Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:23

En trump heeft eergisteren z’n eigen meme coin gelanceerd, die is met behulp van de Chinezen zo over de kop gegaan dat hij daar 25 miljoen aan overhield, de 200 miljoen die ingezameld zijn voor z’n inauguratie is ook een leuke spaarpot. Tjonge wat worden die Amerikanen genaaid.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:46

Meer, 7 miljard inmiddels zie ik voorbijkomen, met potentie tot 25 miljard. Maar is het niet een enorm conflict of interest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 12:32

Trekt hij zich niets van aan, ongetwijfeld zit musk hier achter, trump heeft de ballen verstand van crypto. En blijkbaar komt trump overal mee weg. Er zijn al voldoende reden om het 14de amendement in werking te stellen maar met z’n winst in alle overheidsorganen zal dit niet gebeuren. Hij is bijkans onaantastbaar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:47

Trump wilde graag dat TikTok verboden zou worden, maar hij is van gedachten veranderd nu dat hij zelf garen spint bij het platform.

God, Jesus, Trump II was gisteren op tv, het stukje met Pete Hoekstra moet ik nog even terugkijken. Hij heeft tijdens zijn ambassadeurschap de mening over Nederland wel stevig versoepeld.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:39

Tiktok is weer online (met een dankwoord gericht aan Trump) en er is nu een melania meme coin uitgegeven. Het graaien is begonnen.

Ik ben heel benieuwd of we iets te zien krijgen van de inauguratie morgen. Het gaat er vreemd aan toe in DC.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:05

Het sneeuwt vooral heel hard in DC. Daarin schuilt natuurlijk makkelijk een flauw grapje over de hand van god. Het is op allerlei tv zenders te volgen, ik ga zeker even kijken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:38

Ik heb pasgeleden die docu over Trump op Netflix gekeken om de achtergrond te begrijpen van zo'n man en ben nu bezig met de docu "How to become a Tyrant". Het is echt één op één wat er nu in Amerika gebeurt. Hij komt inderdaad echt overal mee weg en blijkbaar zijn er ook erg veel mensen die hetzelfde willen als hij of die zich daarvoor in laten zetten. En mensen zijn zo beinvloedbaar, kan dus overal gebeuren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:01

Wat nu interessant is, is dat Trump meent dat hij alles met een executive order gaat bepalen. Ook de tiktok ban. Dit is echter een wet, wat formeel niet met een EO kan worden omzeild. Dus ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen. Meteen onconstitutioneel beginnen op dag 1? Het kan zomaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:13

Hij doet gewoon wat hij al sinds 2016 doet; de grenzen opzoeken en proberen hoe ver hij er overheen kan gaan, en hoe ver hij die grenzen kan verleggen..

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:17

Hierbij mijn korte aantekeningen over de EO's die Trump wil uitvaardigen vandaag:
first term order policies
energy production
reform govt get rid of woke nonsense
border / deportations of illegal criminals and aliens: 1.3 mio deportations
pardons Jan6 except for those who used violence
(mijn aantekeningen, geeft geen mening weer)

Het is inmiddels wel duidelijk dat de inhuldiging naar binnen verplaatst is vanwege veiligheid. De ingang van Blair House is volledig afgedekt bijvoorbeeld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:19

Onze Tom van Grieken ( voorzitter Vlaams Belang ) is ook uitgenodigd en staat daar nu ook buiten in de kou frisjes te wezen :D
Gezien er veel minder plaatsen binnen zijn, is ook zijn ticketje geannuleerd en moeten ze maar proberen op een andere manier binnen te geraken of anders op tv volgen.
Maar de sfeer is in elk geval fantastisch hoorde ik hem zeggen 8-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:26

Ennnnn binnen 24 uur zou hij ook nog de oorlog tussen Rusland en Oekraïne 'oplossen', hij krijgt het nog druk vandaag :+

Vind wel dat we toch een beetje een spannende tijd tegemoet gaan. Ik hou mijn hart een beetje vast.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:30

Hij heeft al aangegeven hoe hij dat wil doen, die bal is eigenlijk al aan het rollen. Misschien zal hij er de komende tijd minder open over zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:36

Zebrastreep schreef:
Ennnnn binnen 24 uur zou hij ook nog de oorlog tussen Rusland en Oekraïne 'oplossen', hij krijgt het nog druk vandaag :+

Vind wel dat we toch een beetje een spannende tijd tegemoet gaan. Ik hou mijn hart een beetje vast.

haha was die hier niet al van terugekomen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:39

De motorcade gaat op weg naar de kerk, het is dus begonnen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:42

Zebrastreep schreef:

Ik ook, samen met de roering in de politiek in Europa kijk ik gespannen toe. Ik zou willen dat ik meer kon doen dan toekijken...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:45

Ladyingreen schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik ook, samen met de roering in de politiek in Europa kijk ik gespannen toe. Ik zou willen dat ik meer kon doen dan toekijken...

Ik deel deze gedachten wel met jullie..

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:41

Zebrastreep schreef:

Trump aan de macht is een verkeerde keuze. Maar dit is het enige wat hij inderdaad binnen 24 uur kan oplossen. De helft van Oekraïne naar Rusland en de andere helft wordt met rust gelaten. Uiteraard gaat Oekraïne akkoord of geen steun meer van Amerika. En Poetin kiest eieren voor zijn geld. Viel mij op dat Poetin ambassade personeel naar Rusland heeft terug geroepen. Dus als je naar de ambassade Rusland in Nederland wilt is een lootje trekken. Dan nummer 500 en maandenlang wachten. Nog niet gezien in de media of lees ik niet genoeg nieuws?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:58

Goh, nog steeds niet in Rusland Nico ? Hou toch op met die Putin verheerlijking.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:03

Nico12 schreef:
Zebrastreep schreef:

Trump aan de macht is een verkeerde keuze. Maar dit is het enige wat hij inderdaad binnen 24 uur kan oplossen. De helft van Oekraïne naar Rusland en de andere helft wordt met rust gelaten. Uiteraard gaat Oekraïne akkoord of geen steun meer van Amerika. En Poetin kiest eieren voor zijn geld. Viel mij op dat Poetin ambassade personeel naar Rusland heeft terug geroepen. Dus als je naar de ambassade Rusland in Nederland wilt is een lootje trekken. Dan nummer 500 en maandenlang wachten. Nog niet gezien in de media of lees ik niet genoeg nieuws?

Ah. Dus we "geven" tegenwoordig gewoon een half soeverein land weg als een ander land deze illegaal gaat bezetten en dit conflict te lang duurt?

Geldt dat ook voor Groenland of Canada, die Trump maar al te graag wil hebben? Of, in een uiterste geval, Nederland?

Moet trouwens nog maar zien dat Oekraine daar zo mee akkoord gaat.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:06

Ik vrees dat Oekraïne niet heel veel keuze heeft, zeker niet als Rusland wel bereid is om te praten en de oorlog te stoppen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:08

_chou schreef:
Ik vrees dat Oekraïne niet heel veel keuze heeft, zeker niet als Rusland wel bereid is om te praten en de oorlog te stoppen.

Rusland kan het interessant vinden om te pauzeren tot Trump president af is ...
stoppen zal hem niet worden, ook niet als Poetin omvalt, hij is nl niet de enige die hiermee door wil gaan in het Kremlin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:46

Nico12 schreef:
Zebrastreep schreef:

De helft naar Poetin zal Poetin zeker voor zijn. Hebben de Oekraïners nog enige stem in dit geheel Nico?

Of anders gezegd, ik heb hier een diplomaat op bezoek, we vinden jouw post heel erg bijzonder. :=

@Pandora ik geniet van jouw leedvermaak _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:59

Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt. De adviseurs van Biden zijn voor het grootste deel ook Trumps adviseurs. Aan de zgn "deepstate" is niet veel veranderd. Verder zijn er ook nog een aantal "veiligheidsventielen" in US Congress en ook niet alle republikeinen staan 100% achter Trump. Dus in hoeverre hij een vrije arm heeft is nog maar de vraag. En als Putler het onderste uit de kan wil, kan Trump ook zomaar nog eens volledig de andere kant opslaan. Maar het is zeker spannend allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:07

Trump en Poetin zijn beide ongeleide projectielen!