Kinke schreef:voor iemand die het allemaal zo goed weet snap ik niet wat ik nog uit moet leggen.
Je houdt het algemeen....dat is het probleem dus.Waarom zou je mensen niet in hun waarde laten? Ook als ze niet volgens jouw regeltjes leven. Je velt oordelen over mensen (met bierpensen) en die leven dan allemaal ongezond en daarom hoef je ze niet in hun waarde te laten. Belachelijk gewoon.
Dat is niet wat ik schrijf, dat is hoe jij het interpreteerd denk ik..
Het zijn overigens niet 'mijn regeltjes'.. het zijn de algemene regeltjes van onder andere artsen en andere mensen die er verstand van hebben over hoe je je lichaam zo gezond mogelijk kan houden (waaronder dus adviezen over eten en drinken.. dat zijn over het algemeen heel bekende regels die ík niet bedacht heb)
Er staat niet dat 'die allemaal ongezond leven'.. er staan 2 regels waarin een combinatie van meerdere factoren genoemd worden (overconsumeren, veel vlees en veel bier, allemaal in 1 pakketje).
Mensen die willens en wetens (let wel 'willens en wetens' dus expres en met opzet) hun lichaam verpesten (wat ze zelf mogen weten, want het is van hun) daar vind ik wat van, en dat mag

Verder is 'als iemand die het allemaal zo goed weet' weer een persoonlijke aanval

En dan laat ik het hierbij, hoewel ik er nog niet echt klaar mee ben, maar het gaat offtopic en dat is dan weer niet de bedoeling.
De strekking was dat sommige mensen die wat veel vlees consumeren, dat misschien ook wat kunnen verminderen (maar blijkbaar schreef ik het heel onaardig).