Nee spijs is iets heel anders dan marsepein, maar wordt wel van amandelen en suiker gemaakt. Maar toch lijkt het niet echt Weet niet precies wat er in het recept anders is. Spijs zit ook in kerststol, gevuld speculaas, gevulde koeken enzo.
TurdusMerula
Geplaatst: 06-12-18 15:36
Hahaha doet me er aan denken, ik keek vroeger 'Spoed', een of andere slechte tv-serie. Daar werd veel in gevloekt hoor. appelflap vloog je om de oren.
Edit: ik denk dat een banketstaaf op die manier typisch NL is, net zoals ieder land een beetje zijn eigen gebak heeft voor bepaalde dingen. Hier eet je dat soms met Sinterklaas. Is een boterletter misschien bekender?
verootjoo
Geplaatst: 06-12-18 15:38
Ik keek vroeger ook spoed! En ook Flikken van jullie Geweldig vond ik het. Maar idd, daarin werd ook veel gevloekt, niet met ziektes nee, maar idd met GVD en dergelijke. Witse kan er trouwens ook wat van
Ik hou van Belgische series ja
Quebelle
Geplaatst: 06-12-18 15:39
Hier hebben we wel klaaskoeken en pepernoten, ook gewoon choclade en mandarijnen tijdens Sinterklaas
daantjuhhh
Geplaatst: 06-12-18 15:40
De banketstaaf.
Ik vind m zelf echt ranzig.
xHaithi
Geplaatst: 06-12-18 15:41
Banketstaaf bestaat hier niet voor zover ik weet Ik weet wel wat het is maar vond het er niet lekker uitzien. Ik kreeg er eens eentje namelijk van een Nederlandse buurvrouw Vriend was heul blij met mijn banketstaaf
Als ze het al hebben, is het alleen rond deze feestdagen ieg
Anoniem
Geplaatst: 06-12-18 16:17
xHaithi schreef:
Vriend was heul blij met mijn banketstaaf
Dit klinkt zo ontzettend fout als je even denkt volgens de boktcensuur
Het ziet er iig uit als een vegetarisch worstenbroodje... Gelukkig hou ik van de gewone variant pepernoten zijn wel lekker! De Hema bij ons in de stad heeft pepernoten en ook chocoladeletters dacht ik, maar die letters kan je nergens anders vinden. Of bij de AH misschien, maar het is iets dat is komen overwaaien.
Wat ik hier dus nog nooit heb gevonden, dat zijn die milka löfel eitjes! Zie daar ieder jaar ook topics over verschijnen, maar ben dat in B nog nooit tegengekomen.
Albert Heijn heeft ze! Net als chocolade pepernoten. Ik ben altijd zo blij als die weer in de winkel liggen... M'n collega was oprecht verbaasd dat hij ze lekker vond
Maar het is al 6 december. Met wat geluk kan je ze vandaag nog vinden. Maar na 5 december wordt er altijd een hoop korting op gegeven en vliegt al het sinterklaas spul meestal binnen een dag de winkel uit... En anders volgend jaar proberen
xHaithi
Geplaatst: 06-12-18 16:30
Varekaj schreef:
xHaithi schreef:
Vriend was heul blij met mijn banketstaaf
Dit klinkt zo ontzettend fout als je even denkt volgens de boktcensuur
België heeft ontzettend veel goede bands, zoals Deus, K's Choice, Channel Zero, The Sore Losers, Black Box Revelation, Van Jets (houden er helaas mee op), Oscar and the Wolf, Balthazar, Warhola, Netsky, Triggerfinger, Millionaire, Novastar, Steak Number Eight, Intergalactic Lovers, Daan, Admiral Freebee, Faces on TV, Sons, Arsenal, etc. etc. .
Nederland heeft alleen van die simpele meuk zoals Kensington..
Oh hier kom ik even meelezen als grensgeval Belg in hart en nieren maar de grens is 5min van hier en ik ga altijd boodschappen doen in NL. Belgen die Safety First kennen? --> LIMBURG 4 LIFE
Ik ken dus wel amandelspijs en vind het ook heel lekker Alles wat ik kan merken qua verschillen is wel ongeveer al genoemd volgens mij
Om diezelfde reden maar dan andersom denk ik Plus dat de dichtstbijzijnde Belgische winkel even ver is als die in NL en die in NL is ook nog goedkoper en véél vriendelijker. En bami, satésaus, 100 soorten dubbel fris, ranja.. ik ken er ook beter mijn weg dus gewoon over het algemeen prettiger winkelen vind ik
TurdusMerula
Geplaatst: 06-12-18 17:50
NL heeft ook wel goede muziek, bv Anouk of Di-rect. Maar ik luister best wat B muziek. Afgelopen jaar 2x K's Choice, Hooverphonic gezien en Intergalactic Lovers helaas door omstandigheden niet naartoe gekund, had wel kaartje... Jep, blij
Coentjuh
Geplaatst: 06-12-18 17:51
@ Bloodymary; Het is hier achterlijk duur hoor. In NL is alles veel goedkoper! Vergeet ook niet het statiegeld op de flessen. En wat betreft die lekkere dingen.. mmwaahh ook dan mis ik NL wel... Bijv. luxe koeken heb ik hier ook nog niet gevonden bij Carrefour. Die hebben ze in NL wel altijd bij AH bijvoorbeeld. Het brood is hier meer water dan brood. Net een spons. Alleen het vlees vind ik hier vele malen beter.