Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:52

jaaaaaaaa mijn frikandel speciaal en lekkere friet!!!
Lekker uit de muur eten waar de bloemen niet zo duur zijn haha
ja dat is leuk en zeker als je het niet meer hebt dan leer je dat te respecteren, en dat maakt nederland nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:54

Moniek, molens zijn er niet zoveel meer. En kwa bouwers is dat al achterhaald. Ik denk niet dat de spuitjes het goed doen in het buitenland.

Hoelang doet sinterklaas het nog? Het is langzamerhand de kerstman aan het worden. En zondag familiedag dat is in het buitenland nog veel meer aanwezig. Zeker in de landen waar de vrouwen eigenlijk geen status hebben, maar op zondag mogen ze er op uit en dan zijn de gezinnen in zondagse kleding overal en nergens. Hier is het meer Oma op zondag bezoeken en dan gezellig met elkaar binnen zitten met dat ene koekje bij de thee.

De cultuur die jij beschrijft is de jaren 50, 60 en 70, met steeds minder wordende regelmaat. Dus als wij nu nog van cultuur moeten spreken, is het maar een lauw aftreksel.

De bloemen hier in brabant zijn ontzettend duur en je mag blij zijn dat ze een week staan, de meeste bloemen koop je overigens hier per stuk. Een armetierig bosje voor 20 euro is niks.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:55

russel schreef:
Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..

Nou ik ben toch ook gegaan en nee had geen zak met geld maar een heel klein zakje haha.
Maar wel genoeg voorbereidingen getroffen om niet afhankelijk te zijn.
En nee voel me hier geen buitelander het is zo'n oprecht gastvrij volk waar ik me erg thuis bij voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:58

Chubby schreef:
Zou je dan hier niet gewoon het beste ervan maken?

russel schreef:
Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..

Valt niet mee. De grond is hier schaars en peperduur, de huizen bijna niet op te brengen, voor mij een leeftijdsgrens om lekker op banen te solliciteren, doe het niet meer want ik krijg nimmer nooit bericht, brief gaat regelrecht de prullebak in. Elk jaar weer de broekriem aan snoeren, weet al dat ik met mijn ziekenfonds er op achter uit ga, zeker als je medicamenten gebruikt. Ik vind de mentaliteit steeds minder worden, de jaloezie rijst de pan uit, alles ikgericht, "opzij, opzij, opzij, ik heb ongelovelijke haast" cultuur aan het worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:59

Moniek schreef:
russel schreef:

Nou ik ben toch ook gegaan en nee had geen zak met geld maar een heel klein zakje haha.
En nee voel me hier geen buitelander het is zo'n oprecht gastvrij volk waar ik me erg thuis bij voel.

Hoe verdien jij de kost en met zijn hoevelen zijn jullie daar? Heb je er vrienden of familie?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:02

russel schreef:
Moniek, molens zijn er niet zoveel meer. En kwa bouwers is dat al achterhaald. Ik denk niet dat de spuitjes het goed doen in het buitenland.

Hoelang doet sinterklaas het nog? Het is langzamerhand de kerstman aan het worden. En zondag familiedag dat is in het buitenland nog veel meer aanwezig. Zeker in de landen waar de vrouwen eigenlijk geen status hebben, maar op zondag mogen ze er op uit en dan zijn de gezinnen in zondagse kleding overal en nergens. Hier is het meer Oma op zondag bezoeken en dan gezellig met elkaar binnen zitten met dat ene koekje bij de thee.

De cultuur die jij beschrijft is de jaren 50, 60 en 70, met steeds minder wordende regelmaat. Dus als wij nu nog van cultuur moeten spreken, is het maar een lauw aftreksel.

De bloemen hier in brabant zijn ontzettend duur en je mag blij zijn dat ze een week staan, de meeste bloemen koop je overigens hier per stuk. Een armetierig bosje voor 20 euro is niks.

Is niet waar bouwlui worden overal ter wereld gevraagd juist de nederlanders mijn man is timmerman een groot tekort over heel the uk australie amerika noorwegen mijn man kon juist door zijn beroep overal aan het werk en ja ze hadden heel graag nederlanders.
Sinterklaas is er nog steeds pepernoten worden nu alweer verkocht begint steeds vroeger.
haha dat duur koop maar eens bosje bloemen hier sla je stel van achterover.
En de spruitjes mijn paard staat gestald bij de rijkste vrouw van heel bo'ness en bezit 95% van al het akkerland en gaat morgen met haar personeel naar nederland voor de spruitjes met haar nog veel meer uit the uk.
Dus niet helemaal juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:04

Daar hebben ze een tekort aan vaklui, is niet zozeer dat ze om Nederlanders zitten te springen, ben je dergelijk geschoold ben je gewild daar.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:05

Moniek schreef:
russel schreef:

Hoe verdien jij de kost en met zijn hoevelen zijn jullie daar? Heb je er vrienden of familie?[/quote]

Ik woon met mijn man en 2 kinderen van 8 en 4
Mijn man werkt als timmerman en dat is hier heel goed zijn loon is 2 keer over de kop gegaan omdat ze er hier geen een kunnen krijgen net als alle andere tradesman.
Ik heb mijn moeder hier een half uur vandaan wonen ze woont al 15 jaar in schotland.
Vrienden heb ik allemaal achter gelaten en fam ook en ja dat is moeilijk maar het went.
Ik heb nieuwe vrienden heb mijn paard meegenomen en op een pensionstal maak je snel nieuwe contacten.
Ik ben blij met de stap die ik heb gezet maar mis soms de nederlandse gewoontes wel.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:07

russel schreef:
Daar hebben ze een tekort aan vaklui, is niet zozeer dat ze om Nederlanders zitten te springen, ben je dergelijk geschoold ben je gewild daar.

Niet helemaal waar de vakscholen van nederland en de manier waarop gebouwd word is zeer uniek te noemen,en dat hebben ze graag in het buitenland.
Mijn man ondervind dat elke dag,het meeste bouwvolk over de wereld loopt 10 jaar achter op nederland,kijk alleen maar naar alle snelwegen buiten nederland 80% is super slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:07

Maar met je moeder in de buurt is het niet zo een groot risico, kan je helpen een start te maken.

Ik wil wel weg hoor, maar mannetje niet die durft het niet aan. Best jammer. Ik wil graag wat meer in de natuur kunnen wonen en dan moet je Nederland uit, want alles wat een beetje bos en ruimte heeft is onbetaalbaar. Het wegennet overbelast in de spitstijden dus verhuizen is het enige wat je moet doen dan en dat is niet meer te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:09

Moniek schreef:
russel schreef:

Niet helemaal waar de vakscholen van nederland en de manier waarop gebouwd word is zeer uniek te noemen,en dat hebben ze graag in het buitenland.
Mijn man ondervind dat elke dag,het meeste bouwvolk over de wereld loopt 10 jaar achter op nederland,kijk alleen maar naar alle snelwegen buiten nederland 80% is super slecht.

is het ook niet dat de snelwegen daar zo slecht zijn omdat wij zoveel motorrijtuigenbelasting betalen en dat dat geld daarvoor wordt gebruikt? De accijnzen zijn ook onredelijk hoog op de brandstoffen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:10

Chubby schreef:
Zou je dan hier niet gewoon het beste ervan maken?

russel schreef:

Valt niet mee. De grond is hier schaars en peperduur, de huizen bijna niet op te brengen, voor mij een leeftijdsgrens om lekker op banen te solliciteren, doe het niet meer want ik krijg nimmer nooit bericht, brief gaat regelrecht de prullebak in. Elk jaar weer de broekriem aan snoeren, weet al dat ik met mijn ziekenfonds er op achter uit ga, zeker als je medicamenten gebruikt. Ik vind de mentaliteit steeds minder worden, de jaloezie rijst de pan uit, alles ikgericht, "opzij, opzij, opzij, ik heb ongelovelijke haast" cultuur aan het worden.[/quote]

Helemaal mee eens russel.
Het is moeilijk om nederland je hoofd boven het water te houden,en je word totaal niet gemotiveerd om bijvoorbeeld voor jezelf te beginnen.
Hier is dat anders ik wil graag een pensionstal beginnen en ik weet dat dat me gaat lukken maar in nederland hadden ze je voor gek verklaard,meteen negatiev van meid dat red je nooit.
Als ik het hier zeg hoor je you go girl take everything you can!! zelfs de banken zijn veel meer bereid te investeren in je plan.
Dat is echt anders ten opzichte van nederland

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:12

Moniek schreef:
russel schreef:

is het ook niet dat de snelwegen daar zo slecht zijn omdat wij zoveel motorrijtuigenbelasting betalen en dat dat geld daarvoor wordt gebruikt? De accijnzen zijn ook onredelijk hoog op de brandstoffen.[/quote]

Hier zijn de belastingen te vergelijken met nederland alleen hier kunnen ze het niet aan de wegen uitgeven omdat ze dom weg het personeel er niet voor hebben,dus wat krijg je een slecht deel word eruit gehakt en een nieuw stukje erin gelegd,omdat ze gewoon weg ook niet beter weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:15

Maar Scotland is ook niet zo plat als een pannekoek als Nederland, verwacht ik.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:18

nee niet bepaald maar dat wil niet zeggen dat je geen goede wegen kan bouwen.
en dat platte is heel soms niet zo erg kan ikje vertellen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:21

Nee dat platte is wel makkelijk, maar ook om wegen aan te leggen. Recht toe, recht aan... gewoon even stukje boer er bij nemen, huisje eventueel platleggen Clown en hupsakee.

Hebben jullie ook van die fijne files elke dag? Over stukje van 20 minuten anderhalf uur doen??? Clown Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:23

hahaha ja die hebben wij ook vooral als mijn man door glasgow heen moet,kan je vertellen dat is niet grappig.
Edinburgh is beter te doen.
ja een stukje boer mee nemen is makkelijker omdat daar te doen dan hier.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:52

Schimmelig schreef:
Jij hebt het over de grote handelsgeest van NL en hoe wij daar trots op zouden moeten zijn. Ik leg je alleen maar uit waaruit deze handel bestond. Producten vanuit Oost Indië, één van de door ons uitgebuite koloniën en uit Afrikaanse slaven.
Dat was onze gouden eeuw. Zo heeft NL zich vanaf de 16e eeuw op de kaart gezet! Dat zijn feiten. Nergens zie je mij typen, dat dit 'het enige in die tijd was'. Nee, er was ongetwijfeld meer. Bijvoorbeeld een kasten maatschappij 'als dubbeltje geboren zal je nooit een kwartje worden' mentaliteit. Kortom, NL was lang niet zo tof in die tijd.

Neeneenee, nu kom jij WEER met trots aan. Ik heb dat woord niet genoemd. Ik heb de eigenschap van handelsgeest genoemd als eigenschap. DAt er dus echt wel een identiteit is. Een identiteit bestaat uit bepaalde EIGENSCHAPPEN. Dit is er een van.
Slavernij heeft Nederland zich aan schuldig gemaakt, zoals zoveel andere landen. Dat keur ik niet goed. MAar Nederland heeft ook gewoon handel gedreven met bijvoorbeeld China.
Ik zeg ook neit dat Nederland vroeger tof was, maar ja, waar was het WEL tof? Mensen werden inderdaad uitgebuit, ofwel als slaaf, ofwel als arbeider. Dat was overal zo. En dan die godsdienst die daar de dienst uitmaakte en mensen bang maakte. MAar er waren nog veel meer aspecten.
Wat niet wegneemt dat ik toch wel blij ben dat ik nu geboren ben.

Schimmelig schreef:
Wat betreft de schrijnende gevallen van dierenmishandeling hier en over de grens. Of er nu een hond in de fik gestoken wordt, of een kat verdronken. Het gebeurt in alle delen van Europa, dus ook in NL. Over de statistieken (als die er zijn) kunnen we twisten. Ik vind iemand die zijn kat overvoert in NL namelijk ook een dierenbeul, maar dan op de andere kant van de 'schaal van dierenbeulerij'...

Jij vergelijkt appels met peren. Want het gebeurt vooral in zuid europa dat mensen zulke gruwelijke dingen doen. HEt is daar gewoon geoorloofd en het gebeurt er grootschalig. Wil jij nu beweren dat die dingen hier OOK grootschalig gebeuren? ik denk dat je dan de realiteit uit het oog verloren bent. Het mishandelen door te veel voeren (wat ik zwaar afkeur) is niet te vergelijken met doodmartelen. Want het eerste gaat niet gepaard met pijn, stress en angst. Het andere wel. Een heel verschil!
Schimmelig schreef:
Excuus voor mij foutieve aanname, als ik lees waarop NLers trots kunnen zijn in jouw post, dan bedoel jij natuurlijk iets anders dan trots. Ik ben het woord ervoor even kwijt... Iemand een ideetje? Duivel

Gewoon erkenning dat er wel degelijk iets is als een Nederlandse cultuur of identiteit? Ook al zijn we er ons niet sterk van bewust. Nationalisme is ons vreemd en dat vind ik niet erg. Ik krijg er ook altijd een rare bijsmaak van.
russel schreef:

Maar molens zijn wel uniek aan Nederland en hoewel wij dat zelf niet doen: buitenlanders identificeren Nederland met die molens.

Ik hoop dat Sinterklaas nog lang zal bestaan. Ik heb zelf geen kinderen maar ik heb wel kleine neefjes. En die krijgen van mij dus WEL een sinterklaaspresentje! En later wil ik er nog wel een gedichtje bij doen maar dan moeten ze eerst wat groter zijn.

Bloemen zijn net als alles duurder geworden maar ik geloof in Nederland nog altijd goedkoper dan elders.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:15

Van Sinterklaas moet iedereen met z'n jatten afblijven. !!!

Dat is echt een Nederlandse traditie, een onderdeel van onze cultuur.

Maar vorig jaar werd er al ophef gemaakt (jaja... door de marokkanen) over het feit dat we het woord "zwarte piet" gebruiken. Dat vinden zij discriminerend. Er gingen toen als stemmen op in de locale politiek of "men" het probleem niet eens aan kon dragen in Den Haag, want deze Marokkanen hadden volgens sommige bewindslieden toch wel gelijk omdat het riekt naar discriminatie en het "te kakken zetten" van een ander ras.

Donderstraalt op asjeblieft !!! Een cultuur-traditie zal toch zeker niet tot een einde komen omwille van een stelletje allochtonen die hier proberen de dienst uit te maken?

Ik ben zelf ieder jaar zwarte piet bij de intocht in onze stad. En wat ik al niet naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen (zowel letterlijk als figuurlijk) van die jeugdige Marokkaanse krengen. Stoom uit je oren Daar zitten woorden bij die jij en ik niet in het openbaar uit durven te spreken hoor. En dan vraagt ons burgervader in z'n nieuwjaarstoespraak aan de inwoners of ze het komend jaar wat meer open willen staan en tolleranter willen zijn voor de islamitische cultuur. Om te kotsen gewoon. Misselijk

Maarja, ons burgemeester van ergens achter in de 50 heeft een aantal jaren geleden stiekem een sexuele relatie gehad met een marokkaanse kantoormedewerkster he. Jonge meid, iets van 19 was ze. Dus hij moet nu dus wel aardig zijn voor deze islamitische bevolkingsgroep, anders hangt hij aan de hoogste boom.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:19

Jah, gaan wij klagen over blanke vla, en melk de witte motor etc.....zie je het voor je??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:40

tamorka schreef:
Neeneenee, nu kom jij WEER met trots aan. Ik heb dat woord niet genoemd. Ik heb de eigenschap van handelsgeest genoemd als eigenschap. DAt er dus echt wel een identiteit is. Een identiteit bestaat uit bepaalde EIGENSCHAPPEN. Dit is er een van.
Slavernij heeft Nederland zich aan schuldig gemaakt, zoals zoveel andere landen. Dat keur ik niet goed. MAar Nederland heeft ook gewoon handel gedreven met bijvoorbeeld China.
Ik zeg ook neit dat Nederland vroeger tof was, maar ja, waar was het WEL tof? Mensen werden inderdaad uitgebuit, ofwel als slaaf, ofwel als arbeider. Dat was overal zo. En dan die godsdienst die daar de dienst uitmaakte en mensen bang maakte. MAar er waren nog veel meer aspecten.
Wat niet wegneemt dat ik toch wel blij ben dat ik nu geboren ben.

Jij vergelijkt appels met peren. Want het gebeurt vooral in zuid europa dat mensen zulke gruwelijke dingen doen. HEt is daar gewoon geoorloofd en het gebeurt er grootschalig. Wil jij nu beweren dat die dingen hier OOK grootschalig gebeuren? ik denk dat je dan de realiteit uit het oog verloren bent. Het mishandelen door te veel voeren (wat ik zwaar afkeur) is niet te vergelijken met doodmartelen. Want het eerste gaat niet gepaard met pijn, stress en angst. Het andere wel. Een heel verschil!

Nee ok, je hebt het beestje zelf niet bij de naam genoemd, heb ik voor je gedaan. Je hebt het wel degelijk over trots als je alle "goede" eigenschappen van een land beschrijft en hoe je je erover zou kunnen voelen. Beetje hypocriet dat je dan zegt "trots, dat heb je mij niet horen zeggen" (nee, ok... maar je hebt het wel beschreven).
In een ander stukje tekst aan Moniek gericht heb ik getypt dat ik op zich niks tegen trots heb, maar wel tegen zoals ik het heb genoemd destructieve trots. Een vorm van die trots is in mijn ogen patriottistische trots.

Wat dierenbeulerij betreft. Je hebt het over 'grote schaal', alsof ze er fabrieken hebben staan waar ze beesten mishandelen. In NL lopen we misschien voor met het bestrijden van dit soort onzin en hier zijn de regels ook wat strenger, maar hier komt statistisch gezien (per inwoner) vast evenveel dierenbeulerij voor. Jij vind het misschien appels met peren vergelijken en dat is je goed recht, maar kijk eerst naar de feiten. Zijn alle Nederlanders lief voor dieren? No way.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:42

Noetanchamon schreef:
Jah, gaan wij klagen over blanke vla, en melk de witte motor etc.....zie je het voor je??

Ik zag laatst een neger met een t-shirt waarop stond 'jodenkoek mag toch ook', die was echt mooi Haha!.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:51

Misser schreef:
Noetanchamon schreef:

Ik zag laatst een neger met een t-shirt waarop stond 'jodenkoek mag toch ook', die was echt mooi Haha!.

en dan niet te spreken over negerzoenen(stomweg die naam is gewoon verboden)

ik vind geert wilders echt een geweldige vent....en ben t eens met veel van zijn uitspraken..
ik bedoel schieten we nu veel op met die balkellende harry snotter...alles gaat omhoog qua geld...
de rijken worden rijker en de armen worden armer hier in dit snot land...
we mogen voor alles meer gaan betalen: en zelfs een patatje word straks gewoon 3 a 4 euro
en ik wil niet eerlijk zijn maar we beginnen steeds meer te leven naar de "regeltjes" van al die marokanen en turken etc

want geef toe heel nederland word straks volgebouwd met moskeen ...
ga eens lopen in rotterdam of amsterdam of utrecht tis gewoon 1 zwarte bende...
als nederlander zijnde kan je niet eens meer voor je mening uitkomen...

laatst was er docu over die buurt in utrecht dat mensen gewoon bang zijn...en waardoor juist ja door de "buitelandse" jeugd
ze zouden dat zooitje gespuis gewoon nederland moeten uittrappen als ze niet normaal in nederland kunnen leven..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:54

Ik nodig je hierbij uit voor een dagje Utrecht, want hier is het echt geen 'grote zwarte bende'.

Nog even terugkomend op de grote gezinnen; bij m'n ouders in de straat woonden er twee, zo Nederlands als maar kan...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:41

En wat betreft die negerzoenen: dat was een stunt van de fabrikant zelf. Met succes: de omzet verdriedubbelde.