Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Niks doen helpt Juval. Alle kleine beetjes helpen. Ik heb er niet eens een waardeoordeel aangegeven alleen dat het op het nieuws was.
Hier ook met regelmaat vegetarisch en ook nooit met soja producten. Ik eet nog 1 a 2 dagen per week vlees. En dan alleen biologisch.
Benzz schreef:juval schreef:je mag zelf weten wat je eet uiteraard. Maar wat ik wil zeggen dat er meer dan 1000 festivals per jaar zijn in Nederland, en dat de impact hiervan ook heel erg groot is.
Daarom moeten Festivals ook een AERIUS-berekening maken en bij teveel uitstoot krijgen ze geen vergunning.
Citaat:Benzz, staat er ook bij hoeveel uitstoot die festivals geven? ook zonder vlees heeft het heel veel uitstoot en dus impact op het milieu/klimaat/rust in de natuur etc. Daar weegt dat beetje vlees echt niet tegenop.
Benzz schreef:ruitje schreef:[
Dat is per gemeente verschillend, niet elk festival doet/moet dat.
Als je zoveel km van een Natura 2000 gebied zit is het verplicht en ook als je een omgevingsvergunning nodig hebt.
karuna schreef:Vreemd ik had dacht ik een reactie getypt.
Maar als je altijd vleesloos eet moet je toch zorgen voor voldoende vitamines en mineralen om geen tekorten op te lopen. Geen vlees en dan ook geen zuivel ga ik vanuit (zelfde uitstoot) dan moet je flink aanpassen met peulvruchten, noten zaden eventueel soja en vitamines en mineralen om gezond te blijven. Af en toe geen vlees dan mis je niet zo veel aan vitamines.
De keuze hebben zou wel fijn zijn, maar vlees of geen vlees zal denk ik voor een festival niet zoveel schelen kwa impact
ruitje schreef:Zoals ik het hier lees kan dat, maar hoeft het niet? Nouja, je eerste stelling was in ieder geval niet juist, want het hoeft sowieso niet altijd.
https://www.khn.nl/nieuws/stikstof-en-e ... oe-zit-dat
Benzz schreef:juval schreef:je mag zelf weten wat je eet uiteraard. Maar wat ik wil zeggen dat er meer dan 1000 festivals per jaar zijn in Nederland, en dat de impact hiervan ook heel erg groot is.
Daarom moeten Festivals ook een AERIUS-berekening maken en bij teveel uitstoot krijgen ze geen vergunning.
irmaz schreef:pien_2010 schreef:De Biologische landbouw zal vrees ik weinig of geen subsidie krijgen. Zo zonde.
Nee, ik geloof niet dat daar ook maar iets over in staat. Alles is zo opgeschreven dat dit niet eens een kans krijgt.
Maar 1 troost, het kabinet is 3 dagen oud en er zijn nu al heel veel punten van het akkoord van tafel gevallen![]()
Zo gaan ze ook het minimumloon verhogen volgens het akkoord en het toeslagensysteem vereenvoudigen, beide punten zijn al van tafel en gisteren moest de oppositie expliciet vragen naar deze beloftes.
Misschien moeten we een bingokaart maken met alle punten en iedere keer een punt afvinken wanneer deze niet door gaat.
juval schreef:Irmaz, mag ik vragen wat precies je probleem is met de punten uit het akkoord mbt de landbouw die je aandraagt?
robotisering in bijvoorbeeld de glas en tuinbouw scheelt heel veel arbeidsmigranten, dat lijkt me toch wenselijk?
En dat de stallen niet van vandaag op morgen aangepast kunnen worden lijkt me ook vrij logisch, ik begrijp het probleem niet.
Benzz, staat er ook bij hoeveel uitstoot die festivals geven? ook zonder vlees heeft het heel veel uitstoot en dus impact op het milieu/klimaat/rust in de natuur etc. Daar weegt dat beetje vlees echt niet tegenop.
ruitje schreef:irmaz schreef:Nee, ik geloof niet dat daar ook maar iets over in staat. Alles is zo opgeschreven dat dit niet eens een kans krijgt.
Maar 1 troost, het kabinet is 3 dagen oud en er zijn nu al heel veel punten van het akkoord van tafel gevallen![]()
Zo gaan ze ook het minimumloon verhogen volgens het akkoord en het toeslagensysteem vereenvoudigen, beide punten zijn al van tafel en gisteren moest de oppositie expliciet vragen naar deze beloftes.
Misschien moeten we een bingokaart maken met alle punten en iedere keer een punt afvinken wanneer deze niet door gaat.
-Agrarisch natuurbeheer en ecosysteemdiensten worden beloond met langjarige
marktconforme financiële zekerheid.
-Nieuwe verdienmodellen worden ontwikkeld en de voedselketen, inclusief industrie en
banken, draagt bij aan het verdienmodel.
-We willen niet importeren wat we in Nederland niet mogen produceren.
-Samenwerking tussen akkerbouwers en veebedrijven wordt gestimuleerd. Verschillen in
mestbeleid voor grasland en akkerland worden waar mogelijk opgeheven
-r wordt perspectief geboden, waarbij het verdienmodel verbetert en rekening wordt
gehouden met het ‘trappetje van Remkes’ (innoveren, extensiveren, verplaatsen en stoppen).
-Eventuele uitkoop wordt gericht op verouderde bedrijven met de minst gunstige
omstandigheden voor klimaat en/of milieu en dierenwelzijn.
-Er worden concrete stappen gezet naar een toekomstbestendige, nog meer dierwaardige
veehouderij.
- Daartoe wordt per diersoort vastgelegd waar stallen aan moeten voldoen op lange termijn.
Dit geeft veehouders een realistisch tijdpad om stallen, in een natuurlijk afschrijvingsritme,
aan te passen. De overheid maak het mogelijk te starten met concrete pilots.
-Aanvullend wordt bezien hoe het vervoer van dieren over lange afstanden beëindigd moet
worden, als dit niet volgens de geldende, Europese dierenwelzijnseisen kan, en niet kan
worden gehandhaaf
-In Europa wordt door Nederland alles op alles gezet om de pulsvisserij weer toe te staan.
Ik dacht, ik deel ook even de dingen die er in staan die wel positief zijn. Het is natuurlijk makkelijk om alleen het negatieve eruit te halen maar omdat alleen het woord Biologisch mist wil niet zeggen dat er geen goede dingen in staan
karuna schreef:Ik maak het niet belachelijk maar het zal ook niet veel uitmaken denk ik met uitstoot impact en vervuiling
Citaat:Vlees vervangen door zuivel dan maakt het kwa impact weinig uit. Daar zijn dezelfde dieren deels voor nodig.
BigOne schreef:PVV sluit zich in de EU aan bij de extreem rechtse groep, opgericht door Orban , hij wou toch niet extreem rechts genoemd worden?
Aanhangers van de PVV hebben nu duidelijkheid dat ze wel degelijk bij een extreem rechtse partij horen. Ook de protest stemmers weten nu zeker waar ze op gestemd hebben. Ben benieuwd wat die protest stemmers hier van gaan vinden bij de eerstvolgende verkiezingen.