Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moli

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:35

MISTRAL94 schreef:
Alleen heb ik die nog niet zien dreigen met moord en doodslag Vork

Nee, maar dat gebeurde vroeger wel, je kan niet nederland en het midden oosten vergelijken. Ze lopen gewoon achter op de ontwikkelingen. Wat de christenen vroeger deden doen een aantal mensen die het in naam van de islam doen nu, daarom vind ik het hypocriet als sommige zeggen dat de christenen dit nooit zouden doen, ze hebben het al gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:37

Vroeger, vroeger, hoe lang geleden was dat ook alweer? Clown
Daarbij heeft Mohamed de eerste kruistochten uitgevoerd, voor de christenen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:38

Dat zijn toch oude koeien? Met de informatievoorzieningen van tegenwoordig geloof ik niet dat je heel lang achter hoeft te blijven in ontwikkeling..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:38

Precies Moli. Want die vrouwenonderdrukking waar Cer het over heeft, hadden wij nog niet zo lang geleden ook behoorlijk last van. Een vrouw die trouwde mocht bijvoorbeeld niet voor de overheid blijven werken, om maar iets te noemen.

En laten we eerlijk zijn. Helemaal gelijk zijn vrouwen en mannen hier nog steeds niet. Voor de wet misschien, maar in de praktijk zie ik nog steeds vrouwen hetzelfde werk doen, voor minder geld dan de mannelijke collega's.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:39

het probleem is dat het islamitische geloof z'on 500 jaar achterloopt,misschien moeten ze de koran een up-date?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:40

faye schreef:
Vroeger, vroeger, hoe lang geleden was dat ook alweer? Clown
Daarbij heeft Mohamed de eerste kruistochten uitgevoerd, voor de christenen.

Noord Ierland? De rechtsorthodoxe club rond Bush die denkt dat zij het Godgegeven recht hebben om de rest van de wereld inclusief het Midden Oosten hun wil op te leggen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:41

Over welke jaren spreken we dan Anya? Want ik werk ook voor de overheid nu... Ja (nou ja, semi-overheid)
Maar besnijdenis, uithuwelijken en eerwraak.. dat moet toch niet meer kunnen in deze tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:41

Ierland houdt het in IErland en Bush doet het niet vanuit het geloof. Klein verschilletje.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:43

mijn moeder moest haar baan nog opgeven Cer.
En overigens bouwden getrouwde vrouwen in die tijd ook geen pensioen op.

Maar als je het precies wilt weten, dan moet ik dat even nazoeken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:43

Cer schreef:
Dat zijn toch oude koeien? Met de informatievoorzieningen van tegenwoordig geloof ik niet dat je heel lang achter hoeft te blijven in ontwikkeling..

Inderdaad dat zit me ook dwars, je kan excuses blijven aanhalen voor de kantjes minder scherp te maken. Maar uiteindelijk leven we in een heel andere wereld dan toen.
Er zijn er die hier perfect in de ontwikkeling mee zijn, en toch tot extremisme wenden. Je moet er inderdaad vatbaar voor zijn, zelfde principe als kind en gewelddadig computerspel. Maar het extremisme aantal is erg groot in dit geloof en dat is wat mensen doet schrikken, al is het wel een nature nurture debat denk ik. De befaamde scholen voelen extremisme met de paplepel in de mond. Is het maar een logische ontwikkeling dat er meer aanhangers groeien

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:47

Wat mij ook opviel in de "film";
Als een man of een vrouw overspelig is, wordt de vrouw gestenigd.....
Waarom dan niet de man als hij het doet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:48

Moli schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nee, maar dat gebeurde vroeger wel, je kan niet nederland en het midden oosten vergelijken. Ze lopen gewoon achter op de ontwikkelingen. Wat de christenen vroeger deden doen een aantal mensen die het in naam van de islam doen nu, daarom vind ik het hypocriet als sommige zeggen dat de christenen dit nooit zouden doen, ze hebben het al gedaan

Oh dus omdat zij achter lopen op ontwikkelingen zijn de terreurdreigingen goed te praten, de homohaat goed te praten, de eerwraak ach dat hoort er ook bij

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:48

Moli schreef:
MISTRAL94 schreef:

De moslims deden het vroeger ook al. Christenen hebben geleerd, moslims niet

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:49

Karl66 schreef:
Maar er is dus één bekende nederlander vanwege het geloof gedood en dan praat je over iemand die extreem in zijn opvattingen was naar de andere kant.

Dus omdat hij extreme opvattingen had, is het logisch dat hij vermoord werd?!
Daarbij komt dat ( in de film getoonde) moslims ook zeer extreme opvattingen hebben over het westen.

Ik vind de film niet schokkend voor moslims, het zijn gewoon keiharde feiten & beelden die al ( in de meeste gevallen ) meerdere malen zijn getoond.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 28-03-08 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:49

Voor Cer:

Citaat:
Verzoekster stelt dat dit destijds, in 1958, onmogelijk was als gevolg van haar voornemen in het huwelijk te treden. Voor vrouwen die in het huwelijk zouden treden alsmede voor gehuwde vrouwen was het toen niet mogelijk in een ziekenhuis te blijven werken en examen te doen.

Citaat:
In de literatuur wordt erop gewezen dat de regelingen om gehuwde vrouwen van de arbeidsmarkt te weren nergens zo strikt en uitgebreid waren als in Nederland en nergens anders zo laat werden opgeheven. Ontslag bij huwelijk werd algemeen als rechtsgeldig beschouwd tot de invoering van het ontslagverbod bij huwelijk, zwangerschap en bevalling in 1964

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:51

Saffier schreef:

Kijk, daar heb je weer iets wat verschillend opgevat kan worden..

Bekijk dat stukje in de film nog eens. Daar wordt namelijk gezegd, Mannen die overspel plegen, en vrouwen die overspel plegen, zij wordt gestenigd.
Door dat woordje zij denk je dat alleen vrouwen gestenigd worden, maar voor mannen geld dat nét zo goed....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:52

roxiie schreef:
Karl66 schreef:
Maar er is dus één bekende nederlander vanwege het geloof gedood en dan praat je over iemand die extreem in zijn opvattingen was naar de andere kant.

Dus omdat hij extreme opvattingen had, is het logisch dat hij vermoord werd?!
Daarbij komt dat ( in de film getoonde) moslims ook zeer extreme opvattingen hebben over het westen.

Ik vind de film niet schokkend voor moslims, het zijn gewoon keiharde feiten & beelden die al ( in de meeste gevallen ) meerdere malen zijn getoond.

Precies maar we kunnen beter schermen met dat het beledigend is dan eens de ogen te openen voor wat daar werkelijk gebeurd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:53

Nathalie schreef:
Saffier schreef:

Kijk, daar heb je weer iets wat verschillend opgevat kan worden..

Bekijk dat stukje in de film nog eens. Daar wordt namelijk gezegd, Mannen die overspel plegen, en vrouwen die overspel plegen, zij wordt gestenigd.
Door dat woordje zij denk je dat alleen vrouwen gestenigd worden, maar voor mannen geld dat nét zo goed....

Ik denk dat jij het verkeerd hebt opgevat Nathalie Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:54

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een man dan gestenigd zal worden Nagelbijten / Gniffelen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:55

MISTRAL94 schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een man dan gestenigd zal worden Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook niet... maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt natuurlijk Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:55

Maar waarom worden er dan soms vrouwen gestraft die aangerand zijn, in de naam van dat ze de man zogezegd verleid hebben. Ook al gaat het om minderjarige.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:56

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen, of de site van Wilders al gehackt is? Hij is wel down hoorde ik net.

Cer

Ik haal ergens dit vandaan:
Citaat:
Zo wordt in 1956 de handelingsonbekwaamheid van gehuwde vrouwen opgeheven: zij heb­ben nu geen toestem­ming van hun man meer nodig om een arbeidsovereenkomst te sluiten. Ook komt in 1957 een einde aan het verbod voor gehuw­de vrouwen om als ambtenaar werk­zaam te zijn.

Dus het ontloopt elkaar niet veel, maar toen was het wel aan het veranderen.. dat is nu ongeveer 50 jaar geleden.. beter laat dan nooit.

Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik minder moeite heb met het verzorgende wat aan de vrouw toegewezen wordt (hoewel dat ook niet kan) dan met lichamelijke verminkingen...

SophievdV

katiavl schreef:
Maar waarom worden er dan soms vrouwen gestraft die aangerand zijn, in de naam van dat ze de man zogezegd verleid hebben. Ook al gaat het om minderjarige.

Dat snap ik ook niet. Maar dat is, denk ik, een cultuurverschil oid?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:58

Pletje123 schreef:
katiavl schreef:

Dat snap ik ook niet. Maar dat is, denk ik, een cultuurverschil oid?

Ja, volgens mij zijn doodstraffen daar ook zo wat normaal. Hier nemen echt veel mensen antennes om ze te kunnen zien, iwat daar leuk aan is om te zien snap ik niet maar goed. De mannen vonden het goed om te zien