Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:29

Veel religies hebben raakvlakken.. is dat omdat er een alienras is geweest die hetzelfde verhaal op verschillende plekken heeft verteld? (Alien apocalyps) Of heeft de mens alszodanig een hyve mind? (Zijn daarom dezelfde soort uitvindingen op verschillende plaatsen ter wereld gedaan?)

De bijbel is geschreven door mensen onder invloed van drugs en daarna gebruikt om anderen te onderdrukken (vnl vrouwen).. net zoals de Koran enzo… althans, dat is mijn idee..
De beste conspiracy ever ..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:31

:evaw: :evaw: vooral zo doorgaan Shadow +:)+ . Ik vind het goed. Helaas voor jou draaien mensen zich weg van je en begrijp je dus niet wat ik je vriendelijk aanrijk. :evaw:

Cer is ook aanhanger van conspiracy theorie _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:40

pien_2010 schreef:

Nou dat niet hoor :')
Maar ik vind het wel mateloos interessant en we verzinnen er hier thuis met regelmaat een paar en dan hebben we de grootste lol :D
De “ja maar wat als” is hier erg populair :j

De laatste die we hadden is wat als de aarde zoals wij die kennen, gewoon een vergeten “project” is wat ergens in een terrarium in een kast staat te ontsporen … en wij maar denken dat we vrije wil hebben :')

Ik heb de podcast over eureaupa wonderland nog niet gevonden trouwens -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:49

journee schreef:
. Hoe iemand leeft en hoe iemands afweer reageert is nu eenmaal niet te voorspellen. Maar dat wordt soms gewoon niet geaccepteerd.

Dat wordt niet geaccepteerd omdat het een rare en antiwetenschappelijke manier van denken is. Alsof alles even groot en even erg is, en we dus niets kunnen zeggen over het geheel.

Je kunt aangereden worden terwijl je netjes bij het stoplicht oversteekt, en je kunt een provinciale weg oversteken in het donker zonder naar het verkeer te kijken - dus het maakt niet uit, we hoeven nergens bij stil te staan, cijfers zijn niet belangrijk.

Maar eh, de vraag staat nog steeds: je noemt een heleboel mogelijkheden, maar geef nou eens concrete cijfers bij die mogelijkheden? Om hoeveel mensen ging het nou werkelijk?

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:51

Is het ene erger of minder erg dan het ander?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:56

Cer schreef:
Veel religies hebben raakvlakken.. is dat omdat er een alienras is geweest die hetzelfde verhaal op verschillende plekken heeft verteld? (Alien apocalyps) Of heeft de mens alszodanig een hyve mind? (Zijn daarom dezelfde soort uitvindingen op verschillende plaatsen ter wereld gedaan?)

Tja, wie zal het zeggen...?
Citaat:
De bijbel is geschreven door mensen onder invloed van drugs en daarna gebruikt om anderen te onderdrukken (vnl vrouwen).(…) althans, dat is mijn idee..
De beste conspiracy ever ..

Echt niet, hè.
Maar het patriarchaat heeft nog al wat kracht.

Een paar weken geleden, een preek van een brave dominee (m) over identiteit en zo.
Hij preekte over Paulus (een meneer die nog al eens tegen vrouwen is gebruikt, dus ik begon met wat skepsis).
Ultra korte samenvatting: er was een visioen, maar dat was zo radicaal dat het meteen "in de kerk zelf begraven werd".

Centraal stond de tekst
"Er zijn geen Joden en Grieken meer" (je afkomst, etniciteit etc is afgeschaft)
"er zijn geen slaven of vrijen meer" (ben je een vrij mens of iemands eigendom - nogal een verschil)
"er zijn geen mannen en vrouwen meer,
binnen de kerk zijn jullie allen één."

Boem. Al dit soort verschillen tot volstrekt onbelangrijk verklaren - dat is heftig.
(En helaas, er staan een paar brieven in de bijbel, waarschijnlijk niet van Paulus zelf, waarbij de vrouwen 'weer naar het aanrecht worden gejaagd'. |( .)

Maar het visioen is de moeite waard.
Dat zeer zeker.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:57

Shadow, Wat heeft valse gelijkwaardigheid er nu weer mee te maken? Men heeft in NL de keuze zich wel of niet te laten vaccineren. Waar mensen de keuze om voor het ene of ander te kiezen op baseren gaat een ander niks aan. Als iemand het vaccin niet wil omdat ze de kleur van het logo van de fabrikant niet willen is dat ook dikke prima. Wij vinden dat raar, maar voor een ander kan dat een perfecte reden zijn. Daar kun je over blijven doordrammen, maar met iemands besluitvorming heb jij gewoon echt niks te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:58

De bijbel is niet gebruikt om anderen te onderdrukken? Is dat wat je schrijft?

De rest over het visioen snap ik niet, maar ik heb dan ook niks met religie / godsdienst

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:59

Maar OleJon, je was er ook heilig van overtuigd dat de wef strak op schema was om hun plan uit te voeren in 2022. OleJon @ [LZP] Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Waarbij je aangeeft dat de wef al vooraf bepaald had wie de volgende verkiezingen ging winnen. En dat ze nu bezig waren met fase 6 van 'het plan'
[ Afbeelding ]

Als je nu hier naar terug kijkt, snap je dan dat mensen je door vonden slaan?
[/quote][/quote]

Euh nee, we gaan al aardig die kant uit

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:01

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Nou dat niet hoor :')
Maar ik vind het wel mateloos interessant en we verzinnen er hier thuis met regelmaat een paar en dan hebben we de grootste lol :D
De “ja maar wat als” is hier erg populair :j

De laatste die we hadden is wat als de aarde zoals wij die kennen, gewoon een vergeten “project” is wat ergens in een terrarium in een kast staat te ontsporen … en wij maar denken dat we vrije wil hebben :')

Ik heb de podcast over eureaupa wonderland nog niet gevonden trouwens -O-

Ik vond' de matrix' wat dat betreft ook een goede, maar lepels buigen lukt me nog steeds niet. :')
Dus misschien toch maar terug naar het kosmonauten verhaal...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:03

Cer schreef:
Is het ene erger of minder erg dan het ander?

Voor de maatschappij in elk geval wel. Voor de betrokkenen is het altijd erg, maar we hebben een veilige maatschappij omdat we een hele tijd begrepen dat je gericht risico's kunt beperken. Dat hele concept uit het raam gooien en doen alsof er niets over te zeggen is en het allemaal toch maar willekeur is leidt tot veel schade.

Ik kan er gewoon niet bij dat we eerst zo'n honderd jaar aan nuttige medische kennis op hebben gedaan hoe we besmettelijke ziektes kunnen stoppen waardoor onze levensverwachting en kwaliteit van leven zijn toegenomen en bv kindersterfte flink is afgenomen... en dat er dan mensen zijn die die kennis welbewust gaan afbreken en ondermijnen tot het punt dat er kinderen aan vermijdbare ziektes overlijden die ongeveer waren uitgeroeid (zoals mazelen.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:06

Cer schreef:
De bijbel is niet gebruikt om anderen te onderdrukken? Is dat wat je schrijft?

Zelfs het Bijbelboek Openbaring is niet via drugs geschreven, al is het geheimtaal.

En de bijbel is volgens mij geschreven voor slaven die naar bevrijding streven. Exodus en zo.

Citaat:
De rest over het visioen snap ik niet, maar ik heb dan ook niks met religie / godsdienst

Zo moeilijk is het echt niet, denk ik zelf. (Er niets mee hebben mag, maar is niet zo ter zake.)

Ik schreef over een visioen, verwoord als:
'In de kerk tellen verschillen zoals man-vrouw, vrije of slaaf, en afkomst en achtergrond NIET.'
...en dat dat zo radicaal is, dat het visioen in latere geschriften 'ongedaan gemaakt moet worden'.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:12

Janneke2 schreef:
Zelfs het Bijbelboek Openbaring is niet via drugs geschreven, al is het geheimtaal.

Je weet dat er vroeger veel meer drugs / geestverruimende middelen gebruikt werden dan nu, toch?
Dus hoe je dat zo stellig kunt zeggen…

Citaat:
En de bijbel is volgens mij geschreven voor slaven die naar bevrijding streven. Exodus en zo.

Geen idee, het is echt een hele poos geleden.. en metaforen metaforen metaforen.. dus wie zal het zeggen.. gouden kalveren, brandende bosjes, zoutpilaren …

Citaat:
'In de kerk tellen verschillen zoals man-vrouw, vrije of slaaf, en afkomst en achtergrond NIET.'
...en dat dat zo radicaal is, dat het visioen in latere geschriften 'ongedaan gemaakt moet worden'.

Wat is een “visioen” en van wie moest het ongedaan gemaakt worden..?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:13

Cer schreef:

:)) Ha leuk! Ik heb ook zo'n theorietje, dat 'ons' universum een modderpoel is in iets nog veeeeeeel groters :D En dan ook bedenken dat bacteriën misschien net zo'n (voor hun idee) geavanceerde samenleving hebben als wij mensen denken te hebben :+

We are all stardust... of modder :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:20

Ja dat precies :D _O-

Nou heb ik dat al snel als ik me probeer voor te stellen hoe de verhouding aarde - heelal - sterrenstelsel - universum etc etc is %) :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 01-09-24 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:21

Janneke2 schreef:
...en de Grieken vertellen over de marteling van Prometheus die ons het vuur gaf.

Die marteling van Prometheus vind ik ook zo bijzonder.

Ik had het er vorige week nog over met kennissen (een gezamenlijk kennis heeft dmv transplantatie een deel van de lever van haar zus ontvangen) - hoe wisten die Grieken nou dat als je een deel van de lever weghaalt, deze weer aangroeit?? >;)
Afbeelding

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:22

Oh ik heb net Kaos op Netflix gekeken.. was dat een docu?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:31

Cer schreef:
Janneke2 schreef:

Je weet dat er vroeger veel meer drugs / geestverruimende middelen gebruikt werden dan nu, toch?
Dus hoe je dat zo stellig kunt zeggen…

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oh dear, ja, complottheorieën...

Nee, ik was er niet bij.
En zelfs dan, bewijs maar eens 100% zeker dat iemand "slechts geïnspireerd" is en niet onder invloed....
Citaat:
Citaat:

Geen idee, het is echt een hele poos geleden.. en metaforen metaforen metaforen.. dus wie zal het zeggen.. gouden kalveren, brandende bosjes, zoutpilaren

Gouden stieren worden her en der aanbeden. (Alleen was het in de bijbel de bedoeling om nou eens géén beelden te maken van God.)
Een stier als god is niet erg inclusief, minstens voor de feministen onder ons;
...en dat goud is niet erg inclusief voor hen met een smalle beurs.

Brandende bosjes: het was maar één braamstruik, naar verluidt. ;)
Het gekke ding brandde wel maar verteerde niet. (St Vitusvuur oid.)
Het begin van een opmerkelijk gesprek.
(Jammer dat dat niet is blijven hangen - maar tja, je hebt er tenslotte niets mee....)

Zoutpilaren - "blijf niet staren naar wat vroeger was", dan word je een zoutpilaar: veel tranen en nul beweging. (Bij de Grieken: Niobe.)

Citaat:
Citaat:

Wat is een “visioen” en van wie moest het ongedaan gemaakt worden..?

Het visioen staat hierboven beschreven.
Tja, wie precies 'op naam van Paulus' een paar latere brieven hebben geschreven weten we niet exact.
;) Mijn gok: het waren mannen. :j Vast!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:36

OleJon schreef:
Maar OleJon, je was er ook heilig van overtuigd dat de wef strak op schema was om hun plan uit te voeren in 2022. OleJon @ [LZP] Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Waarbij je aangeeft dat de wef al vooraf bepaald had wie de volgende verkiezingen ging winnen. En dat ze nu bezig waren met fase 6 van 'het plan'
[ Afbeelding ]

Als je nu hier naar terug kijkt, snap je dan dat mensen je door vonden slaan?
[/quote]

Euh nee, we gaan al aardig die kant uit[/quote]

Nu ben je me kwijt. Ik weet totaal niet waar je het over hebt eerlijk gezegd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:37

Het gebruik van opium is echt al van ver voor christus.. ik snap niet helemaal dat je daar weer zo denigrerend over doet.. :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:43

Het lijkt een beetje een nutteloze discussie, omdat je wat er gezegd wordt heel anders uit lijkt te leggen (op een vervelende, niet helpende, negatief de ander wegzettende / framende manier vind ik) dan hoe het bedoeld wordt -O- Maargoed nog 1 poging.

Shadow0 schreef:
journee schreef:
. Hoe iemand leeft en hoe iemands afweer reageert is nu eenmaal niet te voorspellen. Maar dat wordt soms gewoon niet geaccepteerd.

Dat wordt niet geaccepteerd omdat het een rare en antiwetenschappelijke manier van denken is.

Nee joh natuurlijk niet, juist niet! Het is pas anti-wetenschappelijk / los van enige realiteitszin als je er vanuit gaat dat ieder lijf op exact dezelfde manier reageert := Geen enkele "wetenschapper" die dat denkt of verwacht :?

Citaat:
Alsof alles even groot en even erg is, en we dus niets kunnen zeggen over het geheel.

Wederom: juist niet! Je kan prima iets zeggen over het geheel :j
Dat in het geval van zo'n Covid-vaccinatie, het onder de streep een goede beslissing lijkt te zijn geweest om het zo breed uit te rollen in die tijden van nood.

Maar aangezien niet alles hetzelfde (even groot en even erg) werkt bij ieder persoon, heb je bij bijna elke vorm van een medische ingreep, er wel wat mensen tussen zitten waarbij het helaas helemaal niet uitpakt zoals verwacht / gewenst. Voor die mensen was hun individuele risico op complicaties dus blijkbaar helemaal niet zo klein als dat het voor de gehele populatie was. Even heel simpel gezegd :=

Want het is natuurlijk maar een soort gemiddelde. Voor een groep van een miljoen mensen is de kans op bijwerkingen bvb. 1 op 100.000 dat er iets vervelends gebeurt. Maar voor Pietje, met zijn specifieke gesteldheid op die dag van de prik, is de kans misschien wel 1 op 100. En het kan heel prima zijn dat pietje zich daar bewust van is, dat voor hem het risico hoger ligt.

En daarom voor zichzelf in die specifieke situatie heel overwogen een andere keuze maakt, dan Shadow voor hem zou nemen op basis van algemene cijfers. En dan krijgt Pietje het verwijt dat hij niet goed geïnformeerd zijn beslissing neemt, terwijl hij juist op basis van veel meer specifieke informatie en zelfkennis zijn beslissing neemt.

Om Pietje dan maar op de grote hoop te gooien met de meest beïnvloedbare wappen vind ik niet fair :n

Citaat:
Je kunt aangereden worden terwijl je netjes bij het stoplicht oversteekt, en je kunt een provinciale weg oversteken in het donker zonder naar het verkeer te kijken - dus het maakt niet uit, we hoeven nergens bij stil te staan, cijfers zijn niet belangrijk.

Dat zijn jouw woorden, jouw interpretatie van iets dat helemaal niet gezegd wordt :n
Juist andersom: niet afgaan op algemeenheden, maar goed naar de specifieke, individuele details kijken. Dus juist wèl extra goed naar het verkeer kijken bij dat stoplicht, omdat het stoplicht bij jou in de straat een storing heeft bijvoorbeeld, waardoor de zaken iets anders liggen dan in de meeste gevallen.

Iemand die aangeeft dat het in een individueel geval best goed doordacht en begrijpelijk kan zijn om de overweging anders te maken dan "de kudde" zegt heus niet meteen dat die overweging voor de hele kudde geldt hoor := Als je dat dan toch er in leest en diegene door jouw eigen mis-interpretatie door het slijk wilt halen, dan reflecteert dat vooral negatief op jezelf....

Je bedoeling is niet slecht maar je laat de honden los op iemand die helemaal niet aan het inbreken is bij je :=

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:

:)) Ha leuk! Ik heb ook zo'n theorietje, dat 'ons' universum een modderpoel is in iets nog veeeeeeel groters :D En dan ook bedenken dat bacteriën misschien net zo'n (voor hun idee) geavanceerde samenleving hebben als wij mensen denken te hebben :+

We are all stardust... of modder :')

Ja precies :))

Ook voortbordurend op het eindfilmpje van Men in Black destijds, met die alien die (dacht ik) onze hele Melkweg in een knikker heeft :=

Ik sluit zeker niet uit dat er iets van een soort goddelijke energie / thuisbasis bestaat waar je als ziel naartoe gaat en weer vandaan opnieuw geboren kan worden. Ik vind het wel heel frappant dat mensen met bijna dood ervaringen allemaal steeds terugkerende en overlappende verhalen hebben.

Van hoe ze daar in dat "thuis" terechtkomen. Hoe het er uitziet. Wat er gebeurd. Dat er de aanwezigheid is van een soort almachtige energie van eigenlijk vooral liefde / rust / je op je gemak / geliefd / zorgeloos voelen.

Dat er vaak iets van een life review is, niet zozeer om je af te rekenen op wat je met je leven hebt gedaan, maar om te reflecteren wat jouw invloed op anderen is geweest tijdens dat leven. En dan komt ook vaak het verhaal terug dat je, voordat je aan een nieuwe ronde gaat beginnen, zelf kiest wat je mee wilt maken op de aarde (of een andere wereld) om je ziel zeg maar verder te polijsten.

Om dingen goed te maken waarin je verzaakt hebt. Om te ervaren wat je moet ervaren om een beter mens / betere ziel te worden. En dat zou dan ook verklaren dat er zoveel ellende en lijden op de wereld is en dat God dat toestaat zeg maar.... omdat zieltjes er zelf voor hebben gekozen zeg maar, om het leven in een nieuw ronde te ondergaan als iemand die heel arm is of een handicap of ziekte of iets heeft.

Ik vind het nogal wat.... := Maar op zich is zoiets ook wel weer een soort mogelijke verklaring voor wat losse eindjes zeg maar. Super interessant ook wel die ervaringen :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:45

Cer schreef:
Het gebruik van opium is echt al van ver voor christus.. ik snap niet helemaal dat je daar weer zo denigrerend over doet.. :?

?
Opium geeft geen visioenen. (Het spul wordt al heel lang gebruikt, dat klopt wel.) Het stilt pijn ("hoera!!!") en geeft slaap.
(En ik moet de volgende dag overgeven, die paar keer dat ik opiaten nodig had...)

En tja, ik schreef op dat ik vreselijk moest lachen "Oh, ja, we zitten op een topic over complotten - ik kan dat gewoon niet 100% zeker weten...!! _/-\o_

But I am very sorry dat jij dat ervaart als neerbuigend.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:54

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:22

Cer schreef:
opium, nymphea, coca and tobacco In Egypte lees ik en Jezus was gewoon high
https://www.theguardian.com/world/2003/ ... 20healings.

Leuke spelletjes.
Tuurlijk kan er cannabis in gezeten hebben.
Een lief plantje met heel veel nuttige eigenschappen.

(...ik ken geen bijbelteksten waar Jezus olie gebruikt om mensen te genezen. Wel speeksel, woorden, gebaren. Maar och, als we het in het kader van de complottheorieën gaan hebben over of het 100% bewijsbaar is, is het natuurlijk snel klaar.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:22