Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:12

Er is niet alleen sprake van opzettelijk nep-nieuws, maar dingen worden ook gewoon verkeerd begrepen, verkeerd geïnterpreteerd en dus ook verkeerd verder verspreid. Dit is natuurlijk ook het mechanisme waar verspreiders van nep-nieuws zich van bedienen. Wat we inmiddels wel weten is dat het hip lijkt te zijn om nergens meer zomaar in te geloven, maar mensen zich dus tegelijkertijd wel van alles en nog wat op de mouw laten spelden aan non-informatie: asielzoekers pikken onze banen/huizen/voorzieningen in, de overheid wil ons controleren, chartaal geld moet verdwijnen, er hangen overal spionagecamera's, vaccins zijn niet betrouwbaar en veroorzaken aandoeningen die er ver vanaf liggen, de uitbraak van corona was een voorbedacht wereldwijd plan om meer controle over ons te krijgen en allerlei andere makkelijk begrijpbare onzin die hier in NL, maar ook in de VS nog grif geloofd wordt.

Twitter/X is voor mij no-go area geworden, maar ik lees wel op Bluesky. Dat vergt wel wat geduld om dingen te vinden die je interessant vindt en om de juiste kanalen te volgen. Het is ook een Amerikaans platform en dat merk je vooral in het begin heel erg.

8nnemiek

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:40

Ik zit ook sinds een maandje op Bluesky, en ik vind het erg verfrissend :j
Dat het vooral op Amerika is gericht merk ik eigenlijk niet. Ik ben meteen wat Nederlandse accounts gaan volgen (NOS, nu.nl, Maarten Hopman, Reuters, Datagraver, wat politici en cabaretiers.. ) en ik krijg veel interessante berichten te zien, en vooral normale commentaren. Rapporteren en blokkeren is er ook super makkelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:41

pmarena schreef:
BigOne schreef:
Don jr is enkele uren op Groenland geweest, toespraakje in een kroeg gehouden voor 20 Trump fans ! En weer snel terug naar huis.

Volgens Deense bronnen was het zelfs nog gekker: hij is even in een eettentje geweest.
Zijn team zou aan de overkant van de straat wat mensen / daklozen geronseld hebben en gratis lunch aangeboden als ze dan die rode petjes op zouden zetten en zouden doen alsof ze MAGA fans waren :=

De Poetin doctrine. Als ik nu maar laat zien dat de groenlanders graag bij de VS willen horen geeft mij dat het recht om Groenland in te lijven...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:42

Vergeet ook niet de Russische inmenging in het Brexit referendum, waarbij russische trollen grote hoeveelheden nepnieuws op de socials droppen. Ook rondom de Amerikaanse verkiezingen. Daarom werd er besloten dat er meer gefactchecked moest worden.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/51726 ... ing-brexit

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63270 ... s-aan.html

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades

De socials worden echt ingezet als politiek wapen door mis- en desinformatie te gebruiken. En dat is dus nu een stukje makkelijker geworden omdar er niet meer wordt gefactchecked. Ohja, de hele jeugd haalt hun nieuws van de socials. Maarja, iedereen z’n eigen waarheid he.

Bleusky is inderdaad het vriendelijke alternatief.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:06

8nnemiek schreef:
Ik zit ook sinds een maandje op Bluesky, en ik vind het erg verfrissend :j
Dat het vooral op Amerika is gericht merk ik eigenlijk niet. Ik ben meteen wat Nederlandse accounts gaan volgen (NOS, nu.nl, Maarten Hopman, Reuters, Datagraver, wat politici en cabaretiers.. ) en ik krijg veel interessante berichten te zien, en vooral normale commentaren. Rapporteren en blokkeren is er ook super makkelijk.

Bij mij kwam het door een starterpack met schrijvers en iets met sport waardoor ik heel veel verslagen van American Footballwedstrijden kreeg te zien en dat is niet zo mijn ding. Maar dat is alweer glad gestreken en vind ik steeds meer leuke kattenfilmpjes :+ .

Maar, al die Groenlanders en Canadezen die bij Amerika willen horen, kunnen er ook gewoon heen verhuizen. Toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:13

Babootje schreef:
pmarena schreef:

Volgens Deense bronnen was het zelfs nog gekker: hij is even in een eettentje geweest.
Zijn team zou aan de overkant van de straat wat mensen / daklozen geronseld hebben en gratis lunch aangeboden als ze dan die rode petjes op zouden zetten en zouden doen alsof ze MAGA fans waren :=

De Poetin doctrine. Als ik nu maar laat zien dat de groenlanders graag bij de VS willen horen geeft mij dat het recht om Groenland in te lijven...

Ja dat schreef ik gisteren ook al :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:15

Veronica2 schreef:
Maar, al die Groenlanders en Canadezen die bij Amerika willen horen, kunnen er ook gewoon heen verhuizen. Toch?

Nee, want dan worden het immigranten. Die willen ze niet. :+

Als je Jesse Watters van Fox moet geloven wil overigens de hele wereld niets liever dan Amerikaans staatsburgerschap. Dus hij voelde zich 'persoonlijk beledigd' door de reactie van Canadezen die aangeven niet geïnteresseerd te zijn.

Edit: straf is uitgesproken:

https://nos.nl/artikel/2551200-geen-str ... te-huis-in

Ik snap het op zich wel; een boete is nutteloos en je kan hem ook moeilijk de gevangenis in sturen (wat volgens mij voor een dergelijk vergrijp ook niet direct gebruikelijk is). Het is dus meer een papieren tijger in het kader van "hij heeft nu een strafblad'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:42

Ik lees veel reacties van Amerikanen die zeggen dat wanneer Trump zo stom is om te gaan vechten ze zich melden bij de Canadese krijgsmacht :D
En Canada zegt drie noordelijke staten van de usa wel bij Canada mogen, gratis zorgverzekering enzenz .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:43

Voor de Canadezen is dat maar de vraag. Die hebben een veel beter zorgsysteem, een beetje vergelijkbaar zoals hier in NL.
En voor de Republikeinen sowieso ook een risico want de canadees stemt overwegend links.
Dus wat Trump hier nu precies mee wil...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:34

mylittlejoy schreef:
Veronica2 schreef:

Nee, want dan worden het immigranten. Die willen ze niet. :+

Als je Jesse Watters van Fox moet geloven wil overigens de hele wereld niets liever dan Amerikaans staatsburgerschap. Dus hij voelde zich 'persoonlijk beledigd' door de reactie van Canadezen die aangeven niet geïnteresseerd te zijn.

Oh ja, stom 8)7 . Ze denken daar kennelijk nog steeds dat alles in de VS bigger, better and greater is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:37

Iemand van hier al een kijkje genomen op Mastodon?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:07

Nee, maar ik heb er eerder goede verhalen over gevolgd. Zelf nooit zo'n Twitteraar geweest.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:12

Het rapport van Jack Smith is vrijgegeven. Jammer dat er (in ieder geval voorlopig) niets meer mee zal gebeuren, maar goed dat het wel alsnog publiek is gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:51

Gebeurt helaas niets mee want de advocaten van Trump hebben het zolang weten te traineren dat het nu blijkbaar niet meer kan. Iets met immunity . Schandalig.
En trump maakt Jack belachelijk en vergeet zijn aandeel hierbij, zoals gewoonlijk. Maar dat rapport bevestigt gewoon wat iedereen al wist.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:39

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:50

Volgers van trump zijn woest, velen hebben tickets gekocht, hotels geboekt om bij de inauguratie te zijn. Het wordt aardig koud dus trump heeft het naar binnen verplaatst. Kunnen er dus maar een fractie in.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:52

Krijgen ze niet eens grote schermen?? Tjongejongejonge.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:53

Dat denk ik wel maar ja, daar geef je geen duizenden dollars voor uit , kun je net zo goed voor de tv zitten .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 01:33

BigOne schreef:
Volgers van trump zijn woest, velen hebben tickets gekocht, hotels geboekt om bij de inauguratie te zijn. Het wordt aardig koud dus trump heeft het naar binnen verplaatst. Kunnen er dus maar een fractie in.

Daar voorkom je wel mee dat er foto's gemaakt worden van een half gevuld plein. Een kleinere binnenzaal krijgt ie wel gevuld.

Wel mooi hoe alles bij die man een record is. Nu weer record low temperatures. Gast, -5 is best fris, maar geen record.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:35

Och, hij heeft ook het best record mbt vertellen van leugens. Er is uitgezocht hoe vaak hij gelogen heeft tijdens zijn 1 termijn, meer dan 31.000 keer oftewel 31 leugens per dag .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:34

Veronica2 schreef:
nps schreef:
Nee, maar ik heb er eerder goede verhalen over gevolgd. Zelf nooit zo'n Twitteraar geweest.

Twitter/X was het voor mij ook nooit zo.

Voor wie meer een alternatief zoekt voor Meta (Facebook/Instagram) zit er een nieuwe app aan te komen, meer informatie vind je hier: https://techcrunch.com/2025/01/15/blues ... um=bluesky
en, Bluesky gebruikers kunnen het hier volgen: https://bsky.app/profile/did:plc:24kqkp ... gu3qg57vvl

En voor Whatsapp heb je signal. Daar zitten nog niet heel veel mensen op.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:44

Dat klopt inderdaad, Signal is een goed alternatief voor Whatsapp. Maar voordat je iedereen daarheen hebt gesleept...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:03

Gisteren van de EU de documentaire over Trump gezien uitgezonden door de EO. Het is een serie die ik voor het eerst zie en ik begrijp die Republikeinen nu beter (ben het er niet mee eens). Trump heeft het geloof gekaapt en voor veel Republikeinen is het geloof in hun leven alles, en hij heeft in hun ogen die waarden en normen weer terug gebracht. Harris die zo voor abortus ging heeft vele gelovigen americanen daarmee van zich vervreemd.
Ik vond het heel interessant om te kijken en met name hoe Trump zijn fouten, die echt wel gezien worden, klein gemaakt werden en vergoeilijkt. Heel interessant om terug te kijken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:33

Gos, Jesus, Trump? Zag m voorbij komen gisteren! Eerste serie ook gekeken, volgens mij nu een nieuwe van de laatste verkiezingen. Heel boeiend inderdaad!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:55

Klopt, er is nu een nieuwe serie waarbij hij terug gaat naar de mensen die hij toen heeft gesproken. Onder andere bijvoorbeeld Pete Hoekstra. Het geeft inderdaad wel een inkijkje in hoe er tegen de politiek gekeken wordt.

Het Tiktok verhaal is ook bijzonder. Voorzover ik weet, komt de wet die nu in werking is getreden waardoor tiktok geband is, bij Trump en de republikeinen vandaan. Maar nu de van actief is, wordt vanuit tiktok juist een bericht geplaatst dat ze met Trump om de tafel gaan om dit op te lossen. Soort van hij redt tiktok van een ban die hij zelf heeft veroorzaakt, maar het is allemaal Bidens schuld.

Overigens sluit ik niet uit dat de oplossing in zal houden dat het verkocht wordt aan een Musk of O'Leary, waardoor en nog een medium maga gemaakt wordt.

De inauguratie schijnt inmiddels weer verplaatst te zijn en ook de parade is afgelast. Diverse Trump aanhangers, je weet wel, die geen geld meer hadden voor eieren en benzine, zijn honderden danwel duizenden euro's kwijt aan hun tripje DC en zijn boos.