Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Waarom moeten andere producten reclame maken? We hebben ook allemaal wasmiddel nodig dus ook complete onzin toch?
Huh ja, ik vind wasmiddelreclames wel tamelijk onzin.
Maar het ging niet om het nut van reclames, maar vooral hoe de motivatie verandert. Eerst is het 'we doen alleen wat de markt wil, en mensen willen nou eenmaal vlees' - en dan blijken er her en der mensen te zijn die geen vlees eet, en dan moeten er campagnes gestart worden omdat mensen het blijkbaar niet 'nou eenmaal' willen en best bereid zijn om daarin te veranderen.
Nou ja, hetzelfde bij dat gezeur om de namen van vleesvervangers. Als je bang bent dat je markt bedreigd wordt als er 'vegetarische hamburgers' worden aangeboden, heb je misschien eigenlijk wel door dat een deel van de mensen best willen overstappen. En dan is dat hele verhaal over 'de mensen willen nou eenmaal vlees' nogal onoprecht.
elnienjo schreef:Ik heb het dan over bijv kipstuckjes of visloze tonijn terwijl er geen kip of tonijn in zit. Halvarine mag toch ook geen boter heten?
En tussen al die veganindoctrinatie vind ik het positief dat vlees ook weer met reclame komt en zich niet in het verdomhoekje laat plaatsen.
IMANDRA schreef:elnienjo schreef:Ik heb het dan over bijv kipstuckjes of visloze tonijn terwijl er geen kip of tonijn in zit. Halvarine mag toch ook geen boter heten?
En tussen al die veganindoctrinatie vind ik het positief dat vlees ook weer met reclame komt en zich niet in het verdomhoekje laat plaatsen.
Maar waarom zou dat niet zo mogen heten? Er staat gewoon op de verpakking dat het vlees/visloos is. Ik snap het probleem van de industrie niet zo.
Veganindoctrinatie? Ik weet niet waar jij winkelt of reclames ziet maar ik zie die toch echt niet. Ik zie dat mensen meer keuze krijgen, maar is geen indoctrineren bij hoor.
elnienjo schreef:Ik heb het dan over bijv kipstuckjes of visloze tonijn terwijl er geen kip of tonijn in zit.
Cer schreef:Welnee… dat is gewoon t werk van t promotie gedeelte van die sector..
Onderdeel van T productschap, daar zitten marketing mensen die daarvoor betaald krijgen ..
996981 schreef:En dat geldt andersom niet voor vleesvervangers?voor vleesvervangers wordt ook reclame gemaakt. Blijkbaar is dat ook niet wat de consument wil.
elnienjo schreef:IMANDRA schreef:Maar waarom zou dat niet zo mogen heten? Er staat gewoon op de verpakking dat het vlees/visloos is. Ik snap het probleem van de industrie niet zo.
Veganindoctrinatie? Ik weet niet waar jij winkelt of reclames ziet maar ik zie die toch echt niet. Ik zie dat mensen meer keuze krijgen, maar is geen indoctrineren bij hoor.
Waarom zou je iets kip willen noemen als er geen kip in zit?
Met schnitzel of hamburger heb ik geen probleem trouwens want dat is een bereidingswijze.
loriene schreef:Wanneer er in Nederland zoals de overheid graag wil de boeren verdwijnen
Cer schreef:Ik heb zelf niks met “vervangen”, het is gewoon iets anders .. en je zou kunnen denken dat kipstuckjes dezelfde voedingswaarde hebben als kipstukjes.. volgens mij is dat niet helemaal
zo..
ik denk dat het voor sommige mensen handiger is dat ze weten wat de voedingswaarde is.. ?
Citaat:Maar goed, ik vind sowieso dat als het het niet is, dat je t niet zo moet noemen.. dat is imo verwarrend (en soms misleidend). Ongeacht in welk schap t ligt.
Cer schreef:Soms trek je conclusies waar ik echt niks van begrijp![]()
Het denigrerende ben ik ondertussen al aan gewend![]()
Als iemand die meestal voor open en eerlijke communicatie is en helderheid en duidelijkheid, vooral vanuit de overheid, vind ik “dan kijk je op de verpakking, zo moeilijk is t niet” wel een beetje een makkelijke oplossing![]()
Het is geen kip, noem t niet zo.
Hoe moeilijk kan t zijn… of is vega bang dat ze geen voet tussen de deur krijgen als t product zichzelf niet een beetje camoufleert
Cer schreef:Heeft de vlees industrie er een probleem mee?
Citaat:Het voorstel dat op tafel lag, werd gezien als het resultaat van een sterke campagne van de landbouwlobby. Woorden als ‘worst’, ‘burger’ en ‘kotelet’ zouden alleen gebruikt mogen worden voor producten die vlees bevatten, en niet voor de plantaardige versies daarvan. Het officiële argument: de consument wordt anders om de tuin geleid. Natuurlijk speelt ook de concurrentie een grote rol.
De lobby had succes in de parlementaire commissie Landbouw, waar de invloed van de sector traditioneel groot is, maar dus niet in het parlement zelf.
Cer schreef:Het vermelden van voedingswaarden op producten kan altijd beter, gezien het gestegen bmi denk ik.. niet alle mensen zijn even goed in verstandig kiezen, lijkt het. Maar dat geldt voor alle producten, vind ik)
(Nb, de vegetarische kipstukjes hebben meer kcal dan kipfilet.. dat kan voor sommige mensen handig zijn om te weten.. de structuur / smaak is wellicht t zelfde, de kcal waarde niet perse)
Cer schreef:Als je gewend bent dat kip mager is, zou iemand kunnen denken dat vegetarische… nou ja je snapt denk ik wel wat ik bedoel
Daarnaast schreef ik dat voedingswaarden op álle producten duidelijker zouden moeten ..
Overigens.. worst is een verzamelnaam, maar kip of koe is een eigen naam.. denk ik?
Het ging over kip, niet over worst, toch?