Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:04

Nederland is echt ver heen als de georganiseerde misdaad gaat bepalen wat er op de TV komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:08

Loretta schreef:
Nederland is echt ver heen als de georganiseerde misdaad gaat bepalen wat er op de TV komt.

Dat is idd waar het op neer komt.

"we" zijn bang voor onze regering met corona want gevaarlijk wet, nemen ons onze vrijheden af bla bla.... ondertussen suddert dit gewoon door, de drugs maffia in Nederland die zich niet laten stoppen door het softe beleid hier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:22

chanicha schreef:
Hij ademt zelfstandig werd er gezegd Cowgirl.

Ja dat heb ik begrepen. Ik was van de week ook blij te horen dat dat zo is.

*even gevoel uit*

Als je als patient gesedeerd bent werd hier gezegd dat dat een kunstmatige coma is.
Maar kun je dan evengoed zelfstandig ademhalen of lig je dan aan een machine. Of kun je aan de machine liggen terwijl je wel zelf adem haalt.

Nu gaat mijn pc opnieuw opstarten...dus ik hoop dat mijn vraag begrepen word :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:23

DuoPenotti schreef:
Loretta schreef:

Dat is idd waar het op neer komt.

"we" zijn bang voor onze regering met corona want gevaarlijk wet, nemen ons onze vrijheden af bla bla.... ondertussen suddert dit gewoon door, de drugs maffia in Nederland die zich niet laten stoppen door het softe beleid hier.

De drugscriminelen laten zich nergens ter wereld echt stoppen. Welk beleid is dan wel goed?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:26

We weten ook niet of de coma kunstmatig is volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:36

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:40

Jorienn schreef:
Er wordt gezegd dat de dreiging bij RTL boulevard vanuit de georganiseerde misdaad komt dus “ geen random gekkie”.

Bron (artikel is aangepast:)
https://www.ad.nl/show/studio-rtl-boule ... ~a75ff021/

Er werd net op het RTL nieuws inderdaad ook gezegd dat het uit dezelfde hoek komt als de aanslag afgelopen dinsdag :n

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:42

Je kan in kunstmatige coma gehouden worden en zelfstandig ademen. Moet je beademd worden, dat wordt je ook in kunstmatige coma gebracht.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:42

Cowgirl schreef:
Als je als patient gesedeerd bent werd hier gezegd dat dat een kunstmatige coma is.
Maar kun je dan evengoed zelfstandig ademhalen of lig je dan aan een machine. Of kun je aan de machine liggen terwijl je wel zelf adem haalt.

Kan beide.
Feit is dat hij zelf kan ademhalen en beademing dus niet nodig is.
Maar zonder verdere info is moeilijk in te schatten of hij in een kunstmatige coma (dmv medicijnen om alles tot rust te brengen totdat hij er klaar voor is om wakker gemaakt te worden) ligt of dat hij in een gewone coma ligt en de vraag is of en wanneer hij wakker wordt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:44

_San87_ schreef:
De drugscriminelen laten zich nergens ter wereld echt stoppen. Welk beleid is dan wel goed?

Je schrijft precies wat ik wilde schrijven :j

Drugsmaffia is sowieso ook een internationaal netwerk.
Zwaarder straffen gaat niet helpen. Er is vraag naar drugs en dus is het lucratief en blijven mensen er in handelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:44

Mijn vraag was dan ook meer een algemene vraag en niet specifiek op Peter want daar weten we natuurlijk niks van op het zelf standig ademhalen na dan.

Maar het antwoord is duidelijk en begrepen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:40

fransje23 schreef:
_San87_ schreef:

Zwaarder straffen gaat niet helpen. Er is vraag naar drugs en dus is het lucratief en blijven mensen er in handelen.

Klopt helemaal. Na Taghi staat gewoon de volgende klaar, en de volgende en volgende….

Het is wel een beangstigend idee dat dus nu ook televisie programma’s worden geschrapt dankzij de dreiging en er nog veel meer mensen zó in angst moeten zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:41

Het is allemaal wat complexer dan hier beschreven is.

Iemand kan best zelfstandig ademenen en in coma liggen. Kunstmatig of niet.
Iemand kan ook in coma gebracht zijn.
Dit kan van dagen tot weken duren. Zelfs na weken kan je er nog zonder al te veel schade uitkomen (afh natuurlijk van de ernst van de situatie..)
Het kan ook compleet anders aflopen, zelfs als je zelfstandig ademd.

Helaas van bovengenoemde voorbeelden zeer dichtbij meegemaakt, 1 overleden, 1 overleefd.

Maar in coma kan zoveel zijn.
Intensieve zorg met aparatuur of zonder.

Wat een dreiging weer zeg... Jeetje...
Zo jammer dat nederland zo zwak is qua aanpakken van criminelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:52

Maar waarom Boulevard? Wat hebben zij hiermee te maken dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:58

Suzanne F. schreef:

Misschien om toch nog even extra te zieken?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:04

Jolliegirl schreef:

Dat vroeg ze helemaal niet.
Enkel of zelfstandige ademhaling losstond van een coma en ja dat kan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:10

Jolliegirl schreef:

Iemand kan best zelfstandig ademenen en in coma liggen. Kunstmatig of niet.
Iemand kan ook in coma gebracht zijn.
Dit kan van dagen tot weken duren. Zelfs na weken kan je er nog zonder al te veel schade uitkomen (afh natuurlijk van de ernst van de situatie..)
Het kan ook compleet anders aflopen, zelfs als je zelfstandig ademd.

Helaas van bovengenoemde voorbeelden zeer dichtbij meegemaakt, 1 overleden, 1 overleefd.

Maar in coma kan zoveel zijn.
Intensieve zorg met aparatuur of zonder.

Wat een dreiging weer zeg... Jeetje...
Zo jammer dat nederland zo zwak is qua aanpakken van criminelen.

Bedankt voor je extra uitleg.
Later bedacht ik mij ook dat sommige mensen wel jaren in coma kunnen liggen. Ze zijn dan wel een soort van wakker maar ook weer niet.

Maar hier duim en hoop ik zo hard mee dat Peter dezelfde uitkomst krijgt als Richard Hammond van Topgear. Die heeft ook echt een aantal dagen zeer kritiek gelegen waarin ze het ergste vreesde. Nu was bij hem al wel gelijk bekend gemaakt dat het om hersenletsel ging in tegenstelling tot wat we nu over Peter weten. Richard heeft ook een mooi en ontroerend boek geschreven over die tijd.

Ik merk wel dat er in mijn omgeving amper over gesproken word, ervaren jullie dat ook?
Bij Fortuyn ging het over niks anders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:13

Alleen de eerste dag volop. Toen merkte ik ook dat het allemaal teveel werd voor mij.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:15

Dat merk ik ook dat er in mijn omgeving niet over gesproken word. Een keer begon ik er over en was het met een paar zinnen weer klaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:26

Cowgirl schreef:
Bedankt voor je extra uitleg.
Later bedacht ik mij ook dat sommige mensen wel jaren in coma kunnen liggen. Ze zijn dan wel een soort van wakker maar ook weer niet.

Het ligt er gewoon aan waar de schade is, hoe groot de schade is en vooral tijd.
Christopher Reeve kon niet ademen maar had zijn nek gebroken, had geen hersenbeschadiging.
Nouri heeft een hersenbeschadiging opgelopen na zijn hartinfarct. Schijnt een wel een laag bewustzijnsniveau te hebben.

Idem voor Michael Schumacher die net als prins Friso de hersenbeschadiging op een andere manier hebben opgelopen. Van Michael kan je ook niet veel online vinden en bij prins Friso werd er helemaal niks naar buiten gebracht.

Malala is nog het meest vergelijkbaar kwa wond(en) en toedracht. Ze heeft wel een gezichtsverlamming maar lijkt verder niet veel restschade te hebben.
Scheelt ook dat zij een jonge meid is en hersenen best flexibel kunnen zijn en nieuwe verbindingen kunnen aanleggen.

Maar daar gaat tijd overheen.

Er valt dus niks te vertellen hierover behalve dat hij zelf ademt.
De rest is speculatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:43

Ik merk juist dat er in mijn omgeving wel veel over gesproken wordt. Zowel op stal als werk/thuis en vrienden.
Ook vanavond gingen de berichten rond mbt. de uitzending van Boulevard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:56

Suzanne F. schreef:

Idd waarom?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:00

Ik snap boulevard wel die hebben het constant over hem en hebben een soort van ode gebracht.... Daarnaast is Peter ook een waardig naaste collega die daar enorm vaak zat dus ik snap de redenatie opzicht dan wel. Ze willen hem pakken dat is voor hun nu mislukt ( hij leeft in zoverre nog dat we weten) Dus dan word het toch het volgende

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:01

fransje23 schreef:
_San87_ schreef:

Alsof het normaal is dat de georganiseerde misdaad eventjes de persvrijheid aan banden legt. Dat ze nu bepalen wat er wel en niet uitgezonden wordt op de TV. Begint aardig te lijken op Bogata aan de Amstel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:09

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

Alsof het normaal is dat de georganiseerde misdaad eventjes de persvrijheid aan banden legt. Dat ze nu bepalen wat er wel en niet uitgezonden wordt op de TV. Begint aardig te lijken op Bogata aan de Amstel.

Ik ben wel benieuwd wie gezegd heeft dat dat normaal is. Enlighten me.