Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geld terug en hoge boete

Terecht
81 (12%)
Onterecht
375 (56%)
Ken mensen in deze situatie
59 (8%)
Ken geen mensen in deze situatie
150 (22%)

Totaal aantal stemmen: 665

Devic

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:23

Ja maar dat is denk ik een kwestie van het aanpassen van het onderwijsstelsel in Nederland. Het hele leenstelsel, de torenhoge collegegelden, studenten komen van school met een enorme schuld. Eeuwig zonde.

Ik heb meer het idee dat mensen nu pleiten voor een basisinkomen omdat ze zo minder regels opgelegd krijgen. Maar als je voor een baas werkt, moet je ook aan regels voldoen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:23

Vjestagirl schreef:
Mijn opa is 96, stuurt ons ieder week een powerpoint nieuwsbrief (vol vliegende foto's etc :D ) en heeft laatst heel hard iemand uitgelachen die hem appte dat ze mijn moeder was en geld nodig had. Alleen "ik ben oud" is echt geen enkele reden om het niet te snappen.

:') :') :') wat een goeie opa heb jij. Vooral die powerpoint.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:26

Devic schreef:
Ja maar dat is denk ik een kwestie van het aanpassen van het onderwijsstelsel in Nederland. Het hele leenstelsel, de torenhoge collegegelden, studenten komen van school met een enorme schuld. Eeuwig zonde.

Ik heb meer het idee dat mensen nu pleiten voor een basisinkomen omdat ze zo minder regels opgelegd krijgen. Maar als je voor een baas werkt, moet je ook aan regels voldoen.

Het huidige onderwijssysteem deugt inderdaad niet, dat ben ik met je eens :)

In de categorie van de tweede alinea val ik persoonlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die om die reden voor een basisinkomen zijn. Ik houd zelf van structuur en duidelijkheid, dus doe het prima op regels :D

Ik ga weer in de meeleesmodus. Ben benieuwd hoe deze discussie zit ontwikkeld

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:35

Ik hou zelf ook van structuur en duidelijkheid en ik zou gillend gek worden van schulden.

Dus ik doe altijd mijn uiterste best om die te voorkomen. Alleen een hypotheek valt niet echt aan te ontkomen met een koopwoning :')

Alleen sommige regels vind ik dus nogal zuur / streng of ik begrijp ze niet.
Daarom is het wel een heel leerzaam topic

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:06

Devic schreef:
Wat ik er aan wil toevoegen: waarom kan een gezin nu niet rondkomen van 1 salaris? Omdat we altijd meer willen. En ik geef toe, daar doe ik zelf ook aan mee. Maar dan moet ik er dus voor zorgen dat ik me dat kan veroorloven.

Omdat er veel te weinig huizen zijn, bijvoorbeeld, waardoor die onbetaalbaar zijn geworden voor mensen met een modaal inkomen, of een inkomen dat zelfs nog lager ligt. Een gewone leerkracht, die iets boven modaal verdient, kan niet in Amsterdam wonen, laat staan dat die zich daar een gezin kan veroorloven. Daar heb je twee inkomens voor nodig. En dan nog is het ploeteren.

Een baan in de zorg? Klinkt leuk, maar net als in het onderwijs: lang niet alle banen leveren een fulltime dienstverband op, terwijl de uren elders aanvullen door de onregelmatigheid geen optie is. Daar lekt dus ook een deel van het verdienvermogen weg.

Kijk eens naar alle nepzelfstandigen: mensen die zich de pleuris werken voor een inkomen waar ze alleen de basis van kunnen betalen, maar geen buffers kunnen opbouwen. De hang naar meer flexibiliteit kent nogal wat verliezers. En die kunnen moeilijk rondkomen van wat ze nog wel kunnen verdienen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:11

Devic schreef:
Ik heb meer het idee dat mensen nu pleiten voor een basisinkomen omdat ze zo minder regels opgelegd krijgen.
Maar als je voor een baas werkt, moet je ook aan regels voldoen.

Maar die baas maakt dan weer geen inbreuk op je privacy.
Het zou gek zijn als je aan je baas door moet geven dat je drie keer per week bij je ouders eet, zodat hij dat in kan houden op je salaris, want je hebt dan minder geld nodig om rond te komen.

Ik denk dat het daar voor mij een beetje wringt met de bijstand.
Voor mijn gevoel laat je mensen wat meer in hun waarde met een basisinkomen.
Sommige regels in de bijstand vind ik een beetje betuttelend, daarin zou de participatiewet van mij best wat minder streng mogen zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:19

Devic schreef:
Dat is een mooi ideaalbeeld, maar ik denk dat we na een X aantal jaar weer terug staan op hetzelfde punt als nu.

Edit: ik drukte per ongeluk op zenden :+

Wat ik er aan wil toevoegen: waarom kan een gezin nu niet rondkomen van 1 salaris? Omdat we altijd meer willen. En ik geef toe, daar doe ik zelf ook aan mee. Maar dan moet ik er dus voor zorgen dat ik me dat kan veroorloven.

Als je mensen een basisinkomen gaat geven, gaat de ene werken om meer te kunnen kopen. De ander misschien niet. Uiteindelijk gaat de economie daar weer in mee, dingen worden weer duurder, zoals bijvoorbeeld huizen. Dus dan krijg je uiteindelijk weer dezelfde ongelijkheid, als waar nu iedereen over valt.

Het voordeel is dat je naast dat inkomen gewoon bij mag verdienen, dat je naast dat inkomen gewoon geld of boodschappen van je ouders mag krijgen of dat je gewoon taarten mag verkopen.

Het grote probleem is dat arbeid als kapitaal minder waard wordt. Je hebt "hoogwaardige" arbeid, die heel veel kapitaal oplevert, waarmee je dus een goed inkomen kan verdienen en heel veel "laagwaardige" arbeid, die aan het verdwijnen is en waar je dus geen geld of veel minder geld mee kan verdienen. Voor alle duidelijkheid, laagwaardig is niet negatief bedoeld en wat nu nog als hoogwaardig beschouwd wordt, kan straks ook zomaar onder laagwaardig vallen. Op dit moment kan je bijvoorbeeld als advocaat heel veel geld verdienen. het is een universitaire studie waar niet iedereen voor gekwalificeerd is en met je kennis kan je waarde voor je klanten toevoegen, wat een behoorlijke financiële meerwaarde heeft. Maar onder de invloed van ai kan dat straks zomaar afgelopen zijn en gaan mensen zich laten helpen door een machine, een rechtsrobot. Dan is je baan als advocaat opeens laagwaardig geworden, net zoals dat lasser op een productielijn opeens laagwaardig werd, toen het door lasrobots werd overgenomen.

Het gevolg is dat bedrijven net zoveel blijven verdienen met minder medewerkers en dus loonkosten. Als bedrijf bedien je drie groepen, klanten, die mogelijk minder gaan betalen voor het product. Aandeelhouders, die meer winst op hun investering of aandelen krijgen en medewerkers, die de boot dreigen te missen. Als je dan ook nog ziet dat er bedrijven zijn met meer omzet dan het BNP van een middelgroot land en dat die bedrijven door hun macht en lobbywerk niet of nauwelijks belasting betalen, dan kan je niet anders concluderen dat bedrijven ook een verantwoording hebben naar de maatschappij en een deel van hun winst in de vorm van belastingen terug moeten betalen aan die samenleving en daarmee kan je dat basisinkomen financieren. Het angelsaksische, neoliberale model, waarbij de aandeelhouder op een voetstuk geplaatst is, waarin om de klant gevochten wordt en waarbij de medewerker dat moet betalen is niet meer houdbaar en dus zullen we andere keuzes moeten gaan maken.

Wat er nu in de VS gebeurt met de corona-cheques die de burgers krijgen, zodat ze én thuis kunnen blijven én in hun levensonderhoud kunnen voorzien is een mooi voorbeeld, dat laat zien dat het kan werken. Wat je namelijk zag was dat mensen bleven uitgeven en zelfs meer begonnen uit te geven en zo de economie op gang bleven houden. Maar ook daar geldt, zolang bedrijven als Apple, Amazon en Google de staten en counties tegen elkaar blijft uitspelen en zo geen belasting hoeft te betalen, hou je dat niet vol.

En dat je dan nog steeds verschillen hebt, ja dat klopt. Een basisinkomen is namelijk helemaal niet bedoeld om de inkomensverschillen te laten verdwijnen. Het is een andere vorm van bijstand, waarbij je iedereen een inkomen op een afgesproken minimum garandeert, niets meer of minder.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:21

Prrrr schreef:
Devic schreef:

Omdat er veel te weinig huizen zijn, bijvoorbeeld, waardoor die onbetaalbaar zijn geworden voor mensen met een modaal inkomen, of een inkomen dat zelfs nog lager ligt. Een gewone leerkracht, die iets boven modaal verdient, kan niet in Amsterdam wonen, laat staan dat die zich daar een gezin kan veroorloven. Daar heb je twee inkomens voor nodig. En dan nog is het ploeteren.

Een baan in de zorg? Klinkt leuk, maar net als in het onderwijs: lang niet alle banen leveren een fulltime dienstverband op, terwijl de uren elders aanvullen door de onregelmatigheid geen optie is. Daar lekt dus ook een deel van het verdienvermogen weg.

Kijk eens naar alle nepzelfstandigen: mensen die zich de pleuris werken voor een inkomen waar ze alleen de basis van kunnen betalen, maar geen buffers kunnen opbouwen. De hang naar meer flexibiliteit kent nogal wat verliezers. En die kunnen moeilijk rondkomen van wat ze nog wel kunnen verdienen.

Ja, dit alles heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk dus niet dat een basisinkomen dit gaat oplossen. We zullen allemaal gelijk beginnen en uiteindelijk zal de mens zelf weer ongelijkheid creëren, doordat de ene gaat werken en bovenop zijn basisinkomen nog een topsalaris krijgt, en de ander thuis blijft en dan dus zak moeten leven van enkel een basisinkomen. Na een aantal jaar zal je zien dat we weer met dezelfde rijkere/armere doelgroepen zit. Denk ik dan toch.

Klopt Kanzi, je hoeft minder verantwoording aan je baas af te leggen. Maar daar staat tegenover dat je baas van je eist dat je 40 uur voor hem werkt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:27

Ik gaf ook geen antwoord op de vraag of een basisinkomen dit op gaat lossen. Ik viel over je gedachte dat niet kunnen rondkomen veroorzaakt wordt door meer willen. Dat is niet meer wat er aan de hand is.

We hebben een tweedeling in de maatschappij waarbij de grens veel hoger ligt dan het bijstandsniveau, en een regering die dat op de een of andere manier helemaal niets interesseer. En ik zie ook geen partijen die de inkomenspolitiek echt een issue vinden, anders dan de de klassieke linkse oplossing. En die gaat het denk ik ook niet zijn.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:27

Karl66 schreef:
Het voordeel is dat je naast dat inkomen gewoon bij mag verdienen, dat je naast dat inkomen gewoon geld of boodschappen van je ouders mag krijgen of dat je gewoon taarten mag verkopen.

...

En dat je dan nog steeds verschillen hebt, ja dat klopt. Een basisinkomen is namelijk helemaal niet bedoeld om de inkomensverschillen te laten verdwijnen. Het is een andere vorm van bijstand, waarbij je iedereen een inkomen op een afgesproken minimum garandeert, niets meer of minder.

Maar de huidige Participatiewet garandeert nu toch een minimum inkomen? Je benoemt in de 1e alinea zelf al dat het dus eigenlijk gaat om het afschaffen van regels. Ik vind zelf dat die regels er absoluut moeten zijn, logisch, anders zou ik dit werk niet doen.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:33

Prrrr schreef:
Ik gaf ook geen antwoord op de vraag of een basisinkomen dit op gaat lossen. Ik viel over je gedachte dat niet kunnen rondkomen veroorzaakt wordt door meer willen. Dat is niet meer wat er aan de hand is.

We hebben een tweedeling in de maatschappij waarbij de grens veel hoger ligt dan het bijstandsniveau, en een regering die dat op de een of andere manier helemaal niets interesseer. En ik zie ook geen partijen die de inkomenspolitiek echt een issue vinden, anders dan de de klassieke linkse oplossing. En die gaat het denk ik ook niet zijn.

Ja met “meer willen” bedoel ik dan dat ik bijvoorbeeld een paard wil hebben, of een groter huis, of een nieuwe auto. Dan zal ik daar voor moeten werken, want dat zijn dan geen dingen die ik van mn basisinkomen kan betalen

Die tweedeling is er inderdaad en misschien dat het huidige bijstandsniveau niet meer helemaal mee gaat in de economie die we nu hebben. De huizenmarkt is in sommige regio’s een drama, maar in andere regio’s ook weer niet. Als ik dan terug kijk naar de casus waar het hier mee begon: stel, deze mevrouw woont in het gooi in een mooie woning, maar wel een woning die eigenlijk te duur is. In haar regio kan ze ook geen andere, goedkopere woning vinden. Is het dan redelijk dat mevrouw in die woning wilt blijven, moet Nederland haar dan maar extra geld blijven geven? Of kunnen we dan zeggen: misschien moet ze verhuizen naar een andere regio, waar ze wel een woning kan vinden die ze kan betalen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:44

Behalve de kosten van een woning, heb je nu soms hoge kosten aan telefonie/internet. Dat had je 30 jaar geleden niet.
Zorgkosten zijn veel hoger, zeker als je het eigen-risico gebruikt.
Tegenwoordig zijn er vaak 2 auto's in een gezin.
We eten veel meer buiten de deur.
Gaan vaker weekeind weg of op vakantie naar buitenland.
En zo zullen er nog wel meer voorbeelden zijn.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:48

Ja maar je noemt nu wel veel luxe dingen (2 auto’s, vakanties, uit eten gaan) die niet behoren tot de noodzakelijke kosten en dus niet ingecalculeerd zijn in de huidige bijstandsnorm. Als we praten over basisinkomen, zijn dit ook dingen die je daar niet in mee kan rekenen. Dat is wat ik bedoel met: we willen steeds meer.

Kosten van telefoon en internet waren er inderdaad 40 jaar geleden niet maar absurt hoog zijn ze nu ook niet meer, vergeleken met bijvoorbeeld 10 jaar geleden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:51

Devic schreef:
Die tweedeling is er inderdaad en misschien dat het huidige bijstandsniveau niet meer helemaal mee gaat in de economie die we nu hebben. De huizenmarkt is in sommige regio’s een drama, maar in andere regio’s ook weer niet. Als ik dan terug kijk naar de casus waar het hier mee begon: stel, deze mevrouw woont in het gooi in een mooie woning, maar wel een woning die eigenlijk te duur is. In haar regio kan ze ook geen andere, goedkopere woning vinden. Is het dan redelijk dat mevrouw in die woning wilt blijven, moet Nederland haar dan maar extra geld blijven geven? Of kunnen we dan zeggen: misschien moet ze verhuizen naar een andere regio, waar ze wel een woning kan vinden die ze kan betalen?

In de regio's waar huizen nog wel betaalbaar zijn, is er vaak een reden dat je er niet zomaar heen kan verhuizen. Sociale woningbouw stelt bijna altijd de eis van enige vorm van binding. Je kan niet zomaar verhuizen daar waar je heen zou willen.

Ander aspect daaraan: als mensen een netwerk hebben waar ze op terug kunnen vallen, neem je dat weg als je gedwongen mensen gaat laten verhuizen. Kunnen dus geen mantelzorg meer krijgen, maar ook niet verlenen. Dat zal vaak een oplossing zijn waar je op ander vlak dus dubbel en dwars voor bij gaat betalen. Los van de sociale kanten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:51

Devic schreef:
Ja maar je noemt nu wel veel luxe dingen (2 auto’s, vakanties, uit eten gaan) die niet behoren tot de noodzakelijke kosten en dus niet ingecalculeerd zijn in de huidige bijstandsnorm. Als we praten over basisinkomen, zijn dit ook dingen die je daar niet in mee kan rekenen. Dat is wat ik bedoel met: we willen steeds meer.

Kosten van telefoon en internet waren er inderdaad 40 jaar geleden niet maar absurt hoog zijn ze nu ook niet meer, vergeleken met bijvoorbeeld 10 jaar geleden.

Dat is waar.... maar gezin met 2 kinderen en dus 4 x een abonnement.
En kinderen waren vroeger gratis mee verzekerd voor de ziektekosten, zolang ze op school zaten/studeren. Nu vanaf 18 jaar verplicht verzekerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:58

Magrathea schreef:
Ik snap niet wat je probleem nu is Ayasha. Je lijkt te zeggen "Nee 996981, dat is niet waar, mijn man komt uit ergere situatie dan jij en hem is het ook gelukt om eruit te komen!"
Oprecht, ik snap het niet. Ik denk trouwens ook niet dat zij haar hele levensverhaal en van haar familie hier uit de doeken moet doen voordat ze recht van spreken heeft.

Late reactie maar wilde het toch even toe lichten. Gezien ik nog iemand zie reageren die hetzelfde aangeeft als wat ik bedoel en die soort van ‘weg gezet’ wordt.

Hij kan ook niet mee met het digitale deel. En daarvoor is hier alleen betalende hulp te vinden. Waardoor het nog moeilijker wordt voor mensen zoals mijn man om tijd en ruimte te maken om het te leren. Mijn excuses dat dat onduidelijk was. En mijn man is heus niet de enige in zo’n situatie. En ik vond het jammer dat die groep weg gezet werd als ‘willen niet genoeg.’
Het is gewoon niet altijd zo dat de mogelijkheden er zijn. Mijn man was daar een voorbeeld van. Ik kan hem nu helpen en nu leert hij het ook langzaam aan. Maar dan moet zo iemand ook maar net iemand vinden en hebben die het wil doen he. Vinden ze die niet zitten ze gewoon vast.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-01-21 01:03, in het totaal 3 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:01

Electra63 schreef:

Maar een abonnement is helemaal niet nodig bij een smartphone. :n
Neem prepaid van bijv AH mobiel, zorg ervoor dat je een bonuskaart hebt die daaraan gekoppeld is en je krijgt bonusbeltegoed bij elke opwaardering.
Dat bonusbeltegoed moet binnen een maand op zijn, anders vervalt het maar daar zitten geen extra kosten aan verbonden.
Je kunt ook een prepaid internet bundel erop zetten maar in principe heb je bijna overal wel wifi tegenwoordig.

Ik ben gemiddeld €10,- kwijt per 3 maanden aan beltegoed, zit een tientje aan bonusbeltegoed bij in. :)
Moet ik eens veel bellen dan waardeer ik €20,- op en krijg ik €30,- bonusbeltegoed erbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 01:04

"Even" verhuizen naar een andere regio _O- onder welke steen woon je eigenlijk? Besef je dat heel nederland een minimale wachtlijst heeft van pakweg 3 jaar tot ver over de 15 jaar? En je lang niet overal heen mag verhuizen. En waar betaal je vanuit de bijstand een verhuizing van? Los iddvan de sociale binding die je weghaald. En je het risico loopt dat de goedkope regio het afvoerputje van nederland gaat worden. En die gemeentes opdraaien voor het afschuifgedrag van de duurdere regios?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:08

Electra63 schreef:
En kinderen waren vroeger gratis mee verzekerd voor de ziektekosten, zolang ze op school zaten/studeren. Nu vanaf 18 jaar verplicht verzekerd.

Dat kinderen perse een mobiel met abonnement moeten hebben schaar ik ook onder luxe. Prepaid werkt net zo goed.

Die ziektekostenverzekering is inderdaad een drama. Nu kan de doelgroep waar we het hier over hebben vaak zorgtoeslag krijgen en veel gemeentes hebben een collectieve zorgverzekering die wat goedkoper is.

Overigens denk ik dat die ziektekostenverzekering niet goedkoper gaat worden de komende jaren na de Corona-perikelen. Ik geloof dat ik dit jaar € 180 om ga betalen :(

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:10

karuna schreef:
"Even" verhuizen naar een andere regio _O- onder welke steen woon je eigenlijk? Besef je dat heel nederland een minimale wachtlijst heeft van pakweg 3 jaar tot ver over de 15 jaar? En je lang niet overal heen mag verhuizen. En waar betaal je vanuit de bijstand een verhuizing van? Los iddvan de sociale binding die je weghaald. En je het risico loopt dat de goedkope regio het afvoerputje van nederland gaat worden. En die gemeentes opdraaien voor het afschuifgedrag van de duurdere regios?

Nou, dat mag ook wel even wat minder. Kom maar even van je paard. Het is een stelling, ik zeg niet dat ik vind dat.

Maar echt niet heel Nederland heeft een wachtlijst van minimaal 3 jaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 01:13

De collectieve verzekering is meest duurder.ik ben in aanmerking gekomen op het vorige adres. Of ik dan 175 euro wilde ophoesten per maand. Veel meer als wat ik betaalde op eigen houtje.

Oh jawel er is geen plek in nederland waar je zo even een huis hebt. Tenzij in de hogesector. Ik woon in een zogeheten goedkope regio. Met 5 wachtjaren in vier stukken regio ingeschreven en geen huurhuis. Er reageren rustig 200 plus mensen op een huis. Record voor mij 1735 reacties.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:23

Devic schreef:
Maar echt niet heel Nederland heeft een wachtlijst van minimaal 3 jaar.

Voor de actuele stand mag ik altijd graag naar het woningaanbod Delfzijl kijken. Een woning met een reactie, maar dat is een seniorenflat, een woning met 139 reacties, een woning met 39 reacties.

Ik daag je uit om een woning te vinden...

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:27

De collectieve verzekering die wij aanbieden kost mensen volgens mij ongeveer € 95,00. Dat vind ik best redelijk, veel goedkoper met aanvullende verzekeringen vind je ze niet snel. Maar dit is per gemeente verschillende.

Verder valt de wachttijd voor sociale huurwoningen hier in de regio over het algemeen mee. Kan zo snel geen actuele cijfers vinden maar in 2017 was de wachttijd gemiddeld 8 maanden. Dus het gaat niet over heel Nederland.

Overigens kan wel de verplichting gesteld worden om te verhuizen. Op de site van Rijksoverheid staat het als volgt omschreven:
u moet bereid zijn om te verhuizen als het niet mogelijk is om binnen 3 uur reizen per dag werk te vinden. Maar wel ergens anders voor tenminste een jaar met een beloning tenminste net zo hoog als de bijstand
Ik moet zeggen dat ik nog nooit gezien of gehoord heb dat deze regel toegepast werd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 01:34

3 jaar geleden, oude cijfers dus.
Hier een onderzoek van vorig jaar met de cijfers tussen haakjes van het jaar daarvoor. Almelo is de enige onder de 3 jaar. Maar dat is dus al weer achterhaald

Afbeelding

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:40

Ja, maar van de grijze gebieden zijn geen cijfers en laat ik nu precies in een grijs gebied wonen en werken. Ik zal niet beweren dat je hier binnen een week een andere woning hebt, maar 3 jaar of langer is hier niet aan de hand. Overigens beweren ze in midden Brabant dat het ongeveer 1,5 jaar is

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/acht-jaar ... ogle.nl%2F

Maar goed, mijn stelling had niets te maken met de strijd over hoe lang de wachtlijst voor een sociale huurwoning is