Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:11

KiWiKo schreef:
Wilders brengt Nederland niet in gevaar.......... Wilders oefent slechts zijn vrijheid van meningsuiting hier uit......... Het zijn een handvol idioten die menen dat Wilders dit niet mag zeggen die Nederland in gevaar brengt.

NOgmaals als dit een film was geweest over homo´s, cristenen of weet ik veel meer, wat mij betreft Belgen......... dan was er niets aan de hand, slechts een demonstratie

Dan was Wilders ook gearresteerd en berecht. Nu durft niemand dat. Waarom niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:15

Anti homo dingen zijn er zoveel ook uitspraak van geloven, daar kraait geen kat naar hoor Lachen. Eerder is even een maatschappelijk gesprek erover en dan is het gedaan.

Als je zo wil denken waarom heeft jahjah meer rechten dan wilders? Hij heeft meerdere malen veel ergere uitspraken gemaakt, rellen gestart, maar dat word getolereerd uit schrik, of louter tolerantie.....

Dat snap ik dus niet iedereen maakt zich zo druk om wilders maar de rest word in de doofpot gedaan, en gebanaliseerd als maar 30 procent. Maar goed hij heeft openbaar gezegd wat toekomstrol islam in belgie en nederland zal hebben. En gelijk heeft deze man nog ook Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:20

katiavl schreef:
Anti homo dingen zijn er zoveel ook uitspraak van geloven, daar kraait geen kat naar hoor Lachen. Eerder is even een maatschappelijk gesprek erover en dan is het gedaan.

Als je zo wil denken waarom heeft jahjah meer rechten dan wilders? Hij heeft meerdere malen veel ergere uitspraken gemaakt, rellen gestart, maar dat word getolereerd uit schrik, of louter tolerantie.....

Een kat die kraait? Volgens mij is het 'daar kraait geen haan naar' Knipoog Overigens - dat is ook niet waar. Ik herinner me bv nog Leen van Dijke van wat toen nog de RPF was, die een uitspraak deed over homo's. Die is aangeklaagd en veroordeeld voor discriminatie. En dat is maar een enkel voorbeeldje, er zijn er duidelijk veel meer.
Dat is ook het punt van die meneer die op de Dam is opgepakt: Wilders zegt hetzelfde over moslims als wat die meneer over Joden zegt, sterker: die uitspraken komen van de website van Wilders, alleen is het woord 'moslims' vervangen door 'joden' en dan mag het ineens niet meer? Vreemd, heel vreemd!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:25

Waarom is er nooit zo over jahjah gesproken dan over wilders?
Waarom is over islam spreken, erger dan dingen over boeddhisme of christendom daar word niet zo een drama over gemaakt.
Dat laatste haalt niet eens het nieuws, ook al zijn er dodelijke gevallen

Waarom is koran verbieden erger dan zeggen, moslim zullen één dag in opstand komen en tot rellen leiden. Om zo geleidelijk te macht te krijgen over de ongelovige.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-03-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:26

katiavl schreef:

Dat snap ik dus niet iedereen maakt zich zo druk om wilders maar de rest word in de doofpot gedaan, en gebanaliseerd als maar 30 procent. Maar goed hij heeft openbaar gezegd wat toekomstrol islam in belgie en nederland zal hebben. En gelijk heeft deze man nog ook Ja

De situatie in Belgie is anders dan in Nederland, in Belgie zou men al korte metten gemaakt hebben met Wilders al was het al door hem niet te voorzien van een stel bodyguards voor duizenden euro's per dag te betalen door de belastingbetaler.

Ook wel grappig Wilders zegt dat hij meer geld wil in de zorg en zo, als hij nu eens op zou houden met die opruiende taal zou dat een heleboel geld schelen aan alles wat nu beveiligd moet worden door zijn woorden.
Dan zou er meteen meer geld zijn voor o.a. de zorg (ik dacht laat ik ook eens wat simpels zeggen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:28

Is de situatie anders, gewoon omdat het omgekeerd is? Veel korte metten hebben ze daar niet gedaan hoor. Ja een kleine veroordeling wegens rellen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:28

katiavl schreef:
Waarom is er nooit zo over jahjah gesproken dan over wilders?.

Jahjah is de andere kant dan moet je Wilders vergelijken met De Winter, maar worden die beiden door de Belgischse staat voorzien van bodyguards en beveiligde huizen, ik dacht het niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:33

Omdat er voor moslims net zo goed vrijheid van meningsuiting geldt. Waarom mag Wilders wel vanalles zeggen en de doorsnee Moslim niet? Als je Wilders wilt antwoorden kan dat niet want hij wil niet in gesprek, als je dan als Moslims je verenigt en samen op de Dam een opstand gaat houden (is nog niet gebeurd, maar zou terecht zijn) dan ben je aan het rellen. Waarom dan?
In Nederland geldt vrijheid van godsdienst als een van de grondrechten. Dat geldt dus ook voor de islam. Als jij de islam wilt belijden, dan mag dat in Nederland.
Macht over de ongelovigen, hou toch op. Mensen vechten ervoor om zelf rechten te mogen houden, ze zijn niet minder dan christenen of atheisten maar zo worden ze onderhand wel behandeld. En daar zou ik ook tegen in opstand komen als ik hen was.

Waarom Jahjah niet zulke invloed heeft? Dat weet ik niet. Jahjah is een Belg, dat is al anders dan een Nederlander qua reactiecultuur. Daarnaast is Jahjah afkomstig uit een moslimland en dat ligt ook al anders dan als zo'n vent met een geblondeerde dooie rat op zijn kop zulke uitspraken gaat doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:45

Jahjah woont al een jaar in Libanon, hij kon het niet winnen.
De mensen die hij opriep tot extremisme, wilden liever gewoon in Europa blijven wonen..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:45

ik ga met blue eyes mee.
wel vind ik dat moslims moeten oppassen dat ze niet in de slachtofferrol gaan kruipen, ze moeten juist opstaan. (en binnen de regels van de wet blijven natuurlijk)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:50

Opstaan? Wat is de betekenis van het woord Islam?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:52

'Islam' betekent 'Overgave'. Aan God. Mag je dan niet meer opstaan?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:54

Jawel, is natuurlijk figuurlijk bedoeld...

@Jameyskatje, hoe heb jij de Koran kunnen lezen? Lees jij Arabisch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:56

Ja, hehe. Natuurlijk is opstaan figuurlijk bedoeld. Maar ook als je je overgeeft aan God, mag je nog wel voor je rechten tussen de mensen opkomen hoor.

Er zijn ook Nederlandse vertalingen van de Koran hoor. Al dan niet erkend door de islamitische wet, omdat eigenlijk alleen de Arabische versie het heilige boek is. Maar je kunt beter weten wat erin staat in het Nederlands dan het alleen maar heilig vinden in het Arabisch, niet dan?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:03

Ja, maar waarom zijn die vertalingen dan niet erkend door de islamitische wetten? Het lijkt mij (voor het geloof) toch alleen maar beter als meer mensen het boek kunnen lezen? Is meer volgelingen? Maar ben je als moslim dan wel erkend als je niet Arabisch kunt lezen? Hoe moet ik dat dan zien?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:04

Dat weet ik niet precies, hoe dat allemaal zit. Ik ben geen moslim. Maar ik kan me wel voorstellen dat de vertalingen niet erkend zijn: een vertaling is altijd op nuances anders dan het origineel. Dat kan ik je als vertaler wel vertellen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:25

Blue_Eyes schreef:
'Islam' betekent 'Overgave'. Aan God. Mag je dan niet meer opstaan?

dat klopt ja.
daarmee word meer bedoeld dat wij herkennen dat God Almachtig is. en de absolute Heerser. en dat er maar 1 God is (niet 1 voor vuur, 1 voor water enzovoort)

boedisme(Gotama Buddha ) en het christendom(Jezus Christus), die namen zijn bv afgeleid van personen. Islam is de totale overgave aan God. aan de wil van God. Hij geeft leven, Hij neemt leven, Hij weet wat er in onze harten is en is de Rechtvaardigste.

even gekopieerd en wat dingen toegevoegd:

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden. (dus geen afgoden bv)
Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd.
Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'.
Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd. (mohamed is ook ontdekt door een priester en Jezus heeft hem aangekondigd als de laatste profeet. hij is daarom voor ons het zegel der profeten. hiermee was de religie voltooid en daarom geloven wij ook in de orginele bijbel en torah.)
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden. (vrede zij met hen allen)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:29

Blue_Eyes schreef:
Ja, hehe. Natuurlijk is opstaan figuurlijk bedoeld. Maar ook als je je overgeeft aan God, mag je nog wel voor je rechten tussen de mensen opkomen hoor.

Er zijn ook Nederlandse vertalingen van de Koran hoor. Al dan niet erkend door de islamitische wet, omdat eigenlijk alleen de Arabische versie het heilige boek is. Maar je kunt beter weten wat erin staat in het Nederlands dan het alleen maar heilig vinden in het Arabisch, niet dan?

ja klopt. de bijbel bv (wil niemand beledigen) is vaak vertaald. er zijn dingen in de engelse bijbel die ik in mijn nederlandse bijbel niet meer terug vind. door vertalingen kunnen in de loop van de tijd teksten verdraaid worden. net als met de Torah, daar schijnt nog ligt in maar de mensen hebben deze vaak aangepast.

Daarom moet de Qoran in het arabisch blijven, in het orgineel.
er zijn ook nederlandse in de omloop die geen goede vertaling geven. de nederlandse taal is hiervoor ook te beperkt.
ik lees wel de nederlandse Koran maar dan met het orginele Arabisch ernaast. en ik praat hier vaak over met mensen die wel arabisch spreken. het is namelijk heel gevaarlijk om dingen verkeerd op te vatten.

en natuurlijk moet je weten wat er in staat. ik bid bv in het arabisch, maar ik weet wel WAT ik bid. ik heb dit eerst in het Nederlands geleerd. ik ken heel veel moslims die direct het arabisch leren zonder de betekenis in hen eigen taal te kennen. ik vind dit ook een beetje vreemd. maarja, het is hun zaak Knipoog
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 25-03-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:43

Esperanza schreef:
Ja, maar waarom zijn die vertalingen dan niet erkend door de islamitische wetten? Het lijkt mij (voor het geloof) toch alleen maar beter als meer mensen het boek kunnen lezen? Is meer volgelingen? Maar ben je als moslim dan wel erkend als je niet Arabisch kunt lezen? Hoe moet ik dat dan zien?

als je nog geen arabisch kan Allah je volgens mij niets kwalijk. ik heb hier al meerdere bronnen over gelezen. als je intentie goed is, en je er bv aan werkt om de taal de leren is er niets aan de hand. maar het is wel beter als je uitgangspunt is om arabisch te leren om misvattingen te voorkomen. het gaat niet om je wijsheid. er zijn slimme mensen die er niets mee doen, maar het gaat om jou intentie. als je bv leert over je geloof is dit al aanbidding. zelfs een glimlach naar je kind of het eten van een appel is bij ons aanbidding.

De Profeet Mohammed (vzmh) zegt in een overlevering: ,,Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt.(Overleverd door al-Bukhari en Muslim)

verder word je gewoon als moslim herkent. de getuigenis is tussen jou en God, en dat is het belangrijkst. veel Turken en Marokkanen(berbers) kunnen de Qoran ook niet lezen. Sommige leren het wel, andere niet. het is niet zo dat je als arabier een beter moslim bent. de Islam is voor iedereen, voor de mensheid.

De Islaam is dus geen geloof dat alleen maar voor Arabieren is geopenbaard (in werkelijkheid zijn bijna 80% van de moslims geen arabieren). De Islaam is de boodschap van de schepper van de mensheid naar de gehele mensheid.

"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 25-03-08 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:46

Maar nu, de Jihad, welke rol speelt dat in de koran?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:03

ok.. haha leuk.

dat is de strijd in jezelf. stel jij word uitgedaagd op straat en je moet je woede zien te beheersen. dit is al jihad.
stel jij bent 'lui' en kan je er moeilijk toe zetten om 5x per dag te bidden, maar wil dit toch, dan is dat ook Jihad.

Wat meestal in de Westerse media vertaald wordt met "heilige oorlog", is een zwaar overtroffen misvatting. Er bestaat geen woord in het Arabisch, die de betekenis van "heilige oorlog" zou kunnen dragen.

De betekenis van jihaad is "streven" of "worstelen". Het wordt in de Islam gebruikt om te verwijzen naar tal van verschillende inspanningen die de gelovigen opgelegd zijn. Het streven om God en Zijn boodschapper hoger te hebben dan de geliefden, bezit en iemands eigen ego, is de meest fundamentele vorm van jihaad dat aan iedere moslim voorgeschreven is. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: Niemand heeft echt geloofd, totdat Allaah en Zijn boodschapper hem geliefder zijn boven alles. Het verrichten van goede daden, die voorgeschreven zijn door God, is op zich al jihaad. Het is overgeleverd dat de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei: De beste jihaad is de volmaakte hadj(de bedevaart naar mekka). In een ander geval vroeg iemand de profeet of dat hij mee moest doen aan de jihaad. De profeet antwoordde met de vraag of dat zijn ouders nog leefden, en toen hij daar bevestigend op reageerde, zei hij: Verricht jihaad door hen ten dienst te staan.

Het verdedigen van de Islam en de Moslimgemeenschap is een primair aspect van de fysieke jihaad, wat het opnemen van de wapens tegen de vijand omvat. God stelt in de Qor-aan:

Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allaah heeft de Macht hen de overwinning te schenken. [22:39]

En strijdt voor de zaak van Allaah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allaah heeft de overtreders niet lief. [2:190]

(Dit was de eerste vers dat werd geopenbaard over de fysieke jihaad en werd aangevuld door [9:36]) Moslims zijn ook gelast met het bestrijden van tirannie. Daar Allaah zegt: En waarom strijden jullie niet voor de zaak van Allaah en voor de zwakken, zij die slecht worden behandeld en onderdrukt van onder de mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, bevrijd ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een beschermer en een helper Uwerzijds." [4:75]

misschien omdat er bepaalde mensen zich 'de jihaad' noemen zijn mensen hier 'bang' van geworden. maar zij hebben dit woord slechts misbruikt. jihaad is geen oorlog. maar wel een strijd voor je geloof (imaan noemen wij dat, dat is je innerlijke geloof. niet het geloof over het algemeen)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:08

Citaat:
4. de strijd om Dar-al-Charb tot Dar-es-Salam te maken, oftewel het veroveren van de rest van de wereld en daarmede de islamitische vredesstaat uit te breiden

dit is bijvoorbeeld nergens op gebasseerd(stond niet op bokt hoor). want zoals ik al eens op bokt heb uitgelegd is het totaal nutteloos en tegen de regels om de wereld te veroveren. Want God is hier de eigenaar van. wij mogen hier alleen tijdelijk verblijven.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:32

Ja, maar die maffe extremisten zien dat volgens mij iets anders.

En die moslimfundamentalisten vind ik erg eng. Ik kan me niet voorstellen hoe je je kop gehersenspoeld moet hebben dat je jezelf met liefde voor het geloof opblaast.

Kijk jij mag het iets anders uitleggen, voor anderen is het wel het veroveren van de wereld. Je kunt niet ontkennen dat velen het zien als het uiterlijke deel van de strijd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

De Islam veroordeelt terorrisme!!!

als ik informatie wil over de islam zoek ik deze niet op wikipedia. je moet erg uitkijken met internet.
ik heb uitgelegd wat jihad is en heb hierbij gebruik gemaakt van de koran en hadith met bijbehorende bronnen. wiki vind ik niet altijd betrouwbaar. dat mensen het woord Jihaad misbruiken is niet aan mij.

Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief. (Koran 5: 64)

van deze krijg ik echt tranen. ik vind dit heel mooi
O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8)

en over dat opblazen. dat is ver weg van de Islam. Wij mogen dat absoluut niet.

er is een verhaal van een man die vocht in de oorlog. in de tijd van onze profeet. hij was een hele goede moslim en wilde zijn volk verdedigen. maar toen hij gewond raakte wilde hij zich niet laten verzorgen en heeft hij doorgevochten tot het zijn dood werd. iets wat een mooie Jihad kon zijn is geeindigd in zelfmoord. en hier houd God niet van.

wat bronnen over zelfmoord.
Allah zegt:
"...En dood jezelf niet. Zeker, Allah is de Genadevolste voor jullie. En Wie dat door agressiviteit of onrechtvaardigheid begaat, zullen Wij naar het Vuur verbannen, en dat is gemakkelijk voor Allah. Als jullie de grote zonden, die jullie verboden zijn te plegen, vermijden, dan zullen Wij jullie zonden vergeven, en jullie naar een Edele ingang verwijzen." (Qor’aan 4:29-31)

ik begrijp dus niet dat sommige mensen zich opblazen omdat ze denken dat ze daarmee het paradijs zullen bereiken. en het westen dikt dit nog lekker aan. terroristen heb je overal. niet alleen onder moslims. deze mensen zijn gewoon gek. ze doen het uit de naam van... maar het slaat nergens op.

De Profeet zei over de man die zichzelf met het zwaard had gedood:
"Hij is één van de bewoners van de hel."

dus het moet nou eens ophouden dat mensen zeggen: zij doen dat voor het geloof en gaan hiermee naar het paradijs. want ik heb net bewezen dat dit niet zo is!!

hier staat van alles over zelfmoord, over jihaad en terrorisme.
dit is een zeer betrouwbare schrijver en hij heeft alles onderbouwd. ik heb zelf ook boeken van hem
De Islam veroordeelt terorrisme!!!
echt de moeite waard,. ik denk dat je hier antwoord op je vragen vind.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:53

jameyskatje schreef:
het christendom(Jezus Christus), die namen zijn bv afgeleid van personen. Islam is de totale overgave aan God. aan de wil van God. Hij geeft leven, Hij neemt leven, Hij weet wat er in onze harten is en is de Rechtvaardigste.

hiermee was de religie voltooid en daarom geloven wij ook in de orginele bijbel en torah.)
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden. (vrede zij met hen allen)

Jezus is niet de god van de christenen. Knipoog
Joden geloven ook in de thorah en de originele bijbel ( eerste testament) Waarom worden de joden dan toch geteroriseerd door moslims? De klasgenoot waar ik het eerder al eens over had, wilde niet meer met mij praten of samenwerken sinds ze hoorde dat mijn vader een jood is Nagelbijten / Gniffelen