Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

chevax

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:05

@ThaGirl: jammer dan dat je een (grammaticaal foute) buitenlandse Bokt-naam hebt Knipoog, als je zo aan een gebruik van de Nederlandse taal hangt. Nog een keer: in Australië vind je Nederlandse kerken, gemeenschappen, scholen, verenigingen etc. bij de vleet. Mijn oudtante bakte daar in de brandende zon met oudjaar oliebollen omdat ze dat in Nederland gewend was. Je kunt het niet allemaal zo heel zwart/wit stellen.

Je kan én mag van een allochtoon niet verlangen dat hij of zij zich volledig aanpast.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:06

ThaGirl schreef:
Ik vind dat allochtonen zichzelf moeten aanpassen aan ons land en onze cultuur. Want ze mogen blij zijn dat ze in ons land mogen.

Hoe zit het dan met de buitenlandse mensen die uitgenodigd worden door nederland om hier te werken? HOe zit het met de buitenlanders die grote bedrijven hier starten en veel nederlandse werknemers in dienst hebben??

Oh ja en wat is overigens volledig aanpassen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:19

Juist op TV: politie Hagelanden is op stage geweest naar Marokko omdat ze Marokkaanse jongeren beter moeten leren begrijpen om goed met ze om te kunnen gaan. Ook worden er meer allochtone politie-agenten aangenomen....
Het lijkt potverdikke de omgekeerde wereld wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:34

En dat is dan ons niet tolerante Nederland Ja

We draaien het gewoon te vaak om.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:35

volledig aanpassen kan inderdaad niet, maar ze kunnen wel hun best doen om daar wat dichterbij te kunnen komen Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:43

horseyfries schreef:
Juist op TV: politie Hagelanden is op stage geweest naar Marokko omdat ze Marokkaanse jongeren beter moeten leren begrijpen om goed met ze om te kunnen gaan. Ook worden er meer allochtone politie-agenten aangenomen....

Dat gaat idd veel en veel te ver. Nu moeten politieagenten hun beter kunnen begrijpen, maar zou t niet logischer zijn als ze ons beter zouden begrijpen. Want wat moet de politie met die info? Anders optreden, andere boetes? Dat gaat toch echt nergens meer over... Maar eh waarom zou ik wel moeten luisteren naar een allochtone agent als de allochtonen niet naar een nl agent luister?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:45

ShirleyA schreef:
horseyfries schreef:

Dat gaat idd veel en veel te ver. Nu moeten politieagenten hun beter kunnen begrijpen, maar zou t niet logischer zijn als ze ons beter zouden begrijpen. Want wat moet de politie met die info? Anders optreden, andere boetes? Dat gaat toch echt nergens meer over... Maar eh waarom zou ik wel moeten luisteren naar een allochtone agent als de allochtonen niet naar een nl agent luister?

Inderdaad ja, dat is toch compleet van de pot gerukt? Sorry hoor, meneer de allochtoon, u kunt wel zo'n pet op zetten maar u begrijpt mij niet dus ik hoef me niet aan de regels te houden???

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:45

dus binnekort gaat de politie hier in nederland over op handjes afhakken bij diefstal???? Haha! lijkt me een goed plan!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:46

klomp schreef:
dus binnekort gaat de politie hier in nederland over op handjes afhakken bij diefstal???? Haha! lijkt me een goed plan!!

Alleen bij allochtonen hé.... ik ben voor! Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:48

me tooo!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:50

Nagelbijten / Gniffelen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:53

dat kan je straks niet meer doen shirleyA Haha! op je handjes knagen...tenzij je niks jat Clown Whoosh!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:16

Tjee 25 politie agenten naar Marokko om beter om te gaan met marokkaanse crimineeltjes. Het moet niet gekker worden. De overlast moet blijkbaar zo groot zijn anders zou zo'n wanhoopsdaad niet nodig moeten zijn.

Ik heb voor mijn werk afgelopen woensdag een gevangenis bezocht. Te weten die in Alphen a/d Rijn. Aangezien ik voor justitie landelijk gezien zo'n 1000 nieuwe gevangenis bewaarders moet werven, was het eens interessant om met de gevangenis directeur aldaar te spreken of het type gevangene en wat voor bewaarders hij nodig heeft om deze criminelen onder toezicht te houden en te begeleiden.
Daarbij gaf deze directeur te kennen, dat hij graag enkele bewaarders zou willen hebben die de marokkaanse taal machtig zijn aangezien het grootste gedeelte van de gevangenen deze taal gebruikt in hun communicatie. Voor het gemak werd er alleen Halal voedsel geserveerd. Het kleine aantal niet-moslims aten dit gewoon mee, want het bracht onnodige kosten met zich mee om voor deze enkeling niet halal-voedsel aan te schaffen. Vooroordeel bevestigend of pure toeval? Dat oordeel laat ik aan jullie... Ik vind het in ieder geval erg jammer...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:23

ik weet er alles van merilyn, ik heb er ooit eens gesolliciteerd...merendeel was marokkaans..ik heb eigenlijk maar weinig nederlanders gezien daar overigens Bloos

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:32

Ik wil niet vervelend doen, maar als je ergens solliciteert weet je er niet alles van volgens mij. Ik heb er 4 maanden stage gelopen en weet er niet eens alles van..
Ik heb in een huis van bewaring stage gelopen en eigenlijk waren daar alle nationaliteiten vertegenwoordigd. Van Jan tot Michael en van Piet tot Mohammed. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Merilyn liegt (zou niet durven, je weet wel waarom Knipoog Haha! ) maar ik heb andere ervaringen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:38

Merilyn schreef:
Tjee 25 politie agenten naar Marokko om beter om te gaan met marokkaanse crimineeltjes. Het moet niet gekker worden. De overlast moet blijkbaar zo groot zijn anders zou zo'n wanhoopsdaad niet nodig moeten zijn.

Dat is echt een ontzettend rare conclusie. Het is juist héél goed dat de Nederlandse politie beseft dat ze veel meer kennis van andere culturen nodig hebben, en zo meer interculturele competentie ontwikkelen, zodat ze op een goede rechtvaardige manier en onbevooroordeeld met andere culturen kunnen omgaan! Dit is absoluut een stap in de goede richting, ik hoop van harte dat de rest van de nederlandse overheid volgt.

Alle angst en generalisatie komt voort uit onwetendheid. Als die wordt weggewerkt zijn we al een héél eind in de richting van een gezelliger nederland. Als mensen zich maar eens bewust worden van hoe deze problematiek in elkaar zit in plaats van als een kip zonder kop te schreeuwen dat andere culturen achterlijk zijn en de Islam het land uit moet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:39

Lies: ik ben erg blij dat je andere ervaringen hebt Haha! en inderdaad je moet niet durven hahahahaha Maar je hebt wel gelijk, het is per regio verschillend. In Arnhem zal er een andere samenstelling zijn dan bijv. in Rotterdam en Alphen. Ik ben overigens alleen in Rotterdam, Alphen en Nieuwersluijs (vrouwengevangenis) geweest. Ik ga binnenkort naar 1 in het oosten van het land en nog naar een jeugd detentie centrum. Ik zal mijn ervaringen en feiten nog met jullie delen na het bezoek Haha!.

@Ronja: krijgen we dan allemaal een reisje naar Marokko op kosten van de staat?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:42

Merilyn schreef:
@Ronja: krijgen we dan allemaal een reisje naar Marokko op kosten van de staat?

Daar zou ik geen nee tegen zeggen Haha! maar meer aandacht voor multiculturaliteit in het middelbaar onderwijs bijvoorbeeld zou ontzettend helpen. Of goede (GOEDE dus) voorlichting door de media.
De overheid maakt zo'n big issue van de multiculturaliteit in Nederland, dan mogen ze aan voorlichting en goede informatie ook meer aandacht besteden. Correctie; ik vind zelfs dat dat hun plicht is. Tegenwoordig heeft iedereen er een mening over zonder er feitelijk iets vanaf te weten. Er zit meer achter dan wat je in de krant leest, dat geldt voor alles; milieu, onderwijs, justitie... en zéker ook voor integratie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:48

Ronja: ik ben het zeker met je eens dat er meer achter zit. En meer aandacht in het onderwijs zou ook mijn voorkeur hebben en absoluut een goede voorlichting kunnen geven: het feit blijft dat het criminaliteit niet oplost. Waarom moet ik een tasjesdief, winkeldief , overvaller of wat voor crimineel beter gaan begrijpen door naar zijn/haar geboorteland te gaan? vastzetten die handel en als het kan terugsturen.

Verder ben ik zeker van mening dat voorlichting in het onderwijs wel voordelen geeft tussen de niet-criminele allochtonen en autochtonen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:49

Iedereen moet zich altijd aanpassen.
Maar de maatschappij verandert nou eenmaal, dat hoef je niet tegen te houden. Vroeger waren wij een mengelmoes van germanen, saksen galliers en vikingen en hadden onze eigen goden, in de middeleeuwen is het christendom ons ook opgedrongen vanuit het zuiden en Engeland. Eerst werd dat niet geaccepteerd (bonifacius hebben we erom vemoord!), maar inmiddels is het christendom geaccepteerd en zelfs de belangrijkste godsdienst geworden.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:55

@ Merilyn: criminaliteit moet ook opgelost worden. Daarom moet je ook onderzoeken waardoor het ontstaat. Het zijn de tweede of zelfs derde generatie allochtonen die het meest problemen geven, en dit komt door de identiteitsproblemen die zij ervaren als resultaat van de botsende autochtone en allochtone bevolkingsgroepen. Ze voelen zich niet nederlands, om dat ze zo door anderen ook niet worden gezien, maar hun eigen roots liggen in een land ver weg van hier en in een cultuur die in nederland maar beperkt geaccepteerd wordt. Dat zorgt voor problemen, demotivatie, worstelingen met de identiteit (zeker bij pubers) en de rol in de maatschappij. DAT werkt criminaliteit in de hand. Zwaardere straffen en uitzettingen werkt dus niet tégen criminaliteit, maar creëert een samenleving die een broedplaats is voor frutsratie, onbegrip en dus ook criminaliteit.

Als je criminaliteit tegen wil gaan (wat ALTIJD een goede zaak is) moet je bij het begin beginnen. En dat valt niet mee, maar geeft wel een beter en langduriger resultaat.

En onderwijs speelt hierin inderdaad een sleutelrol, wat de overheid naar mijn gevoel niet helemaal door lijkt te hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:59

Dus omdat ze zich niet Nederlands voelen plegen ze overvallen, stelen ze van onschuldige mensen en bedreigen ze diverse mensen. Iks nap je punt wel, maar het is NIET de oorzaak van criminaliteit. Ik ken heel veel mensen ook allochtone mensen die dezelfde identiteits problemen hebben omdat ze lijden onder de slechten, maar deze personen halen het niet in hun hoofd om zoveel rottigheid uit te halen.

Naar mijn idee ligt de oorzaak bij een mentaliteitsprobleem en niet in onbegrip. Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik ben dat soort lui liever kwijt dan rijk.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:00

lies schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar als je ergens solliciteert weet je er niet alles van volgens mij. Ik heb er 4 maanden stage gelopen en weet er niet eens alles van..
Ik heb in een huis van bewaring stage gelopen en eigenlijk waren daar alle nationaliteiten vertegenwoordigd. Van Jan tot Michael en van Piet tot Mohammed. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Merilyn liegt (zou niet durven, je weet wel waarom Knipoog Haha! ) maar ik heb andere ervaringen.

ik zeg niet dat ik alles van alles weet, ik had het over die gevangenis; PI Geniepoort, dat ik daar maar weinig nederlanders had gezien Knipoog

@merilyn; ik deel je mening

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:12

Merilyn schreef:
Ik ken heel veel mensen ook allochtone mensen die dezelfde identiteits problemen hebben omdat ze lijden onder de slechten, maar deze personen halen het niet in hun hoofd om zoveel rottigheid uit te halen.

Dat is logisch; het bewijs dat niet alle allochtonen crimineel zijn (uiteraard) en tevens het bewijs dat criminaliteit niet 'ras'- cultuur- of religiegebonden is. Er moeten dus andere oorzaken zijn. Waarom zouden we de moeite niet nemen om die oorzaken te achterhalen? Waarom komt de ene allochtoon wel op het slechte pad en de andere niet? Als je die oorzaak vindt kun je je beter daar op richten. Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij.

Citaat:
Naar mijn idee ligt de oorzaak bij een mentaliteitsprobleem en niet in onbegrip. Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik ben dat soort lui liever kwijt dan rijk.

Ik zeg niet dat onbegrip (wat weer voortkomt uit de cultuur-clash) alléén de oorzaak is van criminaliteit. Het kan wel een oorzaak zijn. Maar er speelt meer mee; opleidingsniveau, omgeving waarin je opgroeit, gezinssituatie, sociaal-economische-status... Dit heeft ook allemaal invloed op het mentaliteitsprobleem. Wat weer criminaliteit in de hand werkt. Het is een cirkel die absoluut doorbroken moet worden, maar ik ben er niet van overtuigd dat het verhogen van straffen of zelfs uitzetten de goede invalshoek is. Sterker nog, waarschijnlijk werkt het averechts op het mentaliteitsprobleem.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:21

Ronja schreef:
Dat is logisch; het bewijs dat niet alle allochtonen crimineel zijn (uiteraard) en tevens het bewijs dat criminaliteit niet 'ras'- cultuur- of religiegebonden is. Er moeten dus andere oorzaken zijn. Waarom zouden we de moeite niet nemen om die oorzaken te achterhalen? Waarom komt de ene allochtoon wel op het slechte pad en de andere niet? Als je die oorzaak vindt kun je je beter daar op richten. Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij.

Het is alleen jammer dat het zo'n grote groep is....