Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:40

Hadden jullie deze al meegekregen? Weet niet zeker of hij hier helemaal past, maar gezien het Rusland is:

https://nos.nl/artikel/2600288-spanning ... datakabels

Gaat om een schip wat voor Britse kust gezien was en over datakabels heen vaarde.
Rusland test wel lekker zo zeg en dan niet alleen Oekraïne.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 16:04

Dankjewel voor het plaatsen Sagan
Ja deze ongein is al langer aan de gang, samen met nog meer sabotageacties waarbij Rusland aantoonbaar is betrokken,
Dat doet de vraag rijzen - als het gaat om de hybride oorlog tegen het westen - artikel 5 niet al langer geleden had moeten worden geactiveerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:03

Ze hadden meteen de lucht boven Oekraïne dicht moeten gooien. Nu zijn ze nog te bang om drones in hun eigen land neer te knallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 12:43

https://x.com/astraiaintel/status/2017696067718987870 Een Russische politicus erkent de onmogelijkheid van een overwinning in Oekraïne en spreekt zich uit tegen een voortzetting van de oorlog. Hij roept zowel parlementsleden als Vladimir Poetin op om medeverantwoordelijkheid te nemen voor het mislukken van de speciale militaire operatie.
Update: De politicus die in de video te zien is, Grigory Yeremev, is inmiddels gearresteerd door het Poetin-regime en wordt beschuldigd van twee afzonderlijke misdrijven: het in diskrediet brengen van de strijdkrachten en misbruik van de vrijheid van informatie.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-02-26 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 12:47

Ik las de eerste twee zinnen en dacht: dat komt niet goed. Well, that escalated quickly...

De link opent niet bij mij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:05

mysa schreef:
Ik las de eerste twee zinnen en dacht: dat komt niet goed. Well, that escalated quickly...

De link opent niet bij mij.

Nu wel denk ik. Er stond een woordje teveel

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:13

Ja, inderdaad. Maar het is om moedeloos van te worden. En ik vraag me ook af hoe zinvol het is om die kritiek openbaar te spuien, de man zelf zal ook wel geweten hebben dat hij opgepakt zou worden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:16

Misschien iets met geweten hebben en verantwoordelijkheid willen nemen wetende wat de consequenties zijn?
Soms worden grenzen overschreden waardoor ook volgers van een dictator heel dapper kunnen worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:26

Ja maar dat is net zoiets als de keuzes van de Nederlandse regering en het koningshuis om in de meidagen van 1940 naar Engeland te gaan. Door critici werd het een vlucht genoemd maar ik denk dat ze heel goed wisten dat ze in Nederland van geen enkel nu konden zijn. (Hetgeen werd bevestigd door bijvoorbeeld de situatie in België)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:39

In deze video onthult de Poolse premier Donald Tusk – die geen geduld heeft met de spelletjes van het Kremlin – wat al een tijdje wordt vermoed: Epstein was niet zomaar een malafide miljardair. Hij was waarschijnlijk een belangrijk figuur in een door Rusland georkestreerde compromitteringsmachine.
Tusk bevestigt dat de Poolse regering officieel onderzoek doet naar de link tussen Epsteins "satanische kring" en de Russische geheime diensten.
https://x.com/donaldtusk/status/2018697182820368781
De verklaring van Tusk:
"We kunnen niet toestaan ​​dat ook maar één van de gevallen van misbruik van Poolse kinderen door een netwerk van pedofielen en de organisator van deze satanische kring, de heer Epstein, lichtvaardig wordt behandeld of genegeerd.
De eerste informatie is naar buiten gekomen over de personen die meneer Epstein vanuit Krakau hebben laten weten dat ze al een groep Poolse vrouwen of meisjes onder hun hoede hadden.
Samen met de minister van Justitie, de procureur-generaal en de coördinator van de speciale diensten hebben we besloten een analyseteam op te richten en mogelijk ook een onderzoek in te stellen als onze zorgen over het pedofilieschandaal in de VS worden bevestigd.
De bekende Schotse journalist Andrew Marr stelde gisteren de cruciale vragen, vragen die elke regering ter wereld bezighouden: wat gaan we doen met de groeiende, dagelijkse verdenkingen van banden tussen Epstein en de hele pedofielenkring en de Russische geheime diensten?
Deze kwestie moet door ons bovenal worden opgehelderd in het licht van de veiligheid van de Poolse staat."

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:41

Zelfs de koningshuizen worden beschadigd en rondom Trump blijft het schoon. Dit riep bij mij de vraag op:" wat gebeurt hier toch allemaal"? Dus ik ben benieuwd Babootje of dit klopt.
Bedankt voor het volgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:51

pien_2010 schreef:
Zelfs de koningshuizen worden beschadigd en rondom Trump blijft het schoon. Dit riep bij mij de vraag op:" wat gebeurt hier toch allemaal"? Dus ik ben benieuwd Babootje of dit klopt.
Bedankt voor het volgen.

Er zijn aardig wat personen in de Trump regering en het congres en de senaat die in de Epsteindossiers voorkomen. Zolang Trump erop blijft zitten worden zij en hij beschermd. Zowel de druk in de US als daarbuiten neemt toe. Ik vermoed wel dat de dagen van Trump geteld zijn