Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:45

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:01

De situatie in Oekraïne.. ik vraag me af wat jullie dan als oplossing zien?
Hoe krijg je Putin daar weg, zonder dat het nog meer levens kost? Hij zit er al een poosje..
Serieuze vraag

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:03

Laat trump, Putin + aanhang samen op een vliegtuig stappen. Oeps een ongeluk!

Oh noo... :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:05

heidy_wilco schreef:
Laat trump, Putin + aanhang samen op een vliegtuig stappen. Oeps een ongeluk!

Oh noo... :')

Volgens de ongeschreven regels mag je geen staatshoofden omleggen.
Maar ja aantrekkelijk is het. Al krijg je Poetin niet samen met in een vliegtuig, iets met paranoia.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:10

Het is dan ook een ongeluk ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:15

Cer schreef:
De situatie in Oekraïne.. ik vraag me af wat jullie dan als oplossing zien?
Hoe krijg je Putin daar weg, zonder dat het nog meer levens kost? Hij zit er al een poosje..
Serieuze vraag

Er is mijns inziens geen oplossing die geen levens kost. Een deel van een binnengevallen soeverein land weggeven omdat het anders levens kost, is hooguit een tijdelijk staakt t vuren. Tot het moment dat de invaller bedenkt dat ie de andere helft eigenlijk ook wil hebben.

Volgens die redenatie hadden we in Europa overigens nu voornamelijk Duits gesproken.

De juiste oplossing in mijn visie is dat Rusland zich simpelweg terugtrekt en de grenzen van Oekraïne respecteert. Zijn er dan delen, zoals bijvoorbeeld de Donbas,die zelf als voornamelijk Russen zich liever aansluiten bij Rusland, dan zou een referendum oid daarvoor de weg zijn. Ik weet dat dat niet gaat gebeuren, maar je kan in mijn visie niet iemand belonen voor het invallen van een land met een stuk van dat land.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:46

BigOne schreef:
Elon musk groet zn grootouders , die waren zeer pro nazi en zie wat hij doet op het feestje na de inauguratie;
https://x.com/wutangkids/status/1881436 ... EopP3zUX6Q

Voor deze ene keer heb ik op een X link geklikt en heb onmiddellijk spijt. Niet jouw schuld natuurlijk, die Musk heeft geen greintje sjoege van wat wel of niet kan.

De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:57

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:
Elon musk groet zn grootouders , die waren zeer pro nazi en zie wat hij doet op het feestje na de inauguratie;

Voor deze ene keer heb ik op een X link geklikt en heb onmiddellijk spijt. Niet jouw schuld natuurlijk, die Musk heeft geen greintje sjoege van wat wel of niet kan.

De oplossing voor Oekraine zal moeten blijken uit onderhandelingen, maar het lijkt onafwendbaar dat het land na een akkoord kleiner zal zijn dan voordat de speciale missies begonnen.

Voor mij precies hetzelfde. Ik schrok echt zichtbaar. Vind dit héél eng eigenlijk. Want het is allang Trump niet meer aan de macht joh. Het is dit, dit is aan de macht.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:07

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:

Hij weet dondersgoed wat hij aan het doen is... Hij is gewoon elke keer meer de grenzen aan het verleggen. En helaas worden deze beelden uit de documentatie geknipt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:19

Maar hij bedoelde dat zijn hart uitging naar alle kiezers :+ wie denkt hij voor de gek te houden.
Na ja, ik denk toch dat het binnen een half jaar dikke hommeles is in het Witte Huis dus ….,

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:21

Ik heb de hele dag Amerika kunnen bannen, echt zo niet niet niet into the oliebol happens… tot ik toch ff op dat linkje van X klik… spijt spijt spijt.. wat bestaan er toch treurige mensen. Niks geleerd. Denk teveel dampen van elektrische auto accu’s gesnoven.
Ben blij de verontwaardiging hier te lezen van andere bokkers.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:44

De enige persoon die in de laatste jaren succesvol een gebaar heeft geïntroduceerd waarbij 1 arm gestrekt wordt gehouden, is Usain Bolt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 07:24

Cuba staat al weer op de lijst van terroristische landen.

Maar uit de who, uit het klimaatakkoord, en alleen 2 geslachten toestaan, dat vind ik niet verkeerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:02

Nee, het alleen toestaan van 2 geslachten is een grote stap terug in de tijd.
En Elon Musk, wat een eng ventje... dat doe je gewoon niet.

In ieder geval houd ik mijn hart vast met wat er gaat gebeuren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:20

Misschien moet je je eens wat inlezen, germie..
Er bestaan simpelweg meer dan twee geslachten. Die kún je helemaal niet verbieden. Je kan baby’s op papier een ander geslacht geven dan wat het daadwerkelijk is, en dat is vooral heel triest voor het kind als die wat groter is. In plaats van vooruit, gaan ze daar keihard achteruit.
Who.. hun eigen gezondheid verkloten moeten ze zelf weten.. totdat ze pandemieën gaan verspreiden over de wereld, wat nu dus alweer dreigt te gebeuren..
en ook het klimaatbeleid heeft wereldwijde gevolgen.
Die ‘na mij de zondvloed’ instelling is walgelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:24

BigOne schreef:
Maar hij bedoelde dat zijn hart uitging naar alle kiezers :+ wie denkt hij voor de gek te houden.
Na ja, ik denk toch dat het binnen een half jaar dikke hommeles is in het Witte Huis dus ….,

Blijkbaar denkt hij de Anti Defamation League voor de gek te houden en dat is gelukt :)
"Did Elon Musk Sieg Heil at Trump's inauguration?" asked the Jerusalem Post, opens new tab.
The Anti-Defamation League, which tracks antisemitism, disagreed.
"It seems that @elonmusk made an awkward gesture in a moment of enthusiasm, not a Nazi salute, but again, we appreciate that people are on edge," it posted on Monday.

Ik weet niet in hoeverre Reuters betrouwbaar is, maar zij plaatsen dat
https://www.reuters.com/world/us/musks- ... 025-01-21/

Citaat:
Onderhandelen is de afgelopen jaren ook niet gelukt.. bijna drie jaar toch al?
Kleiner, is dat dan wat Nico zegt, dat Oekraine een stukje moet afstaan? Dat is absurd, lees ik hier
Het is volgens mij wel wat Trump suggereert.. beiden moeten water bij de wijn doen (om maar een understatement te gebruiken) om eruit te komen en mensen 'te redden'. Niet doodgaan is ook een vorm van redden denk.

Citaat:
Er is mijns inziens geen oplossing die geen levens kost. Een deel van een binnengevallen soeverein land weggeven omdat het anders levens kost, is hooguit een tijdelijk staakt t vuren. Tot het moment dat de invaller bedenkt dat ie de andere helft eigenlijk ook wil hebben.

Dat denk ik ook. Maar dat is wel 'makkelijk' want het kost me niet mijn leven en dat van mijn familie. Zou er een akkoord mogelijk zijn met strenge afkadering/bewaking? Ik denk dat het altijd een tijdbom blijft dan. Totdat Putin weg is (en wat komt er daarna?)
Aan de andere kant, 'wij' vinden Trump allemaal knettergek, iemand die alleen aan zichzelf denkt. Wat zouden mensen zoals Putin denken? Trump kan op die knop drukken, en een bom sturen, waarom niet? Dan is gelijk de hele wereld wakker en heeft Trump zichzelf gevestigd als onverschrokken (ofzo?) .. denken wij dat hij dat niet doet? Denkt Putin dat ie dat niet doet?
Ik probeer het meeste nieuws te ontwijken, ik word er niet vrolijk van ..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:57

Elon is een enge man, gevaarlijk ook. Goddank is hij in Zuid-Afrika geboren en kan niet zelf president worden na Trump.

Wat mij een bron van onenigheid lijkt te kunnen worden: Trump wil flinke importheffingen gaan vragen op buitenlandse producten. Een meerderheid van alle Tesla's worden gebouwd in.. Shanghai. Ook veel materialen, onderdelen, accu's etc worden er gemaakt. Met extra invoerkosten kan een Tesla voor de gewone man wel een stukje verder buiten bereik liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:02

Nah dat gebaar van Musk..... ik vind het ook zorgelijk (vooral zijn bemoeienis overal....) maar realistisch gezien hoeft dit echt geen nazi-groet te zijn natuurlijk, komop hee.

Als hij nou vanuit het niets zo'n arm uitsteekt, ja dan is het wel duidelijk natuurlijk. Maar hier is het meer een soort meme-gebaar vind ik. Inderdaad een soort stoer bedoelde dank-groet zie ik er meer in dan een nazi-groet eigenlijk. Beetje de onbeholpen nerd die sociaal niet zo handig is := Ondanks hoe eng ik Musk ook vind....

Het zou me overigens niet verbazen als zo'n soort groet wèl bewust opgepakt wordt door MAGA's vanaf dit punt, als nieuwe soort meme ofzo door mensen die het wèl een leuke kwinkslag vinden van de nazi-groet..... waardoor het dan ineens wèl wordt waar het nu van beschuldigd wordt.... en dan onder de schijnheilige dekmantel van "we doen alleen maar Elons groet na" O:) -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:08

Israël heeft er al een opmerking cq vragen over gesteld op X. Als je onder de link van de tweet naar beneden scrolt zie je dat langs komen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 21-01-25 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:12

Ja ik snap de zorgen ook wel, en ik deel ze :j

Maar de stelligheid waarmee nu gedaan wordt alsof hij daar "Sieg Heil" heeft staan roepen, die deel ik niet.
Het is een nerd die stoer wil doen, het is een flitsend gebaar zo vanaf borst naar de hemel, zeker voor een vent die met raketten enzo bezig is :=

Ik schat de kans heel groot in dat hij geen nazi bedoeling had met dat gebaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:28

Ik denk dat dit heel bewust werd gedaan, gewoon om weer te grenzen op te zoeken en even af te tasten wat mensen er van vinden, op een manier dat je het altijd nog als een onhandig foutje kan afdoen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:35

Zou zomaar kunnen :j
Er zijn genoeg mogelijkheden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:17

8nnemiek schreef:
Misschien moet je je eens wat inlezen, germie..
Er bestaan simpelweg meer dan twee geslachten. Die kún je helemaal niet verbieden. Je kan baby’s op papier een ander geslacht geven dan wat het daadwerkelijk is, en dat is vooral heel triest voor het kind als die wat groter is. In plaats van vooruit, gaan ze daar keihard achteruit.
Who.. hun eigen gezondheid verkloten moeten ze zelf weten.. totdat ze pandemieën gaan verspreiden over de wereld, wat nu dus alweer dreigt te gebeuren..
en ook het klimaatbeleid heeft wereldwijde gevolgen.
Die ‘na mij de zondvloed’ instelling is walgelijk.

Precies!

Gefeliciteerd btw!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:24

Bedankt :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:29

Een lijst met alles wat trump tot nu toe wil;

https://nos.nl/l/2552645

Waarbij geen steun aan elektrische auto’s opvalt :D musk heeft z’n subsidies allang binnen maar toch.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-01-25 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt