IMANDRA schreef:Cer schreef:Soms trek je conclusies waar ik echt niks van begrijp![]()
Het denigrerende ben ik ondertussen al aan gewend![]()
Als iemand die meestal voor open en eerlijke communicatie is en helderheid en duidelijkheid, vooral vanuit de overheid, vind ik “dan kijk je op de verpakking, zo moeilijk is t niet” wel een beetje een makkelijke oplossing![]()
Het is geen kip, noem t niet zo.
Hoe moeilijk kan t zijn… of is vega bang dat ze geen voet tussen de deur krijgen als t product zichzelf niet een beetje camoufleert
Maar er staat vrij duidelijk op de verpakking “vegetarische kipstuckjes”. Het is dus een vegetarisch alternatief voor álles wat je met kipstukjes kan doen (dus niet alleen nasi, om terug te komen op het voorbeeld). Wat is dan het gebrek aan duidelijkheid en helderheid?
En mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren. Als je het gaat marketen als “tofustukjes die je in vanalles kan gebruiken” ten opzichte van “vegetarische kipstuckjes” dan is het tweede voor de gemiddelde Nederlander veel duidelijker. Het eerste is een product wat we niet kennen, en wat een boer nie kent vret ie nie. Heeft niks met camouflage te maken, maar meer met vergelijkingen trekken en middels de naam uitleg geven over waar het product voor bedoeld is (vervanger voor kip). Het is immers zó gemaakt dat ze zo goed als het kan de structuur en smaak van kip nabootsen. Ga je het als iets anders marketen, dan maak je het jezelf als producent heel lastig.
En gezien het vrij duidelijk is dat het een vegetarisch alternatief is (dus als je op voedingswaarde let zie je dat, als je de verpakking en naam ziet ook), waarom heeft de vleesindustrie er dan zo’n probleem mee?
Zijn ze bang dat mensen dit net zo lekker vinden en dus inzien dat vlees helemaal niet zo’n dagelijks ding hoeft te zijn, en je soms best duurzaam bezig kan zijn door een keer voor een alternatief te kiezen? En het dus snijdt in de marges en omzet van vleesproducenten?
Vegetarische kipstuckjes is gewoon een marketing naam. Eerlijker zou zijn vegetarische kip vervanger. En dan die C in stuCkjes, ook flauwekul uiteraard.
Vegetarische slager is ook zo'n vreemde naam. Een vegetarier slacht geen dieren ga ik vanuit, dus waarom dan slager noemen??
Benoem gewoon wat het produkt werkelijk is: een vegetarische vervanger van kip, koe, varken etc.