Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:19

Elisa2 schreef:
Goh die laatste pagina,s, is dat nu echt nodig? Waarom dat bashen op mensen die anders denken. Dat jullie het goed hebben wil niet zeggen dat zij het automatisch OOK goed hebben.

Juist dat op een negatieve manier invullen van zaken voor hun ipv vragen waarom ze zeggen/ vinden wat ze vinden en luisteren naar de redenen er achter is waarom er zoveel polarisatie is.

En zo negatief over anderen doen straalt echt niks positiefs af over jezelf. Mensen verschillen, situaties verschillen, meningen verschillen en dat is allemaal prima en kan zonder al deze (voor) oordelen.

Het zou prachtig zijn als je deze woorden ook gebruikt voor mensen die door radicaal rechts worden als totale groep buiten spel worden gezet..

:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:20

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:28

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:
Goh die laatste pagina,s, is dat nu echt nodig? Waarom dat bashen op mensen die anders denken. Dat jullie het goed hebben wil niet zeggen dat zij het automatisch OOK goed hebben.

Juist dat op een negatieve manier invullen van zaken voor hun ipv vragen waarom ze zeggen/ vinden wat ze vinden en luisteren naar de redenen er achter is waarom er zoveel polarisatie is.

En zo negatief over anderen doen straalt echt niks positiefs af over jezelf. Mensen verschillen, situaties verschillen, meningen verschillen en dat is allemaal prima en kan zonder al deze (voor) oordelen.

Het zou prachtig zijn als je deze woorden ook gebruikt voor mensen die door radicaal rechts worden als totale groep buiten spel worden gezet..

Sorry maar dit slaat nergens op, ik heb het over mensen in dit topic.

Was aan het terug lezen en besefte weer waarom ik dit topic eerder ontstipt had en dat ga ik nu maar weer doen denk ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:37

Elisa2 schreef:

Was aan het terug lezen en besefte weer waarom ik dit topic eerder ontstipt had en dat ga ik nu maar weer doen denk ik.

Ik heb het inderdaad over mensen in onze maatschappij en niet specifiek in dit topic.
Ik maak je boodschap wat algemener want je hebt namelijk zeker gelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 00:44

mysa schreef:
Nee, Di Rupo is toch ook homo? Voormalig premier van België?

Ja ik bedoelde binnen NL!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:55

Hilarisch bij VI was schijnbaar de analyse dat mensen op D66 hebben gestemd omdat hij zo leuk was bij de Slimste mens en bijnaniemand het verkiezingsprogramma zou hebben gelezen.
Want met zo een programma kan je het uiteraard niet eens zijn..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:56

overigens, ik zag van de week het filmpje van Silvana Simons bij een talkshow, over Jetten, en ik vond haar daar erg zuur.. lag dat aan mij?

En Derksen gaf toch aan dat zijn gezien ook D66 stemde? Dat korte stukje vond ik een leuk gesprek :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:00

fransje23 schreef:
Hilarisch bij VI was schijnbaar de analyse dat mensen op D66 hebben gestemd omdat hij zo leuk was bij de Slimste mens en bijnaniemand het verkiezingsprogramma zou hebben gelezen.

Dat is nog beter dan denken dat een D66 man aandelen heeft in de software waarmee de stemmen geteld worden en dat er daarom D66 uitgekomen is :')
Dat verhaal gaat namelijk ook rond.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:01

Eigenlijk vind ik vrijwel niets leuk in VI.
Ze zitten vrijwel allemaal in mijn irritatiecurve :D

Over Timmermans ook meteen zo een opmerking over dat wachtgeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:02

verootjoo schreef:
fransje23 schreef:

Dat is nog beter dan denken dat een D66 man aandelen heeft in de software waarmee de stemmen geteld worden en dat er daarom D66 uitgekomen is :')

Mijn god, mensen toch :').

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:02

de wilders fans zijn niet zulke goede verliezers, heel internet staat vol met complot theorieën over de stemuitslag... lijkt amerika wel!

fokfanaat

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:03

ik vind Sylvana altijd zuur

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:03

verootjoo schreef:

-O-

De uitslag kan gewoon niet kloppen want iedereen Nederland stemt gewoon radicaal rechts op de woke types, vegans en linkse elite na.

Edit: en Moslims

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:05

Cer schreef:
En Derksen gaf toch aan dat zijn gezien ook D66 stemde? Dat korte stukje vond ik een leuk gesprek :j

Ik vind het allemaal wel bijzomder als je bedenkt dat D66 enkele jaren terug onder veel rechtse kiezers nog volledig vergruisd werd. Ik heb zo vaak termen als D666 voorbij zien komen. En nu zijn er zelfs een hoop PVV stemmers overgestapt naar D66.

Inhoudelijk is D66 weinig veranderd. Het is nog steeds een partij die economisch rechts van het midden en cultureel links van het midden is. Terwijl dat culturele aspect nou juist zoveel rechtse kiezers tegen de borst stuit.

Wel duidelijk dat mensen nauwlijks naar inhoud kijken maar enkel naar hoe het popletje overkomt. En daariin Is Jetten nu juist zo enorm gegroeid. Maar inhoudelijk is er niet zoveel veranderd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:10

Vind ik ook Loretta. Jetten komt wat krachtiger over. Denk dat we zo iemand wel nodig hebben en hij wellicht wel een van de aangewezen personen is dit te doen. Laatste keer stemde ik strategisch op timmermans. Daarvoor altijd op d66 maar niet op Jetten, hij was ook wel heel jong toen. Vind hem enorm gegroeid, op een positieve manier.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:15

Was het gezin van Derksen dan pvv? Dat stukje heb ik niet meegekregen, ik dacht dat ze wellicht al langer D66 stemden?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:29

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

Jammer Elisa, ik kan je bijdragen zeer waarderen. Maar wel een begrijpelijke keuze.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:52

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

dat zou ik jammer vinden Elisa2

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:04

Ik zou het ook jammer vinden Elisa want ik kan je posts zeker waarderen.

Zelf post ik hier niet super veel, soms ook vanwege de toon van de discussie. Dus ik begrijp wel wat je zegt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:09

fransje23 schreef:
verootjoo schreef:

-O-

De uitslag kan gewoon niet kloppen want iedereen Nederland stemt gewoon radicaal rechts op de woke types, vegans en linkse elite na.

Edit: en Moslims

Dat is letterlijk wat ik van PVV stemmers hoorde (in het echt). _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:11

dat is ook wat leven in een bubbel, en de algoritmes op internet doen. Al dat nepnieuws en niet kloppende data en info die maar gedeeld wordt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:14

Loretta schreef:
Ik vind het allemaal wel bijzomder als je bedenkt dat D66 enkele jaren terug onder veel rechtse kiezers nog volledig vergruisd werd. Ik heb zo vaak termen als D666 voorbij zien komen. En nu zijn er zelfs een hoop PVV stemmers overgestapt naar D66.

Als ik de socials zie is dat niet echt veranderd.
Als je op de NOS kijkt komt 7% van de mensen die nu D66 hebben gestemd bij de PVV vandaan en 3% BBB.
Valt mee toch gezien de groei van D66?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:28

fransje23 schreef:
Loretta schreef:

Als je op de NOS kijkt komt 7% van de mensen die nu D66 hebben gestemd bij de PVV vandaan en 3% BBB.

Van PVV naar D66 is echt een enorme stap. In dat licht vind ik 7% toch best vel.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:32

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

Van PVV naar D66 is echt een enorme stap. In dat licht vind ik 7% toch best vel.

Sja. Laatst was bij Lubach een filmpje van een meisje dat zei dat ze FvD of Ja21 wilde stemmen omdat ‘links gewoon haar standpunten niet zijn’. Toen vulde ze de stemwijzer in en kwam er Denk, SP en D66 uit (iets in die trant). Ik denk dat veel mensen zich ook amper verdiepen in de partijprogramma’s.

Of in Duitsland heb ik ook gehoord dat er mensen van Die Linke maar AfD overstappen. Mee eens dta het verschil enorm is maar sommige mensen maken blijkbaar op een hele andere manier keuzes.
Laatst bijgewerkt door juliedo24 op 31-10-25 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:32

Het verschil is immens dat kan ik beamen. Heb totaal niets met PVV maar juist wel met D66.