Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:40

Citaat:
Maar Janneke, zeg eens eerlijk. Geloof jij de Rabobank nog na alles? Ik ben wel heel erg skeptisch geworden richting de Rabobank moet ik zeggen.

...ze hebben beterschap beloofd. Dat weet ik, verder niet.

Ik moet zeggen dat ik nog weinig resultaat heb gezien, maar wellicht is het voor de boeren die hun melkveehouderij willen voortzetten met minder koeien 'en iets anders' heel anders.

Als de Rabobank dat soort initiatieven van boeren steunt ipv onmogelijk maakt ben ik tevreden. Misschien gebeuren aan de keukentafel goede dingen, maar het is mij nog niet ter ore gekomen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:49

juval schreef:
Loretta schreef:

Laat Juval eens uitleggen waarom ze nog in BBB gelooft. En waarom het een goed idee geweest zou zijn het mest debat over het zomerreces heen te tillen?

het gaat mij om de opmerking van Benzz dat ze medelijden met de boeren heeft, dat geloof ik niet. Benzz heeft vaak genoeg gekat op de boeren dat ik mij niet kan voorstellen dat ze enige empathie met ons heeft.

Ik heb nog vertrouwen in BBB en denk dat minister Wiersma, omdat ze uit de praktijk komt, begrijpt waar de pijn zit, en realistische oplossingen kan doorvoeren.

Vind dit niet heel eerlijk van je Juval.
Kritiek hebben op acties die men doet is iets heel anders dan medelijden hebben. Die twee dingen zijn niet mutually exclusive zeg maar. Ik kan ook kritisch zijn op de acties van (de hardst roepende) groep boeren maar tegelijkertijd wel medelijden hebben dat er nu, ondanks dit kabinet, alsnog niet goed voor hen wordt gezorgd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:52

Janneke2 schreef:
Citaat:
Maar Janneke, zeg eens eerlijk. Geloof jij de Rabobank nog na alles? Ik ben wel heel erg skeptisch geworden richting de Rabobank moet ik zeggen.

...ze hebben beterschap beloofd. Dat weet ik, verder niet.

Ik moet zeggen dat ik nog weinig resultaat heb gezien, maar wellicht is het voor de boeren die hun melkveehouderij willen voortzetten met minder koeien 'en iets anders' heel anders.

Als de Rabobank dat soort initiatieven van boeren steunt ipv onmogelijk maakt ben ik tevreden. Misschien gebeuren aan de keukentafel goede dingen, maar het is mij nog niet ter ore gekomen.

De financiële instellingen worden steeds harder afgerekend (no pun intended) op het financieren van niet-duurzame projecten. Zoals het eerst ging, zal niet snel weer gebeuren. Maar het is mij ook onduidelijk wat er zal gebeuren. Vermoedelijk zal de broekriem ook langzaam worden aangetrokken dus voor omstanders niet direct merkbaar.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:00

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:02

Mirjam vatte het uitstekend samen, maar zal weinig helpen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:08

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:16

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:16

irmaz schreef:
"CDA en CU dienen motie van medelijden in met Dick Schoof"
https://speld.nl/2024/07/05/cda-en-cu-d ... ck-schoof/

:') :') :') :')

Mirjam Bikker vond ik gisteren over de hele dag heel sterk reageren :j Ik zal zelf ook nooit op de CU stemmen, maar zij laat wel zien hoe het moet.

De reactie van Agema na het debat vond ik ook veelzeggend. En Schoof noemde het een goed debat. Nou :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 14:15

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:17

Ik vond zowel Bikker als Bontenbal goed uit de verf komen gisteren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:23

irmaz schreef:

Ik ben in dit soort situaties niet zo van het medelijden omdat meneer Schoof met zijn ervaring wist waar hij aan begon of dit minstens had kunnen bevroeden. Maar het was wel een beschamende vertoning van de Kamer en als je zelfs afgez*ikt wordt door iemand mede dank zij wie je een kabinet 'mag' leiden......
:n

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:41

Cowboy55 schreef:
irmaz schreef:

Ik ben in dit soort situaties niet zo van het medelijden omdat meneer Schoof met zijn ervaring wist waar hij aan begon of dit minstens had kunnen bevroeden. Maar het was wel een beschamende vertoning van de Kamer en als je zelfs afgez*ikt wordt door iemand mede dank zij wie je een kabinet 'mag' leiden......

De speld is een satirische 'nieuwsberichten' website. Kruiwagentje zout bij pakken dus :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:55

Friesfanaat schreef:
Cowboy55 schreef:

De speld is een satirische 'nieuwsberichten' website. Kruiwagentje zout bij pakken dus :))

Dat was me bekend. Maar ik snap dat ze bij De Speld met zo'n commentaar komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:07

IMANDRA schreef:
Vind dit niet heel eerlijk van je Juval.
Kritiek hebben op acties die men doet is iets heel anders dan medelijden hebben. Die twee dingen zijn niet mutually exclusive zeg maar. Ik kan ook kritisch zijn op de acties van (de hardst roepende) groep boeren maar tegelijkertijd wel medelijden hebben dat er nu, ondanks dit kabinet, alsnog niet goed voor hen wordt gezorgd.

Dit dus!

En het klopt dat ik nul vertrouwen heb in de BBB. Ik heb niets met de megastallen, maar wel met de kleine boer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:15

ruitje schreef:
irmaz schreef:

:')

Vooral die laatste zin _O-

Citaat:
De motie van medelijden kreeg geen meerderheid in de Kamer. De coalitiepartijen lieten weten Dick Schoof liever nog een tijdje te laten bungelen.

Heerlijke humor. Ik zit hier te schateren. Maar schoof is ook mijn minister president. Veel respect voor die gast heb ik. Plus hij doet normaal en opereert vanuit de fatsoen waarden en normen die ik ook probeer te hanteren en waar ik me senang bij voel.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:57

Nog een leuk plaatje met tekst uit de oude doos:
Afbeelding

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:04

Was het hoofdlijnen akkoord hier al gedeeld? https://www.parlement.com/9291000/d/pdf ... en2024.pdf

Ben het even kruislings aan het doorscannen en mijn oog viel op deze zin onder de kop Land- en Tuinbouw (p11):

Er komt een apart innovatieprogramma voor robotisering gericht op het besparen van arbeidskrachten.

Geeft heel aardig aan waar de toekomst volgens dit kabinet ligt.

Visserij is trouwens ook een hele interessante paragraaf. Ik heb niet genoeg verstand van de huidige visserij maar volgens mij staan daar een aantal punten waar ik zou zpreken van een "zorgelijke insteek".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:07

De Biologische landbouw zal vrees ik weinig of geen subsidie krijgen. Zo zonde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:20

prompter schreef:
anjali schreef:
Wat een ellende. De Romeinse keizer Caligula heeft zijn paard Incitatus tot consul benoemd om zo een teken aan de senaat te geven dat dat paard beter was dan zij. Het was toen nl. ook al een bende.

Nou stond Caligula niet bekend als een empatisch leider die het beste met zijn volk voor had meen ik me te herinneren :7

Jaja, natuurlijk werd hij flink zwartgemaakt door zijn tegenstanders. Hij is tenslotte ook samen met zijn vrouw en dochter vermoord. Maar in ieder geval hield hij van zijn paard dus ik voel me verwant...Mensen die niet van dieren houden daar heb ik zowiezo helemaal niks mee, van welke groepering of afstamming of politieke kleur of wat dan ook ze ook zijn! Dat is het echt voor mij hoor. En dan dus niet de wolvenlobby, dat zijn ook dieren maar die moeten wel van de mijne afblijven. :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:22

irmaz schreef:
Nog een leuk plaatje met tekst uit de oude doos:
[ Afbeelding ]

Het beschrijft precies hoe het nu is!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:23

pien_2010 schreef:

Nee, ik geloof niet dat daar ook maar iets over in staat. Alles is zo opgeschreven dat dit niet eens een kans krijgt.

Maar 1 troost, het kabinet is 3 dagen oud en er zijn nu al heel veel punten van het akkoord van tafel gevallen :=
Zo gaan ze ook het minimumloon verhogen volgens het akkoord en het toeslagensysteem vereenvoudigen, beide punten zijn al van tafel en gisteren moest de oppositie expliciet vragen naar deze beloftes.

Misschien moeten we een bingokaart maken met alle punten en iedere keer een punt afvinken wanneer deze niet door gaat.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:25

Nog zo'n toppertje uit het akkoord:
Er worden concrete stappen gezet naar een toekomstbestendige, nog meer dierwaardige
veehouderij.
- Daartoe wordt per diersoort vastgelegd waar stallen aan moeten voldoen op lange termijn.
Dit geeft veehouders een realistisch tijdpad om stallen, in een natuurlijk afschrijvingsritme,
aan te passen. De overheid maak het mogelijk te starten met concrete pilots.

Wat een briljant idee, dat we daar nooit eerder op zijn gekomen 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:25

pien_2010 schreef:

Dat zijn toch neppers ? Tenminste, volgens Wiersma nemen ze veel te veel plek in en dat moeten we niet willen.
Meteen duidelijk !!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:29

Wiersma is inderdaad niet voor biologische landbouw. 2024 en tegen zoiets zijn, ik verbaas mij niet meer, ik verwonder me slechts.

Was trouwens net op het nieuws dat er dit jaar 18 festivals zijn waar geen vlees meer verkocht wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:58

Berdien schreef:
irmaz schreef:

:') :') :') :')

Mirjam Bikker vond ik gisteren over de hele dag heel sterk reageren :j Ik zal zelf ook nooit op de CU stemmen, maar zij laat wel zien hoe het moet.

De reactie van Agema na het debat vond ik ook veelzeggend. En Schoof noemde het een goed debat. Nou :+

Ik vind haar over het geheel genomen altijd sterk. Daar kunnen veel politici een voorbeeld aan nemen.