Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:15

Ik hoop (en denk) uiteraard absoluut niet dat het zover komt, maar het zou wel interessant om te zien wat Ukraïne zou gaan doen als de USA hen niet meer met wapens (en intel?) zou ondersteunen.

Ik denk dat ze nog eigenzinnig genoeg zouden zijn om dan ook niet zomaar te gaan liggen voor Putin.

En ik hoop dat de EU dan gezamenlijk een hele dikke vuist zal vormen. Ik wil uiteraard niet een oorlog ingesleept worden zo vanuit mijn comfortabele positie ver weg van het front.... maar ik denk ook dat we er anders in de toekomst enorme spijt van krijgen als het niet gewoon nu direct bij Ukraïne stopt....

Kinke

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:16

ik kan het niet aanzien op t.v.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:24

pmarena schreef:
Ik hoop (en denk) uiteraard absoluut niet dat het zover komt, maar het zou wel interessant om te zien wat Ukraïne zou gaan doen als de USA hen niet meer met wapens (en intel?) zou ondersteunen.

Ik denk dat ze nog eigenzinnig genoeg zouden zijn om dan ook niet zomaar te gaan liggen voor Putin.

En ik hoop dat de EU dan gezamenlijk een hele dikke vuist zal vormen. Ik wil uiteraard niet een oorlog ingesleept worden zo vanuit mijn comfortabele positie ver weg van het front.... maar ik denk ook dat we er anders in de toekomst enorme spijt van krijgen als het niet gewoon nu direct bij Ukraïne stopt....

Zie vetgedrukte. Daar wil ik graag op reageren. Oekraïne heeft geen keuze en ze zijn niet eigenzinnig. De steden die later her veroverd zijn op de Russen laten een ontluisterend beeld zien van verkrachtingen, mishandelingen en andere grove mensenrechten schendingen. Waren ze al gemotiveerd om te vechten, nu helemaal.
De Oekraïners beleven zich zelf als vechtend voor hun land, cultuur, taal en leven. Putin wil dit vernietigen. Daarnaast zien ze zichzelf als buffer voor anderen landen en dus vechtend ook voor Europa. Ik beleef dat ook zo.

Europa heeft Oekraïne nodig. Ze zijn echt ook voor ons aan het vechten ,hoe gemakkelijk daar ook over gedacht wordt door teveel mensen vanuit hun luxe zetel.
Landen als Estland, Letland, Litouwen, Finland en anderen die de Russische overheersing kennen zullen zeker Oekraïne steunen, want zij zijn de volgende en dat weten ze.
Europa heeft Trump nodig, maar ook Oekraïne. Ze gaan Oekraïne zeker niet weggeven

En vergeet de UK niet die Oekraïne heel veel steun heeft toegezegd op kort termijn maar ook een overeenkomst heeft getekend waarin staat dat ze Oekraïne 100!! jaar zullen steunen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:28

Hij roept een hoop noodtoestanden uit, we gaan zien hoe dat gaat uitpakken.

Olie boren en auto's bouwen :=

We gaan het allemaal zien hoe het gaat uitpakken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:34

Hoe wil ie het Panama kanaal overnemen????

Daar heeft ie toch helemaal geen recht op?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:37

Iris82 schreef:
Hoe wil ie het Panama kanaal overnemen????

Daar heeft ie toch helemaal geen recht op?

Volgens ons heeft Trump teveel Risk gespeeld. _O-

Wat natuurlijk bijzonder is dat Trump (en dat geldt voor meerdere uiterst rechtse politici), het altijd heeft over eigen land eerst , zo gemakkelijk omgaan met de souvereiniteit van andere landen. Dat klopt gewoon niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:40

Pien: ik bedoel eigenzinnig absoluut niet negatief hè :)

En ja ik ben het er ook mee eens dat Ukraïne een soort buffer is :j
Ik besef me tegelijk hoe akelig dat ook wel weer klinkt, het "smaakt" niet lekker zeg maar.

Ik zie het zo dat je Ukraïne moet helpen omdat het "the right thing to do" is.
En omdat ze de Russen ook voor de achterliggende landen tegenhouden is het minste dat wij kunnen doen, hen voorzien van wat ze nodig hebben om terug te kunnen vechten :(:)

Als je het zonder emoties (the right thing to do) maar transactioneel wilt bekijken dan moet je als achterliggend Europa ook gewoon in je handjes knijpen dat je zo'n standvastig, doortastend volk hebt die als buffer kunnen dienen om de Russen in hun mand te houden, in de toekomst. En niet alleen voor ons, maar vooral ook omdat niemand dat zo graag wil als zij zelf :(:)

Wij moeten in onze handjes knijpen dat we er zelf onze kinderen niet naartoe hoeven te sturen.... en mogen echt wel bedenken dat als we dat zo willen houden, we eigenlijk nog wel meer steun zouden kunnen / moeten geven.

Tevens vind ik het rot om er op die manier over te praten want het is natuurlijk in het grote geheel net zo erg dat Ukraïners hun kinderen nu aan het front zitten. En wat te denken van die Russische stakkers die ook gewoon de gehaktmolen in gestuurd worden :n

Dat is het enige soort van punt dat ik vind dat de MAGA's hebben: hoe langer de oorlog duurt, hoe meer mensen er dood gaan en voorgoed getraumatiseerd worden... hoe meer leed....hoe meer verwoesting..... alleen hun "oplossing" van (een deel van) Ukraïne over geven slaat natuurlijk nergens op 8)7 :x
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-01-25 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:41

Wat denk je dan van “golf van America”

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:44

Het enige komische aan de hele inauguratie toestand vind ik het gezicht van Melania. Die vrouw haatte het om first lady te zijn en baalt nu ook weer duidelijk als een stekker dat ze weer 4 jaar 'moet'.

Oekraïne is overigens volkomen kansloos zonder Amerikaanse steun, zelfs als Europa eensgezind gaat steunen. Het scenario van Nico vind ik niet ondenkbaar als Trump gaat voor een snelle beëindiging van de oorlog.
Tegen Zelensky zal hij zeggen: 'lever een stuk land in of ik trek al mijn steun in'
En tegen Putin: 'je hebt een stukkie land, kappen nu of ik geef ze alle bommen en vliegtuigen om de Russen alsnog aan gort te knallen'
Even zeer simpel geschetst :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:46

Ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met Cuba die weer van de lijst met terroristische landen gehaald is. Trump heeft Cuba er 1 week voor zijn aftreden opgezet, Biden er afgehaald, en nu?
Kan iedereen die sindsdien naar Cuba geweest is weer op een esta gaan reizen? Of is Cuba er wel af, maar verandert er niets? Of zet Trump het er weer op?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:47

Ja de kans is imo zeer aanwezig dat hij zoiets gaat doen :j

En je zag aan de laatste tijd, de gevechten om cms aan het front..... ook dat beide partijen zoiets ook best wel eens verwachten. Een sort bevriezing van de frontlinies of stukjes uit kunnen ruilen :(:)

Het is iig niet snel saai met Trump aan het roer qua wat er op diverse gebieden te gebeuren staat -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:53

Mars schreef:
Het enige komische aan de hele inauguratie toestand vind ik het gezicht van Melania. Die vrouw haatte het om first lady te zijn en baalt nu ook weer duidelijk als een stekker dat ze weer 4 jaar 'moet'.

This says it all...

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:59

Ik ben het punt wel al een poosje voorbij dat ik Melania sneu vind :=

Die statie foto ook weer van Trump hè met die zelfde maffia baas look :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:17

Ik heb t afgezet, dat je op je inauguratie nog gaat lopen afgeven op je voorganger met nu stopt het einde van het verval van Amerika, etc. Kansloos.

Op X zie ik voorbij komen dat ie vandaag of morgen met EO birthright citizenship gaat afschaffen (zegt Charlie Kirk, een van zijn aanhangers). Maar dat kan toch niet?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:37

Of dat niet kan, moet nog worden bezien. Het zal een heel juridisch getouwtrek worden gezien het 14e amendement. Deze man is uiterst impulsief en dat maakt het e.e.a. niet voorspelbaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:38

pmarena schreef:
Ik ben het punt wel al een poosje voorbij dat ik Melania sneu vind :=

Die statie foto ook weer van Trump hè met die zelfde maffia baas look :=

Melania zag er ook echt uit alsof ze chronisch in de rouw is :=

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:58

Je zult maar tijdens zo’n slaapverwekkend gebral naar de w.c. moeten zeg.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:10

Babootje schreef:
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt. De adviseurs van Biden zijn voor het grootste deel ook Trumps adviseurs. Aan de zgn "deepstate" is niet veel veranderd. Verder zijn er ook nog een aantal "veiligheidsventielen" in US Congress en ook niet alle republikeinen staan 100% achter Trump. Dus in hoeverre hij een vrije arm heeft is nog maar de vraag. En als Putler het onderste uit de kan wil, kan Trump ook zomaar nog eens volledig de andere kant opslaan. Maar het is zeker spannend allemaal.

Mee eens, maar ik vind het wat minder spannend omdat Potus een machtig persoon is, maar ook weer neit op het niveau van een alleenheerser.

ik weet niet meer wie typte dat de UK Oekraine wel zou redden als de US de hulp terugtrekt: dat wordt lastig omdat al het defensiemateriaal dat de UK verschaft uit de US komt. US is de grootste fabrikant van defensiemateriaal en daarom kunnen ze zich eigenlijk niet echt terug trekken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:15

nikkel schreef:
Of dat niet kan, moet nog worden bezien.

pmarena schreef:
Ik hoop (en denk) uiteraard absoluut niet dat het zover komt,

Babootje schreef:
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt

Dit allemaal. Die man die kwatst maar wat weg, maar van de helft komt gewoon niets terecht. En dan niet eens gepolderd, maar gewoon compleet niets. Onzin.

Als l.ullen een worst was, dan had die man een eind van hier naar Panama en terug.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:31

Mijn hoop is dat het op enig moment klapt tussen alle ego's van de miljardairs die Trump om zich heen heeft verzameld. Kan niet anders of ze gaan bonje krijgen over het een of ander.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:43

Mars schreef:
Mijn hoop is dat het op enig moment klapt tussen alle ego's van de miljardairs die Trump om zich heen heeft verzameld. Kan niet anders of ze gaan bonje krijgen over het een of ander.

Met elkaar sowieso.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:52

pmarena schreef:

Ik maak me meer (wereldwijd) zorgen om Musk, als in Starlink.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:53

Dat is mijn hoop ook, maar Elon Geubbels nu aan zijn zijde als propaganda machine maakt het voor mij wel gevaarlijker. Altijd al een eng mannetje gevonden, en mijn intuitie is maar weer eens juist gebleken met hem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:56

Mars schreef:

Kunnen we ze niet opsluiten in het Witte Huis met allemaal camera’s erop. Livestream. Lijkt me prachtige tv.

Dan houden we tenminste nog wat leuks over aan deze walgelijke tijd. -O-

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:11

Het is ook gewoon eng dat hij als een god is voor hem. De Paus een reactie gegeven op de walgelijke praktijken van Trump, en al die gelovige mensen vinden gewoon dat hij zijn muil moet houden en dat Trump als een soort messiah gestuurd is, en hij het juist weet.

Ook zo tegenstrijdig dat abortus verguist wordt met allerhande redenen, maar ondertussen diezelfde mensen echt alles wat de mensenrechten schend toejuichen of zelfs zelf geweld gaan gebruiken. Het gaat allemaal om controle van andere mensen.

Iemand hierboven had het over een cult, en dat verhaal met die volgers die zichzelf vergiftigden omdat het hen opgedragen werd. Ik zou het niet zo erg vinden als dat zou gebeuren...

Ik baal ervan dat de goede mensen eronder moeten lijden, waaronder vrienden van mij die wel of niet meer in de USA wonen, maar ik hoop dat Trump dat hele land goed naar de kloten helpt en dat in ieder geval een deel van de mensen zich realiseren hoe dom ze zijn geweest. Want veel waren niet eens echt volgers van Trump, maar stemden puur op hem omdat hij beloofde een veel betere economie te fixen.