Je maakt t nu zo ingewikkeld dat ik echt niet meer de behoefte heb om terug te lezen.. je hebt gelijk, ik vind t prima

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Dat is vrij normaal gedrag in een commerciële wereld, (en dat zegt vanalles over de commerciële wereld) maar laat de veehouders dan ophouden met dat gemiep over hoe ze 'nou eenmaal' niet anders kunnen omdat de consument erom zou vragen, en hoe betrokken ze wel niet zijn bij verandering. Dat zijn ze dus niet, anders doen ze niet zo'n moeite om de situatie via marketing precies zo te houden als die is.
ruitje schreef:Want individuele veehouders zijn verantwoordelijk voor de marketing voor vlees?
Citaat:Gemiep is trouwens een niet zo'n constructief woord... maar wie ben ik
Citaat:Die werden in 2015 ook met veel marketing in de AH geloodst maar dat wilde ook niemand eten, dus ik denk dat mensen, hoeveel reclame ze ook zien van iets, toch redelijke gewoonte dieren zijn. Alhoewel ik wel lees dat het een groeiende markt is, dus misschien zit hier nog wel een deel van de oplossing ook
?
Shadow0 schreef:Ik vind het vooral heel raar dat de veehouders reclame nodig hebben. Ze hebben echt vaak herhaald, ook tot een paar weken terug nog, dat vlees 'nou eenmaal' de wens van de consument is. Maar nu moet die wens van de consument ineens beïnvloed worden via reclame omdat ze het anders niet redden? Watjes
Citaat:Volgens mij, wil de marketing vanuit 2 kanten gewoon zoveel mogelijk: verkopen.
Cer schreef:Reclame geld is geld voor reclame, dat gaat met potjes enzo.. net als bij andere sectoren.. waarom zou de bloemen sector wel reclame mogen maken voor bloemen en de vlees sector niet voor vlees (en de “sector” is meer dan alleen de veeboeren volgens mij)
Dat heeft ook te maken met statuten van productschappen enzo .. misschien dat ze dat kunnen aanpassen maar dat zal niet zomaar gaan (ja alles kan als mensen t willen, dat heb ik ook al vaak gelezen)
Geld voor defensie kan ook niet zomaar naar onderwijs .. (waarmee ik niks zeg over wat ik daarvan vind)
Het lijkt me trouwens heerlijk om zo zeker te weten dat je alles weet en overal een oplossing voor hebt (in t algemeen).. Ik heb van een aantal dingen een vaag idee hoe t werkt, maar zeker niet van alles en al helemaal niet tot in detail
Cer schreef:Reclame geld is geld voor reclame, dat gaat met potjes enzo..
Citaat:net als bij andere sectoren.. waarom zou de bloemen sector wel reclame mogen maken voor bloemen en de vlees sector niet voor vlees
Citaat:Geld voor defensie kan ook niet zomaar naar onderwijs .. (waarmee ik niks zeg over wat ik daarvan vind)
Citaat:Het lijkt me trouwens heerlijk om zo zeker te weten dat je alles weet en overal een oplossing voor hebt (in t algemeen).. Ik heb van een aantal dingen een vaag idee hoe t werkt, maar zeker niet van alles en al helemaal niet tot in detail
Cer schreef:Prima , ik vind t weer een lang verhaal.
Shadow0 schreef:De essentie is nog steeds dit:Shadow0 schreef:Ik vind het vooral heel raar dat de veehouders reclame nodig hebben. Ze hebben echt vaak herhaald, ook tot een paar weken terug nog, dat vlees 'nou eenmaal' de wens van de consument is. Maar nu moet die wens van de consument ineens beïnvloed worden via reclame omdat ze het anders niet redden? Watjes
Als het duidelijker is als ik daar 'vee-industrie' neerzet dan prima. Het gaat er dus om dat het reclame en marketing is die niet gaat om een specifiek bedrijf ('Biefstuk van Bert bakt beter') maar om reclame voor de sector in het algemeen.
Dat zegt 2 dingen:
1. dat geld en die energie worden dus niet gestoken in 'hoe kunnen we het doen met een klein beetje minder veeteelt' terwijl dat echt echt echt onvermijdelijk is.
2. men vertrouwt dus niet op 'de consument' terwijl ze wel heel vaak zeggen dat ze best anders zouden willen maar dat het niet kan omdat de consument 'nou eenmaal' niet bereid is om iets anders te doen. Maar als dat zo zou zijn heb je geen marketingcampagnes nodig.Citaat:Volgens mij, wil de marketing vanuit 2 kanten gewoon zoveel mogelijk: verkopen.
Het gaat dus niet om de marketing per se, maar vooral om de 2 tegenstrijdige verhalen die men vertelt. Soms overkomt het de veehouders omdat 'de consument' niets anders wil, maar als de consument misschien wel iets anders wil, dan wordt er een reclamecampagne tegenaan gegooid om te zorgen dat de consument niets anders wil.
Citaat:Uit onderzoek van Greenpeace blijkt dat om de EU-doelstelling van netto-nul-uitstoot in 2050 te halen, de vleesconsumptie moet worden teruggebracht tot 24 kg per persoon per jaar, vergeleken met het huidige gemiddelde van 75,8 kg in Nederland
Cer schreef:Wat is een gemiddeld kipfiletje, 150 gram? Of een karbonaadje ?
Ik denk dat mensen die al weinig vlees eten er inderdaad niet aan komen.. het gaat dan denk ik ook niet om die mensen
Cer schreef:Ik denk dat gemiddeld 52kg per jaar pp misschien wel klopt? Dus dat zou dan nog door de helft moeten ongeveer.. voor de mensen die dagelijks vlees eten zal dat wel een omslag zijn?
En inderdaad de mensen die dagelijks veel vlees eten, maar dat zijn er niet zoveel las ik laatst .. (bijv in de all you can eat restaurants makkelijk 5 rondes spare ribs halen ofzo)