juval schreef:
20 dec 2023 om 11:34
Update: 9 maanden geleden
maar vandaag gaan ze toch echt echt stemmen voor de verlaging van de status?
iemand daar al wat van gelezen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Goed nieuws uit Brussel: de EU verlaagt de status van de wolf van "strikt beschermd" naar "beschermd". Dit geeft ons eindelijk meer ruimte om probleemwolven aan te pakken. Mede dankzij de inzet van BBB-staatssecretaris Jean Rummenie is dit nu werkelijkheid. Het kán dus wel!
speurneusc schreef:gebeurt bij meer roofdieren, ook onder hondenroedels als de gevechten hevig zijn. Gevechten om leiderschap, afstraffingen naar lagere in rang, maar ook indringers territorium, of dieren die afwijkend gedrag vertonen in een roedel worden vaak gedood.
Popstra schreef:Ik ken die weg. Verbind de dorpen van een klein deel veluwe richting de A12
Daar word hard gereden en veel wild dood gereden.
Plus er hekken langs weerzijde staan. Besten kunnen in paniek geen kant op
Citaat:Vermoedelijk wolf aanval in Wapse vlak achter woning. 1 dood en 1 gewond.
Gebeurd tussen 10 en 12 uur vanmorgen.
SusanH schreef:Popstra schreef:Ik ken die weg. Verbind de dorpen van een klein deel veluwe richting de A12
Daar word hard gereden en veel wild dood gereden.
Plus er hekken langs weerzijde staan. Besten kunnen in paniek geen kant op
Klopt. Is echt een drukke weg ook.
En de vlag kan uit, wat goed van de BBB. Ergens toch nog een lichtpuntje door dit kabinet. Iig als je voor meer beheer van wolven bent.
Benzz schreef:Achterom schreef:Door dit kabinet? Dream on... Die bereiken helemaal niks in de EU... nee, dit hebben we echt aan de andere EU-landen te danken.
Voornamelijk aan Ursula von der Leyen.
Citaat:Jager mag niet schieten op een wolf die herhaaldelijk vee aanvalt van de rechter.
tienus63 schreef:Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk of de rechter dit ook niet toestaat in het geval van herhaaldelijk vee aanvallen die achter een wolfwerend raster staan.
Volgens de afspraken in het IPO kan zo’n wolf in het uiterste geval geschoten worden.
[ Afbeelding ]