Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Daarnaast snap ik het (politieke) standpunt van terug naar 2 geslachten niet. Nooit gesnapt ook, terwijl ik er zelf niet eens echt iets mee heb. Wat voor voordeel heeft dit standpunt voor jou? Mensen die zich niet als man of vrouw identificeren vragen hier geen subsidie voor aan toch? Geen voorrang op de woningmarkt? Geen pasje om altijd eerst te mogen in de rij bij de supermarkt? Pikken ze je voedselbonnen in? Leggen ze gele tegels in een straat die jij rood had willen hebben? Of, god verhoede, pakken ze van iedereen de duikspullen af?
germie schreef:Cuba staat al weer op de lijst van terroristische landen.
Maar uit de who, uit het klimaatakkoord, en alleen 2 geslachten toestaan, dat vind ik niet verkeerd.
VuurVleugels schreef:Daarnaast snap ik het (politieke) standpunt van terug naar 2 geslachten niet. Nooit gesnapt ook, terwijl ik er zelf niet eens echt iets mee heb. Wat voor voordeel heeft dit standpunt voor jou? Mensen die zich niet als man of vrouw identificeren vragen hier geen subsidie voor aan toch? Geen voorrang op de woningmarkt? Geen pasje om altijd eerst te mogen in de rij bij de supermarkt? Pikken ze je voedselbonnen in? Leggen ze gele tegels in een straat die jij rood had willen hebben? Of, god verhoede, pakken ze van iedereen de duikspullen af?
Cer schreef:BigOne schreef:Maar hij bedoelde dat zijn hart uitging naar alle kiezerswie denkt hij voor de gek te houden.
Na ja, ik denk toch dat het binnen een half jaar dikke hommeles is in het Witte Huis dus ….,
Blijkbaar denkt hij de Anti Defamation League voor de gek te houden en dat is gelukt![]()
"Did Elon Musk Sieg Heil at Trump's inauguration?" asked the Jerusalem Post, opens new tab.
The Anti-Defamation League, which tracks antisemitism, disagreed.
"It seems that @elonmusk made an awkward gesture in a moment of enthusiasm, not a Nazi salute, but again, we appreciate that people are on edge," it posted on Monday.
Ik weet niet in hoeverre Reuters betrouwbaar is, maar zij plaatsen dat
https://www.reuters.com/world/us/musks- ... 025-01-21/Onderhandelen is de afgelopen jaren ook niet gelukt.. bijna drie jaar toch al?Citaat:De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.
Kleiner, is dat dan wat Nico zegt, dat Oekraine een stukje moet afstaan? Dat is absurd, lees ik hier
Het is volgens mij wel wat Trump suggereert.. beiden moeten water bij de wijn doen (om maar een understatement te gebruiken) om eruit te komen en mensen 'te redden'. Niet doodgaan is ook een vorm van redden denk.Citaat:Er is mijns inziens geen oplossing die geen levens kost. Een deel van een binnengevallen soeverein land weggeven omdat het anders levens kost, is hooguit een tijdelijk staakt t vuren. Tot het moment dat de invaller bedenkt dat ie de andere helft eigenlijk ook wil hebben.
Dat denk ik ook. Maar dat is wel 'makkelijk' want het kost me niet mijn leven en dat van mijn familie. Zou er een akkoord mogelijk zijn met strenge afkadering/bewaking? Ik denk dat het altijd een tijdbom blijft dan. Totdat Putin weg is (en wat komt er daarna?)
Aan de andere kant, 'wij' vinden Trump allemaal knettergek, iemand die alleen aan zichzelf denkt. Wat zouden mensen zoals Putin denken? Trump kan op die knop drukken, en een bom sturen, waarom niet? Dan is gelijk de hele wereld wakker en heeft Trump zichzelf gevestigd als onverschrokken (ofzo?) .. denken wij dat hij dat niet doet? Denkt Putin dat ie dat niet doet?
Ik probeer het meeste nieuws te ontwijken, ik word er niet vrolijk van ..
mylittlejoy schreef:VuurVleugels schreef:Daarnaast snap ik het (politieke) standpunt van terug naar 2 geslachten niet. Nooit gesnapt ook, terwijl ik er zelf niet eens echt iets mee heb. Wat voor voordeel heeft dit standpunt voor jou? Mensen die zich niet als man of vrouw identificeren vragen hier geen subsidie voor aan toch? Geen voorrang op de woningmarkt? Geen pasje om altijd eerst te mogen in de rij bij de supermarkt? Pikken ze je voedselbonnen in? Leggen ze gele tegels in een straat die jij rood had willen hebben? Of, god verhoede, pakken ze van iedereen de duikspullen af?
Buiten dit, het gaat nog verder met de omschrijving die er gegeven is aan man en vrouw; transgenders zijn op deze wijze ook geschrapt, want alleen een biologisch geboren vrouw kan als vrouw in haar paspoort staan volgens dit standpunt. Het is mij alleen nog niet geheel duidelijk of dit alleen geldt voor ambtenaren, of gelijk al voor alle burgers.
In het eerste geval lijkt het mij vooral een gerichte steek naar Sarah McBride, die het aan de stok had met MAGA Nancy Mace over het transgender zijn van McBride. Een beetje symboolpolitiek op dit punt als eerste slag van de oorlog tegen woke. Voor Sarah betekent het in ieder geval dat zij als man wordt gezien en behandeld.
BigOne schreef:Elon musk groet zn grootouders , die waren zeer pro nazi en zie wat hij doet op het feestje na de inauguratie;
https://x.com/wutangkids/status/1881436 ... EopP3zUX6Q
Veronica2 schreef:Voor deze ene keer heb ik op een X link geklikt en heb onmiddellijk spijt. Niet jouw schuld natuurlijk, die Musk heeft geen greintje sjoege van wat wel of niet kan.
Veronica2 schreef:De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.
BigOne schreef:Caitlyn Jenner ( eerder Bruce Jenner) een grote fan van Trump, regelmatig op de foto met hem en Musk, die wordt nu vrolijk gewezen op het feit dat ze haar weer Bruce gaan noemen![]()
En dit komt vooral uit de koker van Musk, hij heeft zijn transgender zoon uit z’n eerste huwelijk dood verklaard .
BigOne schreef:Caitlyn Jenner ( eerder Bruce Jenner) een grote fan van Trump, regelmatig op de foto met hem en Musk, die wordt nu vrolijk gewezen op het feit dat ze haar weer Bruce gaan noemen![]()
En dit komt vooral uit de koker van Musk, hij heeft zijn transgender zoon uit z’n eerste huwelijk dood verklaard .
mylittlejoy schreef:Tenzij Putin iets op Trump heeft als leverage natuurlijk.
Ik vond trouwens wel opvallend welke uitspraken Trump deed eerst op de rally van zondagavond over Musk:
"He knows those computers better than anybody. All those computers. Those vote-counting computers. And we ended up winning Pennsylvania like in a landslide"
en vervolgens tijdens zijn speech gisteren over het 'heropbouwen' van Amerika:
""The United States will once again consider itself a growing nation, one that increases our wealth, expands our territory, builds our cities, raises our expectations and carries our flag into new and beautiful horizons"
Expand our territory?
Loretta schreef:Een aantal opvallende decreten.
https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -van-trump
Uit de WHO stappen kan nog weleens zuur opbreken bij een eventuele gevaarlijke pandemie.
Citaat:Vaker de doodstraf: Trump maakt de opschorting van de federale executies onder het presidentschap van Biden ongedaan. Verder krijgt het ministerie van Justitie de opdracht om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of als de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.
pmarena schreef:Deze vond ik ook wel interessant:Citaat:Vaker de doodstraf: Trump maakt de opschorting van de federale executies onder het presidentschap van Biden ongedaan. Verder krijgt het ministerie van Justitie de opdracht om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of als de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.
Mars schreef:purny schreef:Amerikaanse vlag op Mars... alleen als hij of Musk er blijft
Hé aan mijn lijf geen polonaise met die rotvlaggen!