Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:20

Electra63 schreef:
https://www.instagram.com/reel/DObFpDxC ... FtaTI2ZHhl

Mensen met een laag inkomen tot € 26.000 ruto per jaar, gaan er volgend jaar op achteruit, door de maatregelen van Kabinet Schoof.
Dit heedt te maken met de aebeidskorting.
Helaas weer een gebroken belofte van de partijen.

Wanneer gaan mensen inzien dat dit kabinet en deze partijen echt niets, maar dan ook niets voor de burgers doen. Alleen voor hun eigen ego.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:22

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Mensen met een laag inkomen tot € 26.000 ruto per jaar, gaan er volgend jaar op achteruit, door de maatregelen van Kabinet Schoof.

Wanneer gaan mensen inzien dat dit kabinet en deze partijen echt niets, maar dan ook niets voor de burgers doen. Alleen voor hun eigen ego.

En uiteraard voor de rijken.

Zeker mensen in de laagste inkomensgroepen hebben niets bij rechtse partijen te zoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:25

Electra63 schreef:

Hier een achteruitgang van ruim 4500 euro in een jaar tijd.
Als het tegenzit.

Ja het is allemaal niet leuk meer. En dan leven we in een gaaf land zeggen ze...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:50

Loretta schreef:
Benzz schreef:

En uiteraard voor de rijken.

Zeker mensen in de laagste inkomensgroepen hebben niets bij rechtse partijen te zoeken.

Heb toch het idee dat juist die mensen vooral extreemrechts stemmen :\

Douce

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:50

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:22

En daarom erger ik me dus altijd groen en geel wanneer Yesilgoz of een andere VVDer weer eens beweert op te komen voor de hardwerkende Nederlander.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:09

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:14

Loretta schreef:
En daarom erger ik me dus altijd groen en geel wanneer Yesilgoz of een andere VVDer weer eens beweert op te komen voor de hardwerkende Nederlander.

Echt he, vrouwtje Yesilgoz vergeet even dat deze sectoren die eronder vallen waarschijnlijk een van de belangrijkste sectoren zijn waar ons land afhankelijk van is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:23

Ik heb ook getekend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:32

Nou de PVV draait dat gedoe met de arbeidskorting vast zo dat het aan de moslims ligt. :+

Ik ben ook benieuwd. Ik durf te wedden dat de VVD gewoon bukt voor links en prima gaat samenwerken. Ze zouden ook noooooooit met Wilders in zee gaan. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:14

Loretta schreef:

Waarschijnlijk werken ze niet hard genoeg als je weinig verdient, dus dan val je niet onder de categorie waar de VVD voor wil opkomen :7

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom mensen met laag inkomen rechts stemmen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:21

Omdat rechts belooft er wat aan te doen vóór de verkiezingen. En zeer rechts de problemen van die mensen goed weet te verwoorden, maar dan helaas toch met loze beloften komt. Maar doen alsof je de problemen echt begrijpt helpt wel voor meer stemmen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:38

MarlindeRooz schreef:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik durf te wedden dat de VVD gewoon bukt voor links en prima gaat samenwerken. Ze zouden ook noooooooit met Wilders in zee gaan. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Mee eens. Als puntje bij paaltje komt gaat de vvd echt niet in de oppositie zitten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:41

verootjoo schreef:
Loretta schreef:

Waarschijnlijk werken ze niet hard genoeg als je weinig verdient, dus dan val je niet onder de categorie waar de VVD voor wil opkomen :7

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom mensen met laag inkomen rechts stemmen.

Het is op zich niet zo mysterieus, soms hopen mensen met een laag inkomen of beperkt arbeidsvermogen dat het met hen ook beter zal gaan als het voor andere groepen beter gaat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:45

purny schreef:
Electra63 schreef:

Hier een achteruitgang van ruim 4500 euro in een jaar tijd.
Als het tegenzit.

Ja het is allemaal niet leuk meer. En dan leven we in een gaaf land zeggen ze...

Kun je dat toelichten, ik probeer me een beeld te vormen van die 4500 euro achteruitgang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:24

Ik stuur je straks even een pb

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:10

purny schreef:
Ik stuur je straks even een pb

Hoop van harte dat je niet het gevoel hebt dat je verantwoording moet afleggen hoor :knuffel: . Ik schrok van het bedrag.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:24

Over twee onderwerpen val ik even binnen, omdat daar blijkbaar wat misverstanden over zijn. Ten eerste onderwijs. Scholen moeten verplicht alle kerndoelen behandelen, ongeacht de achtergrond van de school. Het maakt dus niet uit of een school islamitisch, christenlijk of openbaar is, kinderen krijgen altijd les over de voortplanting /sexuele ontwikkeling en het stellen van grenzen. Scholen hebben wel de vrijheid om de lesmethode te kiezen die hen het best past.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezondheid-en-preventie/seksuele-gezondheid/relationele-en-seksuele-vorming/veelgestelde-vragen-over-relationele-en-seksuele-vorming

De 'gunstige' staat van instandhouding van de wolf is nog niet vastgesteld en er klinken zeker wel stemmen dat dit op europees niveau moet worden bekeken inplaats van op nationaal niveau. Een land met een klein oppervlakte of weinig leefgebied voor wolven kan namelijk nooit voldoen aan een gunstige staat van in standhouding op nationaal niveau. Dit zou betekenen dat het aantal wolven in Nederland zeker wel flink beperkt zou kunnen gaan worden, maar dat juist het lidmaatschap van de EU hiervoor wel belangrijk is.

https://www.wyniasweek.nl/de-wolf-loopt-een-stuk-sneller-dan-de-eu-beslissingen-neemt-dat-kan-zo-niet-langer/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:27

Journee, ik kan echt met zekerheid zeggen dat dit niet het geval is. Niet op elke school wordt seksuele ontwikkeling onderwezen.

Kan wel zijn dat het verplicht is, ik denk dat ze er dan bij de inspectie omheen praten, want op reformatorische basis-en middelbare scholen in mijn omgeving wordt de seksuele ontwikkeling niet besproken en de menselijke voortplanting ook niet.

Er is een christelijke variant van de lentekriebels, maar ook die is niet geschikt geacht voor reformatorisch onderwijs.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:32

verootjoo schreef:
Journee, ik kan echt met zekerheid zeggen dat dit niet het geval is. Niet op elke school wordt seksuele ontwikkeling onderwezen.

Kan wel zijn dat het verplicht is, ik denk dat ze er dan bij de inspectie omheen praten, want op reformatorische basis-en middelbare scholen in mijn omgeving wordt de seksuele ontwikkeling niet besproken en de menselijke voortplanting ook niet.

Er is een christelijke variant van de lentekriebels, maar ook die is niet geschikt geacht voor reformatorisch onderwijs.

Mag ik vragen hoe jij dit zo zeker weet? Scholen hoeven namelijk helemaal niet mee te doen aan de lentekriebels of een versie hiervan. Sommige scholen bespreken seksuele ontwikkeling namelijk tijdens de lessen maatschappijleer of burgerschap. Dan ligt de nadruk dus anders, maar wordt het onderwerp dus wel besproken en dat is dus de keuze van de school.

De onderwijs inspectie neemt bij controle ook geen genoegen met een 'gesprekje'. De leerdoelen en methode worden met docenten en leerlingen besproken. En dat kan bij sommige scholen inderdaad gevoelig liggen, maar het gebeurt dus wel.

https://vrijheidvanonderwijs.nl/opinie.php?ID=103

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:42

Ik ben opgegroeid in een reformatorisch dorp, incl reformatorische scholen en kerk, ken veel mensen van dichtbij die hun kinderen op die scholen hebben en weet van heel dichtbij hoe erover gedacht wordt en hoe de gedachtengangen gaan.
Seks wordt in gezinnen al niet besproken, laat staan op school.
Diversiteit moet ook besproken worden, maar ook dat wordt niet besproken. Tenminste, niet op de manier dat het de bedoeling zou zijn. Wel op de manier dat homoseksualiteit niet bestaat, waar je naartoe kan voor genezing en dat God geen fouten maakt dus dat jezelf een andere gender voelen niet bestaat en je dan de duivel ten prooi bent gevallen.

‘We leven in de wereld, maar zijn niet van de wereld’ is een veelgehoorde uitspraak :)
Oftewel, wij doen ons eigen ding en gaan niet mee in wat de wereld van ons wil.
Seks (zoals dit buiten je huwelijk bespreken) is van de wereld, genderproblematiek is van de wereld, homoseksualiteit is van de wereld, niet van de reformatie.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:57

verootjoo schreef:
Ik ben opgegroeid in een reformatorisch dorp, incl reformatorische scholen en kerk, ken veel mensen van dichtbij die hun kinderen op die scholen hebben en weet van heel dichtbij hoe erover gedacht wordt en hoe de gedachtengangen gaan.
Seks wordt in gezinnen al niet besproken, laat staan op school.
Diversiteit moet ook besproken worden, maar ook dat wordt niet besproken. Tenminste, niet op de manier dat het de bedoeling zou zijn. Wel op de manier dat homoseksualiteit niet bestaat, waar je naartoe kan voor genezing en dat God geen fouten maakt dus dat jezelf een andere gender voelen niet bestaat en je dan de duivel ten prooi bent gevallen.

‘We leven in de wereld, maar zijn niet van de wereld’ is een veelgehoorde uitspraak :)
Oftewel, wij doen ons eigen ding en gaan niet mee in wat de wereld van ons wil.
Seks (zoals dit buiten je huwelijk bespreken) is van de wereld, genderproblematiek is van de wereld, homoseksualiteit is van de wereld, niet van de reformatie.

Ik dacht dat jijzelf misschien verbonden was (of docent) aan verschillende gereformeerde scholen, omdat je zo stellig bent. :)

Mijn eigen ervaring is dat de meeste ouders zelfs geen idee hebben wat kinderen op school leren, zoals wat precies in de week van de lentekriebels wordt besproken of gedaan (of niet gedaan) ook lang niet altijd duidelijk is en ook per school en klas kan verschillen.

Wat feitenlijk precies onderwezen wordt weet je in mijn optiek eigenlijk pas als je zelf dagelijks in de klas aanwezig bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:05

Of als je in de ouderraad zit of medezeggenschapsraad ;).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:15

De school hier in het dorp ontslaat een leraar als op basis van het feit dat hij homo is, kan me slecht voorstellen dat ze hier een reeel beeld geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:23

fokfanaat schreef:
De school hier in het dorp ontslaat een leraar als op basis van het feit dat hij homo is, kan me slecht voorstellen dat ze hier een reeel beeld geven.

Dat is idd hier ook gebeurd :)

Ze nemen ook geen kinderen aan die thuis een tv hebben, of meiden die broeken dragen.
Mag ook allemaal niet, maar het gebeurt.

Het is prima als jullie het niet geloven. Ik hoef niet per se te overtuigen.
Maar het is zo.
En nee, ik ga zelf natuurlijk niet op zo’n school lesgeven. En stuur er mijn eigen kinderen ook niet heen, dus ik ga niet in een ouderraad of MR van een school waar ik totaal niet achter sta, juist om dit soort redenen.
Ik mag daar ook niet binnenkomen met mijn broek aan, mijn tv in huis en wat vrijere christelijke moraal.

Ze hebben zelfs ook een eigen PABO waar je niet op komt als je je niet in hun wereld begeeft. Dus nee, kansloze missie.
Deze scholen staan zover van de echte wereld af, dat ik me nog afvraag waarom ze bestaan.