Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:09

elnienjo schreef:
Sheran schreef:

Ja, dat zou het mooist zijn! Alleen lees ik vaak dingen in de trant van 'als je wit bent en je niet actief schaamt ben je een racist' en ik denk dat dat veel mensen tegen de borst stoot.

Dit ja. Ik vraag me dan ook af of ze niet juist het tegenovergestelde bereiken met hun acties.

Daar ben ik ook bang voor helaas. Ik ben bang dat de haat alleen maar groter wordt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:10

ik was trouwens net in het maxima medisch centrum hier in Veldhoven met schone moeders, haar hart doet wel eens rare dingen en was weer aan het huppelen, dus kwamen daar terecht. Verpleging heeft/had het heel moeilijk met de demonstraties zoals in Amsterdam, vooral verslagen en verdrietig maar ook boos.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:15

Mijn man was woedend! Op de dag van de demonstraties in Amsterdam mocht zijn broer voor het eerst in een rolstoel naar buiten een frisse neus halen.
Ik ben trouwens niet minder boos. Egoïstische eikels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:16

speurneusc schreef:
ik was trouwens net in het maxima medisch centrum hier in Veldhoven met schone moeders, haar hart doet wel eens rare dingen en was weer aan het huppelen, dus kwamen daar terecht. Verpleging heeft/had het heel moeilijk met de demonstraties zoals in Amsterdam, vooral verslagen en verdrietig maar ook boos.

heel terecht denk ik

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:20

Heel terecht.
En elk die daar op de dam heeft lopen blehren over dat lives matter moeten toch eens denken dat ze willens en wetens levens op het spel hebben gezet.
En een dikke middelvinger naar iedereen op hebben gestoken.

En ik weet zeker als we weer in de zwarte pieten discussie gaan belanden over een paar maanden ze niet meer voorstanders erbij hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:26

Wereldwijd zijn de demonstraties niet meer in de hand te houden, denk ik. Ik hoop dat het meevalt qua 2e golf van besmettingen hierdoor en anders zullen er weer maatregelen moeten komen (met alle gevolgen van dien). Ik begrijp dat er gedemonstreerd wordt, zou alleen de manier waarop graag wat anders zien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:29

Sheran schreef:
Karl66 schreef:
Misschien is het slim om je niet te schamen, maar in plaats daarvan gewoon alle mensen gelijk te behandelen. Dat lijkt mij een stuk effectiever.

Ja, dat zou het mooist zijn! Alleen lees ik vaak dingen in de trant van 'als je wit bent en je niet actief schaamt ben je een racist' en ik denk dat dat veel mensen tegen de borst stoot.

Daar ben je toch zelf bij? Ik bepaal echt wel zelf waar ik me voor schaam en waar niet voor en wat een ander daar van vindt en of iemand anders zich wel wil schamen, daar kan ik me dan weer helemaal niet druk over maken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:30

Precies, het is de manier waarop.
Alles moet tegenwoordig online zelfs een afspraak met de dokter werd zoveel mogelijk online gedaan.
Gooi dat internet vol met demonstraties, haal geld op voor spotjes op tv. Verzin wat, maar niet met zoveel mensen samen komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:32

Alexanderplatz Berlijn....
Afbeelding

rien10

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:34

Ah, nog meer eikels.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:36

Verschrikkelijk.
Egoïsten, meer zijn het niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:45

Ze hebben zichzelf wel mooi aangeboden als proefkonijn. De meesten van hen zijn waarschijnlijk tegen dierproeven dus dat komt dan ook weer mooi uit. Ik vind het wel treurig voor de eventuele andere onschuldige mensen die weer door hun aangestoken worden. Want de meesten hebben uiteraard lak aan 14 dagen quarantaine.

https://gezinsbode.nl/artikel/1106998/c ... gle.com%2F

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:47

Ja als zij ziek worden: soit. Maar al die anderen, die al die maanden zo voorzichtig hebben gedaan, die zich zorgen maken... om hen gaat het juist.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:55

Ik word zo depressief van dit topic, wow.

Enig idee dat die mensen daar misschien wel staan ONDANKS dat er een pandemie gaande is?
Kan je nagaan hoe erg het ze aan het hart gaat!
Jullie doen nu net alsof het ze allemaal niks kan schelen, heb je wel eens met iemand persoonlijk gesproken die daar geweest is?

Ongelofelijk. En dan zeggen dat er geen racisme is in Nederland. Ik heb er geen woorden voor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:59

Het gaat mij vreselijk aan t hart. En rasisme is er zeker. En dit onderwerp moet aan de kaak gesteld blijven worden.
Maar niet nu op deze manier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:02

Ja gut. Stomme Floyd ook, had ie maar niet net nu vermoord moeten worden...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:02

Wie zegt er dat er geen racisme in Nederland is?
Nog sterker iedereen discrimineert wel eens.
Jij, ik, maar ook de donder gekleurde mensen, iedereen.

En ondanks een pandemie daar gaan staan is schijt hebben aan iedereen.
Aan de mensen in zorg, de mensen die geliefde hebben verloren of nog een strijd aan het voeren zijn weer beter te worden.

Ben creatief, maak spandoeken aan je huis, zet je balkon vol met weet ik wat.
Zet je tuin vol en laat een drone overvliegen en zet dat op social media van iedereen die daar aan mee deed.
Dan demonstreer je ook, maar wel in acht neming dat er een pandemie is.

Magrathea schreef:

Enig idee dat die mensen daar misschien wel staan ONDANKS dat er een pandemie gaande is?
Jullie doen nu net alsof het ze allemaal niks kan schelen, heb je wel eens met iemand persoonlijk gesproken die daar geweest is?

Ongelofelijk. En dan zeggen dat er geen racisme is in Nederland. Ik heb er geen woorden voor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:03

Magrathea schreef:
Ja gut. Stomme Floyd ook, had ie maar niet net nu vermoord moeten worden...

Ja gut stom, dat net nu de mensen geen creatief brein hebben en het anders aan de kaak stellen.

Het is maar hoe je het graag wilt zien natuurlijk. Hoe je het graag wilt doen.
Met respect of zonder.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:03

Magrathea schreef:

Mee eens. Ik schrik echt van sommige reacties in dit topic.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:04

Margaretha, ik maak me grote zorgen om de mensen massa's overal.
En dat ze het belangrijk genoeg vinden om het risico te nemen.... het gaat niet alleen om hun he? Het gaat erom aan wie zij het weer door geven, en zij weet, en zij weer.

Ik zal me expliciet uitdrukken dat ik tegen racisme ben (want dat schijnt te moeten), maar deze manier van protesteren/demonstreren maak ik me echt zorgen om....
Ook het knielen van blanke mensen in dat filmpje.... waarom? Waarom moet je spijt betuigen voor iets wat je niet hebt gedaan? Andersom net zo....
Maar ik zal er ongetwijfeld allemaal geen snars van snappen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:06

Magrathea schreef:

Je kan ook op een andere manier actie voeren dan massaal bij elkaar te gaan staan. Juist de laatste tijd gemerkt dat je ook heel nabij kan zijn als het niet fysiek mogelijk is door alle mooie toepassingen online.

Die massale bijeenkomsten niet goedkeuren heeft niks met racisme te maken. Het is gewoon niet slim om dit op deze manier te doen, ongeacht het doel.

Loretta

Sheran schreef:
Ja als zij ziek worden: soit. Maar al die anderen, die al die maanden zo voorzichtig hebben gedaan, die zich zorgen maken... om hen gaat het juist.

Voor de onschuldigen die door deze demonstranten aangestoken worden vind ik het ook heel erg. Die hebben nergens om gevraagd. Heel erg treurig. Oom de zorgmedewerkers die net een beetje op adempauze komen en nu hier mee geconfronteerd worden. Ik begrijp ook dat de wetenschapper in kwestie deze demonstraties gebruikt om data te vergaren, wat kan ze anders doen.

BigOne

Net plaatjes van de demonstraties en UK gezien, als haringen in een ton staan daar de meesten op elkaar, niet alleen in Londen maar in het hele land. Alsof daar geen corona heerst.
En ik heb begrip voor alle demonstranten over de hele wereld , het is voor een goede zaak maar houd je verdorie aan de regels. En dat heeft niets met racisme te maken dat ik van veel mensen op een kluitje baal.
Aan de andere kant, geen extra besmettingen? Hoppa Pink Pop, Zwarte Cros , voetbalwedstrijden, kan allemaal weer doorgaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:07

Magrathea schreef:

Maar jij kan toch ook niet ontkennen dat het terecht is dat mensen boos zijn en zich verdrietig voelen als ze iemand kennen die ziek is of heel ziek is geweest.
Het had mensen gesierd als ze hun best hadden gedaan op een andere manier te demonstreren. Daarom vind ik dan de sit in’s die georganiseerd zijn nog het beste alternatief wat ze hebben laten zien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:07

bigone schreef:
Net plaatjes van de demonstraties en UK gezien, als haringen in een ton staan daar de meesten op elkaar, niet alleen in Londen maar in het hele land. Alsof daar geen corona heerst.
En ik heb begrip voor alle demonstranten over de hele wereld , het is voor een goede zaak maar houd je verdorie aan de regels. En dat heeft niets met racisme te maken dat ik van veel mensen op een kluitje baal.
Aan de andere kant, geen extra besmettingen? Hoppa Pink Pop, Zwarte Cros , voetbalwedstrijden, kan allemaal weer doorgaan.

Maar die evenementen die jij noemt zijn voor plezier. Dat is dit natuurlijk niet en daar zit wel een groot verschil.