Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:24

Schemerdier schreef:
Ik probeer je te begrijpen, maar meer dan dit kan ik er niet van maken. Als het niets te maken heeft met presidentskandidaten zou je het hier toch niet plaatsen?

Waar vind ik die informatie dan?

Het heeft te maken met waarom Trump herkozen gaat worden, daarom plaats ik het hier.

De informatie is overal, alleen moet je je eigen gezonde verstand gebruiken en dingen driedubbel checken om te voorkomen dat je voor fake info valt. De posts van 'Q' zelf kunnen worden gevolgd op meerdere websites, ik gebruik qmap.pub zelf. Die posts zijn de basis, de zogenaamde bread crumbs waar je zelf onderzoek mee moet doen. Er zijn een aantal YouTube kanalen die ik ok vind van mensen die het proberen uit te leggen, maar die zou je meer moeten zien als een soort handleiding om zelf te zien waar en hoe je de beste info kan krijgen. Het is complexer dan even een website linken, er moet heel veel eigen onderzoek gedaan worden. Zoals ik al zei, verkeerde info komt van alle kanten, ook van de Qanons op Twitter (die er binnenkort afgeschopt worden).

Als je echt interesse hebt wil ik morgen wel even kijken of ik wat goede links voor je heb om je op weg te helpen, maar dan moet je me even een PB sturen zodat ik het niet vergeet. Simpelweg googlen heeft weinig zin omdat het hele Q(anon) verhaal gecesureerd wordt en je je eerst door honderden pagina's of videos van de mainstream media heen moet worstelen die het allemaal belachelijk maken voordat je bij betere info terecht komt. Het kost dus wel wat moeite tot je weet hoe je de censuur een beetje kunt ontwijken. Ik sta altijd open voor het op weg helpen maar alleen als iemand daadwerkelijk de intentie heeft om verder te spitten dan de NOS en CNN. Anders vind ik het echt zonde van mijn tijd.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:04

Dus Anouska als ik het goed begrijp zeg jij naar aanleiding van wat jij onderzocht hebt dat Trump herkozen gaat worden omdat er een soort van schaduwregering is die via pizzagate ( geen idee hoe ik het anders moet noemen) er voor zorgt dat er zoveel mensen gehersenspoeld worden dat ze op hem zullen stemmen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:24

bigone schreef:
Dus Anouska als ik het goed begrijp zeg jij naar aanleiding van wat jij onderzocht hebt dat Trump herkozen gaat worden omdat er een soort van schaduwregering is die via pizzagate ( geen idee hoe ik het anders moet noemen) er voor zorgt dat er zoveel mensen gehersenspoeld worden dat ze op hem zullen stemmen.

Nee dat heb je helemaal verkeerd begrepen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:39

Nu waren de details van de pizzagate mij niet bekend en QAnan had ik tot vandaag ook niet echt van gehoord, behalve in de zin van conspirancy. Maar ik ben even gaan zoeken.

Voor de mensen die een eyeopener willen zien, 'de val van de cabal' kun je hier vinden:
https://www.bitchute.com/video/Q00RZzyLB8MU/

Ja, het is 2.5 uur. Maar je kunt het in delen kijken. Wat ik schokkend vond zijn de perspolsbandjes bij vluchtelingen, alles zou in scene gezet zijn.

Ik weet niet wat er allemaal waar van is, maar als er ook maar iets waar is van de pedofilie bij de vele grote mannen, dan vind ik het zorgelijk. Dat Disney verborgen boodschappen heeft wist ik al, maar hier worden toch wel bijzondere onthullingen gedaan over kunst. Al kan het ook gewoon nog steeds gewoon kunst zijn zonder dat je er wat achter moet zoeken.

Nee, ik geloof niet alles direct, maar ik ben wel iemand die verder gaat zoeken. En ik vind het zorgelijk dat er momenteel enorm veel censuur wordt gepleegd op youtube. Waarom? Het lijkt wel of wij geen eigen mening meer mogen hebben. Want ook factcheckers liegen geregeld.

De mainstream media is namelijk ook niet eerlijk. Foto's worden aangepast en hergebruikt. Het bekendste voorbeeld is nog vrij recent, Dodenherdenking, dat was de zin die het AD uit de speech van Willem Alexander gehaald had. Die regel is weer toegevoegd na commentaar. Opzet? Men zegt van niet, maar waarom is juist die ene belangrijke zin weggelaten?
Ook zie je dat de afgelopen weken woorden van Trump daadwerkelijk verdraaid worden. Als je de Engelse tekst er bij hoort, dan is de context soms net anders dan hoe het vertaald wordt. En daarmee krijg je een heel ander beeld.
De msm is zeker ook niet altijd betrouwbaar.

Ik weet niet wat ik dus van Janet Ossebaard moet denken, maar het eerste 'gefactcheckte' youtubefilmpje wat haar beweringen zou ontkrachten wat ik bekeken heb is erg zwak. En vooral omdat je daar niet meer de Cabal serie kunt vinden. Die heeft er wel gestaan.

Maar voor nu heb ik net 3.5 uur video's bekeken, zowel van 'de sekte' als van tegenhangers die beweren dat het allemaal fake is. Interessant.

Ik vind het best interessante kost, ik ga echt niet alles meteen geloven, maar ik hoor en zie ook dingen waar ik nog niet van gehoord had.

Maar hoe dan dit alles weer samenhangt met het wel of niet herkiezen van Trump vind ik nog te ver gezocht. Maar wat pizzagate is, is me nu wel duidelijker geworden.

Ik de censuur echter ook zorgelijke vormen aannemen. Waarom mag men niet zelf een keuze maken? Als je alleen de tegenstem laat staan (zoals dus nu bij Janet Ossebaard), hoe geloofwaardig ben je dan nog?

En nu ga ik me nog wat verdiepen in Biden, waarom zou hij dan president moeten worden? Meer dan zijn naam is me niet bekend zeg maar.

EDIT: het schijnt dat je de val van de cabal nog wel op youtube kunt vinden, maar niet onder 'Janet Ossebaard', maar op 'val cabal'. Echter, als ik dan zoek, dan vind ik niet alle delen, maar slechts deel 4,6,8,9,10.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:44

Disney verborgen boodschappen??? oh my ....here we go again!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:53

Kinke schreef:
Dat was toch met de vrijmetselarij?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:54

Kinke schreef:

Oh maar Disney verbergt wel serieus boodschappen. A113 bijvoorbeeld komt heel veel voor in o.a. Disneyfilms, dat is een referentie naar een welbekend animatie-klaslokaal. Of dat voor de gein andere personages in een crowd worden gestopt. Of adult-grapjes die kinderen niet doorhebben. Of andere easter eggs, zoals de schedel in de ogen van Gaston als hij ten dood valt in de animatiefilm.

Maargoed, dat is nogal offtopic.

Kunnen we het weer specifiek over Trump & de verkiezingen hebben en niet dit soort conspiracy theories? Daarvoor kan een apart topic geopend worden of specifiek in het conspiracy topic besproken. Er kan best een nette discussie over plaatsvinden, maar daar is dit topic niet de juiste plek voor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:57

Kinke schreef:

Dat heeft inderdaad niet direct wat met Trump te maken denk ik. Maar ik kwam het tegen toen ik op pizzagate en Janet Ossebaard zocht. Zij is niet de enige die het over die boodschappen heeft. Natuurlijk is het ver gezocht. Maar het wordt wel genoemd in de 2.5 uur video waarin ook pizzagate genoemd wordt.
Dat Disneyverhaal was mij dus al bekend. Maar dat van de polsbandjes voor de pers dus niet, want als dit waar is, dan is het ook schokkend hoe er gemanipuleerd wordt met 'nieuws'. Ook de kunst en het zwembad Vanderbild vind ik interessant, ook al geloof ik het niet direct, ja, het zwembad bestaat vast, maar waarom moet je in kunst direct waarheid zien? Het verhaal van kinderhandel vind ik ook wel vergezocht.
Maar dit alles heb je wel nodig om te weten wat pizzagate, Cabal of Qanan is. Het verduidelijkt zeker de tekst van wikipedia. Ik heb daadwerkelijk de 10 delen bekeken. Een lange zit ja. En heb dus ook het eerste filmpje bekeken waar beweerd wordt dat pizzagate onzin is.
De woorden Pizzagate, Cabal en QAnan hebben voor mij nu in ieder geval (meer) inhoud gekregen.
En Trump zou dus zeg maar de tegenhanger zijn.

Anouska heeft dus meerdere jaren zich hierin verdiept, ik nu 3 uur.
De relatie richting Trump vind ik nog vaag, dat geef ik toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:59

Anouska schreef:
bigone schreef:

Leg het dan eens in simpele bewoordingen uit zonder allerlei filmpjes en links erbij .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:09

Ailill schreef:
Kinke schreef:
Dat was toch met de vrijmetselarij?

Ja, net als de protocollen die uiteindelijk mede oorzaak waren van de poging tot uitroeiing van de joden.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:17

bigone schreef:
Anouska schreef:

Leg het dan eens in simpele bewoordingen uit zonder allerlei filmpjes en links erbij .

Nee dank je. Heb aardig wat uitgelegd. Als je echt interesse had gehad had je anders gereageerd. Ik weet wanneer het klaar is. Je hebt genoeg handvatten om zelf op onderzoek uit te gaan. Succes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:37

Ik heb wat filmpjes bekeken, maar het komt er op neer dat Trump dus door de msm best wel verkeerd neergezet wordt en dat zijn woorden verdraaid worden. Ook worden bepaalde filantropische acties van Trump moedwillig door de msm verzwegen.

Trump schijnt zich openbaar tegen kindermisbruik uit te spreken en volgens QAnan is er een grote groep invloedrijke mensen die juist aan pedofilie doet. Ook kindermishandeling wordt zelfs genoemd.
Hierdoor proberen mensen van die groep dus Trump in een verkeerd daglicht te zetten.

Dit is een beetje wat ik er nu van begrepen heb. Of het geheel klopt weet ik niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:45

:+ Nee iemand zal openbaar kindermisbruik goedkeuren. :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:50

Askja schreef:
Karl66 schreef:
Ik ben het wel met Anouska eens dat het allemaal heel verdacht is. Epstein wordt in zijn cel dood aangetroffen en wie is er op dat moment aan de macht en heeft de mogelijkheid om hem het zwijgen op te laten leggen? Trump, zijn vroegere vriend, waar hij vast heel veel belastende dingen over kan vertellen. Dat kan geen toeval zijn...
Goed, om daar nog even iets aan toe te voegen, wat ik dan weer verdacht vind, is dat Trump Epsteins ex-partner annex hoerenmadam (in de zin dat ze minderjarige meisjes groomde voor Epstein en zijn vriendjes) Ghislaine Maxwell, die nu vastzit, 'het beste wenst'. Dan denk ik: wat weet die vrouw over Trump? Misschien niets, maar ik vind het wel merkwaardig dat Trump ineens in het openbaar medeleven betoont met iemand die zich aantoonbaar schuldig heeft gemaakt aan crimineel en pervers gedrag.

Hij heeft meer medeleven getoont met die groomende pedo dan met de 150.000 coronaslachtoffers en hun familie. Dat zegt wel alles over waar zijn prioriteiten liggen in iedergeval.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:51

germie schreef:
Ook worden bepaalde filantropische acties van Trump moedwillig door de msm verzwegen.

Daarom mag ie natuurlijk in NY geen stichting meer oprichten, stelen van kinderen met kanker is niet echt top te noemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:04

Rinske schreef:
germie schreef:
Ook worden bepaalde filantropische acties van Trump moedwillig door de msm verzwegen.

Daarom mag ie natuurlijk in NY geen stichting meer oprichten, stelen van kinderen met kanker is niet echt top te noemen.

Dat was zijn zoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:10

En ook nog even gekeken wat pizzagate nu precies over ging , tja op zijn trumpiaans: Fake news!

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:02

bigone schreef:
En ook nog even gekeken wat pizzagate nu precies over ging , tja op zijn trumpiaans: Fake news!

Kun je dat ook onderbouwen of roep je mee met de rest?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:06

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:38

tja, wat moet je hier nog van zeggen 8)7

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:51

Dat de discussie op irritante wijze off topic gaat.

Germie en Anouska, als je verder wilt discussiëren cq gedachten wilt uitwisselen over QAnon en andere conspiracy theorieën, doe dat dan s.v.p. in het betreffende topic, of open een nieuw topic. Dan kunnen we hier verder praten over de komende verkiezingen in de VS en Trumps kansen om herkozen te worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:57

Er zijn toch dingen wel toevallig. Toevallig of zit er echt meer achter? Waarom drink je Fiji water? Ik heb echt nog nooit van dat merk gehoord. Wordt dat zo grootschalig verkocht in de VS zoals je bij ons SPA tegenkomt?

Het is wel duidelijk dat Trump en conspiracy enorm met elkaar te maken hebben. Het komt op mij een beetje over als de boeken van Dan Brown. Symboliek, verborgen hints, enz.
Deze link vind ik ook nog wel interessant, zeker omdat er ook een uitleg over 'Q' in staat:
https://www.tribute.nu/post/dossier-ter ... en-legende

Het lijkt er verder op dat Q een soort relatie met de Bijbel heeft.

Hoe meer je er over leest, hoe ingewikkelder het wordt lijkt het wel. Het is ook net of er steeds meer bijgehaald wordt.
JFK en Trump waren vrienden? God? Symboliek? Fiji water? Het blad George en de nieuwe uitgever George news? Vincent Fusca?
Dat groten vaak geholpen worden door een sterke achterban is gewoon een feit. Dat groot worden betekent dat je vertrouwen moet winnen ook. Je kunt veel willen en roepen, maar als je geen platform gegeven wordt, dan kom je er niet.
Het lijkt wel of 'fakenews' minder en minder platform mag krijgen. Waarom? Als het zo duidelijk fakenews is, dan is het toch eenvoudig te weerleggen? Dan is simpelweg deleten toch een duidelijke uiting van zwakheid: zo van we kunnen het niet weerleggen, dus halen het gewoon weg? Waarom mag dan de MSM wel nieuws manipuleren? (ja, dat gebeurt ook in Nederland).

Q, Cabal, Trump, conspirancy, het lijkt meer verbonden te zijn met elkaar dan je in eerste instantie denkt.
Wat nu de waarheid is en wat fake, daar ben ik nog niet over uit. Ik ben nu wat filmpjes die Janet Ossebaards beweringen weerleggen aan het bekijken. Ik oordeel niet direct dat iets fakenews is, en ik ga zeker niet zeggen dat pizzagate waar is, maar de symboliek die achter bijvoorbeeld het Fuji water of rode schoenen zou zitten (ik heb toevallig ook echt knalrode schoenen puur omdat ik ze mooi vind) vind ik zeker interessant. Ik vind de boeken van Dan Brown ook erg goed, dus uit deze interesse lees ik nu wat verder.
Wie had nu gedacht dat Trump een hoofdrolspeler in Symboliek zou zijn? Ik niet. Of het nu waar is of niet, ik zag Trump altijd gewoon als een man, nu de president van Amerika, een goede prater, en verder heb ik geen diepgaand oordeel omdat ik weinig van de Amerikaanse politiek volg. Ik weet wel waarom de boeken van DAn Brown veel gelezen worden.

Wat ik interessant vind is hoe dan Q de aanloop van de verkiezingen kan beinvloeden. Want als je het niet gelooft, dan ben je tegen Trump?

Nu terug naar de keuze van de Amerikanen die ik ken:
Ik ken best wat Amerikanen in Florida uit het duiken. Ik heb GEEN van hen ooit gehoord over Q, ze zeggen vaak heel nuchter: we kiezen gewoon de beste uit 2 kwaden en daarom Trump.

Ik ken 1 echte Trump aanhanger en heb in 2016 19 dagen met hem doorgebracht met duiken e.d. en die man was ook de nuchterheid zelve, niets van conspiracy. En ook nu zal hij weer op Trump stemmen. Gewoon omdat hij er achter staat. Zonder verder te zoeken. Ik zie hem als iemand die gewoon altijd D66 zal stemmen ongeacht hoeveel zin of onzin de partij uitkraamt en hoe groot of klein de partij is.

Want veel mensen stemmen zo: mijn familie stemt CDA, dus ik ook, vrienden stemmen PVV, dus ik ook. Wie kent echt het partijprogramma van alle partijen? Weinig. Een stemwijzer is vaak nog even geraadpleegd bij twijfel, maar meer niet. Een voorkeursstem gaat vaak naar een vrouw, iemand uit de buurt of als je het echt niet weet de lijsttrekker. Voor velen is politiek of stemmen gewoon een vinkje zetten en klaar.

Op basis van de mensen in Florida die ik ken denk ik dat Trump herkozen wordt. Het is gewoon een gevoel, meer niet.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-07-20 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:59

Ik vind ook wel dat deze dingen meer thuis horen op het complot-topic. Maar aan de andere kant lijkt dit verhaal toch wel dusdanig wijdverbreid, dat het invloed kan hebben op de verkiezingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:02

germie schreef:
Er zijn toch dingen wel toevallig. Toevallig of zit er echt meer achter? Waarom drink je Fiji water? Ik heb echt nog nooit van dat merk gehoord. Wordt dat zo grootschalig verkocht in de VS zoals je bij ons SPA tegenkomt?

Fiji water is juist een hele dure. Daar staan tig goedkopere merken tegenover in de Walmart.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:23

Trump stuurt zoals aangekondigd ook federale troepen naar steden als Kansas City, Albuquerque en Chicago.
Niet om escalerende demonstraties te beteugelen, maar om de uit de hand gelopen criminaliteit ter plaatse te bestrijden:
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53507660 
Het aantal moorden, overvallen en verkrachtingen is in deze steden sinds de corona-epidemie blijkbaar enorm gestegen, waarschijnlijk mede als gevolg van oplopende werkloosheid.

Wat ik hierbij een interessante vraag vind, en dat zou ik nader uit moeten zoeken, is of die explosie van criminaliteit zich inderdaad vooral voordoet in 'Democratische' steden - want het zijn uitsluitend steden met een Democratische burgermeester/gouverneur waar Trump zijn troepen op afstuurt- en dat dat inderdaad zoals Trump beweert te wijten is aan falend bestuur, of dat er ook problemen zijn in steden/regio's die vallen onder Republikeins bestuur.
Waarbij opgemerkt moet worden dat de meeste grote steden een Democratisch bestuur hebben omdat de stedelijke bevolking in meerderheid pro-Democraten is.

Ik blijf erbij dat dit een keerpunt kan zijn in aanloop naar de verkiezingen, ik denk dat Trump hier stemmen mee gaat winnen.