Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:08

Geen wil om te begrijpen? Gaat t?
Nee, ik ben het in dat specifieke geval gewoon niet met je eens, dat is iets heel anders …

Maar prima verder hoor +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:16

Elisa, dank je wel voor je post. Als aanvulling nog. Jaren geleden (of dit dus nog zo is weet ik echt niet) heb ik een rapportage gezien van vrouwen uit Cuba. Die vrouwen werden in die docu geconfronteerd met ons schoonheidsideaal en die keken verbaasd en ook wel verbijsterd en lachten zich vervolgens kapot om ons. Ze kennen daar geen reclame en keken stom verbaasd naar al die reclame die ze voorgeschoteld kregen.

Want die vrouwen hebben een totaal ander schoonheidsideaal. Daar zijn echt veel vrouwen, mooi rond en mollig, hebben een latin kont (je) of kont, zijn mager en lang, of dik. Hoe dan ook → wat veel van die vrouwen met elkaar gemeen hadden, was dat er:

1. Geen oordeel over elkaar was, want iedereen vonden ze mooi;
2. Daar absoluut niet mee bezig waren;
3. Heel veel lol hadden, graag naar dansfeesten gingen waar hun lichaam onderdeel was van de dans.

Zo heb ik onlangs hier in Frankrijk een feest mogen mee maken van Creoolse vrouwen (zo noemen ze zich zelf) uit Réunion (hoort bij Frankrijk). Daar hing de zelfde spirit als in die docu bij die Cubaanse vrouwen. Die waren zo zich zelf.
En dansen dat ze deden.
Dus op een gegeven ogenblik werd ik ook gevraagd om te dansen, en tja die Franse vrouwen vielen niet op, want dat zijn ook van die kabouters vaak met donkere ogen en haren _O- en dan komt daar opeens zo'n viking op de dansvloer (lang, grijs blond met blauwe ogen). Dus ik vroeg van te voren, of ze die stijve heupen van die noordeling wel aankonden waarop de hele club om me heen ging dansen en mij aanmoedigde om ook maar met mijn heupen, mijn billen etc te schudden.
Als gevolg kwamen mijn Franse vriendinnen ook en we hebben gewoon zoveel ouderwets lol gehad. En ja er waren oude vrouwen, die dik waren, maar prachtig en net zo hard mee schudde in de dans met hun lichaam als iedereen. En ja ik was natuurlijk een Koning Willem m et mijn stijve heupen, maar het was gewoon OK.

DAT is vrijheid. Dat is emancipatie want de mannen deden ook gewoon mee en om de beurt ging er iemand in de kring waarom heen de groep dan geklapt werd en iedereen op een bepaalde manier naar beneden zakten. DAAR kunnen wij echt nog wat van leren. Die vrijheid zonder oordelen en elkaar gewoon mooi en leuk vinden, ongeacht leeftijd (er was zelfs een oude vrouw zonder tanden en dat was zo'n gave vrouw, die had zo veel lol en danste als een koningin gewoon ).
Ik voelde me zo geaccepteerd en vrij ondanks dat ik zo afwijkend was van uiterlijk (daar werden natuurlijk wel grapjes over gemaakt en één creoolse man→mooie jonge gast→ ontzettend lang→ die kwam zogenaamd heel gelukkig met mij dansen want eindelijk een vrouw die ook langer was als al die kabouters _O- . Het gejoel van de vrouwen om ons heen was zo grappig en het feit dat ik zijn oma kon zijn deed er niet toe.

Daar mogen wij echt wel wat meer van hebben. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd en het maakt vrij, ik zal het nooit vergeten want heb echt mezelf buikpijn gelachen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:59

Dat klinkt als een heerlijke en bijzondere ervaring Pien.

Ik denk ook dat het een boel scheelt als een vrouw op reclames en beeld niet continu neer gezet wordt als schoonheidsideaal of lustobject. Of in dit geval als dat soort zaken allemaal gewoon niet voor handen zijn. Want daar gaat imo ook een boel mis. Vrouw wordt dan gedegradeerd tot object en zo gaan mensen onbewust in real life ook naar vrouwen kijken.

Die cultuur is ook losser denk ik qua intimiteit en dansen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:15

Nog even een reclamepost, hoor. :)

Wat ik al kort aansneed in m'n vorige post: zo'n reclame voor fillers is hoogst waarschijnlijk van een kliniek, of iets in die trand. Iig een relatief "klein" bedrijf wanneer je het vergelijkt met merken als Nike, etcetera. Hun budget (inclusief media inkoop) voor reclame is daarom vrijwel nooit groot genoeg om een écht goed bureau in te huren. Ik schat niet meer dan 30K. Op zo'n moment wordt reclame vaak inhouse of door een freelancer gedaan, met als oogpunt: gewoon zoveel mogelijk winst. Ze willen gewoon filler verkopen en hoeven niet echt een merk te bouwen ofzo. De potentiele schade die ze er mee aanrichten boeit ze niet. Ook gaat bij dat soort bedrijven uiteindelijk het meeste mond op mond.

De budgetten voor merken als Nike, Ikea, Dove, etcetera, lopen in de miljoenen. Die kloppen aan bij een prijswinnend reclamebureau (reclameprijzen zijn een heel groot ding in de reclamewereld; aka al mijn vrienden en collega's zijn momenteel in Cannes bij de Cannes Lions aan het feesten terwijl ik hier zit te koekeloeren omdat ik niet kon). Die willen hun merk graag in een positief daglicht zetten, en willen een social good campaign. Bijvoorbeeld een reactie op Black Lives Matter, ik zeg maar wat. Daar moet met de allergrootste subtiliteit aan gewerkt worden, want anders krijgt dat merk het volledige internet over zich heen. Een reclame die net een verkeerde snaar raakt, kan aan miljarden in stocks schelen, en enorm afbreken aan het gezicht van het merk.

Zo'n merk zal nooit zomaar een reclame waarin je even een knap model met fillers toont. Die willen allemaal op de bodypositivity bandwagon. In zo'n geval wordt er zorgvuldig met een team van goede strategen gekeken naar de trends en ontwikkelingen, worden er veel verschillende partijen in het proces betrokken en wordt er een briljant creatief team op gezet.

En dan nog gaat het heel vaak fout. Al ligt dat vaak écht aan het merk zelf. Die willen dan teveel, die willen te snel mee. En uiteindelijk, net zoals bij iedere service, is de klant, in dit geval het merk, koning. En als dat merk jaarlijks 30 miljoen in het laatje brengt, dan geef je daar (behalve wanneer je een ongelofelijk goede executive creative director hebt die een meester is in het overtuigen van de klant) als bureau gehoor aan. Dan krijg je echter situaties zoals met fearless girl: state street global advisors (stock bedrijf in amerika) wilde iets doen in anticipatie voor international womens day. Er is toen een bronzen beeld van een standvastig (fearless) meisje bedacht door bureau McCann, wat tegenover dat beeld van die stier op wall street is gezet. Heel emotionerend beeld, wat heeeel veel media aandacht heeft gehad, en alles heeft gewonnen wat er maar te winnen valt wanneer het op reclame aankomt. Wat het merk echter was vergeten door te geven aan het reclamebureau, was dat er veel minder vrouwen dan mannen in hun bedrijf werken. Lekker hypocriet, dus. Daar is een heleboel kritiek op gekomen, en het is ook een goede les voor merken geweest: do as you say. Mensen willen geen gebakken lucht wanneer het aankomt op reclame. Volledig terecht.

Zelf doe ik dan ook niet aan gebakken lucht wanneer het op reclame aankomt, en ik hou er ook niet van om zomaar wat aan de muur te hangen uit de hoop dat mensen er harder iets van gaan kopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:23

Uiteindelijk zijn er niet veel bedrijven die het beste voor hebben met de mens. Dat is iets waar we als maatschappij moeten zien te dealen. Striktere regels en verbod voor minderjarigen vind ik nog zinvol, maar iedereen beschermen is een illussie.

Over reclame gesproken (off-topic): Ik zie continue een prachtige vos (paard) onderin beeld die reclame maakt voor dekjes (denk ik). Nu wil ik ook zo‘n paard (geen dekje) :D _O- (nee, gaat niet gebeuren).

„Mond tot mond“ is het trouwens, al vind ik mond op mond een geniale verschrijving bij lip fillers :D

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:31

Sizzle schreef:
Uiteindelijk zijn er niet veel bedrijven die het beste voor hebben met de mens. Dat is iets waar we als maatschappij moeten zien te dealen. Striktere regels en verbod voor minderjarigen vind ik nog zinvol, maar iedereen beschermen is een illussie.

„Mond tot mond“ is het trouwens, al vind ik mond op mond een geniale verschrijving bij lip fillers :D

Oeps. :')

Maar Zeker niet inderdaad. Uiteindelijk gaat het allemaal om meer en meer en meer. Al willen veel reclamebureaus wel goed doen, maar snappen niet echt hoe. Die zeggen dan "creativity for good" en storten zich vooral op social good campaigns en "duurzame" merken, maar hebben niet door dat ze vooralsnog bijdragen aan een kapot gaande wereld. Ik vind zelf dat bureaus een deel van hun winst terug moeten investeren in het creatief oplossen van problemen. prachtig voorbeeld van wat creatieven van reclamebureaus óók kunnen doen kan je hier zien:

We verdienen een enorme hoop aan de publieke omgeving dus we moeten ook wat teruginvesteren als we allemaal zo graag zeggen dat we het zo goed voor hebben met de maatschappij. Ik ben zelf daarom een organisatie binnen de reclame aan het oprichten die zich daarop stort, maar daar wijd ik nu niet over uit; denk niet dat men daarop zit te wachten. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:18

naranja1 schreef:
Ik heb dat ook denk ik, misschien omdat ik mij er bewuster mee bezig ben? Ik wil financieel onafhankelijk worden van een man. Mn vriend en ik hebben hetzelfde opleidings niveau en bovendien in waarom zal je hierop je vriend uitkiezen en niet gewoon op karakter?

waarom zouden kinderen geen goede kans maken als ik een oudere of financieel goede man trouw?

In onze huidige moderne samenleving maakt dat idd niet uit. Maar het is een oerinstinct.

Toen wij nog in stammen leefden en van de jacht leefden was het leven een stuk gevaarlijker en onzekerder dan nu. Status en aanzien in de stam waren belangrijk, want meer kans op eten en dus betere overlevingskansen.
Dat zit er nog steeds in, ongemerkt.
Er is ook uit onderzoek gebleken dat vrouwen die (financieel) onafhankelijk zijn anders naar mannen kijken.
Je zou kunnen zeggen "ze kunnen zich dat veroorloven".

Ik vind het altijd heel leuk om dat soort onderzoeken te lezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:30

Soepblik prachtig filmpje. Wat creatief. Klinkt spannend jouw plannen en mooi omschreven hoe het werkt. En inderdaad ook in een omgeving waar heel erg veel geld wordt verdiend kunnen goede keuzes worden gemaakt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral meelees in dit topic en het vooral grappig vind om te zien waar sommigen mensen zich druk om maken.

Maar het mag gezegd worden: @Soepblik: wat een waanzinnig mooi en gaaf filmpje en wat mooi dat je daarvoor inzet!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:20

Dat klinkt behoorlijk badinerend Sunnda. Blijkbaar vind je dat grappig vinden van jou belangrijk genoeg om hier te delen. Dat verbaast mij altijd op Bokt, dit soort posts want voegt inhoudelijk niets toe aan de discussie.
Of anders gezegd "je bent bezoek dat met lege handen aankomt".

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:33

Thanks Pien en Sunda! :) idee/filmpje/campagne is helaas niet van mij, mocht ik willen haha.

Maar ik zet me inderdaad in dat er (veel) meer van dat werk gemaakt wordt. Reclamebureaus en creatieven willen echt goed doen en dit soort dingen maken, ze moeten enkel even bijgestuurd worden en herinnerd worden aan waar ze het voor doen, en natuurlijk een omgeving worden gegeven waarin ze het ook echt kunnen doen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:52

Sunnda schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral meelees in dit topic en het vooral grappig vind om te zien waar sommigen mensen zich druk om maken.

Maar het mag gezegd worden: @Soepblik: wat een waanzinnig mooi en gaaf filmpje en wat mooi dat je daarvoor inzet!

Je bent niet de enige hoor, lees vooral mee, en soms vol verbazing. En dan heb ik inderdaad weleens zo'n momentje dat je denkt: werkelijk, serieus :D :D .
Risico is wel dat je dan badinerend overkomt :o :o (volgens sommigen), maar he, who cares.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:00

Dat vind ik prijzenswaardig.

De auto industrie wordt ook heel veel verdiend. De Lightyear One, 1ste auto op zonnenenergie en wordt op de markt gebracht door een jong koppel (man/ vrouw), heeft ipv patent aangevraagd om echniek voor henzelf te behouden, als doelstelling om de techniek etc zoveel mogelijk te delen zodat zsm wereldwijd zoveel mogelijk betaalbare auto's op zonnenenergie rijden.
Als het ware de perma cultuur gedachte overgeheveld naar de industrie. Ze zijn al bezig met een Europees merk om daar deze auto in het goedkopere segment in de toekomst op de markt te brengen.

Dat is vernieuwend en een hele interessante ontwikkeling en in mijn ogen waar de wereld absoluut beter van zal worden.

Dat is niet direkt feministisch gerelateerd maar wel iets waar we allemmaal beter van worden en waarin de jonge generatie een belangrijke verandering weten aan te brengen in bestaande structuren. Dat is "omdenken". Het omdenken is iets wat wel degelijk een belangrijke rol kan spelen als het gaat om bestaande rollenpatronen zichtbaar te maken en te veranderen.
Het begint altijd met het onderkennen dat die patronen aanwezig zijn en beperkend voor de mensen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:11

pien_2010 schreef:
Dat klinkt behoorlijk badinerend Sunnda. Blijkbaar vind je dat grappig vinden van jou belangrijk genoeg om hier te delen. Dat verbaast mij altijd op Bokt, dit soort posts want voegt inhoudelijk niets toe aan de discussie.
Of anders gezegd "je bent bezoek dat met lege handen aankomt".

Ik kom altijd met lege handen, dat iets meenemen terwijl je uitgenodigd bent heb ik nooit begrepen. Zit je weer met een doos chocolade of fles wijn waar je niets mee doet. :Y)

Ik lees als vrouw mee en grinnik om al die voorbeelden omdat ik mij niet kan voorstellen dat er mensen zijn die er seconde van wakker liggen.
Dat mag prima gezegd worden, ook al is jouw mening dat het niet inhoudelijk genoeg is..je bent gelukkig niet bepalend voor wat mag op dit forum. Ik vind wat soepblik aanhaalt prachtig, dat is mensen verder helpen. Discussie over een stofzuiger voor de man of vrouw..god verhoede het.

Nou, ik ga weer verder badineren..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:18

Ik wist niet dat Malta als Europees land een abortus verbod heeft :oo

Lees net over een stel dat op vakantie is en waarvan met 16 weken zwangerschap een placenta rupture heeft. Ondanks direct gevaar voor haar eigen leven en een niet levensvatbare foetus zitten ze te wachten op goedkeuring voor verplaatsing naar de UK voor abortus omdat het op Malta niet mag -O-

Hoe kan zoiets nog toegestaan zijn in een EU land.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:46

Vreselijk Sizzle! Als het om abortus gaat lijkt het meer en meer dat de klok terug gezet wordt.

Als het gaat om rollen patronen die vastliggen vind ik het volgende zorgelijk

JONGENS:
https://www.google.com/search?client=fi ... ij+jongens
Een vorm van anorexia die bij jongens en mannen voorkomt wordt ook wel 'omgekeerde anorexia' genoemd, een term die verwijst naar een ongezonde obsessie met spiermassa. De mannen met deze ziekte zien zichzelf als fysiek klein, zwak en tenger en willen meer spiermassa, ook al hebben ze een gemiddelde spierontwikkeling.

MEISJES
https://nl.wikihow.com/Signalen-van-ano ... ij-meisjes
Anorexia is een eetstoornis die veel voorkomt onder tieners, vooral onder jonge meisjes, omdat ongeveer 90-95% van de anorexiapatiënten jonge meisjes en vrouwen zijn.[1] Deze eetstoornis kan voortvloeien uit de maatschappelijke druk om er slank uit te zien of een bepaald lichaamsgewicht te hebben, of door persoonlijke factoren zoals genetica of biologie en persoonlijke factoren zoals angst, stress, of trauma.[2] Het meest voorkomende symptoom van anorexia is extreme dunheid of gewichtsverlies. Er zijn echter ook andere fysieke en gedragsmatige tekens waar je bij je jonge dochter of vriendin op kunt letten, om te bepalen of zij met anorexia worstelt. Als zij een van deze symptomen of signalen laat zien, stel dan voor dat ze op zoek gaat naar een behandeling voor deze potentieel levensbedreigende ziekte.

Dit zijn twee storingen die zich bij jongens dus anders uit als bij meisjes en denk ik o.a te maken heeft met ideaal beeld waar jongeren denken aan te moeten voldoen, reclame die ideaal beeld laat zien , onzekerheid van de jongeren etc.
Ik vind dit bv een onderwerp waar ik vaak van heb gedacht dat dit ook te maken heeft met rollenpatronen en de reclame wereld teveel gericht op verkopen en te weinig op de gevolgen van wat ze elke dag laten zien op internet, op TV en laten horen op radio etc. Want ik denk dat daar nog een grote slag te slaan is.
BV de advertentie indertijd van DOVE bodymilk, die allerlei mooie vrouwen liet zien (dik , dun, wit, bruin, zwart, klein, groot, met één borst, met zonder sproetjes, e.a huis afwijkingen etc) dat vond ik een geweldige reclame want daar herkent iedereen zich in en doet dus ook verkopen. Dus het kan wel om om te denken en vernieuwend bezig te zijn, maar er is ook nog een slag te maken denk ik zo.

Onlangs bnv werd de noodklok geluid door een kinderarts die meer onderzoek bepleitte op TV voor anorexia bij meisjes want er komen meer en meer meisjes zo vertelde ze met deze stoornis die erg gevaarlijk is voor het veelal jonge meisje/ vrouw en waar overlijden bij voorkomt (Gelukkig niet bij iedereen). Zij legde direct de link met het ideaal beeld waar meisjes aan moeten voldoen daar het ze elke dag wordt voorgeschoteld.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:49

Sizzle schreef:
Ik wist niet dat Malta als Europees land een abortus verbod heeft :oo

Lees net over een stel dat op vakantie is en waarvan met 16 weken zwangerschap een placenta rupture heeft. Ondanks direct gevaar voor haar eigen leven en een niet levensvatbare foetus zitten ze te wachten op goedkeuring voor verplaatsing naar de UK voor abortus omdat het op Malta niet mag -O-

Hoe kan zoiets nog toegestaan zijn in een EU land.

Dat komt omdat Malta vrijwel geheel Rooms-Katholiek is.Hoe dat daar zit met medische noodgevallen weet ik niet maar het gaat hier over Engelse toeristen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:51

Doorgeschoten katholicisme noem ik dat want kindje is al dood en het gaat nu om een levensreddende ingreep bij de moeder. Enorm bizar.
Mijn vader, streng katholiek, actief in de anti abortus beweging, en arts had absoluut geen moeite met dit soort medische abortussen die levensreddend zijn voor de moeder. Dit is zo ver doorgeschoten, dat slaat nergens op en is zelfs zeer vrouw onvriendelijk want daarmee geef je de boodschap af, dat het leven van de vrouw er totaal niet toe doet. Vreselijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:19

Amerikaanse toeristen. En inderdaad gewoon idioot doorgeslagen om te gaan zitten afwachten tot het hartje stopt met kloppen terwijl de moeder daarmee enorme risico‘s loopt. Dat zoiets mag in de EU vind ik echt vreemd. Je legt daarmee ander niet een religie op, dat is geen vrijheid maar onderdrukking.

De Covid lockdowns hebben ook voor een enorme toename aan eetstoornissen geleid helaas (ontkoppeling van het echte leven) en dat is niet ineens weer opgelost.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:20

pien_2010 schreef:
Doorgeschoten katholicisme noem ik dat want kindje is al dood en het gaat nu om een levensreddende ingreep bij de moeder. Enorm bizar.
Mijn vader, streng katholiek, actief in de anti abortus beweging, en arts had absoluut geen moeite met dit soort medische abortussen die levensreddend zijn voor de moeder. Dit is zo ver doorgeschoten, dat slaat nergens op en is zelfs zeer vrouw onvriendelijk want daarmee geef je de boodschap af, dat het leven van de vrouw er totaal niet toe doet. Vreselijk.

Als de baby al dood is dan is het uiteraard geen abortus.Maar ik heb over het hierboven beschreven geval helemaal niets gehoord en ook hier op bokt geen verwijzing naar een bron.dus dan wordt oordelen moeilijk.Wel weet ik dat je als toerist meestal toestemming van je ziektekosten-of reisverzekering moet aanvragen alvorens zware medische ingrepen te laten doen in het buitenland tijdens je vakantie.En U.K. zit niet meer in de EU,dat kan gevolgen hebben als je geen extra reisverzekering had afgesloten.Financieel dan.Heel vervelend uiteraard als je op vakantie erg ziek wordt.Maar,zoals ik al zei,mij ontbreekt de informatie over het hierboven beschreven schrijnende geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:23

https://www.20min.ch/story/dieses-paar- ... 7695126677

Kindje leeft nog maar is niet levensvatbaar. De moeder moet dus met gevaar voor eigen leven afwachten tot het vanzelf sterft.

Alles wat je erbij haalt over verzekeringen is irrelevant wat mij betreft. Abortus is verboden in notabene een EU land is de boodschap en daar ben ik oprecht door geschockt, zeker als de moeder dan ook nog eens gevaar loopt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 23-06-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:24

anjali schreef:
Maar,zoals ik al zei,mij ontbreekt de informatie over het hierboven beschreven schrijnende geval.

Maar Anjali, dan zoek ik het gewoon even voor je op. Geen probleem.

De baby heeft geen vruchtwater meer en de placenta laat los. Daar betekent dat de moeder nu bevattelijk is voor infecties.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:33

Urbanus schreef:
anjali schreef:
Maar,zoals ik al zei,mij ontbreekt de informatie over het hierboven beschreven schrijnende geval.

Maar Anjali, dan zoek ik het gewoon even voor je op. Geen probleem.

De baby heeft geen vruchtwater meer en de placenta laat los. Daar betekent dat de moeder nu bevattelijk is voor infecties.

Klopt.

Dus of, je doet een keizersnee om kind te redden en dat is bij 16 weken geen optie, of je wekt de bevalling op of in dit geval een curettage zodat de moeder gered kan worden en haar verdriet van het verlies van het kindje kan gaan verwerken. Waardeloos dat soort landen en zo vouw onvriendelijk.
Het kindje gaat sowieso dood, 0,0 % kans, ook dat is de harde werkelijkheid van de natuur, maar in onze cultuur kunnen we wel de moeder helpen (en dus ook de vader) door zsm een einde te maken aan dit drama zodat erger voorkomen kan worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:34

Ik ook Sizzle, we leven in 2022! dat zou gewoon echt niet meer moeten kunnen. Ik hoop dat het goed komt voor ze.

Pien, ik zou niet meer reageren op het soort "lege" posts van mensen die zelf kennelijk niets te melden hebben maar wel graag afgeven op anderen zodat zij zich weer beter voelen over zichzelf. Zegt meer over hun dan over de rest waar zij graag over schrijven gelukkig. ;-)

Soepblik, ik vind het mooi om te lezen hoe je denkt, hoe je daar mee bezig bent en het uitdraagt. Ik snap ook wel dat het bij de meeste reclames uiteraard alleen maar om geld verdienen gaat en de meesten alleen bezig zijn met hun product. Goed om te lezen dat de grotere merken zich hier wel mee bezig houden en dat is ook wel te zien. Bijvoorbeeld de Dove reclames met diversiteit en body positivity.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:40

Eens Elisa, heb ik ook besloten. Voegt te weinig toe en daarvoor vind ik het onderwerp te interessant want algauw verzand het dan in ruzies en dat zou zonde zijn.

De Dove reclames worden dus zelfs vrijwillig elders besproken zoals hier bv, maar kwam vaker langs en dat is gratis reclame voor de producten, dus levert ook nog eens iets op. Als steeds meer merken dat voordeel zien, dan gaan wellicht ook steeds meer merken dat doen.