Vreselijk: blauwtong uitbraak in Nederland bij schapen en runderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:02

nou idd janouk , als ze ondeugend worden is het vaak wel een teken dat ze opknappen :)

josien_m_

Re: Vreselijk: blauwtong uitbraak in Nederland bij schapen en runderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:40

Een oud schaap heeft het wonder boven wonder overleeft en een jonge bok was in een paar dagen dood. Het schaap was zo lang slap en kon niet staan, dat ondanks mijn massages ze nu nog niet op de voorpoten kan staan. Verder is ze gelukkig helemaal opgeknapt.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:03

Fijn te lezen dat er ook bij jullie geen nieuwe zieke dieren bij zijn gekomen . Laten we dit vooral afkoppen. Ik wens jullie schaapjes beterschap en hoop dat ze snel de oude zijn.

Toen ons schaap dood ging zei de dieren arts “ dat was vast een oud schaap?”…. Was verbaast toen ik zei 3 jaar en kerngezond. Ik hoor dit meer om mij heen. Ik ben benieuwd wat er uit eventuele onderzoeken gaat komen. Ik zie hier 2 verschillende ziekte verlopen ; kreupel en lamlendig, slecht eten. En niet kreupel vocht en op den duur de longen vol en slokdarm etc opgezet .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:42

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:46

De variant is wel buiten Europa bekend.

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Wiersma dat BTV-12 eerder is aangetoond buiten Europa. De variant is gezien in onder andere Israël, zuidelijk Afrika, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika Centraal-Azië, Zuid-Oost Azië en Australië. Uit de periode van 2006-2008 is gebleken dat een vervoersverbod rond getroffen bedrijven nauwelijks effectief is.
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2024/ ... LkNcGjo6JA

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:06

O wat vreselijk... arme dieren. Sterkte aan iedereen die hiermee te maken heeft en krijgt.