Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven
ShirleyA schreef:Heb ik ergens gezecht dat ze weg moesten????? Nee.n Ik heb die boeren niet een gekent. Van mij hadden ze niet weg gehoeven.
En kinderen geen onderwijs geven is een hele slimme actie.....
faye schreef:Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler
Aimee schreef:Verder ligt het probleem van de ouderen helemaal niet bij de overheid, maar bij de Nederlandse mentaliteit. In landen als Spanje, Italië, Griekenland ed. halen mensen het niet in hun hoofd om de ouders weg te stoppen in een verzorgingstehuis om rond te moeten komen van zo'n laag bedrag dat ze naar de voedselbank moeten om te kunnen eten. Dat is de kinderen hun eer te na, die gaan niet zeiken dat de ouders vaker dan één keer in de twee weken gewassen moeten worden van overheidsgeld, die zorgen zelf dat de ouders gewassen worden. Evenals ze die ouders zelf van fatsoenlijk eten voorzien.
ShirleyA schreef:Weet je ik maak lekker zelf uit of ik mijn beesten houd! Dat gaat jou echt helemaal NIETS aan! Ik ik heb geld genoeg om mijn kind te onderhouden maar t was een opmerking om jou aan te geven dat je je er niet mee hebt te bemoeien hoeveel dieren ik heb ze zijn nl van mij!
En ga eerst eens zelf geld inleveren ivp geld v anderen weg te geven!
faye schreef:Eerst ben je voor de verzorgingsstaat en vervolgens moeten we massaal zelf onze ouders gaan wassen en van geld voorzien.
En de ouderen zonder kinderen moeten de buurvouw maar vragen of zo![]()
Barco schreef:niet iedereen stemt voor zijn eigen portemonnee.
faye schreef:Of bij jou, je stemt niet voor niks links
superwoman schreef:Ik denk niet dat mijn ouders het prettig zullen vinden om afhankelijk te zijn van mij.
Daarbij is bewust kinderloos hier een optie. Dáár moet je wel voor kinderen kiezen , om je voor je oude dag te zorgen.
Ook is het in Nederland zo, dat je zelf heb betaald voor later en dat de overheid die belofte heeft gemaakt.
Nu is het zo dat ze die belofte steeds minder goed nakomen.
Vind dit nogal krom om het over onze menaliteit te hebben.
Geloof dat dit kleine landje erg gul is tegenover de rest van de wereld. (in verhouding)
faye schreef:En ik vind het prima om mee te betalen aan minder bedeelden in de maatschappij, mits er geen luiheid of gemakzucht aan te pas komt. En daarom stem ik dus never links, geen strenge regels en controle, iedereen maar geven, geven, geven, en de uitkeringen nog verhogen ook.
Alleen aan die mensen geven die het echt nodig hebben, als we dat zouden doen, zouden we veel minder kwijt zijn aan het sociale stelsel!
faye schreef:
Aimee schreef:Dat noem ik nou eenzijdige informatie.
Neem bijstandsmoeders... die moeten werken om kinderopvang te krijgen, maar ze kunnen pas werken als ze kinderopvang hebben en zonder werk kunnen ze geen kinderopvang betalen. Die zitten in een vicieuze cirkel en dat is absoluut geen keuze.
Zelfde geldt voor een auto... veel mensen hebben een auto nodig om op hun werkplek te kunnen komen, zodoende hebben ze een auto om überhaupt uitzicht op een baan te kunnen hebben.
Of neem laag opgeleiden met een uitkering die hen verbiedt te studeren, maar zonder opleiding staan ze bijzonder zwak op de arbeidsmarkt, studeren mogen ze echter niet.... wederom die vicieuze cirkel.
Aimee schreef:Dat noem ik nou eenzijdige informatie.
Neem bijstandsmoeders... die moeten werken om kinderopvang te krijgen, maar ze kunnen pas werken als ze kinderopvang hebben en zonder werk kunnen ze geen kinderopvang betalen. Die zitten in een vicieuze cirkel en dat is absoluut geen keuze.
Zelfde geldt voor een auto... veel mensen hebben een auto nodig om op hun werkplek te kunnen komen, zodoende hebben ze een auto om überhaupt uitzicht op een baan te kunnen hebben.
Of neem laag opgeleiden met een uitkering die hen verbiedt te studeren, maar zonder opleiding staan ze bijzonder zwak op de arbeidsmarkt, studeren mogen ze echter niet.... wederom die vicieuze cirkel.
Sundancer schreef:Openbaar vervoer....de fiets.....carpoolen?
faye schreef:Zo zie je maar, armoede is een zeeeeer relatief begrip
Overigens is het wel waar, bij het CWi in Amsterdam Oost kwam ook altijd de ene na de andere grote pooierbak voorrijden.