Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Vraagje:
Wat doen we in dit geval met gemene dieren die andere dieren aanvallen? Dieren die opzettelijk andere dieren doden, mogen wij daar wel op testen?
Schimmelig schreef:maikeltje schreef:Niet iedereen heeft dezelfde mening, wil niet zeggen dat je dan elkaar maar af moet maken. Je kunt ook proberen goede argumenten te brengen, ieder verhaal heeft meerdere kanten.![]()
(hoewel ik erbij blijf dat experimenteren met mensen NOT DONE is)
Ik vind dat iedereen die dat wil eerst zelf de experimenten mag ondergaan. Zo besef je tenminste wat je een persoon aandoet.
Ik ben zeker niet pro proefdier, maar wel heel erg anti proefmens.
detour schreef:Er was gisteren een reportage over ene heer Rader, een massamoordenaar, die geilde op het wurgen van mensen en hun doodstrijd gade te slaan, kikte op die macht en zat daar neit mee.
detour schreef:Allemachtig wat heftig. Wat voor hond heb je gehad? En heb je daarna een nieuwe gekocht?
detour schreef:Dat gaf men niet aan in het programma, sterker nog; men schetste een beeld van iemand met een gezinnetje, een normale baan en een vriendelijke nette vent.
Ik zie hier dus op basis van wat ik gezien heb, geen tweezijdige schuld.
Zulke mensen zijn verschrikkelijk. jasmmer dat er inhoudelijk neit ingegaan wordt op mijn langere mailtje van vandaag, waarbij dit stukje geschreven is.
slimmerik schreef:Er worden toch ook proeven op mensen uitgevoerd? Op vrijwillige basis. Studenten zijn er gek op want het betaalt goed. Gedetineerden mogen daar ook aan meedoen volgens mij.
manzano schreef:Tja, mensen gebruiken nou eenmaal dieren...... huisdieren/dierentuinen/paardrijden allemaal niks vrijwilligs aan.
Persoonlijk vind ik proeven op dieren geen probleem (mits en goed gebeurd, zoals in NL)
Diablo schreef:manzano schreef:Tja, mensen gebruiken nou eenmaal dieren...... huisdieren/dierentuinen/paardrijden allemaal niks vrijwilligs aan.
Persoonlijk vind ik proeven op dieren geen probleem (mits en goed gebeurd, zoals in NL)
En dat is nou zo hypocriet. Het één mag wel, omdat dat dat ons mensen uit komt (maar wel slecht voor dieren is) en het ander mag niet, omdat wij mensen dat vies vinden (terwijl dat nou weer helemaal niet zo slecht hoeft te zijn voor een dier).