journee schreef:Zullen we het woord 'autist' in deze tekst even vervangen door het woord 'buitenlander' of 'islamiet'? Ben je het dan nog steeds met jouw uitspraak eens als het om een buitenlandse, islamitische autist gaat?
Een autist kiest er zelf ook niet voor om zo geboren te worden, maar sommige mensen hebben gewoon pech.
Maar blijkbaar hanteer jijzelf de dezelfde vooroordelen waar je een ander op bekritiseerd. Als iemand een slechte ervaring heeft met iemand die toevallig moslim is, dan zou jij het volgens mij ook niet oké vinden als iemand dan gelijk alle moslims discrimineerd. Zoals jij reageert op mensen die toevallig de pech hebben met een stoornis te worden geboren is ook niet oké. Niet elke autist is slecht, net zoals niet elke moslim slecht is. Het zijn soms net gewone mensen....
Ja mijn tekst blijft overeind ook als het over een buitenlandse, Islamitische autist gaat. geen idee wat dat buitenlands of Islamitisch toevoegt hier. Ik zeg ook nergens dat een autist er iets aan kan doen, dat is precies het hele probleem. En nee, het zijn geen vooroordelen, ik ben opgegroeid met een autistisch zusje en een autistische moeder en ik kan je dus uit ervaring vertellen hoe dat werkt. En precies jullie reacties geeft aan dat jullie geen idee hebben waarom dat autistische mensen niet als "underdog" gezien mogen worden.
En natuurlijk zijn er diverse gradaties, maar ga de documentaire van 'Kees viegt uit' maar eens kijken hoe hij tegen en over zijn moeder praat en kijk eens goed naar het leven van de vader. Kees is niet de "underdog" in dat gezin