO stappen kan nog weleens zuur opbreken bij een eventuele gevaarlijke pandemie.

Maar ook bieden zij medische hulp bij (natuur)rampen en oorlogen.
Maar ja, voor Nederlanders is dat over het algemeen een ver van mijn bed show.

Als we maar kunnen blijven duiken :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:27

Deze vond ik ook wel interessant:
Citaat:
Vaker de doodstraf: Trump maakt de opschorting van de federale executies onder het presidentschap van Biden ongedaan. Verder krijgt het ministerie van Justitie de opdracht om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of als de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:29

pmarena schreef:
Deze vond ik ook wel interessant:
Citaat:
Vaker de doodstraf: Trump maakt de opschorting van de federale executies onder het presidentschap van Biden ongedaan. Verder krijgt het ministerie van Justitie de opdracht om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of als de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

Heel pro-life allemaal :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:32

We gaan het gewoon zien. Meer kunnen we toch niet doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:44

purny schreef:

Hé aan mijn lijf geen polonaise met die rotvlaggen! :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:50

Mars schreef:
purny schreef:

Hé aan mijn lijf geen polonaise met die rotvlaggen! :P

Is er nog geen handige grapjas die meme heeft gemaakt van een (snoepreep-)Marswikkel voorzien heeft van de Amerikaanse vlag en de tekst: Trump maakt er werk van?

ofzo?