Nouks schreef:
Dat is echt sneu, verlies je in één klap twee familieleden door zo'n achterlijke storm...
Het is inderdaad sneu, is bij mij hier in de woonplaats gebeurt en bijna iedereen heeft het erover

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:
Dat is echt sneu, verlies je in één klap twee familieleden door zo'n achterlijke storm...
Solvej schreef:Jeetje Babeth, hoe was dat gebeurd? De omheining van de wei kapot oid?
yousra schreef:In Duitsland was het nog erger en bij mij is er nu 1 familielid in Duitsland vermist sinds gister laat in de middag.
yousra schreef:In Duitsland was het nog erger en bij mij is er nu 1 familielid in Duitsland vermist sinds gister laat in de middag.
Cayenne schreef:Voor iedereen in het westen (waaronder ik) We krijgen vandaag weer stormWindkracht 9
Citaat:Storm dreigt voor westkust
Uitgegeven: 20 januari 2007 10:50
Laatst gewijzigd: 20 januari 2007 12:09
AMSTERDAM - De westelijke kustprovincies moeten zaterdagnacht opnieuw rekening houden met storm. In de loop van zaterdag trekt de wind aan, waardoor in de nacht van zaterdag op zondag een westerstorm kan huishouden, kracht negen.
Bekijk video
Vooral in het kustgebied is er dan ook kans op zware windvlagen met snelheden tot honderd kilometer per uur. Dat meldt het KNMI.
Zaterdag overdag waait er al een vrij krachtige tot krachtige wind, langs de kust zelfs hard tot stormachtig. In de middag neemt de wind eerst iets af, maar zware windstoten blijven mogelijk, waarschuwt het weerinstituut.
De zware storm die donderdag over Noord-Europa raasde, kostte aan zeker 27 mensen het leven. In Nederland vielen door het natuurgeweld zeven doden.
Maas
Het waterpeil van de Maas bij Borgharen zakt weer, het overstromingsgevaar is geweken. Dat maakte Rijkswaterstaat (RWS) zaterdagochtend bekend. RWS had vrijdag een waarschuwing afgegeven wegens het stijgende water. Daarop zette het waterschap Roer en Overmaas extra pompen in op het water versneld af te voeren.
In Noord-Frankrijk en de Ardennen is het afgelopen etmaal minder regen gevallen. De Maas is een regenrivier die snel reageert op overvloedige regenval.
Cayenne schreef:En volgende week SneeuwalarmIk vraag me af wat dat gaat inhouden.