irmaz schreef:mysa schreef:Daarom zegt men ook dat Poetin de oorlog strategisch verloren heeft. Hopelijk maakt deze kat in het nauw geen al te gekke sprongen. Ik ben er niet helemaal gerust op.
Ik denk eigenlijk (en hoop uiteraard) niet dat dit soort bully's het 'alles of niets' spel willen spelen.
Irmaz, op dit moment heb ik het idee dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wat we wel of niet doen.
2014 de wereld reageerde gematigd op inname van de Krim en Poetin valt 2022 Oekraíne binnen met een oorlog die zijn wiedeweer ga niet kent.
Doordat er nu wel een echte reactie is, stopt de oorlog niet, maar bestaat een groot deel van Oekraïne nog wel.
Ik zag vorige week een reportage van mensen in de gebieden die al lang door Rusland bezet zijn in Oekraïne waarbij mensen aangeven absoluut niet op Zelensky gestemd te hebben en dat ze daar nu spijt van hebben daar ze hem zo goed vinden.
Ze vertellen in welke ellende ze nu leven met de Russische overheersing, iets wat ze totaal niet hadden verwacht daar ze zich altijd nauw verbonden voelde met hun Russische buren. Dat is nu wel anders, want ze voelen zich door "hun vriend" gewoon in de rug geschoten.