steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:37

Dan zat ik er niet ver naast..?

Overigens, wel raar geformeerd.. eten is eten, en niet “de helft niet eten”, zou ik denken..?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:14

Cer schreef:
Dan zat ik er niet ver naast..?

Overigens, wel raar geformeerd.. eten is eten, en niet “de helft niet eten”, zou ik denken..?

Nouja, netto blijft er bijvoorbeeld van een sparerib weinig over. De botten wegen dus wel mee in het gewicht en het gemiddelde.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:51

ruitje schreef:
Dit vond ik wel leuk om te lezen, gaat om het vleeseetgedrag van jong volwassenen, ik had eigenlijk verwacht dat die doelgroep minder vlees zou eten. Maar dat valt alles mee. Ik vraag mij dus af of 'de verandering' er vanuit de consument dus zo aankomt. Ook hier gaat het over 4% vegetariërs. Ik denk dat in dit topic procentueel gezien een groter deel 'minder vlees eters' zitten dan de realiteit is eigenlijk :)

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5gUMiA0Y4L

Hmm even vlug doorgelezen, maar dit gaat specifiek maar over 2 meetdagen zo te lezen? Dat is wel een limitatie van het onderzoek lijkt me. Als iemand net die twee dagen vlees of vis at, en de rest van de week niet bijv?

Ik merk zelf in mijn omgeving dat mensen niet zozeer vegetarisch of veganistisch worden, maar wel minder vlees gaan eten, dus niet élke dag meer vlees maar juist afwisselen met vleesloze gerechten of gerechten met vleesvervangers. Dus ik merk zelf wel wat van die trend bij leeftijdsgenoten. Ben benieuwd of dat gedrag ergens in onderzoeken terugkomt :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:00

Nou, als jij betere onderzoeken heb lees ik ze graag, want ik ben daar ook benieuwd naar.

Die 3/4% vegetariërs komt overigens wel in meerdere onderzoeken terug, vind ik echt heel erg weinig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:00

Ik vraag me ook af in hoeverre de huidige financiële situatie van veel mensen invloed gaat hebben ..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:01

Het is zorgelijk dat we als mensheid zo veel moeite hebben om onze comsumptiegewoonten aan te passen.
Met zo doorgaan hebben we meerdere planeten nodig en dat gaat niet.

Het inkrimpen van de veestapel in NL is slechts een radertje in het grote geheel, maar het moet wel en graag snel ook.

3x per week 100 gram vlees per dag is voor 1 mens ruim voldoende vlees. Dan zit je op een jaarconsumptie van 15,6 kg. Vooruit, Vegan's en Vegetariers 0 kg, dan de mensen die denken dat ze bedoeld zijn als carnivoor door het leven te gaan 31,2 kg per jaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:02

loriene schreef:
https://www.susonline.de/markt/china-26 ... qaqkIxky1Y

Wanneer er in Nederland zoals de overheid graag wil de boeren verdwijnen dan komt ons vlees misschien wel hier vandaan.
Zet je toch aan het denken toch?
Willen we dit?
Of toch liever vlees van eigen boeren in Nederland?

Importeren we eigenlijk veel vlees uit China?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:02

Cer schreef:
loriene schreef:

Wanneer er in Nederland zoals de overheid graag wil de boeren verdwijnen dan komt ons vlees misschien wel hier vandaan.
Willen we dit?

Nee.
En ik denk ook dat China zo investeert om niet meer vanuit EU te hoeven importeren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:03

Hebben ze dan een emissie loos gebouw? Ik ben niet heel goed in Duits.. komen die dieren dan buiten ook?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:04

Cer schreef:
Hebben ze dan een emissie loos gebouw? Ik ben niet heel goed in Duits.. komen die dieren dan buiten ook?

Jij bent goed in vragen stellen.
Maar denk je echt dat wanneer de rechten van mensen in China met voeten worden getreden, dierwelzijn daar een agendapunt is?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:30

ruitje schreef:
Nou, als jij betere onderzoeken heb lees ik ze graag, want ik ben daar ook benieuwd naar.

Die 3/4% vegetariërs komt overigens wel in meerdere onderzoeken terug, vind ik echt heel erg weinig.

Nu geen tijd om op te zoeken, misschien zoek ik van de week nog eens hoe het zit met die trends :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:32

BigOne schreef:
76 kilo ? Tjemig , ik vind 24 kilo omgerekend bijna een pond per persoon per week al redelijk wat. Daar komen wij nooit aan.

Is daar de visconsumptie ook bijgeteld eigenlijk of is dat apart? Met vleeswaar, vlees, snacks, vis, seafood zit je zo op ruim 1 kilo per week als je bescheiden porties neemt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:34

Cer schreef:
loriene schreef:

Willen we dit?

Volgend mij importeert China juist veel van ons. Varkensrestproduct, oren, poten,snuiten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:48

De veestapel moet inkrimpen, maar er moet wel meer in Nederland krimpen.
Interessant om het programma "Nederland is vol" te bekijken. Wat mij betreft vooral ook over hoe en waarom situaties zijn ontstaan in de loop der jaren.
Aflevering 1 gaat over de luchtvaart, en aflevering 2 over de intensieve veehouderij. (En er komen nog meer afleveringen aan)
Er komen wat interessante feiten en duizelingwekkende cijfers voorbij :D
Voor iedereen een aanrader denk ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:14

Wat een respectloze *kels weer, bij Prinsjesdag -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:08

Ik hoor "liefde, vrijheid, geen dictatuur" ik kan me zomaar voorstellen dat dit niet perse boeren zijn..
de meesten hebben ook een pittig accentje.. ik denk dat een groot aantal van die kleine groep gewoon weer een "leuk" dagje uit hadden... kunnen ze weer laten zien op hun socials..

Ik weet niet precies zo waar je op doelt eigenlijk...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:13

Nikass schreef:
Wat een respectloze *kels weer, bij Prinsjesdag -O-

Respectloos?
Koningshuis mag wel eens weten hoe de burgers er over denken.
Verschillende filmpjes gezien van vandaag en was het helemaal met de mensen die protesteerden eens.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:38

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 06:32

Cer schreef:
Ik hoor "liefde, vrijheid, geen dictatuur" ik kan me zomaar voorstellen dat dit niet perse boeren zijn..
de meesten hebben ook een pittig accentje.. ik denk dat een groot aantal van die kleine groep gewoon weer een "leuk" dagje uit hadden... kunnen ze weer laten zien op hun socials..

Ik weet niet precies zo waar je op doelt eigenlijk...

Klopt was gisteren op tv, weet niet meer waar, dat het voornamelijk de bekende gezichten waren die ook bij de pandemie protesteerden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:37

Rebellion extinction stond er ook tussen,zag ik op de twitter feed..
ik snap dan niet zo goed waarom zij in dit topic vermeld moeten worden?

Ja ik snap het wel, want ik stel natuurlijk weer een domme vraag... maar ik denk dat Nikass ervanuit ging dat het boeren waren... Of in ieder geval dat het allemaal boeren waren.. en daarom het bericht in dit topic plaatste...
Maar dat is mijn invulling... :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:49

Dat was mijn invulling ook

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:19

Het waren niet alleen boeren, het waren zeker ook anderen. En dat had ik er misschien beter meteen bij vermeld. Maar er waren wel degelijk ook boeren bij (ook geïnterviewd)
Ze riepen oa ook "landverraders!"
Als boeren het hier niet mee eens zijn zouden ze er openlijk afstand van moeten nemen, maar dat doen ze niet. Ook Caroline van der Plas niet.
En ja, natuurlijk heb je dan ook de relschoppers die het een graadje erger maken, dus des te meer reden om je te distantiëren.

Cer domme vragen bestaan niet :)*

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:37

Nikass schreef:
Als boeren het hier niet mee eens zijn zouden ze er openlijk afstand van moeten nemen

Nemen dan alle andere nederlanders openlijk afstand van de 'gewone' protesterende mensen daar?
maar goed, bij deze, openlijk afstand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:17

Nikass schreef:
Het waren niet alleen boeren, het waren zeker ook anderen. En dat had ik er misschien beter meteen bij vermeld. Maar er waren wel degelijk ook boeren bij (ook geïnterviewd)
Ze riepen oa ook "landverraders!"
Als boeren het hier niet mee eens zijn zouden ze er openlijk afstand van moeten nemen, maar dat doen ze niet. Ook Caroline van der Plas niet.
En ja, natuurlijk heb je dan ook de relschoppers die het een graadje erger maken, dus des te meer reden om je te distantiëren.

Cer domme vragen bestaan niet :)*

Ik heb het niet over domme vragen, ik heb het over 'vragen' an sich.. blijkbaar is vragen stellen niet altijd oke. Ik stel liever vragen (en dat doe ik nogal veel :+ dat is nl de enige manier om aan informatie te komen) dan dat ik dingen veronderstel... :)

Ik snap je opmerking van 'wat een respectloze *kels weer" dan gewoon niet helemaal. Ik vond dat een beetje overdreven... En al helemaal om dat in dit topic te vermelden ,wat over boeren gaat.

Niemand kan overal afstand van nemen.. ik neem ook afstand van ruziende mensen rellende mensen, frauderende mensen etc..
Maar goed, ondertussen kunnen alle boeren gewoon standaard op 1 hoop, net zoals 'die daar in Den Haag' .. blijkbaar wonen hier alleen ambtenaren :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:20

Nee dat klopt, je kan niet overal afstand van nemen. Maar toch veel in het nieuws geweest dat de boeren daar protesteren. En ook boeren geïnterviewd die dat bevestigen.
Maar ik kan me voorstellen dat je dan even wil aangeven dat een bepaalde manier van demonstreren niet aan de boeren is toe te schrijven (als dat zo is)