Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:24

En ondertussen in techland:

https://nos.nl/artikel/2551096-musk-en- ... kan-helpen

Musk steunt de Afd, extreemrechtste partij in Duitsland.
Trump en Musk samen tegen de media vind ik heel, heel eng.

Over Groenland - het zaadje is geplant, iedereen heeft het er weer over. Iets wat eerder onbespreekbaar was is ineens een gesprek. Ik verwacht niet dat hij echt geweld gaat gebruiken, maar de verhoudingen worden wel stevig op scherp gesteld.

Ohja, Trump is nog niet eens aan de macht officieel, maar regeert feitelijk al...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:40

Ik vind dat de EU als geheel een standpunt in moet nemen, dan kan je namelijk behoorlijk veel. Ik denk dat je wat handel betreft al een behoorlijke klap kan uitdelen aan de VS. En ja, wij krijgen zelf ook een zware klap, maar ik zou dat er wel voor over hebben...

Het ding is voor mij ook, wat als bijvoorbeeld Trump overlijd, wie en wat krijg je ervoor terug? Want helaas is hij niet de enige gek. En hebben we straks een Trump dynastie?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:24

mylittlejoy schreef:
Veronica2 schreef:
En dat de VS helemaal geen ingang hebben om een geldig referendum te organiseren in Groenland, dus tot zover deze (en zoveelste) bizarre theorie.

Nee, maar daar hebben ze zelf wel de mogelijkheid toe in Groenland, dus als de bevolking zelf dat zou willen (omdat ze dan een zak geld krijgen), zou dat wellicht theoretisch gezien kunnen.

Het wordt in dit artikel (ik ken de site verder niet) uitgelegd:

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... -te-zeggen

Dat staat vol met allerlei aannames en de politiek van "Stel-nou-dat...". We gaan het zien.

In aanloop naar 20 januari lijkt het erop dat Trump vooral heel veel rookgordijnen opwerpt om de aandacht af te leiden. Beetje playing with the people.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:30

Trump speelt het wel weer heel slim. Want nu heeft iedereen het hier over en niet over het feit dat hij zijn claims tijdens de verkiezingen niet waar kan maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:11

Sintara schreef:
BigOne schreef:
Don jr is enkele uren op Groenland geweest, toespraakje in een kroeg gehouden voor 20 Trump fans ! En weer snel terug naar huis.

Heb je een bron toevallig? Mijn Deense familie en collegas vinden dat wel leuk.

Overigens zijn die waardevolle grondstoffen niet te ontginnen op dit moment. Sterker nog, op verschillende plekken in Groenland staan voor een waarde van vele miljarden dollars aan apparatuur van gefaalde projecten van onder andere Chineze bedrijven

Het is zelf nog pathetischer, clown .

https://x.com/ronfilipkowski/status/187 ... EopP3zUX6Q

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:41

Het is ook inderdaad gewoon typisch Trump. Overal onrust en chaos zaaien, zodat er flink over hem gepraat wordt en hij is degene die weer bepaalt waar het over gaat. Hij weet ook dat hij steeds bizarder dingen moet roepen om de aandacht te krijgen en af te leiden van wat er nog meer speelt en waarvan hij NIET wil dat er over gaat.

De ellende is dat je als media moeilijk kan zeggen dat je het er niet over gaat hebben want je kan niet negeren dat de bijna-president ( :r ) zulke dreigende taal uitslaat. We weten allemaal hoe instabiel en bizar Trump is en hoeveel macht hij wonderlijk genoeg heeft weten te vergaren dus je moet wel mee in dit nare spel.

Iedereen heeft het weer over hem en hij heeft weer miljoenen / miljarden mensen in de stress, precies zoals hij het wil. Die man veroorzaakt zó veel ellende..... ik hoop dat hij zijn karma ooit ein-de-lijk een keer terug gaat krijgen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:13

Het volk heeft hem zelf weer het presidentiele ambt in gestemd. We gaan wel weer lekker op autocraten.

https://nos.nl/artikel/2551142-wat-kan- ... hbedrijven

Het reguleren van de grote socials wordt ook al een politiek ding. Ik ben benieuwd of de EU z’n poot stijf gaat houden. Amerika uit de NAVO zie ik sneller gebeuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:19

Het is allemaal heel verontrustend maar zolang als het kan laat ik mijn leven er niet door verpesten en volg ik de politiek op wat meer afstand. Al dat gebrul en met modder gooien van tegenwoordig overal, daar voel ik me te oud voor. Heb daar helemaal niets mee.
Zoals gisteren hoe de gouverneur van Californië onderuit gehaald werd met die branden, om politiek gewin te behalen door Trump. Een schande gewoon en tegen alle fatsoensnormen in. De gouverneur, een hele nette vent, gaf aan dat er een klus te klaren was en dat met modder gooien in deze situatie om politiek gewin te behalen volkomen ongepast is en hij daar niet aan mee gaat doen.
Ondertussen gaat Trump er wel mee door.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:55

Ik doe met je mee pien. Ik voel me heel oud, maar het ongelofelijke onfatsoen wat de norm lijkt te zijn. De bullies, de pesters, de vrouwonvriendelijken komen aan de macht, het hele debat wordt steeds extremer, haat, discriminatie en uitsluiting zijn weer veel meer oké, de democratische basiswaarden staan onder druk, en de EU maakt zich op voor een potje spierballen met Amerika. Het is echt om ontzettend, diep verdrietig van te worden.

Ik hoop dat het weer beter wordt. Maar her wordt eerst vast heel veel slechter en extremer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:07

Idem

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:15

Ik vind het ook echt grof schandalig dat Zuckerberg Musk-little wordt, dat had ik niet van hem verwacht. Niet dat ik nou zo'n hoge pet op heb van hem (totaal niet) maar dit gaat nog een grote stap verder.

Er staat nu letterlijk in de voorwaarden dat je vrouwen weer als object mag benoemen, en lgbt als mentaal ziek. En met hoe ze het formuleren zou je makkelijk kunnen denken dat ze het nog aanmoedigen ook.

Ik vind dat echt wel schokkend. In een paar jaar tijd zijn we gewoon bijna een eeuw terug in de tijd geschoten. Zorgwekkend is het mildste woord wat ik ervoor heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:22

Alle grote tech miljardairs slijmen zich in bij trump, ze zijn allemaal op audiëntie geweest op z’n landgoed, behalve Bill Gates .
We zullen wel zien waar de catastrofe eindigt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:27

Laten we hopen dat Bill Gates nog wat fatsoen in z'n donder houdt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:43

Sinds de overname door Elon Musk is dit platform in rap tempo getransformeerd tot zijn persoonlijke politieke instrument en een broedplaats voor haatzaaiende taal en desinformatie.
Dit draadje laat zien dat de door Musk voorgestane 'vrijheid van meningsuiting' vooral de vrijheid van meningsuiting van Musk zelf en hoe hij de algoritmes beinvloedt en het hele platform stuurt om zijn eigen mening kracht bij te zetten. Hoe lang dit draadje er blijft staan is maar de vraag.
https://x.com/P_Kallioniemi/status/1877348997012025392

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:10

Ondertussen krijgt Trump vooralsnog wel vandaag zijn straf te horen in de Stormy Daniels zaak: zijn laatste/meest recente poging om dit uit te stellen is afgewezen. Hij zal dus - tenzij er nog iets uit de hoge hoed getoverd wordt - het Witte Huis ingaan als een convicted felon.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:15

nps schreef:
Ik doe met je mee pien. Ik voel me heel oud, maar het ongelofelijke onfatsoen wat de norm lijkt te zijn. De bullies, de pesters, de vrouwonvriendelijken komen aan de macht, het hele debat wordt steeds extremer, haat, discriminatie en uitsluiting zijn weer veel meer oké, de democratische basiswaarden staan onder druk, en de EU maakt zich op voor een potje spierballen met Amerika. Het is echt om ontzettend, diep verdrietig van te worden.

Ik hoop dat het weer beter wordt. Maar her wordt eerst vast heel veel slechter en extremer.

Ondanks dat gedacht wordt dat de meeste mensen deugen, deugen er ook heel veel niet. We weten niet en kunnen niet nagaan of het nu erger is dan vroeger, maar we weten wel dat haatdragend gedrag meer aan de oppervlakte wordt getoond. Dat is zeker kwalijk, maar geeft ook inzicht en wordt het minder ongrijpbaar. Het is wel gedaan met anonimiteit en dat kan goed nieuws zijn op de lange duur.

Facebook is nog niet gestopt met factchecking, ik zag gisteren dat nepfoto's van de natuurbranden worden verwijderd/geblurd/gecensureerd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:20

En ik probeer al járen reacties als LHBTI-mensen ‘ziek’ noemen te rapporteren, en daar wordt nooit iets mee gedaan.. “de reactie is niet verwijderd” ^) Dus of er echt zo veel verandert.. ik betwijfel het. Facebook was altijd al poedersuiker.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:24

8nnemiek schreef:
En ik probeer al járen reacties als LHBTI-mensen ‘ziek’ noemen te rapporteren, en daar wordt nooit iets mee gedaan.. “de reactie is niet verwijderd” ^) Dus of er echt zo veel verandert.. ik betwijfel het. Facebook was altijd al poedersuiker.

Goed dat je dat doet, ik rapporteer zelf ook weleens dingen die niet door de beugel kunnen, maar er is eigenlijk geen beginnen aan -O- . En dan kom ik reacties zoals jij noemt nooit tegen, ik zit blijkbaar in een andere bubbel. Het maakt wel uit of het onderwerp Amerikaans is en of het dicht op een mening staat.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:29

VuurVleugels schreef:
Laten we hopen dat Bill Gates nog wat fatsoen in z'n donder houdt.

Bill Gates heeft z’n schaapjes op het droge en weinig media invloed - de producten die hij maakt hebben niet zo’n invloed op de publieke politieke opinie. Voor Trump oninteressant denk ik. Daarnaast is hij filantroop en aartsvijand van complotdenkers, die een warm plekje hebben in de populistisch rechtse wereld.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:37

Ik had Twitter gelijk verwijderd op het moment dat Goebbels... eh, Musk! het overnam. Ik had al zo'n bloedhekel aan die vent, en die gevoelens zijn alleen maar erger geworden.

Voor Facebook wil ik eigenlijk kijken naar een alternatief...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:14

Voor Twitter is nu ook een alternatief toch?

Ik vind dat het vertellen van leugens veel harder aangepakt zou moeten worden. Enige wat er nu steeds gebeurd is dat de leugens steeds weer ontkracht moeten worden, waarna er weer nieuwe leugens komen. Doet mij een beetje denken aan de tijd van de graancirkels. Wetenschappers moesten toen bij elke graancirkel bewijs vinden van menselijk maken, anders waren het aliens die het gedaan hadden. Het zou toch juist andersom moeten zijn? Dat wie iets claimt, dit met bewijzen zou moeten doen? :\

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:21

Mariska_28 schreef:
Ik vind dat het vertellen van leugens veel harder aangepakt zou moeten worden.

Het probleem is dat 'de andere kant' dat ook vind...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:37

Mensen moeten leren dat facts niet van social media komen, maar van betrouwbare nieuwsbronnen, betrouwbare kranten en programma’s en social media gewoon weer behandelen als de pulp dat het was in het begin.

Hoewel “we” hier vinden dat bijv X een bron van onwaarheden is, worden ook hier regelmatig links naar X geplaatst (want dan is het wel betrouwbaar?) Laat dat medium dan ook gewoon.

Een krantenartikel schreef dat fact checken een serieuze baan is en dat door fact checking door een serieuze journalist een artikel betrouwbaar(der) wordt en dat je dat niet moet overlaten aan een bende tech mensen. Daar kon ik me wel in vinden..

En daarnaast mogen mensen roepen wat ze willen, als de buurman roept dat gras blauw is moet ie dat zelf weten .. want wie gaat uiteindelijk bepalen wat waarheid is?

Verder sluit ik me aan bij Pien.. afstand nemen van het nieuws .. beter voor mn stress level.. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:44

Tja, juist de fake news verspreiders geven af op de serieuze wetenschappelijke nieuwsbronnen. Op sommige sm is dat nogal veel. Maar daar kun je zelf voldoende aan doen door wat verder te kijken dan je neus lang is. Een opmerking als: hier worden ook Twitter berichten gedeeld, dan ga je volledig voorbij aan het feit dat wanneer daar ( en andere sm) iedereen die wel tegen nepnieuws in verweer komt weggaat er een zwart gat aan onzin overblijft. Alles heeft twee kanten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:08

BigOne schreef:
Don jr is enkele uren op Groenland geweest, toespraakje in een kroeg gehouden voor 20 Trump fans ! En weer snel terug naar huis.

Volgens Deense bronnen was het zelfs nog gekker: hij is even in een eettentje geweest.
Zijn team zou aan de overkant van de straat wat mensen / daklozen geronseld hebben en gratis lunch aangeboden als ze dan die rode petjes op zouden zetten en zouden doen alsof ze MAGA fans waren :=