Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Marjolein

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:56

Aimee schreef:
Marjolein schreef:
Ondanks het politieke beleid zitten jullie nu blijkbaar wel ruim boven de armoedegrens.

Waar basseer je dat op?

Ik stel net dat ik nog steeds geen cent te makken heb en dat geldt bijna nog sterker voor mijn moeder.... maar goed omgaan met geld scheelt een hele hoop.
Overigens zit ik in principe in dezelfde situatie als MissJ en ik snap nog niet waarom dat onder de armoedegrens moet zijn Verward

zolang jij een 2jarige in de opfok hebt, lijkt het mij dat je ruim boven de armoede grens zit.

Ik vind de SP geen verkeerde partij, ik vind het alleen een beangstigend idee dat ze zometeen aan de staatskas kunnen zitten en we zometeen met ons landje flink rood staan. Laat ze lekker oppositie voeren voor socialere ideeën en een kritische noot tegenover het rechtse beleid. Maar ik zie bijna geen een punt in hun partijpunten waarop er ook echt geld binnen komt.
Misschien dat iemand mij kan vertellen waar de SP dat geld vandaan haalt wat ze uit willen geven?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:50

Marjolein schreef:
zolang jij een 2jarige in de opfok hebt, lijkt het mij dat je ruim boven de armoede grens zit.

Ik vind de SP geen verkeerde partij, ik vind het alleen een beangstigend idee dat ze zometeen aan de staatskas kunnen zitten en we zometeen met ons landje flink rood staan. Laat ze lekker oppositie voeren voor socialere ideeën en een kritische noot tegenover het rechtse beleid. Maar ik zie bijna geen een punt in hun partijpunten waarop er ook echt geld binnen komt.
Misschien dat iemand mij kan vertellen waar de SP dat geld vandaan haalt wat ze uit willen geven?

Het is maar net wat je onder ruim verstaat.....
Kijk, mijn vriend en ik hebben het niet ruim... maar als we goed met de centen om gaan, dan is er best wat mogelijk....
Echter, als wij onze administratie aan het gros van de bokkers zouden laten zien, zouden ze niet snappen dat we rond komen en dat er opfokkosten van een paard vanaf kunnen.
Bovendien had ik het net óók over mijn moeder en hoe die maandelijks rondkomt is zelfs mij een raadsel... rekenen, rekenen en nog eens rekenen..... om respect voor te hebben!
Maar we zijn niet degenen die beweren onder de armoedegrens te zitten.... helemaal niet zelfs, bovendien zijn we kansrijke "minder bedeelden".

En je tweede punt: ik zou me helemaal niet druk maken over de SP als regeringspartij
Wedden dat er 'gewoon' een CDA-VVD-nog een partij-regering komt?

Oh... en inkomsten... hogere belastingen voor de hogere inkomens Knipoog Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:58

waarom hogere belastingen voor hogere inkomens, dat vind ik gewoon weg niet eerlijk,
eigenlijk vind ik zefs dat iedereen de zelfde aantal % zouden moeten betalen.

Aimee:
je zegt dat jullie het niet ruim hebben, maar wanneer je het dan echt perse nodig vind om een 2-jarige in opfok te zetten vind ik dat je eigenlijk niet moet zeuren, want dan zou je je prioriteiten bij moeten stellen en zou de 2-jarige in opfok een overbodige kostenpost zijn.
maar kennelijk is deze toch van hoge prioriteit en vind ik dus ook dat je boven de armoedegrens zit.

het zijn je eigen keuzes die je maakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:01

Ik geloof niet dat wij een oordeel mogen vormen over het feit hoe iemand zijn inkomen gebruikt. Het gaat erom dat je dat inkomen van €x,- hebt wat de armoedegrens bepaald. Als je daaronder zit, zit je eronder ongeacht hoe je je geld verdeeld.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:03

Marloezzke... ik weet dat lezen een kunst is, maar dit is wel heel erg. Ik zeg net letterlijk dat we bóven de armoedegrens zitten, ik spreek zelfs iemand op die bewering over zichzelf aan die in dezelfde situatie zit als ik én ik zeg net dat ik niet zeur.
Ik stem niet SP omdat ik vind dat ik het zelf zo slecht heb, ik stem sociaal omdat daar mijn prioriteiten liggen en dan gaat het vooral om anderen omdat ik weet hoe het is om in onder-de-armoedegrens-situaties te zitten (in het verleden dus zelf meegemaakt).

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:06

nee daar mag ik idd niet over oordelen dat is ieders eigen keus.

maar ik geloof dat wanneer je echt onder de armoede grens zit, je andere prioriteiten zou kunnen stellen om meer over te houden en als je dat niet wilt je je daar op aan moet passen en er genoegen mee dient te nemen.

edit sorry aimee misschien heb ik idd een paar post door elkaar gehaald!
ik bedoelde het echter meer als voorbeeld sorry.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:09

ik kom er echt niet uit.... is er niet een site waar alle punten op staan??
ik vind de stemwijzer ook niet echt goed..
ga er nog ff een nachtje over slapen.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:09

Trouwens wel grappig dat er zo makkelijk gesproken wordt over opfokkosten als overbodige kostenpost door mensen die zeuren dat er zo slecht voor de middenklasse opgekomen wordt, dat het niet eerlijk is om de belastingen omhoog te doen etc.
Is toch simpel op te lossen.... de stallingskosten van een paard zijn vele malen hoger dan die opfokkosten, zijn ook gewoon overbodige kostenposten, dus als iedereen die paarden nou weg doet... dan maakt die hogere belasting ook niet meer uit.

Clown

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:11

VVD. Met bijna alle punten ben ik het eens.

En ik stem vooral niet op SP of PVDA vanwege een dreigend 'links' Kabinet.

Dus dan maar op de VVD om een 'rechts' kabinet te krijgen.

Als de SP niet zo hoog was in de peilingen had ik op Wilders gestemd. (nog wat rechtser)

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:13

Fyenna schreef:
Ik mag helelaas nog niet stemmen, anders was het Geert Wilders geworden Lachen

Ik ook..
Of Partij van de Dieren (dat kwam uit de stemwijzer tenminste)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:15

marloezzke schreef:
nee daar mag ik idd niet over oordelen dat is ieders eigen keus.

maar ik geloof dat wanneer je echt onder de armoede grens zit, je andere prioriteiten zou kunnen stellen om meer over te houden en als je dat niet wilt je je daar op aan moet passen en er genoegen mee dient te nemen.

edit sorry aimee misschien heb ik idd een paar post door elkaar gehaald!
ik bedoelde het echter meer als voorbeeld sorry.

Lachen

Ja, prioriteiten stellen is heel belangrijk als de inkomsten laag zijn.

Genoegen nemen.... ach, slim met geld omgaan is ook een vak Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:18

russel schreef:
Volgens de stomwijzer Haha! is de partij van Wilders een aso partij zeg, heb zijn programma niet gelezen, maar haha, toch niet reeel??

Denk dat je nog zult opkijken van het aantal mensen wat Wilders heeft gestemd as woensdag Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:20

Citaat:
Trouwens wel grappig dat er zo makkelijk gesproken wordt over opfokkosten als overbodige kostenpost door mensen die zeuren dat er zo slecht voor de middenklasse opgekomen wordt, dat het niet eerlijk is om de belastingen omhoog te doen etc.
Is toch simpel op te lossen.... de stallingskosten van een paard zijn vele malen hoger dan die opfokkosten, zijn ook gewoon overbodige kostenposten, dus als iedereen die paarden nou weg doet... dan maakt die hogere belasting ook niet meer uit

ik sprak idd makkelijk over opfokkosten als overbodige kosten,
maar ik zeur niet over dat er zo slecht over de middenklasse opgekomen wordt.
ik ben het alleen niet eens met het omhoog doen van belastingen voor hoge inkomens. gewoon weg omdat ik het niet terecht vind.

Citaat:
Ja, prioriteiten stellen is heel belangrijk als de inkomsten laag zijn.

Genoegen nemen.... ach, slim met geld omgaan is ook een vak

mag ik dan even zeggen dat ik dat dan wel ook terrecht knap vind!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:22

Citaat:
marianneR schreef:

russel schreef:

Volgens de stomwijzer is de partij van Wilders een aso partij zeg, heb zijn programma niet gelezen, maar haha, toch niet reeel??

Denk dat je nog zult opkijken van het aantal mensen wat Wilders heeft gestemd as woensdag

welke partij is dan wel echt reeel? vind SP ook niet echt reeel

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:58

Nu de SP steeds meer mensen aanspreekt zie je bij de politieke tegenstanders vergelijkbare reacties als bij de Europese Grondwet campagne. Weet je nog: het licht zou uit gaan en er zou zelfs oorlog komen. Ook nu wordt het instrument van bangmakerij van stal gehaald.

Tijd om de bangmakerij en oneigenlijke aantijgingen die links en rechts jegens de SP worden geuit te weerleggen:

1. De SP is slecht voor de economie.
Volgens het CPB leidt het beleid van de SP tot een economische groei van 2% per jaar. De verschillen met de voorspellingen van de effecten van de verkiezingsprogramma’s van andere partijen zijn marginaal. Bij de PvdA is het ook 2% en bij het CDA 2,1%, oftewel slechts een tiende procent meer. En dat moet je dan wel af zetten tegen de prijs die voor die tiende procent wordt betaald. De SP doet met dat geld iets aan de armoede, het sociaal minimum gaat omhoog. Het CDA doet hier niets aan en laat de inkomensverschillen zelfs groeien. Ook de PvdA wil het sociaal minimum slechts laten meestijgen met het welvaartspeil. Bij de VVD is de voorspelde economische groei 0,3% meer, maar die winst komt niet in de samenleving terecht. We krijgen er geen betere scholen door, geen betere zorg en de armoede zal onacceptabel groot blijven. Werk, werk, werk is niet het antwoord voor iemand die op zijn of haar tachtigste naar de voedselbank moet.

2. De SP is slecht voor de middeninkomens.
Pas bij meer dan twee keer modaal gaan mensen bij de SP iets meer bijdragen. Bij tweeverdieners is dat pas bij een huishoudinkomen van meer dan 115 duizend euro. Bij alleenverdieners is dat meer 70 duizend euro.

3. De SP wil bijstandsfraude niet bestrijden.
Deze onzinnig aantijging wordt opgehangen aan onze kritiek op de doorgeslagen methoden van onaangekondigde huisbezoeken. Er is helemaal niets tegen huisbezoeken, als dat fatsoenlijk gebeurt en er aanleiding toe is. Er is wel iets tegen als er sprake is van stelselmatige benadering van mensen met een uitkering als potentiële fraudeur. In steden als Nijmegen, Groningen, Haarlem, of Eindhoven werkt de SP aan een streng maar rechtvaardig sociaal beleid van de lokale sociale diensten.

4. SP gooit de uitkeringen omhoog, dan gaat er helemaal niemand meer werken.
De prikkel om te werken blijft, omdat de SP een werkbonus invoert. Het verschil tussen niet werken en wel werken verandert daardoor. Alleen zorgen we ervoor dat je voortaan een beetje rond kunt komen als je echt op een uitkering bent aangewezen. Mensen die wel willen werken, maar echt niet kunnen, mogen we niet veroordelen tot levenslange armoede.

5. De SP is slecht voor het bedrijfsleven.
De burgers zijn de afgelopen jaren al zwaar genoeg belast, de grote bedrijven zijn toen gespaard. Die zijn nu aan de beurt om een bijdrage te leveren, eerlijk is eerlijk. De lastenverlichting voor de burgers heeft overigens een positief effect op de bedrijven. Als die burgers te besteden hebben, hebben de bedrijven meer klanten.
De kleine ondernemers en zelfstandigen wil de SP trouwens juist extra helpen en ontlasten. Zie daarvoor ons ondernemersplan: Hart voor de Zaak

6. De SP is anti-Europa, alleen maar tegen.
De SP is voor samenwerking in Europa. Niet voor meer macht naar het ondemocratisch Brussel. In het referendum over de Grondwet heeft de bevolking zich ook tegen de huidige ontwikkelingen uitgesproken, de grote partijen waren allemaal voor! Sindsdien is er geen enkele partij met zo’n uitgewerkte en uitgebreide visie op een beter Europa als de SP. Een Beter Europa Begint Nu

7. De SP staat met de rug naar de wereld, zegt nee tegen vredesmissies.
Onzin, de SP heeft steun gegeven aan missies in Liberia, Kosovo, Bosnië, Macedonië, Cyprus, Congo en Zuid-Soedan. We zijn tegen óórlogsmissies, zoals de inval in Irak om massavernietigingswapens die er niet waren, of missies zoals die in Afghanistan die de Amerikaanse oorlogsagenda volgen.

Bron: www.janmarijnissen.nl
Voor de financiele verantwoording zie www.sp.nl daar is dat allemaal terug te vinden...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:03

De SP wil meer ambtenaren, daar komt namelijk hun werkgelegenheidsgroei vandaan, waar worden die van betaald? Van de belastingen.
De SP wil de uitkeringen omhoog brengen, waar wordt dat van betaald? Van de belastingen.
De SP wil werken belonen door invoeren van een werkbonus, waar wordt dat van betaald? Van de belastingen.

En nee, maak je geen zorgen, niemand behalve dat kleine groepje van 2 x modaal of meer zal er iets van merken, de rest gaat er namelijk ook nog eens op vooruit.

Wat is het plan die groep van meer dan twee keer modaal 200% belasting laten betalen of zo Verward

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:08

al die site's zeggen wat anders bij mij:

Stemwijzer: Partij voor de dieren

Kruispuntkieswijzer: VVD

Stomwijzer: PVDA

Kieskompas: CDA

Wordt denk ik toch VVD omdat die wel wat stemmen kunnen gebruiken.
CDA heeft ook veel goede punten.
Maar ik ga toch voor RITA Haha! Die heeft onze asielzoekers flink moeilijk gemaakt, en dat vind ik zeker niet erg. (Tegenwoordig is het bijna een plaag)

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:09

Zou eigenlijk voor groep Wilders willen stemmen. Maar ga toch op CDA stemmen omdat daar een vrouw zt die een goed plan voor de valkerij had, en dat willen we graag verder in uitvoering zien Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:30

Gulpje schreef:
horseNL00 schreef:
Wilders staat wel hoog in de Bokt-peilingen! hihi. Ik heb Wouter Bos en Geert Wilders vandaag een mailtje gestuurd. Wij kregen namelijk de lijst binnen van de kandidaten en op de lijst van de PvdA stonden 3 mensen die in het buitenland wonen! Rabbat, The Big Apple en Dublin.... En dat mag helemaal niet als je in Nederland in de politiek zit!! Dus ik denk ff Woutje mailen en Geertje CC'en. Duivel hihi ik mailde nog dat ik een PERSOONLIJk antwoord wilde van Woutje maar nee hoor. Een van zijn woordvoerders mailde me dat als hun gekozen waren dat ze dan wel naar NEderland zouden komen verhuizen. Yeah right... PvdA jullie hebben iig geen goeie indruk op mij gemaakt Doei, doei Wat een stelletje L*U*L*L*O* 's zeg; wat een beleid van lik mijn vestje!

Ahum....bij Wilders staat er ook iemand die in het buitenland woont op de lijst, nummer 8 om precies te zijn....ik zou als ik jou was voortaan je feiten even checken voor je dat soort actie onderneemt.....

Afbeelding

en Woutje mailen en Geertje cc-en? Gestoord

Afbeelding amen Afbeelding

Nou vraag ik me af tot in hoeverre het waar is dat HorseNL00 echt gemaild heeft naar "Woutje en Geertje "
Volgens mij is dit volslagen b*llshit nml.. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verder weet ik zelf nog niet wat ik ga stemmen.. Is nog even een vraagteken..
Zal morgenavond eens zo'n test doen op i-net eens zien wat er dan uit komt Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:48

pandabeertje schreef:
Wordt denk ik toch VVD omdat die wel wat stemmen kunnen gebruiken.
CDA heeft ook veel goede punten.
Maar ik ga toch voor RITA Haha! Die heeft onze asielzoekers flink moeilijk gemaakt, en dat vind ik zeker niet erg. (Tegenwoordig is het bijna een plaag)

Bah, wat een walgelijke opmerking
Je hebt het hier ook gewoon over mensen hoor!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:18

Ik wil niet weten wat er gebuurt als PVDA de leiding krijgt.

Dan gaat het met heel veel mensen in nederland niet zo goed meer.

Ze roepen van alles maar waar maken kunnen ze het niet.... Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:20

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:20

Ik kom ook uit op SP.. Lachen Nouja goed, SP dan maar.. Tong uitsteken

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:22

Ik heb het hele partijprogramma van de SP er op nagelezen, nergens kan ik iets vinden over die vermeende 70% belasting voor de hoge inkomens. Kan iemand mij zeggen waar ik dit wel kan vinden...

Wat de SP wel wil doen om de inkomens eerlijker te verdelen; verhoging minimum(jeugd)loon, inkomensafhankelijke kinderbijslag, inkomensafhankelijke ziektekostenpremie, afschaffing van de no-claimregeling in de zorg, aanpassing aftrek van de pensionepremie en hypotheekrenteaftrek. Dit zodat de hoogste inkomen niet langer extra worden bevooroordeeld tov andere burgers.

Het vermeende geldprobleem. Afschaf hypotheekrenteaftrek nieuwe hypotheken boven €350.000. Premieheffing voor AWBZ (algemene wet bijzondere ziektekosten) van nu, alleen eerste twee schijven, uitbreiden naar alle 4 de schijven. Vermogenrendementsheffing vervangen door vermogenswinstbelasting (alle VVD'ers opgelet, punt voor jullie). De voorgenomen lonsverhoging met 30% voor de minister-president gaat niet door. Niemand die werkt voor de publieke zaak (en dus direct of indirect in dienst van de overheid) gaat meer verdienen dan de MP.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dat allemaal voor een beter Nederland, voor hetzelfde geld!!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:22

Als ik zou mogen kiezen zou het GroenLinks worden. Lachen