IMANDRA schreef:Shaggy09 schreef:VVD als twintiger kom je ook niet vaak tegen. Die hebben het imo helemaal niet goed voor met ons ´millennials´ Mag ik vragen waarom jij je wel in hun kan vinden?
Omdat ik vind dat bedrijven ook erg belangrijk zijn. Er zal een goed bedrijfsklimaat moeten zijn zodat we ook weer (redelijke) belastingen kunnen heffen. Het geld om te investeren in klimaat, zorg of publieke voorzieningen zal ergens vandaan gehaald worden. Ga je helemaal overboard met bedrijven belasting te laten betalen, dan gaan zij weg en dan ben je toch een bron van inkomsten kwijt. Van mij mag VVD wel meer aan het klimaat doen maar in het debat vond ik dat ze goede argumenten hebben: ze hoeven niet per se voorop te lopen maar lopen wel in de voorhoede mee, zo heb ik het begrepen althans. En dat vind ik ook prima. Flexibiliteit qua oplossingen vind ik ook belangrijk: ik heb het idee dat GL zich heel erg vastbijt in een oplossing, terwijl VVD zich liever berust op welke oplossing het beste uit de berekeningen komt.
Kijk, 100% eens zijn met een partij gaat vrijwel nooit gebeuren. Partijen hebben bij de stemwijzer hooguit een percentage van 52 bij mij. Dus ben ik het helemaal met VVD eens? Nee, maar denk dat het wel een goede partij is om in de regering te hebben, tezamen met partijen zoals GL bijv.
Je wilt dat de bedrijven meer belasting gaan betalen? En wie gaat dat uiteindelijk betalen dan denk jij?

En qua klimaat; ik zie niet echt een argument? Dat we in de voorhoede meelopen is niet bepaald een argument en volgens mij ook niet bepaald waar