Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:34

Ik denk dat het een goed iets zou zijn wannneer er een partij zou ontstaan met de goede dingen van links en van rechts maar wat zijn dan die goede dingen?

Het blijft een discussie ben ik bang, wat je hoort/leest zijn argumenten die vanuit eigen belang gebracht worden en argumenten waarin andermans belang meegenomen worden.
Persoonlijk ben ik wel gecharmeert van het kunnen/willen kijken naar ook andermans belang het zijn nl. personen die buiten hun eigen kaders durven kijken en daarmee vaak ook nog verder kijken dus ook naar gevolgen van het argument dus verder tillen dan.

Als ik het zo terug lees best wazig maar hopelijk te volgen voor diegene die verder kijken/lezen dan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:36

faye schreef:
Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven Haha!

De hypotheek van mijn huisje wordt netjes maandelijks betaald hoor, je zou eens moeten weten hoe hard ik heb moeten werken om nu te kunnen studeren. M'n vriend Sander heeft eerder in dit topic al aangegeven van welk bedrag wij met z'n tweeën jaarlijks rond komen. Daarvan financieren wij een koophuis, een Volvo, een paard in opfok, een kat en daarbij hoeven we onszelf niets te kort te doen. Alles wat ik straks na mijn studie erbij verdien is extra.... iedereen die het dus zo slecht heeft terwijl ze op de ziekenfondsgrens zitten (het dubbele van wat wij te besteden hebben!) is in mijn ogen aan het zeuren.... er kan zoveel meer zonder daarbij alleen maar aan je eigen hachje te hoeven denken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:39

ShirleyA schreef:
Heb ik ergens gezecht dat ze weg moesten????? Nee.n Ik heb die boeren niet een gekent. Van mij hadden ze niet weg gehoeven.
En kinderen geen onderwijs geven is een hele slimme actie.....
Ziek

Dat zegt ie toch net! Natuurlijk is kinderen geen onderwijs geven geen goed plan, maar Sander heeft geen belang bij dat onderwijs, dus dan hoeft hij maar dat aandeel belasting niet te betalen wat naar onderwijs gaat? Nee. Het gaat er niet om waar jij wel of geen belang bij hebt, het gaat niet om wie jij wel of niet kent, waar jij wel of geen band mee hebt. Het gaat erom elke inwoner van Nederland te voorzien in een aantal (maatschappelijke) behoeften en daar draagt iedereen een steentje aan bij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:41

faye schreef:
Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler Knipoog

Wilde je zeggen dat jij geen belastingtrekker bent? Wedden dat je aftrekposten hebt, bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek, waar zal dat toch van betaald worden. Of als je huurt van een woningbouwvereniging, waar komt dat geld toch vandaan zodat jij zo'n lage huur hebt. Of als jij uitermate veel gezondheidszorg nodig hebt, dan spreekt jou verzekering daarvoor een bepaald potje aan, rarara waar komt dat geld vandaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:42

Aimee schreef:
Verder ligt het probleem van de ouderen helemaal niet bij de overheid, maar bij de Nederlandse mentaliteit. In landen als Spanje, Italië, Griekenland ed. halen mensen het niet in hun hoofd om de ouders weg te stoppen in een verzorgingstehuis om rond te moeten komen van zo'n laag bedrag dat ze naar de voedselbank moeten om te kunnen eten. Dat is de kinderen hun eer te na, die gaan niet zeiken dat de ouders vaker dan één keer in de twee weken gewassen moeten worden van overheidsgeld, die zorgen zelf dat de ouders gewassen worden. Evenals ze die ouders zelf van fatsoenlijk eten voorzien.

Ik denk niet dat mijn ouders het prettig zullen vinden om afhankelijk te zijn van mij.
Daarbij is bewust kinderloos hier een optie. Dáár moet je wel voor kinderen kiezen , om je voor je oude dag te zorgen.
Ook is het in Nederland zo, dat je zelf heb betaald voor later en dat de overheid die belofte heeft gemaakt.
Nu is het zo dat ze die belofte steeds minder goed nakomen.

Vind dit nogal krom om het over onze menaliteit te hebben.
Geloof dat dit kleine landje erg gul is tegenover de rest van de wereld. (in verhouding)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:44

jammer dat ze van buitenlandse zaken is afgehaakt..
sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden.

nieuwe verkiezingen hebben geen zin, met de oude verkiezingen net achter de rug zal er weinig veranderen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:45

ShirleyA schreef:
Weet je ik maak lekker zelf uit of ik mijn beesten houd! Dat gaat jou echt helemaal NIETS aan! Ik ik heb geld genoeg om mijn kind te onderhouden maar t was een opmerking om jou aan te geven dat je je er niet mee hebt te bemoeien hoeveel dieren ik heb ze zijn nl van mij!
En ga eerst eens zelf geld inleveren ivp geld v anderen weg te geven!

Best jammer... jij ziet het als persoonlijke aanval, terwijl ik jou alleen maar duidelijk wil maken dat jij het helemaal niet zo slecht hebt als je het voordoet. Als je écht maar met moeite rond zou kunnen komen, dan zou je je al die dingen niet (kunnen) permiteren.
Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat bijdragen aan maatschappelijke behoeften in de vorm van belasting helemaal niet andermans geld weggeven is en daarvoor hoef je echt geen persoonlijke uithaal naar mij toe te geven terwijl je niet eens weet of dat überhaupt wel het geval is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:49

faye schreef:
Eerst ben je voor de verzorgingsstaat en vervolgens moeten we massaal zelf onze ouders gaan wassen en van geld voorzien. Clown
En de ouderen zonder kinderen moeten de buurvouw maar vragen of zo Haha! Haha!

Klopt, ik ben namelijk helemaal niet zo ontzettend links als ik me hier voordoe. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan mensen die zo ongelooflijk oppervlakkig nadenken over zaken die zoveel complexer in elkaar zitten, mensen die alleen aan zichzelf denken, mensen die denken dat zij geen voordeel hebben van de belasting die zijzelf betalen. Daar ga ik vervolgens tegenin om een aantal dingen duidelijk te maken, niet omdat ik zelf persé die standpunten heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:53

En ik vind het prima om mee te betalen aan minder bedeelden in de maatschappij, mits er geen luiheid of gemakzucht aan te pas komt. En daarom stem ik dus never links, geen strenge regels en controle, iedereen maar geven, geven, geven, en de uitkeringen nog verhogen ook.

Alleen aan die mensen geven die het echt nodig hebben, als we dat zouden doen, zouden we veel minder kwijt zijn aan het sociale stelsel!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:54

Barco schreef:
niet iedereen stemt voor zijn eigen portemonnee.

En zo is het maar net....
Als ik voor m'n eigen portemonnee had gestemd, was het VVD. Ik heb namelijk gruwelijk veel profijt van liberalisering van de huurwet, voor mij is het van belang om de hypotheekrenteaftrek te behouden, voor mij maakt het niet uit als leerrechten worden ingevoerd want tegen die tijd studeer ik niet meer. Voor mij mag de verzorgingsstaat best afgebroken worden, ik maak namelijk niet of nauwelijks gebruik van gezondheidszorg hier, mijn moeder zal de leeftijd niet halen om in een verzorgingstehuis te moeten/kunnen, sociale huur maak ik en zal ik nooit gebruik van maken, ik zal geen kinderen hebben die goed onderwijs nodig hebben. enz. enz.
Maar ik vind het wel belangrijk dat mensen die al die dingen wel nodig hebben, daar wel gebruik van kunnen maken en daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Daarbij is het aannemelijk dat dat een aanzienlijk steentje zal zijn na mijn studie.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:55

Ik kan wel zeggen dat wij het goed hebben nl. een goede baan een man (herseninfarct gehad en enkele beprekingen) die de paarden verzorgd en kinderen.

Wij mogen zeker nog niet klagen terwijl er genoeg mensen zijn die meer hebben op welk gebied dan ook.

Ik voel me best rijk zowel in geld en bezittingen ( paarden zijn ook een bezit) als in vrienden en kennissen dus wat wil ik nog meer.

Ik kan zeker delen met diegene die minder hebben nl in dit geval diegene die onder de pardonregeling zullen vallen, ik zou er een goed gevoel bij hebben en de zogenaamde gelukzoekers kan ik er bij op de koop toe nemen.

Als je zelf zoveel hebt kun je en wil je toch wel delen met die mensen?
Ik zou bereid zijn om bv extra te werken als ik dan wist dat dat ten goede zou komen van de minder bedeelden.

Binnen grote bedrijven zijn ze ook al bezig om teamuitjes om te buigen naar het klaar staan voor je medemens en dat vind ik in deze harde tijden een goed iets en loop daar in voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:58

Misschien wat gechargeerd, maar er zit wel een grote kern van waarheid in:

Eerdmans: armoede is een keuzeNee, werk heeft ie nog niet. Maar na GS heeft Joost Eerdmans nu ook zijn tweede opdrachtgever al gescoord. Wie, dat vertelt het verhaal niet, maar volgens eigen zeggen heeft hij goede hoop om op korte termijn weer fulltime de handjes uit de mouwen te steken. Want steun trekken, daar houdt onze nieuwbakken columnist niet zo van. Sterker nog, er is wel werk, als je maar wil. En armoede? Dat is een keuze...

Armoede is een keuze

Het jaareinde nadert en ik ben benieuwd of ook nu weer in januari blijkt dat de helft van de zorgtoeslag aan de minder bedeelden geheel opging aan vuurwerk. Ik zag van de week een foto van een scène van “de minima”: getatoeëerde man (jaar of 30), zittend voor zijn tv, pakje shag op tafel naast een mobieltje, kind liggend op de bank ernaast. Waarschijnlijk bij te komen van zijn wekelijkse boodschappen bij de plaatselijke voedselbank.

In Helmond stond de politiek vorige maand op z’n kop toen bleek dat er te weinig parkeerruimte rond de voedselbank was. Er was sprake van enorme filevorming ter plaatse. Alle arme bedelaars uit Helmond en omgeving konden hun auto niet fatsoenlijk kwijt als ze hun pakketten kwamen ophalen om in leven te blijven. Linkse partijen spraken schande van dergelijke slechte parkeervoorzieningen voor al hun creperende onderdanen. Ikzelf dacht altijd dat de bijstand een vangnet was en voedselpakketten een laatste redmiddel, maar dat lijkt allang uit de tijd.

Toen men eindelijk eens alle bijstandsuitkeringen ging koppelen aan het kentekenbestand bleek dat 1 op de 3 steuntrekkers een auto heeft. Ook vaak meer en op één naam stonden zelfs 33 kentekens geregistreerd. Men gaat nu dit soort fraude vaker opsporen. Maar de enige vraag die je moet stellen is: wat moet een steuntrekker met een auto?

Bijstandsuitkeringen gaan niet alleen op aan scooters en auto’s, maar vooral ook aan sigaretten, mobieltjes, tatoeages, flatscreens en gokschulden. De meest elementaire zaken als huur, gas, water, licht, kleding, eten (zaken waar de bijstand ooit voor bedoeld was) worden betaald met zwart bijklussen of een hennepplantage op zolder. De oplossing voor deze tragedie is vrij eenvoudig. Uitkeringen gaan we voortaan uitbetalen in (op naam gestelde) voedsel- en kledingbonnen zoals in Amerika de bekende foodstamps.

Vaste lasten als huur en licht houden we allemaal in op de uitkering. Luxegoederen als een mobiele, een scooter, buitenlandse reizen zetten we allemaal op krediet en kunnen worden afbetaald bij Wehkamp. En er komt een verbod op gezeur over geen werk, er is werk zat in Nederland! 200.000 vacatures in de kaartenbakken van het CWI.

Als je maar echt wilt dan krijg je een baan. Wat doen anders al die Polen hier? Nee, men vindt het minimumloon niet de moeite waard om het bed voor uit te komen. Liever de hand ophouden en zwart bijklussen. Gastjes van amper 20 zonder opleiding of werk die de hele dag met een hagelnieuwe pooierbak door de wijk scheuren, families die elke maandag de voedselbank bezoeken maar tegelijk iedere zomer met z’n allen 6 weken naar Marokko op vakantie gaan - dat is de realiteit. Armoede bestaat helemaal niet. Het is een links-politiek statement dat geen enkele relatie meer met de werkelijkheid heeft.

Joost Eerdmans

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:02

ja Faye daar ben ik het ook wel mee eens, met die tekst...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:03

faye schreef:
Of bij jou, je stemt niet voor niks links Knipoog

Ik zou VVD moeten stemmen als ik aan mijn eigen voordeel zou denken, zowel wij als mijn zoon hebben een eigen bedrijf. Ik stem links omdat ik een ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit niet heb

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:05

superwoman schreef:
Ik denk niet dat mijn ouders het prettig zullen vinden om afhankelijk te zijn van mij.
Daarbij is bewust kinderloos hier een optie. Dáár moet je wel voor kinderen kiezen , om je voor je oude dag te zorgen.
Ook is het in Nederland zo, dat je zelf heb betaald voor later en dat de overheid die belofte heeft gemaakt.
Nu is het zo dat ze die belofte steeds minder goed nakomen.

Vind dit nogal krom om het over onze menaliteit te hebben.
Geloof dat dit kleine landje erg gul is tegenover de rest van de wereld. (in verhouding)

Ja klopt helemaal.... ik zeg ook niet dat het ideaal is zoals het in Middelandsezeelanden gaat Knipoog maar als kinderen meer verantwoordelijkheid voor hun ouders zouden nemen, zouden er wel een stuk minder naar de voedselbank hoeven.
Natuurlijk is het fijn dat je hier zelf betaald zodat de overheid later voor je zorgt, maar ja, als iedereen hier toch liever voor z'n eigen hachje zorgt, kun je net zo goed zelf sparen zodat je later je eigen oude dag kunt financieren. Waarom zou ik immers straks dik belasting betalen voor allemaal mensen die hoogstwaarschijnlijk veel ouder worden dan ik.

Dit kleine landje is vooral erg gul tegenover de rest van Europa, heeft links Nederland nog uitgebreid tegen geprotesteerd in Amsterdam tijdens de Eurotop Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:08

faye schreef:
En ik vind het prima om mee te betalen aan minder bedeelden in de maatschappij, mits er geen luiheid of gemakzucht aan te pas komt. En daarom stem ik dus never links, geen strenge regels en controle, iedereen maar geven, geven, geven, en de uitkeringen nog verhogen ook.

Alleen aan die mensen geven die het echt nodig hebben, als we dat zouden doen, zouden we veel minder kwijt zijn aan het sociale stelsel!

Dan heb jij links niet goed begrepen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:08

Faye, met dat stuk ben ik het ook helemaal mee eens.

Tis toch van de zotte dat mensen zoveel geld voor vuurwerk uitgeven. Daar zouden de partijen wat moeten tegen doen.

Iedereen moet denken om het milieu, en wat doen ze aan het eind van het jaar? Alles wat we gedaan hebben is in 1 dag weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:09

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:17

Dat noem ik nou eenzijdige informatie.
Neem bijstandsmoeders... die moeten werken om kinderopvang te krijgen, maar ze kunnen pas werken als ze kinderopvang hebben en zonder werk kunnen ze geen kinderopvang betalen. Die zitten in een vicieuze cirkel en dat is absoluut geen keuze.
Zelfde geldt voor een auto... veel mensen hebben een auto nodig om op hun werkplek te kunnen komen, zodoende hebben ze een auto om überhaupt uitzicht op een baan te kunnen hebben.
Of neem laag opgeleiden met een uitkering die hen verbiedt te studeren, maar zonder opleiding staan ze bijzonder zwak op de arbeidsmarkt, studeren mogen ze echter niet.... wederom die vicieuze cirkel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:19

faye schreef:
Afbeelding

Waarom is het nou negatief dat deze mensen zich niet laten helpen bij hun schulden?

Verder weten deze mensen vaak niet dat ze gebruik kunnen maken van aftrek bijzondere uitgaven. Idem geldt voor bijzondere bijstand en kwijtschelding lasten.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:21

Aimee schreef:
Neem bijstandsmoeders... die moeten werken om kinderopvang te krijgen, maar ze kunnen pas werken als ze kinderopvang hebben en zonder werk kunnen ze geen kinderopvang betalen. Die zitten in een vicieuze cirkel en dat is absoluut geen keuze.
Zelfde geldt voor een auto... veel mensen hebben een auto nodig om op hun werkplek te kunnen komen, zodoende hebben ze een auto om überhaupt uitzicht op een baan te kunnen hebben.
Of neem laag opgeleiden met een uitkering die hen verbiedt te studeren, maar zonder opleiding staan ze bijzonder zwak op de arbeidsmarkt, studeren mogen ze echter niet.... wederom die vicieuze cirkel.

Openbaar vervoer....de fiets.....carpoolen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:29

Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip Clown

Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:33

Aimee schreef:

Waarom heb je perse een auto nodig om naar je werk te gaan. We hebben toch Openbaar Vervoer????
Daar krijg je de kosten volledig van vergoed op je werk, je autokosten dus niet.
Zou het zo zijn dat ze geen zin hebben om een kwartier eerder op te staan? Iets anders kan ik namelijk niet verzinnen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:35

Sundancer schreef:
Openbaar vervoer....de fiets.....carpoolen?

Ja... in de praktijk valt dat vies tegen. Even een voorbeeld, gaat om een vriend van Sander, klaar met z'n studie maar nog geen baan. In principe is hij natuurlijk hartstikke kansrijk, maar om aan te geven hoe dat met een auto zit. Hij solliciteerde een tijdje en kon op een gegeven moment een leuke baan krijgen, met de auto misschien 20 minuten rijden, met OV echter dik 2 uur reizen (en slechts op zulke beperkte tijden dat hij niet op de juiste tijden van en naar het werk zou kunnen reizen) en met de fiets bijna anderhalf uur. Hij heeft daarom een lening af moeten sluiten om die auto aan te kunnen schaffen zodat hij die baan aan kon nemen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:37

faye schreef:
Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip Clown

Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.

Armoede is zeker relatief.... ik vind mezelf immers totaal niet arm terwijl ik daar volgens de regels van de overheid wellicht wel onder zou vallen. Daarentegen zijn hier een paar mensen die het beduidend beter hebben dan ik en zeuren dat ze het zo slecht hebben.