Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:51

prompter schreef:
De PVV stemmers die ik ken, volgen Europa helemaal niet. Die houden zich bezig met hun eigen dagelijkse problemen.

En aan wat voor problemen moet ik dan denken?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 21:58

irmaz schreef:
Zijn dit dan punten die er eerder niet waren? Volgens mij zijn de meeste al ingevoerd?
Heb je ook het geld erbij wat er voor de diverse punten is uitgetrokken?

Oh sorry, ik wist niet dat ik een heel boekwerk moest aanleveren? Dat deed jij natuurlijk ook toen je 2 zinnen uit een akkoord van 26 pagina's haalde :D

Ik weet bijvoorbeeld dat het importeren van eieren van legbatterijen uit andere landen pas dit jaar is stopgezet. Ik weet dat agrarisch natuurbeheer geen reet oplevert. Ik weet dat banken jarenlang niet bijgedragen hebben. Dat kringlooplandbouw door regelgeving niet makkelijk haalbaar is. Dat er voor mij, geen enkel overzicht is met waar ik over 20 jaar aan moet voldoen qua welzijn terwijl ik best wil investeren.

Dus ja, ik zie hier best plannen waar ik en collega's in de praktijk echt wat aan gaan hebben. Ik zie het ook duidelijk als een hooflijnenakkoord. Ik denk daarin: geef het een kans.

Op inhoud kan je het er natuurlijk niet mee eens zijn, maar er zit echt wel inhoud in het akkoord.

Buiten dat de debatten chaos zijn hé, uiteraard :+ Maar ik heb ook het idee dat dit akkoord op inhoud al compleet afgeserveerd word, zonder dat men echt de inhoud leest :o . Ik vraag mij echt af hoeveel mensen het echt grondig hebben doorgelezen :o

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:13

Waarom ga je ervan uit dat het akkoord afgeserveerd wordt omdat mensen het niet gelezen hebben. Ik heb het meerdere malen gelezen. Alleen waarschijnlijk wel met een andere bril op dan jij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:21

Er staan genoeg zaken in het akkoord wat wensdenken is "Als Brussel meewerkt." Het grote probleem is dat het heel waarschijnlijk is dat Brussel dus NIET meewerkt. BBB heeft zich met vooral wensdenken tevreden laten stellen. En zo ook de PVV als jet gaat om asiel.

NSC heeft er een aantal rechtstatelijke hervormingen uit weten te slepen die al heel lang oo het wensenlijstje van Omtzigt stonden maar ook nog wel haalbaar zijn. De partij die het meest succesvol onderhandelt heeft dat is de VVD. Die hebben er veel cadeautjes voor de allerrijksten uit weten te slepen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 22:25

Benzz schreef:
Waarom ga je ervan uit dat het akkoord afgeserveerd wordt omdat mensen het niet gelezen hebben. Ik heb het meerdere malen gelezen. Alleen waarschijnlijk wel met een andere bril op dan jij.

Dat haal ik uit de vorige pagina's, en ik zeg dat het een idee is wat ik heb.

Geen absolute waarheid :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:28

Er zitten toch heel veel punten in, die totaal niet haalbaar zijn. En die realisme mis ik bij de BBB. Ook mis ik kennis en kunde. Financiele doorrekening is er ook niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:41

Loretta schreef:
prompter schreef:
De PVV stemmers die ik ken, volgen Europa helemaal niet. Die houden zich bezig met hun eigen dagelijkse problemen.

En aan wat voor problemen moet ik dan denken?

Dat heb ik een paar pagina's geleden al beschreven.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:52

ruitje schreef:
irmaz schreef:
Zijn dit dan punten die er eerder niet waren? Volgens mij zijn de meeste al ingevoerd?
Heb je ook het geld erbij wat er voor de diverse punten is uitgetrokken?

Oh sorry, ik wist niet dat ik een heel boekwerk moest aanleveren? Dat deed jij natuurlijk ook toen je 2 zinnen uit een akkoord van 26 pagina's haalde :D

Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Jij presenteert ze als positieve punten en in mijn optiek zijn punten alleen positief als ze ook werkelijk haalbaar zijn. Anders zijn het m.i. gewoon disney-verhaaltjes, sigaren uit eigen doos en dooie mussen. Vandaar mijn vraag of er ook werkelijk geld voor is geregeld. Misschien wist je dat toevallig.

Maar ik begrijp dat jij blij bent met het akkoord en daar gaat het toch om, ieder mag wat mij betreft zijn eigen punten eruit halen :j
Ik hoopte eigenlijk gewoon dat iemand mij met argumenten kan overtuigen dat het wel een zinnig akkoord is.
En dat is niet sarcastisch bedoeld, mocht iemand dat denken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:27

Ik vind de meeste dingen uit het akkoord overkomen als "we gaan ons best doen, maar concrete doelen zijn er niet, we denken er over na". Erg vrijblijvend. Niet erg SMART geformuleerd, zeg maar.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:33

Nog maar een leuke regel uit het akkoord (p23):
Citaat:
Er wordt daadkrachtig opgetreden tegen degenen die zich schuldig maken aan discriminatie, racisme, antisemitisme en moslimhaat, zowel op straat als online

Ik ben dan best benieuwd wie die daadkracht gaat tonen en of het ook voor de 2e kamer geldt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:43

prompter schreef:
Ik vind de meeste dingen uit het akkoord overkomen als "we gaan ons best doen, maar concrete doelen zijn er niet, we denken er over na". Erg vrijblijvend. Niet erg SMART geformuleerd, zeg maar.

Was dat het enige probleem maar. Veel is juridisch niet mogelijk. de Europese wet hijgt in hun nek en je merkt aan alles dat ze er met draaien onder uit proberen te komen. Dit mbt natuur en landbouw.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:48

Dit is trouwens ook een leuke,
Citaat:
Bedreigingen tegen politieke ambtsdragers door of vanuit andere landen die niet meewerken aan
opsporing, vervolging of berechting hiervan, worden niet geaccepteerd en hierop wordt geacteerd.

ik vroeg me af wat daar mee bedoeld werd maar ergens in het debat van afgelopen dagen werd dat duidelijk. Dit is een privé-dingetje voor Wilders. Er loopt in Nederland een aanklacht tegen 2 Pakistanen die een Fatwah tegen Wilders hebben uitgesproken. Er is een verzoek aan Pakistan gedaan om de personen uit te leveren maar Pakistan schijnt er gewoon niet op te reageren.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat "we" gaan doen, we accepteren dat dus met dit akkoord niet meer en er moet op worden geacteerd. Dus.... euh, gaan we Pakistan binnenvallen als ze niet reageren? -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:08

irmaz schreef:
Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat "we" gaan doen, we accepteren dat dus met dit akkoord niet meer en er moet op worden geacteerd. Dus.... euh, gaan we Pakistan binnenvallen als ze niet reageren? -O-

Dan denk ik toch aan diplomatieke acties. Pakistan heeft ook een ambassade in Den Haag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:29

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:34

Loretta schreef:
PVV sluit zich in Europa bij de nieuwe extreemrechtse fractie van Orban aan. Orban zelf was gisteren op bezoek bij zijn grote vriend Poetin.

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... -parlement

Zeer zorgelijke ontwikkeling. Als je daar dan ook nog de laatste tweede kamer peilingen van 25 Juni bij op telt.
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

NSC en VVD staan nu met de rug tegen de muur, en Wilders kan doen wat hij wil.

En er zijn wat politici binnen de PVV met banden met Hongarije, zoals dubbele nationaliteit.
Al schijnt dat nu niet zo erg te zijn, dat is alleen vervelend als het Marokkanen betreft. ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:29

Electra ken jij die PVV politici bij naam.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:36

Sorry Pien,
Ik ga zo de deur uit tot vanavond laat.
Het is bij de hoorzittingen ter sprake gekomen.

O.a. Beljaarts had tot voor kort dubbele nationaliteit.

Mij maakt het niets uit, het zegt niets over de loyaliteit.
Maar het is weer het toppunt van hypocrisie van de PVV.
Ik kan mij Wilders nog wel herinneren bij de benoeming van Aboutaleb en Markouch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:15

Geen probleem Electra, ik keek er alleen zo van op omdat juist die partij zo moeilijk doet over dubbele paspoorten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:32

Alleen bij bepaalde nationaliteiten....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:43

karuna schreef:
En vleesloos is vaak soja eten en dat is meest ook niet de meest impactloze teelt.

Ik kwam vandaag een franse verkiezingsposter tegen die een beetje bewerkt was zeg maar. De front national mensen waren voorzien van een hitler snorretje en een van de termen was vervangen door een minder fraaie term.

De meeste soja wordt verbouwd voor diervoedsel. Om de dieren te voeden die gaan dienen om door mensen opgegeten te worden. De sojadrank (etc.) die ik wel eens gebruik claimt van biologische teelt te zijn en niet van de grond van daarvoor gekapte regenwouden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:52

Tja, welk commentaar zal ik hier bij zetten...
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:07

irmaz schreef:
[ Afbeelding ]

...ik moest iets wegslikken nadat ik haar had gelezen.
Het past bij Trouw om columnisten te hebben van dit kaliber.
(...en een vriendin liet mij ooit de plaats zien waar de foto genomen is: in Leiden op de brug bij de Prinsessekade en de Rijn.)

Ik steek met trots mijn neus omhoog.
Deugen is een deugd.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:20

irmaz schreef:
Dit is trouwens ook een leuke,
Citaat:
Bedreigingen tegen politieke ambtsdragers door of vanuit andere landen die niet meewerken aan
opsporing, vervolging of berechting hiervan, worden niet geaccepteerd en hierop wordt geacteerd.

ik vroeg me af wat daar mee bedoeld werd maar ergens in het debat van afgelopen dagen werd dat duidelijk. Dit is een privé-dingetje voor Wilders. Er loopt in Nederland een aanklacht tegen 2 Pakistanen die een Fatwah tegen Wilders hebben uitgesproken. Er is een verzoek aan Pakistan gedaan om de personen uit te leveren maar Pakistan schijnt er gewoon niet op te reageren.

Tja, goede vraag.

Ik had het eerst anders gelezen/geïnterpreteerd: ik dacht dat er ging opgetreden worden tegen Nederlanders die buitenlandse gezagdragers "bedreigden" door bijv. rechtszaken. Ik denk dan bijv. aan de Nederlandse advocaat Haroon Raza, die in naam van 30 March Movement aanklachten indiende tegen Netanyahu en nog andere Israëlische politici. Maar jouw interpretatie klinkt inderdaad logischer.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:47

irmaz schreef:
[ Afbeelding ]

Spijker op z’n kop, dit stuk. Mooie uitspraak ook, deugen is een deugd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:08

Mevrouw is erg scherp en "to the point". Want zoals wij dan in Brabant zeggen: "zo is het mâr net!"Vertaald, zo is het precies!