Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:27

Ik ben overigens wel blij dat de landelijke media het nu ook oppikt en niet achter een betaalmuur plaatst.

Dat is ook al een positieve verrassing.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 11:30

Met zulke foto’s en de nodige getuigen zullen ze wel moeten!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:33

tienus63 schreef:
Cayenne schreef:
Apart dat er nog geen verdere informatie bij staat ipv dit alleen zo te roeptoeteren.
Ik ben benieuwd naar het verhaal.

Reken er maar op dat zij haar bronnen wel heeft, die waagt het echt niet om dit zomaar de wereld in te slingeren.

staat nu ook stukje in het ad

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:43

SusanH schreef:
O die vrouw op de Veluwe. Daar schrik ik toch van.

Ik niet. 1 + 1 = 2
Wolven + dichtbevolkt land = recept voor ellende.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:47

vilheide schreef:
Hij ziet eruit alsof die zo weer de aanval in zou kunnen zetten! Ik zie een vrij agressieve houding!

Duh, wolf heeft honger en die mensen blokkeren toegang tot zijn prooi.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:52

https://archive.is/gUN4K

Hier het verhaal van de getuige die achter een betaalmuur stond.

Ik vind het vreselijk dat deze vrouw is aangevallen, maar iemand moet toch een keer de eerste zijn om hopelijk maatregelen te krijgen. Al verwacht ik er weinig van na de ervaring die we al hebben met het gebeten kind..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:53

is ook op de radio nu

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:54

Er staat al bij dat ze eerst gaan evalueren en in de gaten houden of het dier weer zulk gedrag gaat vertonen en dan pas gaan ze eventueel actie ondernemen. Dus dan weet je het wel.
Eerder de veluwe sluiten voor mensen dan die wolf afschieten.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:04

Wat een ellende. Hoe ernstig wil je het hebben 8)7 8)7

Godzijdank waren er iig getuige bij.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:08

https://www.nu.nl/wolf/6352550/vrouw-tw ... html#nujij

Op nu denken de meeste mensen echt dat het een hond was. En ook zijn er veel meer honden beter per jaar, dus dit is niet zo erg 8)7

Citaat:
Het zou kunnen dat het niet om een wolf ging, maar om een hond. Het is ook niet duidelijk of de wolf aanviel of defensief gedrag vertoonde, omdat de vrouw (wellicht onbedoeld) op het dier afrende.

Jaja de vrouw ging er vast zelf op af :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:11

Skessa_ schreef:
https://www.nu.nl/wolf/6352550/vrouw-tw ... html#nujij

Op nu denken de meeste mensen echt dat het een hond was. En ook zijn er veel meer honden beter per jaar, dus dit is niet zo erg 8)7

Citaat:
Het zou kunnen dat het niet om een wolf ging, maar om een hond. Het is ook niet duidelijk of de wolf aanviel of defensief gedrag vertoonde, omdat de vrouw (wellicht onbedoeld) op het dier afrende.

Jaja de vrouw ging er vast zelf op af :=

Mensen die het nu nog niet geloven zijn echt nog dommer dan een poffertje.

ja denk dat deze term nu best weer mag....
Ongelooflijk zeg!
Echt hoe dom ben je dan...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:18

topsylover schreef:
https://archive.is/gUN4K

Hier het verhaal van de getuige die achter een betaalmuur stond.

Ik vind het vreselijk dat deze vrouw is aangevallen, maar iemand moet toch een keer de eerste zijn om hopelijk maatregelen te krijgen. Al verwacht ik er weinig van na de ervaring die we al hebben met het gebeten kind..

Dank voor het delen.

Ik quote hem even helemaal.
Dit is echt héel heftig!!!

Citaat:
Peter verjaagt met zijn wandelstok de wolf die een hardloopster aanviel: ‘Ik hoorde iets ritselen en toen gegil’

Hij wandelt veel en graag op de Hoge Veluwe. Nooit eerder was hij een wolf tegengekomen. Tot deze zondag. Toen zag Peter Bax een hardloopster, met bloed aan haar been. ,,En toen stond dat dier opeens achter ons.”
Suzanne Huibers 14-04-25, 11:30 Laatste update: 11:34

,,Ik liep om half één bij het Hubertus- en Fazantenpad op zo’n 200 meter van het bezoekerscentrum vandaan. Ik hoorde geritsel in de struiken, maar zag niks. Toen ik terugliep, hoorde ik gekrijs, gegil.”

Bax liep een heuvel over en zag een echtpaar staan, zwaaiend met een paraplu. Achter hen stond een hardloopster. ,,Met een bebloed been. Haar broek was kapot. Ze liet zien dat ze gebeten was. Twee keer, door een wolf.” Daar is Bax van overtuigd. ,,En toen stond dat dier opeens achter ons.”

De hardloopster vertelde hem dat ze het echtpaar voor zich zag wandelen. Toen ze hen naderde, verbaasde ze zich over de grote hond die ze bij zich hadden. De wolf liep achter de wandelaars aan, zegt Bax. ,,Niet achter de hardloopster.”

,,Toen het echtpaar zich omdraaide, schrok het van het grote dier. De hardloopster viel. Ze is vier, vijf keer aangevallen door de wolf”, vertelt Arnhemmer Bax.

Weglopen
,,Het dier bleef ons maar volgen. Weglopen lukte niet. Hij bleef maar achter ons aankomen. We besloten om samen te blijven, het echtpaar, de hardloopster en ik. Toen kwam het dier er weer aan”, zegt Bax. ,,Hij stond achter ons.”

Bax besloot veel lawaai te maken. ,,Hij kwam recht op ons aflopen. Met mijn wandelstok - die heb ik altijd bij mij - ben ik op bomen gaan slaan en heb het op een schreeuwen gezet. Toen verdween hij gelukkig.”

De Arnhemmer kan er deze maandagmorgen nog niet bij wat hij een dag ervoor heeft meegemaakt. ,,Ongelooflijk. Dit was vlak bij het bezoekerscentrum. Het was druk, er waren veel mensen in het bos. Wolven zijn schuwe dieren. Als je ze tegenkomt, moet je rustig weglopen. Dan verdwijnt hij weer. Maar dit dier bleef maar achter ons aankomen. Een hond? Nee, ik ben er honderd procent zeker van dat dit een wolf was.”

Bij elkaar blijven
Bax is met het echtpaar en de hardloopster meegelopen naar het bezoekerscentrum. ,,Het leek ons wijs om bij elkaar te blijven. In het bezoekerscentrum zijn we goed opgevangen door twee dames. De boswachters kwamen er gelijk bij. Er is direct dna afgenomen, zodat onderzoek kan uitwijzen dat dit echt een wolf was.”

Volgens Bax heeft het echtpaar de hardloopster meegenomen naar het ziekenhuis. ,,De vrouw heeft doodsangsten uitgestaan. Ze was zo geschrokken. Wij alle vier. Het is gelukkig goed afgelopen.”

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:26

Niet best :n

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:27

Op rtl nieuws staat ook een artikel.
Ik kan de link niet plaatsen, misschien iemand anders?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:32

Ondanks dat het te verwachten was, vind ik het ook heftig. Lig je dan op de grond met zo’n joekel die meerdere keren op je af komt. Jemig, ik heb met ze te doen. Dapper dat een persoon toch lawaai ging maken, voor hetzelfde geldt triggerde de wolf dat juist.

Bedankt voor het delen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:41

Dieuwke_ schreef:
Niet best :n

Nee.
Mijn wederhelft is prowolf, is bang dat de jagerlobby zijn zin krijgt. Ik ben bang dat de pro-wolvenlobby zijn zin krijgt. Wordt gezellig hier. :')

Persoonlijk had ik bij de aller allereerste wolf in NL al het idee dat, mochten er inderdaad ooit wolven terugkomen, het ons héle idee van dieren 24/7 op de wei achter 2 draadjes houden in de war zou schoppen.
Dat ze wandelaars (of gevallen ruiters) grijpen, verwachtte ik als de prooien minder makkelijk te vinden waren. Nu de moeflon op is, kon de wolf wel eens recreanten gaan happen, et voilá... -O-

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:42

tienus63 schreef:
Zichtmelding Rhenen Gld 13-4-25 18 uur
Citaat:
Bericht van de hondenschool in Rhenen, aan de rand van industrieterrein Remmerden, grenzend aan de Autoweg, bij de bossen richting Rhenen, Elst en Amerongen, 13-4-25, 18 uur
Wolf stond neus aan neus met honden die binnen de hekken van hondenschool liepen

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf zoekt leden
https://www.facebook.com/share/p/1ANGu9 ... tid=wwXIfr

Robert-Jan van de hondenschool vertelde dat daar wel vaker wolven te zien maar niet zo dichtbij als nu.

En die hardloopster, fijn dat er omstanderd bij waren. Je moet er toch niet aan denken dat ze alleen liep.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 14-04-25 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:43

Ik wist ook dat het kon gebeuren, maar dan nog kun je schrikken. Helemaal als je leest dat zebhaar dus hebben moeten ontzetten met 4 man sterk. En dat het maar 200 meter van het bezoekerscentrum was.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:43

Op nu.nl staat ook een paar keer dat er nergens foto’s van te zien zijn en dan is het dus niet waar. Lekkere drogredenatie weer.
Gek dat zij die foto dan niet kunnen vinden.
Aan de andere kant vind ik de foto die hier staat op de een of andere manier niet erg geloofwaardig. Kan aan mij liggen, maar de verhouding lijkt niet te kloppen. De wolf lijkt te groot en de positie lijkt op fotoshop imo.
Mijn vriendin stelde voor om lekker te gaan fietsen op de Veluwe. Uhm nee, liever niet……

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:48

Nog erger dan verwacht dus.
Niet achter een hardloopster aan, nee een ouder echtpaar aan het stalken (?) in een druk bezocht gebied.

De reacties op FB zijn om te janken. De foto is overduidelijk nep. :j ...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:49

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:51

rien10 schreef:
SusanH schreef:
O die vrouw op de Veluwe. Daar schrik ik toch van.

Ik niet. 1 + 1 = 2

Natuurlijk was het aan te zien komen dat het "een keer" ging gebeuren, maar ik had hetzelfde als SusanH en schrok er een beetje van.

Als je in een achtbaan gaat zitten dan weet je precies wat er komen gaat, maar je kunt nog steeds een beetje schrikken als je ineens die soort van vrije val maakt toch?

Ik had niet nu al verwacht dat er een volwassene gepakt zou worden denk ik, zonder een "succesvolle" aanval op een kind om het even heel hard te zeggen. Maar het zal wishful thinking geweest zijn, blijkbaar weten ze enorm goed dat ze helemaal niets te vrezen hebben van mensen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:55

Ik word zo moe van die mensen die denken dat het een hond was.. If it walks like a duck and quacks like a duck... It's probably a duck.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 13:03

It is a duck!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:04

Bielsje schreef:
rien10 schreef:
Ik niet. 1 + 1 = 2

Natuurlijk was het aan te zien komen dat het "een keer" ging gebeuren, maar ik had hetzelfde als SusanH en schrok er een beetje van.

Als je in een achtbaan gaat zitten dan weet je precies wat er komen gaat, maar je kunt nog steeds een beetje schrikken als je ineens die soort van vrije val maakt toch?

Ik had niet nu al verwacht dat er een volwassene gepakt zou worden denk ik, zonder een "succesvolle" aanval op een kind om het even heel hard te zeggen. Maar het zal wishful thinking geweest zijn, blijkbaar weten ze enorm goed dat ze helemaal niets te vrezen hebben van mensen.

Het vallen maakte haar klein en kwetsbaar en in jachtmodus was wolf al.