Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..
Chubby schreef:Zou je dan hier niet gewoon het beste ervan maken?russel schreef:Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..
Moniek schreef:russel schreef:Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..
Nou ik ben toch ook gegaan en nee had geen zak met geld maar een heel klein zakje haha.
Maar wel genoeg voorbereidingen getroffen om niet afhankelijk te zijn.
En nee voel me hier geen buitelander het is zo'n oprecht gastvrij volk waar ik me erg thuis bij voel.
russel schreef:Moniek, molens zijn er niet zoveel meer. En kwa bouwers is dat al achterhaald. Ik denk niet dat de spuitjes het goed doen in het buitenland.
Hoelang doet sinterklaas het nog? Het is langzamerhand de kerstman aan het worden. En zondag familiedag dat is in het buitenland nog veel meer aanwezig. Zeker in de landen waar de vrouwen eigenlijk geen status hebben, maar op zondag mogen ze er op uit en dan zijn de gezinnen in zondagse kleding overal en nergens. Hier is het meer Oma op zondag bezoeken en dan gezellig met elkaar binnen zitten met dat ene koekje bij de thee.
De cultuur die jij beschrijft is de jaren 50, 60 en 70, met steeds minder wordende regelmaat. Dus als wij nu nog van cultuur moeten spreken, is het maar een lauw aftreksel.
De bloemen hier in brabant zijn ontzettend duur en je mag blij zijn dat ze een week staan, de meeste bloemen koop je overigens hier per stuk. Een armetierig bosje voor 20 euro is niks.
Moniek schreef:russel schreef:Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..
Nou ik ben toch ook gegaan en nee had geen zak met geld maar een heel klein zakje haha.
Maar wel genoeg voorbereidingen getroffen om niet afhankelijk te zijn.
En nee voel me hier geen buitelander het is zo'n oprecht gastvrij volk waar ik me erg thuis bij voel.
russel schreef:Daar hebben ze een tekort aan vaklui, is niet zozeer dat ze om Nederlanders zitten te springen, ben je dergelijk geschoold ben je gewild daar.
Moniek schreef:russel schreef:Daar hebben ze een tekort aan vaklui, is niet zozeer dat ze om Nederlanders zitten te springen, ben je dergelijk geschoold ben je gewild daar.
Niet helemaal waar de vakscholen van nederland en de manier waarop gebouwd word is zeer uniek te noemen,en dat hebben ze graag in het buitenland.
Mijn man ondervind dat elke dag,het meeste bouwvolk over de wereld loopt 10 jaar achter op nederland,kijk alleen maar naar alle snelwegen buiten nederland 80% is super slecht.
Chubby schreef:Zou je dan hier niet gewoon het beste ervan maken?russel schreef:Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..
Moniek schreef:russel schreef:Daar hebben ze een tekort aan vaklui, is niet zozeer dat ze om Nederlanders zitten te springen, ben je dergelijk geschoold ben je gewild daar.
Niet helemaal waar de vakscholen van nederland en de manier waarop gebouwd word is zeer uniek te noemen,en dat hebben ze graag in het buitenland.
Mijn man ondervind dat elke dag,het meeste bouwvolk over de wereld loopt 10 jaar achter op nederland,kijk alleen maar naar alle snelwegen buiten nederland 80% is super slecht.
Schimmelig schreef:Jij hebt het over de grote handelsgeest van NL en hoe wij daar trots op zouden moeten zijn. Ik leg je alleen maar uit waaruit deze handel bestond. Producten vanuit Oost Indië, één van de door ons uitgebuite koloniën en uit Afrikaanse slaven.
Dat was onze gouden eeuw. Zo heeft NL zich vanaf de 16e eeuw op de kaart gezet! Dat zijn feiten. Nergens zie je mij typen, dat dit 'het enige in die tijd was'. Nee, er was ongetwijfeld meer. Bijvoorbeeld een kasten maatschappij 'als dubbeltje geboren zal je nooit een kwartje worden' mentaliteit. Kortom, NL was lang niet zo tof in die tijd.
Schimmelig schreef:Wat betreft de schrijnende gevallen van dierenmishandeling hier en over de grens. Of er nu een hond in de fik gestoken wordt, of een kat verdronken. Het gebeurt in alle delen van Europa, dus ook in NL. Over de statistieken (als die er zijn) kunnen we twisten. Ik vind iemand die zijn kat overvoert in NL namelijk ook een dierenbeul, maar dan op de andere kant van de 'schaal van dierenbeulerij'...
Schimmelig schreef:Excuus voor mij foutieve aanname, als ik lees waarop NLers trots kunnen zijn in jouw post, dan bedoel jij natuurlijk iets anders dan trots. Ik ben het woord ervoor even kwijt... Iemand een ideetje?
russel schreef:Moniek, molens zijn er niet zoveel meer. En kwa bouwers is dat al achterhaald. Ik denk niet dat de spuitjes het goed doen in het buitenland.
Hoelang doet sinterklaas het nog? Het is langzamerhand de kerstman aan het worden. En zondag familiedag dat is in het buitenland nog veel meer aanwezig. Zeker in de landen waar de vrouwen eigenlijk geen status hebben, maar op zondag mogen ze er op uit en dan zijn de gezinnen in zondagse kleding overal en nergens. Hier is het meer Oma op zondag bezoeken en dan gezellig met elkaar binnen zitten met dat ene koekje bij de thee.
De cultuur die jij beschrijft is de jaren 50, 60 en 70, met steeds minder wordende regelmaat. Dus als wij nu nog van cultuur moeten spreken, is het maar een lauw aftreksel.
De bloemen hier in brabant zijn ontzettend duur en je mag blij zijn dat ze een week staan, de meeste bloemen koop je overigens hier per stuk. Een armetierig bosje voor 20 euro is niks.
tamorka schreef:Neeneenee, nu kom jij WEER met trots aan. Ik heb dat woord niet genoemd. Ik heb de eigenschap van handelsgeest genoemd als eigenschap. DAt er dus echt wel een identiteit is. Een identiteit bestaat uit bepaalde EIGENSCHAPPEN. Dit is er een van.
Slavernij heeft Nederland zich aan schuldig gemaakt, zoals zoveel andere landen. Dat keur ik niet goed. MAar Nederland heeft ook gewoon handel gedreven met bijvoorbeeld China.
Ik zeg ook neit dat Nederland vroeger tof was, maar ja, waar was het WEL tof? Mensen werden inderdaad uitgebuit, ofwel als slaaf, ofwel als arbeider. Dat was overal zo. En dan die godsdienst die daar de dienst uitmaakte en mensen bang maakte. MAar er waren nog veel meer aspecten.
Wat niet wegneemt dat ik toch wel blij ben dat ik nu geboren ben.
Jij vergelijkt appels met peren. Want het gebeurt vooral in zuid europa dat mensen zulke gruwelijke dingen doen. HEt is daar gewoon geoorloofd en het gebeurt er grootschalig. Wil jij nu beweren dat die dingen hier OOK grootschalig gebeuren? ik denk dat je dan de realiteit uit het oog verloren bent. Het mishandelen door te veel voeren (wat ik zwaar afkeur) is niet te vergelijken met doodmartelen. Want het eerste gaat niet gepaard met pijn, stress en angst. Het andere wel. Een heel verschil!
Noetanchamon schreef:Jah, gaan wij klagen over blanke vla, en melk de witte motor etc.....zie je het voor je??
Misser schreef:Noetanchamon schreef:Jah, gaan wij klagen over blanke vla, en melk de witte motor etc.....zie je het voor je??
Ik zag laatst een neger met een t-shirt waarop stond 'jodenkoek mag toch ook', die was echt mooi.