Je kan én mag van een allochtoon niet verlangen dat hij of zij zich volledig aanpast.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThaGirl schreef:Ik vind dat allochtonen zichzelf moeten aanpassen aan ons land en onze cultuur. Want ze mogen blij zijn dat ze in ons land mogen.
horseyfries schreef:Juist op TV: politie Hagelanden is op stage geweest naar Marokko omdat ze Marokkaanse jongeren beter moeten leren begrijpen om goed met ze om te kunnen gaan. Ook worden er meer allochtone politie-agenten aangenomen....
Het lijkt potverdikke de omgekeerde wereld wel!
ShirleyA schreef:horseyfries schreef:Juist op TV: politie Hagelanden is op stage geweest naar Marokko omdat ze Marokkaanse jongeren beter moeten leren begrijpen om goed met ze om te kunnen gaan. Ook worden er meer allochtone politie-agenten aangenomen....
Het lijkt potverdikke de omgekeerde wereld wel!
Dat gaat idd veel en veel te ver. Nu moeten politieagenten hun beter kunnen begrijpen, maar zou t niet logischer zijn als ze ons beter zouden begrijpen. Want wat moet de politie met die info? Anders optreden, andere boetes? Dat gaat toch echt nergens meer over... Maar eh waarom zou ik wel moeten luisteren naar een allochtone agent als de allochtonen niet naar een nl agent luister?
klomp schreef:dus binnekort gaat de politie hier in nederland over op handjes afhakken bij diefstal????lijkt me een goed plan!!
Merilyn schreef:Tjee 25 politie agenten naar Marokko om beter om te gaan met marokkaanse crimineeltjes. Het moet niet gekker worden. De overlast moet blijkbaar zo groot zijn anders zou zo'n wanhoopsdaad niet nodig moeten zijn.
Merilyn schreef:@Ronja: krijgen we dan allemaal een reisje naar Marokko op kosten van de staat?
lies schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar als je ergens solliciteert weet je er niet alles van volgens mij. Ik heb er 4 maanden stage gelopen en weet er niet eens alles van..
Ik heb in een huis van bewaring stage gelopen en eigenlijk waren daar alle nationaliteiten vertegenwoordigd. Van Jan tot Michael en van Piet tot Mohammed. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Merilyn liegt (zou niet durven, je weet wel waarom![]()
) maar ik heb andere ervaringen.
Merilyn schreef:Ik ken heel veel mensen ook allochtone mensen die dezelfde identiteits problemen hebben omdat ze lijden onder de slechten, maar deze personen halen het niet in hun hoofd om zoveel rottigheid uit te halen.
Citaat:Naar mijn idee ligt de oorzaak bij een mentaliteitsprobleem en niet in onbegrip. Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik ben dat soort lui liever kwijt dan rijk.
Ronja schreef:Dat is logisch; het bewijs dat niet alle allochtonen crimineel zijn (uiteraard) en tevens het bewijs dat criminaliteit niet 'ras'- cultuur- of religiegebonden is. Er moeten dus andere oorzaken zijn. Waarom zouden we de moeite niet nemen om die oorzaken te achterhalen? Waarom komt de ene allochtoon wel op het slechte pad en de andere niet? Als je die oorzaak vindt kun je je beter daar op richten. Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij.