De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:14

Askja schreef:
Rake column van mijn favoriete columnist Emma Drayer over het 'duiden' van de rellen door allerlei 'deskundigen' in talkshows en media, iets waar ik me ook wezenloos aan heb geërgerd:

Zoals het eens in de zoveel jaar knikkertijd is, zo is het eens in de zoveel jaar reltijd
https://www.volkskrant.nl/a-bf8c6a5d

Mooie column

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:18

Urielle schreef:
Karl66 schreef:
Gelukkig werkt het niet zo, je kan gewoon voegen in de strafzaak en dan regelt de overheid het voor je en schieten ze schadevergoeding voor, waarna de overheid het op de daders gaat verhalen.

edit: quote verkloot

Yes, weet dat het niet zo werkt hoor, maar als het geld niet terugkomt bij de overheid, dan komt dat geld van de vernielingen linksom of rechtsom ook weer bij de onschuldige burger vandaan. Belastingen verhogen of bezuinigingen op.. (wat is er eigenlijk nog over om op te bezuinigen?)
Waar vervolgens weer de schuld van bij de overheid gelegd kan worden en dan kunnen ze weer rellen om dat 8)7

Maak je geen zorgen de overheid pakt heus wel een gedeelte terug. En wat er overblijft is gelukkig maar peneauts op de rijksbegroting.

BigOne

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:22

Loretta, wat stem jij? Dan hoef ik me niet elke keer te verbazen (ergeren) aan je opmerkingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:25

bigone schreef:
Loretta, wat stem jij? Dan hoef ik me niet elke keer te verbazen (ergeren) aan je opmerkingen.

Wat is er nu dan ergerlijk aan? En wat heeft dat te maken met wat ik stem?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:30

Rake column! Ik kan me er goed in vinden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:33

Askja schreef:
Rake column van mijn favoriete columnist Emma Drayer over het 'duiden' van de rellen door allerlei 'deskundigen' in talkshows en media, iets waar ik me ook wezenloos aan heb geërgerd:

Zoals het eens in de zoveel jaar knikkertijd is, zo is het eens in de zoveel jaar reltijd
https://www.volkskrant.nl/a-bf8c6a5d

Helemaal mee eens. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:44

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:48

Ah dat is tof!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:53

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:55

Heel mooi gebaar!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:08

bigone schreef:

Het valt mij altijd op dat als je op Bokt eens kritisch bent of kritiek hebt op de overheid en hoe die handelt, dat je dan meteen als wappie wordt weggezet of afgebrand wordt.
Terwijl in de normale wereld die kritiek heel normaal besproken wordt en er ook heel frequent is.

Ik ben ook steeds meer tegen het beleid van de overheid rondom Corona en ook het vaccinatiebeleid vind ik echt slecht.

En ik heb altijd D66 gestemd en twijfel nu tussen dat of misschien Groen Links. Is dat typerend voor wappies?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:23

Bloodymary schreef:
bigone schreef:

Het valt mij altijd op dat als je op Bokt eens kritisch bent of kritiek hebt op de overheid en hoe die handelt, dat je dan meteen als wappie wordt weggezet of afgebrand wordt.
Terwijl in de normale wereld die kritiek heel normaal besproken wordt en er ook heel frequent is.

Ik ben ook steeds meer tegen het beleid van de overheid rondom Corona en ook het vaccinatiebeleid vind ik echt slecht.

En ik heb altijd D66 gestemd en twijfel nu tussen dat of misschien Groen Links. Is dat typerend voor wappies?

Ik ben er echt helemaal mee eens dat er een gevaarlijke pandemie rond gaat. En dan ook nog eens met een mutatie.

Maar er is meer aan de hand. En na de pandemie moeten we ook nog verder in deze samenleving. Als je dan zoals in mijn geval zegt medelijden met de ouders van daders te hebben dan wordt daar gelijk van gemaakt dat je ook medelijden met de daders zelf zal hebben. Er is alleen nog maar onbesuisde woede gaande. En ook de duiders op TV worden verafschuwd terwijl die nu juist met interessante gedachten aan komen.

De hele waarom vraag over waarom er in de eerste plaats rellen zijn mag blijkbaar ook niet gesteld worden.
https://www.filosofie.nl/er-zijn-goede- ... ok-rellen/

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:25

Bloodymary schreef:
bigone schreef:

Heb die reactie ook al getemd, word zo doodmoe van dat constant op de man spelen als het moeilijk wordt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:29

Als bokkers een stevige mening hebben, kan je ook verwachten dat daar reactie op komt.
Sommigen vallen (negatief) op en hebben altijd kritiek en commentaar.
Dat is prima, maar je moet dan wel met de tegenreacties om kunnen gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:32

Electra63 schreef:
Als bokkers een stevige mening hebben, kan je ook verwachten dat daar reactie op komt.

Ik ben helemaal niet bang voor sterke tegenreacties hoor. Ben wel oprecht geintereseerd wat mijn eventuele stemgedrag er mee te maken zal hebben.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:34

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Ik ben helemaal niet bang voor sterke tegenreacties hoor. Ben wel oprecht geintereseerd wat mijn eventuele stemgedrag er mee te maken zal hebben.

Omdat de mensen die zelf niet heel veel nadenken er vanuit gaan dat iemand die een stevige mening heeft in deze FvD of PVV stemt.

En al zou dat zo zijn, dan is dat nog helemaal niet belangrijk. Iedereen mag een mening hebben. Maar hier blijkbaar lijkt het soms wel of die van iedereen hetzelfde moet zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:47

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Omdat de mensen die zelf niet heel veel nadenken er vanuit gaan dat iemand die een stevige mening heeft in deze FvD of PVV stemt.

En al zou dat zo zijn, dan is dat nog helemaal niet belangrijk. Iedereen mag een mening hebben. Maar hier blijkbaar lijkt het soms wel of die van iedereen hetzelfde moet zijn.[/quote]

Wanneer ik daar van uit ging had ik dit niet gevraagd. En wanneer er de laatste tijd veel kritiek op het beleid zou komen eigenlijk ook niet. Maar sommigen (wie de schoen past) zijn al vanaf het begin op oorlogspad over de maatregelen, elke regel die erbij komt word afgeschoten of in twijfel getrokken.
Dan komt er een regel, die word strak gehandhaafd en dat is ruimschoots gemeld en weer de verhalen over de zielige mensen die toch een bon krijgen, niet alleen hier, zeker ook in de media.
Dan denk ik, houd op met commentaar en vertel hoe jij het op zou lossen ipv 1000 pagina's tegen het beleid dus regering aan te schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:47

Bloodymary schreef:

En al zou dat zo zijn, dan is dat nog helemaal niet belangrijk. Iedereen mag een mening hebben. Maar hier blijkbaar lijkt het soms wel of die van iedereen hetzelfde moet zijn.

Sorry?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:53

Ik geloof geen moment dat Loretta op één van die twee partijen stemt. Je kan prima kritiek hebben en op een andere partij stemmen dan die twee.

Het punt in dit geval is dat Loretta het zielig vind voor de ouders dat ze opdraaien voor de kosten van het rellen en plunderen van hun kinderen, tenslotte kan een bedrijf als Jumbo prima zelf voor die kosten opdraaien. Daar zijn nogal veel mensen het mee oneens. Dat heeft niks met de PVV of FvD te maken, die worden er nu echt bij de haren bijgesleept.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:54

Bloodymary schreef:

Voor iedereen die dat denkt. Die twee partijen zijn het dus NIET.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:56

Ik vind het totaal niet interessant waar Loretta of wie dan ook op stemt. Zie de post van Karl66.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:01

Zwaar nutteloze discussie dit, over de bijdrage van Loretta. Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarde!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:04

Ann schreef:
Ik vind het totaal niet interessant waar Loretta of wie dan ook op stemt. Zie de post van Karl66.

Ik vind het wel interessant, omdat ik in mijn omgeving zie, dat de mensen met de meeste kritiek op de overheid of moeite hebben met het beleid, aanhangers zijn van de PVV of FvD.
Ik vind dat ook logisch, deze partijen zijn het ook volstrekt oneens met het corona-beleid.
Zij plaatsen vaak ook berichten van tegenstanders van het beleid.

Maar ik vind niet dat Loretta of een andere Bokker antwoord moet geven op de vraag.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:09

Los van die ene vraag, op welke partij ze stemde, was het toch ook gewoon een inhoudelijke discussie over wie de kosten van de rellen en het plunderen betaalt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:10

Karl66 schreef:
Los van die ene vraag, op welke partij ze stemde, was het toch ook gewoon een inhoudelijke discussie over wie de kosten van de rellen en het plunderen betaalt?

Vind ik ook. Ik vraag me ook nog steeds af wie er dan voor die kosten op moet draaien volgens Loretta. Zonder dat mensen crimineel worden of zo.