Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:33

CharleyT schreef:
Sizzle schreef:
Ik durf te wedden dat jij ook vooraan zou staan om naar een rijk land te verhuizen als NL onder water staat ;)

Er moet zeker een beter beleid komen maar wat een enorm rechts geblaat hier in dit topic zonder cijfers.

Jammer dat vooringenomen 'rechts'. Rechts=slecht, links-goed? bedoel je zoiets?

Dat is altijd hoor zodra daarover gepraat wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:33

chanicha schreef:
Ze roepen altijd de vergrijzing maar wat denk je van al die mensen die hierheen zijn gekomen, al jaren, waarvan er maar een gedeelte werkt!
Doe leven van een sociale uitkering dus niks vergrijzing en de mensen die hier wel ouder dan hun pensioenleeftijd worden die worden uitgeknepen als een citroen.

Die drukken alleen maar meer op ons sociale stelsel. Nog te zwijgen van de woningmarkt en alle andere nadelen die aan overbevolking kleven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:38

Charly, ok, daar heb je gelijk in.
Ik neem de richting terug. Ik bedoel vooral het type uitspraken zonder onderbouwing ala het type dat Wilders graag doet

Tamary, rijk als dat je er een uitkering krijgt denk ik. Iemand die niet kan werken is in Amerika inderdaad verloren.

Er moet hoe dan ook iets veranderen, er zijn wereldwijd meer dan 100 miljoen mensen op de vlucht. Die passen uiteraard niet allemaal in west-europa. Ook is het heel inefficient om het grootste deel van de mensen na te lange tijd weer te moeten afwijzen, dat kan zo niet aan de gang blijven.

Dit topic staat op dit moment echter voornamelijk vol met leuzen zonder cijfers en een hoog gehalte met eigen volk eerst. Daar ga je ook geen zinvol beleid mee opbouwen, dat slaat alle opties dicht.

Ik ben net als de meeste mensen die emigreert ook gewoon een asociale gelukszoeker die elders huizen en banen jat. Je kan het iemand ook niet kwalijk nemen dat hij/zij op zoek gaat naar een aangenaam leven, dat lijkt me zelfs heel logisch.
Hoe dat precies zinvol gereguleerd moet worden weet ik evenmin, ik heb daar niet voor gestudeert, maar ze doorsturen naar Afrika lijkt me niet de oplossing. Het zijn mense, geen oud vuil. Dan kun je welkicht beter kijken hoe je regionaal kunt ondersteunen. We zien op dit moment heel mooi dat zelfs binnen Europa de locale ondersteuning gewoon niet goed werkt. Polen loopt nu vol en dat klapt dadelijk uitelkaar en dan moeten die mensen op doorreis.

Overigens is cultuur ook maar relatief. Sommige Syriers zijn beter wegwijs in Europa dan iemand die geboren en getogen is in een afgelegen dorpje op de veluwe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:46

Gelukszoeken vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Maar dan moet je ook bijdragen aan de maatschappij, wat jij dus doet Sizzle. Wat in te brengen hebben qua werkbereidheid, dus bijdragen aan het sociale stelsel en niet maar teren op het sociale vangnet.

En volgens mij gebeurt dat laatste veel. Ik ken een aantal statushouders die bezig zijn met integreren, en zij merken ook dat er veel geldzoekers zitten, die willen gratis geld en niet integreren. Dat wordt letterlijk in de klassen Nederlands gezegd door ze. In het arabisch en als er geen docenten zijn.

Sja. Wat doe je daarmee, he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:47

Wegwijs zijn in een omgeving zegt natuurlijk geen kont over je cultuur, he. Dat is een raar argument.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:48

Sizzle schreef:
Charly, ok, daar heb je gelijk in.
Ik neem de richting terug. Ik bedoel vooral het type uitspraken zonder onderbouwing ala het type dat Wilders graag doet

Tamary, rijk als dat je er een uitkering krijgt denk ik. Iemand die niet kan werken is in Amerika inderdaad verloren.

Er moet hoe dan ook iets veranderen, er zijn wereldwijd meer dan 100 miljoen mensen op de vlucht. Die passen uiteraard niet allemaal in west-europa. Ook is het heel inefficient om het grootste deel van de mensen na te lange tijd weer te moeten afwijzen, dat kan zo niet aan de gang blijven.

Dit topic staat op dit moment echter voornamelijk vol met leuzen zonder cijfers en een hoog gehalte met eigen volk eerst. Daar ga je ook geen zinvol beleid mee opbouwen, dat slaat alle opties dicht.

.

Ik kan me de reacties wel degelijk begrijpen, kwestie van je verplaatsen in de mensen die tegen problemen als huisvesting en overlast aanlopen. En al is het niet altijd even subtiel of politiek correct onderbouwd, de emotie die er bij komt is oprecht.
Weet niet hoe jij het persoonlijk ervaart in Zwitserland en of je kijk op de Nederlandse situatie wel correct is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:52

_San87_ schreef:
Gelukszoeken vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Maar dan moet je ook bijdragen aan de maatschappij, wat jij dus doet Sizzle. Wat in te brengen hebben qua werkbereidheid, dus bijdragen aan het sociale stelsel en niet maar teren op het sociale vangnet.

En volgens mij gebeurt dat laatste veel. Ik ken een aantal statushouders die bezig zijn met integreren, en zij merken ook dat er veel geldzoekers zitten, die willen gratis geld en niet integreren. Dat wordt letterlijk in de klassen Nederlands gezegd door ze. In het arabisch en als er geen docenten zijn.

Sja. Wat doe je daarmee, he.

Helemaal mee eens!
Ik denk ook niet dat Zwitserland zit te wachten op een invasie van asielzoekers en ze voorrang geven op de woningmarkt.
Ik heb juist respect voor degene die hier hun best doen om te integreren en hun steentje bij willen dragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:54

Zwirserland heeft net zo veel asielzoekers als NL ;)
Ook hier is net zo veel onrust.

Werken moet zeker gestimuleerd worden. Ik heb ook niets tegen stoppen met geld geven na een redelijke termijn.
Ik heb wel wat tegen opruiende leuzen als: „allemaal gewoon weigeren aan de grens, want het zijn allemaal boeven.“
Nee, de meeste zijn gewoon mensen die zich een normaal bestaan wensen.
Hier zijn Kosovaren een groot deel van de werkelozen en worden dus ook als „uitbuiters“ geklassificeerd. Ga je echter kijken naar de onderliggende reden dan blijkt het probleem vooral te zitten in dingen als opleidingsniveau en bij voorbaad uitgesorteerd worden bij sollicitaties.
Dat is iets waar de maatschappelijk ook echt wat mee moet, dat lijkt me helder. Je kan dat niet passief laten gebeuren.

San, ik ken zeker Syriers die Europeser zijn dan sommige Europeanen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:59

Sizzle schreef:

Werken moet zeker gestimuleerd worden. Ik heb ook niets tegen stoppen met geld geven na een redelijke termijn.
Ik heb wel wat tegen opruiende leuzen als: „allemaal gewoon weigeren aan de grens, want het zijn allemaal boeven.“
Hier zijn Kosovaren een groot deel van de werkelozen en worden dus ook als „uitbuiters“ geklassificeerd. Ga je echter kijken naar de onderliggende reden dan blijkt het probleem vooral te zitten in dingen als opleidingsniveau en bij voorbaad uitgesorteerd worden bij sollicitaties.
Dat is iets waar de maatschappelijk ook echt wat mee moet, dat lijkt me helder. Je kan dat niet passief laten gebeuren.

Een zwaluw maakt nog geen zomer ;).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:00

Sizzle schreef:

Hoe kan het dan dat jullie zoveel asielzoeker hebben? Jullie hebben toch referenda waarmee je daar een eind aan kan maken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:03

Niet iedereen heeft een hekel aan asielzoekers elnienjo. Het probleem zijn ook niet perse die mensen zelf maar het beleid dat het reguleert.

Ook ik heb trouwens gewoon een buurvrouw die graag te koop loopt met leuzen als „we zijn vol“ vanuit haar vrijstaande huis.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-07-22 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:05

Ik heb ook geen hekel aan asielzoekers, volgens mij best veel mensen in essentie niet. Er heerst wel echt veel onvrede en dan zijn asielzoekers een makkelijke zondebok.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:12

Maar dat gevoel wordt door deze handelingen, zoals eerst huizen aan asielzoekers, in de hand gewerkt.
Net als dat ze de criminaliteit onder de asielzoekers onder het tapijt willen vegen, wat ook gebeurt maar we zijn niet achterlijk he!
Helemaal die jongemannen uit Syrie enz. hebben hele andere normen en waarden dan die hier gelden en dat is het gevaar vind ik.
Sizzle jij bent daar gaan wonen en je hebt je aangepast dus word je veel sneller geaccepteerd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:13

_San87_ schreef:
Sizzle schreef:

Een zwaluw maakt nog geen zomer ;).

Hoe zie je dat dan? Europeaan is iemand die in Europa geboren en getogen is. Hoe wordt(bijv.) een Syrier dan meer europees dan de geboren Europeaan? Of bedoel je meer de voor jouw wenselijke manier van leven en meningen die ze uitdragen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:17

Sizzle schreef:
Niet iedereen heeft een hekel aan asielzoekers elnienjo. Het probleem zijn ook niet perse die mensen zelf maar het beleid dat het reguleert.

Ook ik heb trouwens gewoon een buurvrouw die graag te koop loopt met leuzen als „we zijn vol“ vanuit haar vrijstaande huis.

Dat zal dan het gevoel zijn wat jouw buurvrouw heeft, haar land is vol. En waar komt zo'n gevoel dan vandaan? Wat de vermelding 'vrij staande huis' er mee te maken heeft weet ik niet, het is wat suggestief,
iemand met een vrijstaand huis mag dat gevoel/ mening niet hebben vanwege haar type woning?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:21

Nee ik wordt geaccepteerd omdat ik uit NL kom.
Als had ik wel een stalgenoot die duidelijk te kennen gaf dat „ons soort“ enkel goed is voor banen die zij niet wil doen.

Mijn zeer hart werkende en belastingbetalende loodgieter uit het Oostblok wordt gewoon voor je ogen gediscrineerd en voor oplichter uitgemaakt.
Ik wind er ook nooit doekjes om als iemand een vuile opmerking maakt over buitenlanders, dan geef ik altijd meteen aan dat ik dat persoonlijk opneem. Dat geeft uiterste genânte situaties uiteraard met uitspraken als „niet jullie soort“, wat het niet beter maakt _O-

Charley, je weet wel, gewoon mensen met normale normen en waarden die zich snel aan situaties aanpassen en hun best doen hun steentje bij te dragen (en stiekum een groot verdriet met zich meedragen dat ze hun familie verloren zijn).

Kende in NL ook een vers vluchteling gezin uit Libanon (toem daar nog oorlog was destijds). Die hebben sneller stampot leren maken dan je boe kon zeggen. Die kinderen waren binnen no-time in de top van hun klas en de ouders deden zo veel mogenlijk vrijwilligerswerk. Had ook een collega uit Iran waarvan ik zou zweren dat hij in A‘dam geboren was. Ik leerde pas na een jaar dat dit niet zo was.

Nederlanders hebben in Zwitserland overigens gemiddeld de meeste 4m2 woonruimte per persoon. Dat is ook iets waar men best eens bij stil mag staan denk ik. (Maar dat is een taboe, dat weet ik).

En ja, het huizenprobleem in NK is ruk. Ik heb in NL ook altijd illegaal of in afbraakpanden gewoond.
Mijn broer zit ook vast op een plek waar hij niet goed zit. Dat is voiral te wijten aan langdurig wanbeleid.

Het is essentieel om uitbuiters te weren, dat geldt echter ook voor uitbuiters binnen het „eigen volk“.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 12:46

Sizzle schreef:
Ik durf te wedden dat jij ook vooraan zou staan om naar een rijk land te verhuizen als NL onder water staat ;)

Er moet zeker een beter beleid komen maar wat een enorm rechts geblaat hier in dit topic zonder cijfers.

Oh krijgen we dit weer...
Dat je rechts bent als je zegt dat het nu wel een beetje er over is. Het dooddoenertje...

Daar hoef je dus helemaal niet rechts voor te zijn om dat te vinden!
En dat zijn er gelukkig ook velen niet.
Ik zelf noem het een nuchtere kijk.
Want waarom zoveel in je land toe laten als je ze geeneens fatsoenlijk KUNT helpen!?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:51

Popstra schreef:
Sizzle schreef:

Oh krijgen we dit weer...
Dat je rechts bent als je zegt dat het nu wel een beetje er over is. Het dooddoenertje...

Daar hoef je dus helemaal niet rechts voor te zijn om dat te vinden!
En dat zijn er gelukkig ook velen niet.
Ik zelf noem het een nuchtere kijk.
Want waarom zoveel in je land toe laten als je ze geeneens fatsoenlijk KUNT helpen!?

Of ten koste van je eigen bevolking zoals in Nederland nu gebeurt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:58

In Denemarken heet het links.
Maar geloof dat sizzle het al terug genomen had.

Momenteel is het met de opvang hier een puinhoop en met de doorstroming ook.
Dan kunnen we heel goed willen zijn om door te gaan met opvang maar men bereikt het tegendeel.
Voor iedereen. De vluchtelingen maar ook voor alle die een huis zoeken.

Citaat:
Dat huisvestingsprobleem is vooral een gevolg van te weinig nieuwbouw en een sterke bevolkingsgroei, de laatste jaren zo’n 100.000 per jaar. En die bevolkingsgroei wordt vrijwel geheel veroorzaakt door meer immigratie dan emigratie. Dan gaat het om alle groepen: arbeidsmigranten (van binnen en buiten de EU), gezinsmigranten, studenten – en asielzoekers
.

Een stad erbij per jaar.
Dat kan gewoon niet.
Niet voor zorg, niet voor huizen. Gewoon niet.

Dat is niet rechts. Dat is gewoon even kijken naar hoe het is.

Maar over stikstof is men makkelijker.
Dan stopt die boer maar. Zag hij toch aankomen...
Nou dit zie je ook aankomen.. Maar daar hoor je niets over. Beste Brussel: Verdeel dit maar eens over de ruimte.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:01

chanicha schreef:
Ze roepen altijd de vergrijzing maar wat denk je van al die mensen die hierheen zijn gekomen, al jaren, waarvan er maar een gedeelte werkt!
Doe leven van een sociale uitkering dus niks vergrijzing en de mensen die hier wel ouder dan hun pensioenleeftijd worden die worden uitgeknepen als een citroen.

Dat is het grootste probleem.

Onze economie is een weegschaal of een voertrog want dat zegt bokkers misschien meer. :D
Als er steeds meer mensen bijkomen die wel eten, maar niet bijvullen raakt de trog leeg tot de laatste vuller omvalt en iedereen honger heeft.

De cijfers van immigranten van niet westerse landen en hun bijdrage aan de economie (bijstand e.d.) kun je zo opzoeken en is schrikbarend.
Dat kan op de lange termijn niet uit. Zeker niet in combinatie met woningen en zorg. En dan hebben we het nog niet gehad over de cijfers die men bewust niet vast legt, zoals criminaliteit.

Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze het geluk komen zoeken, want het enige wat in de folder staat is dat je in NL een gratis huis krijgt , gratis zorg en gratis geld.
Dat we dan hier zo gek zijn om 'veiligelanders' alsnog de asielprocedures in te sturen en zelfs leefgeld als kado te geven..

En te controleren wie wie is, is bijna niet mogelijk meer. De Syrische persen lagen op straat, dus een paspoort is gewoon te koop.

Vaak weten ze het zelf nog het beste van elkaar. Daar zouden ze imo ook meer gebruik van moeten maken.
Als iemand zegt uit een bepaald land in Afrika te komen is dat voor ons al snel logisch, maar oud inwoners weten op basis van specifieke informatie vaak veel beter of het klopt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:03

Overigens zijn er onder de kabinetten Rutte 900.000 verblijfsvergunningen gegeven, dat is bijna 1 miljoen in bijna 10 Jaar tijd.

Voor een land van 18 miljoen mensen toch wel een flinke hoeveelheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:05

Ik hoor net op de radio dat het aantal minderjarige asielzoekers in Nederland enorm gestegen is. Dit komt o.a. door de soepele regels omtrent gezinshereniging die hier gehanteerd worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:05

Sunnda schreef:
chanicha schreef:

Dat is het grootste probleem.

Onze economie is een weegschaal of een voertrog want dat zegt bokkers misschien meer. :D
Als er steeds meer mensen bijkomen die wel eten, maar niet bijvullen raakt de trog leeg tot de laatste vuller omvalt en iedereen honger heeft.

De cijfers van immigranten van niet westerse landen en hun bijdrage aan de economie (bijstand e.d.) kun je zo opzoeken en is schrikbarend.
Dat kan op de lange termijn niet uit. Zeker niet in combinatie met woningen en zorg. En dan hebben we het nog niet gehad over de cijfers die men bewust niet vast legt, zoals criminaliteit.

Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze het geluk komen zoeken, want het enige wat in de folder staat is dat je in NL een gratis huis krijgt , gratis zorg en gratis geld.
Dat we dan hier zo gek zijn om 'veiligelanders' alsnog de asielprocedures in te sturen en zelfs leefgeld als kado te geven..

En te controleren wie wie is, is bijna niet mogelijk meer. De Syrische persen lagen op straat, dus een paspoort is gewoon te koop.

Vaak weten ze het zelf nog het beste van elkaar. Daar zouden ze imo ook meer gebruik van moeten maken.
Als iemand zegt uit een bepaald land in Afrika te komen is dat voor ons al snel logisch, maar oud inwoners weten op basis van specifieke informatie vaak veel beter of het klopt.

De taal van het land spreken waar ze uit zeggen te komen is al een aanknopingspunt lijkt me. Er worden nu door allerlei Arabieren en Afrikanen Oekraïnse paspoorten gebruikt om de EU in te komen. Ze spreken uiteraard geen Oekraïens dus dat zou een harde exit moeten betekenen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:06

_San87_ schreef:
Ik hoor net op de radio dat het aantal minderjarige asielzoekers in Nederland enorm gestegen is. Dit komt o.a. door de soepele regels omtrent gezinshereniging die hier gehanteerd worden.

Wat een puinhoop... ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:06

_San87_ schreef:

Dat las ik gisteren ook.
Ze trappen in Nederland gewoon overal in.
Want stel dat iemand roept discriminatie.