Verklaart de haat dan weer niet, trouwens. Maar wel waarom zij elitair genoemd wordt, denk ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Dat is toch geen verklaring Janneke. Ik persoonlijk denk, dat haar geaffecteerde uitspraak van het Nederlands, gecombineerd met haar rijke woordenschat, een afstand schept. Ik heb daar zelf helemaal geen oordeel over, maar voor sommigen komt "moeilijke taal" elitair over, ook al is het niet zo bedoeld.
Citaat:Veel mensen begrijpen ambtenarentaal en advocatentaal ook niet, bijvoorbeeld
Citaat:Dan snap ik de aanhangers van Baudet toch helemaal niet meer.
Marije_jiplover schreef:Dan snap ik de aanhangers van Baudet toch helemaal niet meer.
Wie begrijpt er iets van wat die aan onzin uitkraamt over uilen van Minerva en weet ik wat al niet meer?
En daar liepen toch een hoop mensen achteraan waarvan ik me niet kan voorstellen dat die het wél begrepen...
Cer schreef:prompter schreef:Dat is toch geen verklaring Janneke. Ik persoonlijk denk, dat haar geaffecteerde uitspraak van het Nederlands, gecombineerd met haar rijke woordenschat, een afstand schept. Ik heb daar zelf helemaal geen oordeel over, maar voor sommigen komt "moeilijke taal" elitair over, ook al is het niet zo bedoeld.
Ik kan maar 1 voorbeeld vinden als ik google, en dat is dat ze gezegd zou hebben dat ze 'stress had toen ze tussen twee universiteiten moest kiezen'...
Zoiets wordt ook wel benoemd als 'rich peoples problems' en ik denk dat men dan het idee kan krijgen dat zo iemand het gevoel mist met de mensen die het niet zo goed hebben.
Waarmee ikzelf niet zeg dat dat zo is, even voor de duidelijkheid..![]()
Want iedereen ervaart op zijn eigen manier stressCitaat:Veel mensen begrijpen ambtenarentaal en advocatentaal ook niet, bijvoorbeeld
Als ik zie wat voor post wij krijgen van sommige advocaten, denk ik dat die advocaten het zelf ook niet altijd begrijpenCitaat:Dan snap ik de aanhangers van Baudet toch helemaal niet meer.
dat zijn er toch ook niet zoveel meer?
prompter schreef:Ik heb de aanhangers van Baudet sowieso nooit begrepen.
Citaat:Citaat:dat zijn er toch ook niet zoveel meer?
Mja, ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel.
_San87_ schreef:lies schreef:
Dat weet ik, maar haar politieke ideologie (wat ze uit in de column) staat toch haaks op het beleid van de vvd?
Die column is van bijna 20 jaar geleden, misschien denkt ze er nu anders over?
Cer schreef:Ik dacht altijd dat hautain de mensen zijn die niet weten wat een pak melk kost, en dan heel blase doen over dure dingen alsof ze voor iedereen bereikbaar zijn. (edit: niet 'zijn' want dat weet ik helemaal niet, maar dat men 'daarmee bedoelt...' )
mensen die bijv geen zorgen hebben over hun bejaarde moeder, omdat ze particuliere zorg in kunnen kopen en dan niet snappen dat dat niet voor iedereen weggelegd is..
"we moeten allemaal een beetje inleveren" en dan vervolgens 2 autos hebben staan aan electrische palen voor een vrijstaande villa..
zoiets?
@jessix: dank voor je antwoord, het gaat te ver offtopic om er verder op door te gaanCitaat:We wonen en leven toch allemaal in dit land. Betalen allemaal belasting dus ja, ook met een Tesla of twee voor de deur mag je er wat van vinden.
true
ik bedoel er ook niks mee, maar ik denk dat het zo gezien wordt.
dat het voor sommigen soms iets makkelijker is, en dat het heel lastig is als die menen 'dat het allemaal wel meevalt'...
Bericht aangepast
Tango1979 schreef:Ben ik het mee eens Prompter. Voor sommige komt alles moeilijker dan "minder Marokkanen" elitair over.
ruitje schreef:Tango1979 schreef:Ben ik het mee eens Prompter. Voor sommige komt alles moeilijker dan "minder Marokkanen" elitair over.
Dit vind ik een beetje neigen naar: ' Als je iemand elitair vind en ik snap niet dat de ander dat vind, dan moet diegene wel dom zijn.'
Dat zie ik overigens wel vaker gezegd worden over PVV of FvD of BBB stemmers. Want populisme en mensen lezen zich niet in etc etc. Vreemd vind ik dat![]()
Waarom mag ik Kaag niet elitair over vinden komen? Ik vind dat, daar hoef ik toch niet dom voor te zijn.
Overigens zeg ik op eenzelfde pagina ook dat ik haar wel kwaliteiten voor een MP vind hebben. Hoe ze overkomt zegt niks over haar kunde.
prompter schreef:Dan ook maar geen flauwe grapjes over het vertrek van Rutte meer DP? Want je doet er zelf net zo hard aan mee. Zelf eerst maar even het goede voorbeeld geven dan
prompter schreef:Ik dacht in het begin van Baudet ook even hé en frisse wind door de politiek, maar het beleid bleek al snel een hele andere kant op te gaan.