Hoewel ik het CDS de minst religieuze partij van de christelijke partijen vind. Misschien is er nog hoop voor mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Bijvoorbeeld bij Volt. "Er moet ruimte zijn voor de wolf" Dat vind ik dus totaal niet. Het programma spreekt mij aan, zou een reden zijn om me er echt in te gaan verdiepen, tot ik het standpunt betreffende de wolf las. Ik ben voor een 0 stand in NL. Volt vind dat er ruimte is voor wolven.
Tja.... wat nu?
rien10 schreef:Bijvoorbeeld bij Volt. "Er moet ruimte zijn voor de wolf" Dat vind ik dus totaal niet. Het programma spreekt mij aan, zou een reden zijn om me er echt in te gaan verdiepen, tot ik het standpunt betreffende de wolf las. Ik ben voor een 0 stand in NL. Volt vind dat er ruimte is voor wolven.
Tja.... wat nu?
rien10 schreef:Je laatste opmerking; dat is een goede om in mijn besluitvorming mee te nemen.
Cer schreef:IMANDRA schreef:De comments op social media zijn over het algemeen ook echt een cesspit van het meest racistische en (sorry) kortzichtige gedeelte van de PVV + FvD aanhangers
Dat is sinds de formatie en het vallen ervan alleen maar verergerd.
Comments als "oh ja nu moeten we PVV aan een meerderheid helpen! Want die arme wilders werd door iedereen tegengewerkt". Of mensen die menen dat alle regeringen de laatste jaren links waren![]()
Echt, die mensen hebben echt een blok beton voor hun kop
Interessant.. in het kader van wat we de laatste periode geleerd hebben over internet, bots, trolls etc denk ik nu ondertussen bij het gros van dit soort reacties "is dit waar, of zijn dit ingehuurde mensen, danwel bots die dit doen". Want, zoals er ook in andere topics (USA bijv) terecht gezegd wordt, verdeel en heers.
Ik denk dat er nog steed genoeg mensen zijn met goede bedoelingen, maar dat we toch tegen elkaar opgestookt worden, en elkaar scheef gaan aankijken. En het werkt, want beide kanten worden boos.
Trouwens, heel fijne discussie op de laatste pagina's weer, als zwevende kiezer vindt ik het erg interessant om de verschillende argumenten te lezen
rien10 schreef:Bij mij zijn er ook geen wolven en ik denk dat ze er niet heel snel, of helemaal niet gaan komen.
Maar ik vind het wel degelijk een zwaar wegend punt in de politiek.
Raineri schreef:Cer schreef:
Interessant.. in het kader van wat we de laatste periode geleerd hebben over internet, bots, trolls etc denk ik nu ondertussen bij het gros van dit soort reacties "is dit waar, of zijn dit ingehuurde mensen, danwel bots die dit doen". Want, zoals er ook in andere topics (USA bijv) terecht gezegd wordt, verdeel en heers.
Ik denk dat er nog steed genoeg mensen zijn met goede bedoelingen, maar dat we toch tegen elkaar opgestookt worden, en elkaar scheef gaan aankijken. En het werkt, want beide kanten worden boos.
Trouwens, heel fijne discussie op de laatste pagina's weer, als zwevende kiezer vindt ik het erg interessant om de verschillende argumenten te lezen
Als zwevende kiezer zou ik vooral kijken naar welke partijen bestuurlijke ervaring hebben, prima ministers kunnen leveren en zich niet (beperkt) laten verleiden tot populisme en naar het grotere plaatje kijken. En daarmee valt merendeel af![]()
Ik denk dat overblijft: cda, d66 en PvdAgl wordt al twijfelachtig. Volt vind ik te onervaren alweer.
Misschien vergeet ik een partij. Maar ik denk dat de andere partijen teveel ruzie zoeken.
BigOne schreef:Natuurlijk, we leven ( nog wel ) in een vrij land. Maar wanneer mensen stemmen op een nexit partij en alle buitenlanders eruit gooien vraag ik me wel af waar men mee bezig is. Dan kijk je echt niet realistisch naar onze maatschappij.
En dat het heel snel bergafwaarts kan gaan zie je bvb in de usa .
996981 schreef:BigOne schreef:Natuurlijk, we leven ( nog wel ) in een vrij land. Maar wanneer mensen stemmen op een nexit partij en alle buitenlanders eruit gooien vraag ik me wel af waar men mee bezig is. Dan kijk je echt niet realistisch naar onze maatschappij.
Ik vraag me dan vooral af welke onvervulde behoefte daaronder ligt. Ik denk ook dat als meer links georiënteerde partijen zich daarop gaan focussen ze meer stemmen kunnen krijgen. Is het (on)veiligheid? Afbrokkelen van de verzorgingsstaat? Etc etc.
Cer schreef:IMANDRA schreef:De comments op social media zijn over het algemeen ook echt een cesspit van het meest racistische en (sorry) kortzichtige gedeelte van de PVV + FvD aanhangers
Dat is sinds de formatie en het vallen ervan alleen maar verergerd.
Comments als "oh ja nu moeten we PVV aan een meerderheid helpen! Want die arme wilders werd door iedereen tegengewerkt". Of mensen die menen dat alle regeringen de laatste jaren links waren![]()
Echt, die mensen hebben echt een blok beton voor hun kop
Tja.... wat nu?
996981 schreef:BigOne schreef:Natuurlijk, we leven ( nog wel ) in een vrij land. Maar wanneer mensen stemmen op een nexit partij en alle buitenlanders eruit gooien vraag ik me wel af waar men mee bezig is. Dan kijk je echt niet realistisch naar onze maatschappij.
Ik vraag me dan vooral af welke onvervulde behoefte daaronder ligt. Ik denk ook dat als meer links georiënteerde partijen zich daarop gaan focussen ze meer stemmen kunnen krijgen. Is het (on)veiligheid? Afbrokkelen van de verzorgingsstaat? Etc etc.
_San87_ schreef:996981 schreef:Ik vraag me dan vooral af welke onvervulde behoefte daaronder ligt. Ik denk ook dat als meer links georiënteerde partijen zich daarop gaan focussen ze meer stemmen kunnen krijgen. Is het (on)veiligheid? Afbrokkelen van de verzorgingsstaat? Etc etc.
Ik denk vooral een algemene ontevredenheid; het leven wordt duurder en duurder, verzekeringen gaan omhoog en je krijgt er minder voor terug, huizenmarkt zit vast met verstrekkende gevolgen, daar moet een zondebok voor gekozen worden en dat is de asielzoeker geworden.