Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:46

lies schreef:
Het is toch wonderlijk dat de grootste en de op 2 na grootste partij zoveel stemmen krijgen (samen 61 zetels), terwijl er zoveel schimmige zaakjes rond die partijen hangen? En daarop is voor een groot deel gestemd door mensen die zich zorgen maken om criminaliteit, onrust door asielzoekers en het (ontbrekende) geld in hun portemonnee.

Kun je nagaan hoe gering het vertrouwen in de rest van t spul is.....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:07

Als jullie superbrave personen willen dan moet je op de SGP stemmen. Heb ik gedaan. Verder vind ik dat "links" behoorlijk onsportieve slechte verliezers zijn. En de rechtse VVD trouwens ook. Kunnen ook niet tegen hun verlies al las ik in de krant dat heel veel VVD-ers nu kwaad zijn omdat ze vinden dat hun partij wel moet meedoen. Het was een democratische verkiezing he. En ook niet gewonnen met een paar stemmen, maar met een heel grote meerderheid.
Laatst bijgewerkt door anjali op 27-11-23 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:07

Cowboy55 schreef:
lies schreef:
Het is toch wonderlijk dat de grootste en de op 2 na grootste partij zoveel stemmen krijgen (samen 61 zetels), terwijl er zoveel schimmige zaakjes rond die partijen hangen? En daarop is voor een groot deel gestemd door mensen die zich zorgen maken om criminaliteit, onrust door asielzoekers en het (ontbrekende) geld in hun portemonnee.

:D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:09

Cowboy55 schreef:
lies schreef:

Ja, zo kun je het ook zien, maar aangezien daar een stuk minder over te vinden is, niet terecht dan toch?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:19

OleJon schreef:
Als links had gewonnen, dan was het democratie.
Nu rechts heeft gewonnen, zijn de stemmers dom en racistisch.

Zo word het hier gebracht.

Precies! Als je een andere mening hebt hier op bokt word je weggezet als “dom” “extreemrechts” “nepnieuws brenger” “klimaatontkenner” “topicverpester” etc etc.

Als je vervolgens “klimaatpaus” zegt over Timmermans is iedereen beledigd, terwijl de media die naam heeft gegeven aan deze man, niet ik helaas https://www.ad.nl/binnenland/klimaatpau ... ~aa94d55d/

Ik lach erom dat men op Bokt zo links blijft propageren en doen alsof alleen zij “De Waarheid” in pacht hebben.
Dit zegt veel over de tolerantie van een klein groepje mensen hier. Sowieso is de tolerantie vanuit links vaak ver te zoeken; Ze zijn tolerant op kleur, geslacht etc, maar als je een andere mening hebt dan is de tolerantie heel ver te zoeken.

Erg jammer van Bokt, maar gelukkig is de werkelijkheid totaal anders; Een rechtse partij is met afstand de grootste geworden, het “succes” van PVDA/GroenLinks is uitgebleven. Timmermans is niet echt een klimaatpaus; Hij vertelt/dwingt alleen anderen wat ze moeten doen in klimaatverandering. Niet zichzelf. En daar zijn veel mensen meer dan zat van.

Wilders heeft mijns inziens gescoord juist vanwege de afstand die linkse leiders zelf (op SP en SGP na wellicht) hebben gecreëerd tot het volk. Dat in combinatie met het massaal binnenhalen van asielzoekers, die op veel plekken overlast geven en voorrang krijgen op onze huizen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2139917 ... de-lead-nu Ik ben benieuwd hoe lang deze samenwerking nog gaat duren.

Ik las net dat er zo’n 70.000 (!!) mensen naar de klimaattop COP28 in Dubai gaan :D Dat betekent (tien?)duizenden (privé)vliegbewegingen, mega veel hotelkamers, zalen, luxe catering, vermaak, artiesten die ze in laten vliegen, oververhitte airco’s, etc
Ik ben heel benieuwd waar we na deze 2 weken door mensen die zelf zo’n enorme CO2 voetprint zetten weer mee worden bang gemaakt _O-

Ik hou het topic haast niet meer bij nu mijn vakantie om is en vraag me af waar iedereen elke dag de tijd vandaan haalt om dit topic zo snel te laten gaan. Helaas heb ik die tijd niet, maar uiteraard zal ik waar ik kan blijven reageren.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:22

anjali schreef:
Als jullie superbrave personen willen dan moet je op de SGP stemmen. Heb ik gedaan. Verder vind ik dat "links" behoorlijk onsportieve slechte verliezers zijn. En de rechtse VVD trouwens ook. Kunnen ook niet tegen hun verlies al las ik in de krant dat heel veel VVD-ers nu kwaad zijn omdat ze vinden dat hun partij wel moet meedoen. Het was een democratische verkiezing he. En ook niet gewonnen met een paar stemmen, maar met een heel grote meerderheid.

Precies!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:23

Nikass schreef:
Floooo dat heeft Timmermans niet gezegd.
En als jij minder belasting op arbeid gaat betalen ga je er normaal gesproken op vooruit :)*

Maar meer belasting op vermogen en erfenissen waarvan ik hoop dat het nog lang duurt dat ik ze mag ontvangen. Nee, wij zijn dan niet beter af. Nogmaals capital rich, cash poor is de groep die je dan o.a. pakt.
Ik weet overigens vrij zeker dat hij dit bij VI wel zei. Meer mensen die dit toevallig zagen en mij kunnen zeggen of mijn interpretatie zo scheef is?[/quote]

Dat heb je toch echt verkeerd. Ik weet wat hij zei.
Hij zei dat hij als GL/PVDA de grootste partij zou worden, premier zou worden. Zo niet, dan zou hij fractievoorzitter worden.

Ik weet niet tot welke groep jij behoort (ik doe niet aan Engelse termen waarvan ik niet precies weet wat je ermee bedoeld)
Als je erg vermogend bent, dan ga je inderdaad meer betalen. Ik begrijp alleen nooit waarom dat een probleem is. Heb je nooit op de kleuterschool geleerd over eerlijk delen?[/quote]

Wat ik bedoel is dat je vermogen hebt maar dit niet direct terugziet in je portemonnee omdat het bijvoorbeeld in stenen of aandelen zit.
Ik heb wel geleerd over communisme, liep nooit goed af...
(Als dit je toon van discussiëren is, hoef je van mij geen serieuze antwoorden te verwachten.)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:26

anjali schreef:

Meen je nou dat de meest vrouwonvriendelijke partij van NL, die tegen zelfbeschikkingsrecht is, superbraaf is? We weten toch allemaal dat er onder de christelijke mantel meer dan genoeg ellende gebeurt. Nog even los van hun partijpunten die ik ook niet bepaald democratisch vind. (het uitsluiten van vrouwen o.a.)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:29

Avalanche schreef:
kamsel schreef:

Ik vind het behoorlijk arrogant om iemand te vertellen hoeveel kilometer zij kan rijden met haar auto.

Je had het op kunnen zoeken bijvoorbeeld. Dan had je geweten dat er modellen zijn met een 50 liter tank en een verbruik van 3,9/100.
Nu is het inderdaad toch grappig..

Ik heb het opgezocht en daarbij de specificaties gebruikt die ze eerder gegeven heeft. Dus misschien minder snel allerlei aannames doen? ;)

Nee hoor, ik heb aangenomen dat je het gegoogeld hebt.
Maar voordat je iemands persoonlijke ervaring als onjuist wegzet mag je wel iets verder kijken dan de eerste Google hit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:31

anjali schreef:

Ik vind het echt heel bizar hoe vaak hier wordt geroepen dat links slechte verliezers zijn.

Dat mensen niet blij zijn dat een partij als de PVV hoog scoort, lijkt me niet raar. En ik vind de meeste mensen eigenlijk vrij nuchter ermee omgaan.
AppleSter schreef:
Precies! Als je een andere mening hebt hier op bokt word je weggezet als “dom” “extreemrechts” “nepnieuws brenger” “klimaatontkenner” “topicverpester” etc etc

Volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat er daadwerkelijk sites met nepnieuws geplaatst worden, de klimaatproblemen idd glashard ontkend worden, en polariserend posten misschien niet heel handig is.
AppleSter schreef:
Ik lach erom dat men op Bokt zo links blijft propageren en doen alsof alleen zij “De Waarheid” in pacht hebben.
Dit zegt veel over de tolerantie van een klein groepje mensen hier. Sowieso is de tolerantie vanuit links vaak ver te zoeken; Ze zijn tolerant op kleur, geslacht etc, maar als je een andere mening hebt dan is de tolerantie heel ver te zoeken.

Misinformatie is geen mening. Ik kan zeggen dat gras blauw is, maar dat is geen mening, dat is gewoon iets wat niet klopt. En datzelfde is hier ook aan de hand.
Je kan zeggen: Goh, ik vind de plannen van links stom, want..... en dat is een mening, die mag je hebben. Ik kan daar wat van vinden, maar ik heb er eigenlijk weining problemen mee want mening. Maar op het moment dat je dingen gaat zeggen die gewoon aantoonbaar niet kloppen, hebben we het niet over een mening maar over misinformatie en dát hoeft niet getolereerd te worden.

AppleSter schreef:
Wilders heeft mijns inziens gescoord juist vanwege de afstand die linkse leiders zelf (op SP en SGP na wellicht) hebben gecreëerd tot het volk. Dat in combinatie met het massaal binnenhalen van asielzoekers, die op veel plekken overlast geven en voorrang krijgen op onze huizen.

Afgelopen 10 jaar hebben we een behoorlijk rechts/VVD beleid gehad. Dus is het links die die afstand heeft gecreëerd? Of zijn ze gewoon veel minder in beeld geweest en is daardoor de afstand ontstaan? Ik denk wel dat je een punt hebt, dat mensen het vertrouwen kwijt zijn, en boos zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:35

Ik zie ook niemand dergelijke dingen roepen, ik zie eigenlijk vooral mensen applester negeren, omdat het toch onzinnig discussieren is met iemand die in complottheorieen gelooft en nepnieuws voor waar aanneemt.

Als je met sites als ninefornews aankomt, dan weet iedereen toch wel hoe laat het is.. Als je bij die website geen hele grote vraagtekens hebt, ben je wat mij betreft volstrekt ongeloofwaardig.

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:41

Je hebt gelijk, Lies. Ik had er in de eerste plaats niet op in moeten gaan.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:45

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:53

Jeetje....... informateur stopt er nu al mee......

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:54

flooooo schreef:
anjali schreef:

Meen je nou dat de meest vrouwonvriendelijke partij van NL, die tegen zelfbeschikkingsrecht is, superbraaf is? We weten toch allemaal dat er onder de christelijke mantel meer dan genoeg ellende gebeurt. Nog even los van hun partijpunten die ik ook niet bepaald democratisch vind. (het uitsluiten van vrouwen o.a.)

De Bijbel wordt gevolgd. Ik ben trouwens ook vrouw en voel me daarin prima thuis hoor. Zogenaamde gelovigen die erg slechte dingen doen zijn slechts in naam gelovig. Want als je echt in God gelooft dan durf je niets slechts te doen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:57

Loretta schreef:
princequillo schreef:
Ik ben sowieso benieuwd naar hoe zo’n lijstje voor andere partijen eruit zou zien. Ik wil in ieder geval graag weten wie er in onze overheid zit, ongeacht van welke partij. Maar wauw, die Dion Graus is ook een fijn figuur zeg….

Veel politici zijn behoorlijk dubbelzinnig. Maar dit staat wel vol met behoorlijk domme misdaden zoals geweld en ook ook op het seksuele vlak. Ik wist niet dat Dion Graus zo'n enorme gore smeerlap was om eerlijk te zijn.

maar zaken als fraude vind je wel bij veel partijen terug

Volgens mij is het gedrag van Dion Graus behoorlijk vaak in de publiciteit geweest. Meen o.a. toen er sprake was dat hij zijn vrouw had gevraagd om zich te prostitueren.
Maar hij kwam met veel weg omdat hij zich zo hard maakte voor dierenwelzijn.

Overigens vind ik het opvallend hoe Gom van Striem nog even vlug aan dit lijstje is toegevoegd nu hij verkenner is. Als je zo'n lijstje consequent bijhoudt dan had dit er al bij horen te staan.

anjali schreef:

Met je eens.
Overigens kijk ik niet op als de VVD op een later moment alsnog bijdraait en in een coalitie stapt.
De vorige coalitie bestond ook uit diverse partijen die vooraf hadden gezegd dat ze absoluut niet meer deel uit wilden maken, maar met het argument van verantwoording nemen stapten ze alsnog in.

AppleSter schreef:
OleJon schreef:
Als links had gewonnen, dan was het democratie.
Nu rechts heeft gewonnen, zijn de stemmers dom en racistisch.

Zo word het hier gebracht.

Precies! Als je een andere mening hebt hier op bokt word je weggezet als “dom” “extreemrechts” “nepnieuws brenger” “klimaatontkenner” “topicverpester” etc etc.

Als je vervolgens “klimaatpaus” zegt over Timmermans is iedereen beledigd, terwijl de media die naam heeft gegeven aan deze man, niet ik helaas https://www.ad.nl/binnenland/klimaatpau ... ~aa94d55d/

Erg jammer van Bokt, maar gelukkig is de werkelijkheid totaal anders; Een rechtse partij is met afstand de grootste geworden, het “succes” van PVDA/GroenLinks is uitgebleven. Timmermans is niet echt een klimaatpaus; Hij vertelt/dwingt alleen anderen wat ze moeten doen in klimaatverandering. Niet zichzelf. En daar zijn veel mensen meer dan zat van.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2139917 ... de-lead-nu Ik ben benieuwd hoe lang deze samenwerking nog gaat duren.

Ik las net dat er zo’n 70.000 (!!) mensen naar de klimaattop COP28 in Dubai gaan :D Dat betekent (tien?)duizenden (privé)vliegbewegingen, mega veel hotelkamers, zalen, luxe catering, vermaak, artiesten die ze in laten vliegen, oververhitte airco’s, etc
Ik ben heel benieuwd waar we na deze 2 weken door mensen die zelf zo’n enorme CO2 voetprint zetten weer mee worden bang gemaakt _O-

Ik hou het topic haast niet meer bij nu mijn vakantie om is en vraag me af waar iedereen elke dag de tijd vandaan haalt om dit topic zo snel te laten gaan. Helaas heb ik die tijd niet, maar uiteraard zal ik waar ik kan blijven reageren.

Ben duidelijk niet de enige die dit opvalt. En juist door de veroordelende toon van de keus en het niet luisteren naar de motivatie om op rechts te stemmen zal er nooit begrepen worden waarover mensen zich zoveel zorgen maken en dus al helemaal niet iets aan worden gedaan.
En het is niet alleen de PVV die enorm veel stemmen hebben gekregen. Als je de centrum rechtse partijen bij elkaar optelt krijg je een enorme absolute meerderheid.

Stop met (ver)oordelen en ga eens goed kijken wat er speelt waarom mensen hebben gestemd zoals ze dat hebben gedaan. Ga eens in gesprek en hoor alle redenen en zorgen eens goed aan. Er zullen vast dingen zijn die 'je' anders beleeft, maar dat is geen reden om wie dan ook dom weg te zetten. Met dat soort argumenten om een ander ongelijk te geven werk 'je' mee aan de polarisatie en zorg 'je' niet voor wederzijds begrip.

Avalanche schreef:
Afgelopen 10 jaar hebben we een behoorlijk rechts/VVD beleid gehad. Dus is het links die die afstand heeft gecreëerd? Of zijn ze gewoon veel minder in beeld geweest en is daardoor de afstand ontstaan? Ik denk wel dat je een punt hebt, dat mensen het vertrouwen kwijt zijn, en boos zijn.

Behoorlijk rechts? Ik lees hier al diverse keren dat D66 links is. En in mijn beleving had D66 de afgelopen tijd een hele dikke vinger in de pap wat betreft te volgen beleid.
En voor de 2 kabinetten met D66 zat PvdA in een coalitie met VVD (Rutte II).

lies schreef:
Ik zie ook niemand dergelijke dingen roepen, ik zie eigenlijk vooral mensen applester negeren, omdat het toch onzinnig discussieren is met iemand die in complottheorieen gelooft en nepnieuws voor waar aanneemt.

Als je met sites als ninefornews aankomt, dan weet iedereen toch wel hoe laat het is.. Als je bij die website geen hele grote vraagtekens hebt, ben je wat mij betreft volstrekt ongeloofwaardig.

Zo dan! Hoe zet je iemand buitenspel in een discussie.

martichr schreef:

Dat hij bleef ondanks deze informatie deed stof opwaaien en nu is het ook niet goed?
Geloof dat bij een aantal van de deelnemers niemand die bij de PVV hoort het goed kan doen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:59

@ anjali: je zegt:
De Bijbel wordt gevolgd. Ik ben trouwens ook vrouw en voel me daarin prima thuis hoor. Zogenaamde gelovigen die erg slechte dingen doen zijn slechts in naam gelovig. Want als je echt in God gelooft dan durf je niets slechts te doen?

Er zijn geen zogenaamde gelovigen, je bent gelovig of niet. Bovendien is dit altijd de standaard reactie als er iets goed gepraat moet worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:08

Avalanche schreef:
Je hebt gelijk, Lies. Ik had er in de eerste plaats niet op in moeten gaan.

He he, verstandig. Probeer eens net als ik gewoon alles te lezen, er over verbazen, lachen en denken: ok, weer verder met de dag, het is Bokt maar. Leuk, vermakelijk, ook wel informatief(soms). En zo nu en dan een reactie schrijven.
Heel relaxt hoor.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:10

Schokkend! NOS geeft toe: "VVD tegen coalitie met PVV omdat Rutte dan kan fluiten naar NAVO- of EU-topbaan"

NOV 25, 9:30

Er is nóg een reden - behalve het strategische binnenlandse spel - waarom de VVD niet met de PVV in een coalitie wil gaan zitten. Dat zegt Kysia Hester, EU-correspondent van de NOS. In Europa heeft Mark Rutte namelijk gehoord gekregen dat als zijn partij met de PVV gaat regeren, dat hij dan kan fluiten naar die schitterende internationale positie die hij ambieert.
"Ik heb al diverse mensen gesproken die de link maken,' aldus Hekster, "die zeggen als de VVD inderdaad in een kabinet zal stappen met Geert Wilders, dan zal dat echt [Mark Ruttes] positie, waarvoor hij nu favoriet zou zijn, als topman van de NAVO op in de Europese Commissie, echt op het spel kunnen gaan zetten."

"Dus," ging ze verder op de radio, "wat dat betreft is er ook voor Rutte, voor zijn toekomst staat hier ook echt iets op het spel." Dat er ook iets op het spel staat voor Nederland is in zijn ogen overduidelijk veel minder belangrijk.
Dit verhaal wordt ook verteld door journalist Kees Boonman. Die kwam gisteren langs bij NPO Radio 1. Daar vertelde hij feitelijk hetzelfde.
"Als je even kijkt naar Mark Rutte, demissionair premier," zei Boonman. "Dertien jaar staat van dienst. Van kritisch Europeaan naar een leidend en sturende en soms wat mokkend, maar meewerkende Europeaan. Ik kan mij niet voorstellen dat Rutte een erfenis wil [achterlaten] dat dit land opeens een kort uitgaat zoals de PVV in haar verkiezingsprogramma heeft staan. Dat kan ik mij niet voorstellen."

En dat is niet het enige, aldus Boonman. "Ik kan het mij ook niet voorstellen, omdat Rutte kandidaat is voor topfuncties in de Europese Unie en bij de NAVO." Toen hem gevraagd werd of dat "consequenties zou kunnen hebben," antwoordde Boonman: "Naar mijn idee wel."
Hekster beaamde dat dus, en zei dat ze meerdere mensen gesproken heeft in Brussel die deze link direct maken.
Met andere woorden: Rutte en diens VVD willen de Nederlandse democratie pootje lichten om hem een topfunctie te bezorgen én niet Nederlanders, maar Europese bureaucraten bepalen wie in ons land een coalitie met elkaar mogen vormen.

Wat is dit in vredesnaam?

https://www.dagelijksestandaard.nl/poli ... eu-topbaan

Kysia Hester
https://twitter.com/i/status/1728092578082394563

Kees Boonman
https://twitter.com/i/status/1728065372182491580
Laatst bijgewerkt door mce op 27-11-23 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:14

CharleyT schreef:
@ anjali: je zegt:
De Bijbel wordt gevolgd. Ik ben trouwens ook vrouw en voel me daarin prima thuis hoor. Zogenaamde gelovigen die erg slechte dingen doen zijn slechts in naam gelovig. Want als je echt in God gelooft dan durf je niets slechts te doen?

Er zijn geen zogenaamde gelovigen, je bent gelovig of niet. Bovendien is dit altijd de standaard reactie als er iets goed gepraat moet worden.

Zogenaamde gelovigen zijn gelovigen die gebruik maken van de naam en infrastructuur van een Godsdienst maar er zelf niet in geloven en daardoor niet het idee hebben dat God ze ziet, wat ze doen. Deze mensen bezorgen de geloofsgroep waar ze bijhoren een zeer slechte naam. Om het in wereldse termen te zeggen, ze verpesten het merk. Maar goed, ik heb weinig zin in de zoveelste vruchteloze discussie over geloof op Bokt. Als "mijn" partij gewonnen zou hebben dan was dat wel op zijn plaats geweest in dit politiek-discussietopic maar dat is niet zo, ze hebben slechts de 3 zetels die ze steeds al hadden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:15

Daaag anjali, SGP en braaf…

Als je een witte man bent en het juiste geloof hebt zijn ze vast heel lief voor je inderdaad.

Ben je vrouw/trans/iets ertussenin of homo/bi/whatever, wil je abortus of euthanasie of maak je andere keuzes die hen niet zinnen dan is het een partij van dictatuur tot en met.
Bepalen graag voor anderen met wie ze mogen trouwen, naar bed gaan, wat er in vrouwen hun baarmoeder gebeurd, wat voor baan ze mogen hebben, wie er politiek actief mag zijn etc. Heel braaf allemaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:15

lies schreef:
Cowboy55 schreef:

Ja, zo kun je het ook zien, maar aangezien daar een stuk minder over te vinden is, niet terecht dan toch?

Misschien wel misschien niet. Maar als ik vaststel hoe alle zaken tegen (een l*l als) Graus geseponeerd zijn en hij hier toch ijverig veroordeeld wordt valt het op hoe weinig 'recht' en 'onrecht' met (de beleving van) politiek te maken heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:21

Iemand zei dat Applester een complotdenker is, nee dat vind ik niet. Ze gelooft niet in het coronavaccin maar zo zijn er meer. Ik vind haar wel een duidelijk voorbeeld van iemand die alleen vanuit eigen goedgevulde portemonnee afgeeft tegen zaken die haar daar wat zouden kunnen raken. En ook dat mag.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:21

anjali schreef:
Als jullie superbrave personen willen dan moet je op de SGP stemmen. Heb ik gedaan.

Zullen we eens kijken hoe moreel ze zijn dan?
anjali schreef:
De Bijbel wordt gevolgd. Ik ben trouwens ook vrouw en voel me daarin prima thuis hoor.

Is dat een goed idee dan? In de bijbel werden vrouwen gestenigd als ze de eerste huwelijksnacht niet bloedden. Je zou denken, dat als de bijbel door God geïnspireerd heeft, en God de creator van de mensheid is, dat God snapt hoe vagina's werken en dat niet iedere vrouw bloedt als ze ontmaagd wordt.

En hoe gruwelijk onrechtvaardig het is om een onschuldig mens ter dood te veroordelen, voor iets wat ze niet kan helpen, nog los van dat de maagdelijkheid van een vrouw komt uit een patriarchaal wereldbeeld, waarin ze niets anders is dan bezit. En jij voelt je daarin thuis?

Oh, en dan is er nog dit juweeltje, Exodus 21:20-21:
Citaat:
Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met de stok zó slaat dat deze onder zijn hand sterft, moet hij zeker gewroken worden.
Als de slaaf echter nog een of twee dagen op de been blijft, wordt hij niet gewroken, want het is zijn eigen geld.

Dus blijkbaar is een slaaf zó gruwelijk mishandelen dat die nog een paar dagen leeft, gewoon oké.

anjali schreef:
Zogenaamde gelovigen die erg slechte dingen doen zijn slechts in naam gelovig.

No true Scotsman fallacy.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden ... te%20Schot.
Bij een no true Scotsman (Nederlands: geen echte Schot) wordt een ad-hoc-poging gedaan om een generalisering in stand te houden om te voorkomen dat deze door een tegenvoorbeeld wordt weerlegd.

Alle Schotten houden van whisky.
Sean is een Schot, maar houdt niet van whisky.
Dus, Sean is geen echte Schot.

anjali schreef:
Want als je echt in God gelooft dan durf je niets slechts te doen.

Iemand die goed doet omdat hij niets slechts dúrft te doen, is niet goed. Die is alleen bang voor straf.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 27-11-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:22

Ik heb het ook opgegeven. Alsof er een plaat is blijven hangen in dezelfde groef.

Ik denk trouwens ook niet dat links slechte verliezers zijn, maar dat mensen gewoon ontzettend verbaasd zijn dat er een partij met zulke extreme, intolerante en onhaalbare standpunten zo ontzettend groot is geworden. Los van of die partij nou links of rechts is. Ik denk dat mensen ook hadden staan steigeren als anjali’s geliefde SGP zo groot was geworden. Ik denk dat dat niets heeft te maken met het zijn van een slechte verliezer, maar oprechte zorgen. En dat de oplossing voor de problemen die een relatief rechts - gedeeltelijk - heeft veroorzaakt niet ligt in een nóg rechtser kabinet.

Waar ik de tijd vandaan haal nu? Zwangerschapsverlof :)

Over de VVD en de meeste veroordelingen - verbaasd me niet echt iets. En fout is fout, maar toch voelt voor mij witteboordencriminaliteit van een ander kaliber als aanklachten over seksueel misbruik, geweld of racisme. Maar wat ik wel bijzonder vind is dat het éigenlijk steeds minder uit lijkt te maken of leiders crimineel gedrag vertonen of veroordeeld zijn / worden (denk toch ook weer aan Trump).

@robert45 - bezuinigen op de publieke omroep zal vast over te praten zijn. Maar het geheel afschaffen, zoals Geert Wilders graag zou zien ben ik echt ontzettend zwaar op tegen. Willen we echt nooit meer de top2000? :(

anjali schreef:
De Bijbel wordt gevolgd. Ik ben trouwens ook vrouw en voel me daarin prima thuis hoor. Zogenaamde gelovigen die erg slechte dingen doen zijn slechts in naam gelovig. Want als je echt in God gelooft dan durf je niets slechts te doen.

Dus jij vind je vrouw onthouden van stemrecht niet echt iets slechts? En klinkt inderdaad helemaal niet naar, dingen niet durven doen uit pure angst. En wat Mars zegt! Heb uw naasten lief. Behalve als je de kerk verlaat, op hetzelfde geslacht valt of legio andere redenen.

Jeu, Gom van Strien nu al gekapt? Gaat nu al fantastisch :)