Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Ik vind dat de term "ongewenst" hier wel enorm vaak als excuus wordt gebruikt. Dit excuss wordt een middel op zichzelf en dat is natuurlijk verkeerd. Eens omdraaien: wordt er niet te makkelijk gezegd dat het ongewenst is om voor zichzelf een abortus te rechtvaardigen?
chevax schreef:Nee, ik kan me niet voorstellen dat abortus een eenvoudige keuze is. Maar de motivatie er achter vind ik persoonlijk niet altijd "waterdicht".
chevax schreef:Nee, ik kan me niet voorstellen dat abortus een eenvoudige keuze is. Maar de motivatie er achter vind ik persoonlijk niet altijd "waterdicht".
chevax schreef:Ik denk juist dat niet iedere vrouw dat zo weloverwogen doet als je beweert. En ja, ik vind dat als je beslist over leven en dood je motivatie waterdichtmoet zijn.
Vanessa24 schreef:
Ik denk dat het voor de mensen moeilijk is om uit te leggen waarom ze daar voor hebben gekozen, zeker als je het aan een persoon moet uitleggen die er tegen is. De keuze wordt veelal gemaakt op gevoel denk ik, tja, probeer je gevoel maar eens over te brengen op een ander.
Schimmelig schreef:chevax schreef:Ik denk juist dat niet iedere vrouw dat zo weloverwogen doet als je beweert. En ja, ik vind dat als je beslist over leven en dood je motivatie waterdichtmoet zijn.
Leven, of dood? Je aborteert een klompje cellen. Wat je nu stelt zie ik meer als een religieus standpunt, dan wetenschappelijk.
mirgino schreef:ik ken wel een paar vrouwen die ooit een abortus hebben ondergaan en er nog steeds na 20 jr erg veel last van hebben
ze zeggen dat ze vroeger geen mogelijkheid hadden om het te houden
maar achteraf gezien was het vast goedgekomen als het kindje gewoon geboren was maar onder druk van de omgeving hebben ze de abortus laten doen.
dus naar mijn inziens word er vaak te snel abortus gedaan.
mirgino schreef:ik ken wel een paar vrouwen die ooit een abortus hebben ondergaan en er nog steeds na 20 jr erg veel last van hebben
ze zeggen dat ze vroeger geen mogelijkheid hadden om het te houden
maar achteraf gezien was het vast goedgekomen als het kindje gewoon geboren was maar onder druk van de omgeving hebben ze de abortus laten doen.
dus naar mijn inziens word er vaak te snel abortus gedaan.
mirgino schreef:met 20 weken niet meer hoor![]()
ik heb een mooie echo van 20 weken
Vanessa24 schreef:Dat lijkt me helemaal erg, dat je, je laat aborteren, omdat de omgeving dat zegt en krijg je daar later spijt van. Fijne omgeving dan!
mirgino schreef:Vanessa24 schreef:Dat lijkt me helemaal erg, dat je, je laat aborteren, omdat de omgeving dat zegt en krijg je daar later spijt van. Fijne omgeving dan!
we praten hier wel over meer dan 20 jaar geleden,een hele andere tijd dan nu![]()
toen waren er nog taboesen sprak je er niet over
en was het een schande om alleen of ongetrouwd een kind te krijgen
tegenwoordig praten we overal over,maar er zijn andere tijden geweest.
Vanessa24 schreef:chevax schreef:Nee, ik kan me niet voorstellen dat abortus een eenvoudige keuze is. Maar de motivatie er achter vind ik persoonlijk niet altijd "waterdicht".
Ik denk dat het voor de mensen moeilijk is om uit te leggen waarom ze daar voor hebben gekozen, zeker als je het aan een persoon moet uitleggen die er tegen is. De keuze wordt veelal gemaakt op gevoel denk ik, tja, probeer je gevoel maar eens over te brengen op een ander.