Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:20

waxmeltsenzo schreef:
KoudbloedKim schreef:
Misschien omdat de politie er niks mee doet? Vast en zeker met een goede reden.
Ik weet het ook niet...

Wel denk ik dat het een goede zaak is om zo weinig mogelijk informatie naar buiten te brengen, ook omdat je niet weet of de eventuele dader(s) alles volgt.

Nou neem van mij aan dat als er een dader is, dat die het volgt. Daar ontkom je niet aan.

Niet als ie niet Nederlands is en het meisje allang ergens anders is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:25

sureido schreef:

Hè ja, laten we gelijk ook maar gaan speculeren dat 'de buitenlanders' het gedaan hebben.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:25

Ja, want buiten Nederland heb je geen internet..? Waarom zou een niet-Nederlander het niet volgen? Met Google translate kom je ook al een eind. En hij/zij zal ook niet gepakt willen worden..

Wat het onderzoek van de politie betreft, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Zij weten, horen en puzzelen meer dan wij, dus zullen ze ook echt wel redenen hebben om iets wel of niet op te pakken. Ze hebben dit (helaas) vaker gedaan en ook meer ervaring en daderprofielen opgesteld. Wat ik ervan meekrijg, is dat ze hun uiterste best doen om haar te vinden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:31

oomens schreef:
sureido schreef:

Hè ja, laten we gelijk ook maar gaan speculeren dat 'de buitenlanders' het gedaan hebben.

Er van uitgaan dat het een autochtone dader is, is ook speculeren :+ evenals er vanuit gaan dat er überhaupt een dader is.. alles in dit topic is speculeren, ik lees al de hele tijd mee, want ondanks dat haar vermissing heel naar is, is het wel reuze interessant hoe mensen op zo'n verdwijning reageren en proberen alle mogelijke scenario's de revue te laten passeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:32

oomens schreef:

Ik las dat er in de buurt meerdere overvallen waren gepleegd waarbij een fiets en tas waren gestolen, ook nog op dezelfde fietsroute, door buitenlanders. Zou best mogelijk zijn dat een van die overvallen uit de hand is gelopen en het om dezelfde daders gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:35

sureido schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Wel denk ik dat het een goede zaak is om zo weinig mogelijk informatie naar buiten te brengen, ook omdat je niet weet of de eventuele dader(s) alles volgt.

Nou neem van mij aan dat als er een dader is, dat die het volgt. Daar ontkom je niet aan.

Niet als ie niet Nederlands is en het meisje allang ergens anders is.[/quote]

Ja als dat zeg je goed.
Als er al een dader is.
Dan heeft hij of zij vast de beschikking over internet en tv waar ook ter wereld.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:54

KoudbloedKim schreef:
Huis -> Hollandsche Rading (eerste appje).
Normaal is de langste route zo'n 45 minuten fietsen.
Anne deed daar 1 uur en een kwartier over.

Hollandsche Rading (eerste appje) -> Selfie
Normaal is de langste route 27 minuten fietsen.
Anne deed daar 35 minuten over.

Dus het deel tussen het eerste appje en de selfie komt prima overeen, als je wind tegen hebt of iets langzamer fietst.
Maar het eerste deel, daar heeft ze erg lang over gedaan.

Maar goed, overal zal wel een reden voor zijn.

Selfie was in Soestdijk toch?

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:00

In Baarn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:29

oomens schreef:
sureido schreef:

Haha wat is dit nou weer voor grap? :')

Ik moest echt even lachen.

Ergens anders..... ander land. Jezus.

Ik bedoel een man/vrouw, niet in Nederland wonend die haar misschien wel mee naar de andere kant van Europa heeft genomen. Ik heb het niet over het standaard geneuzel over turken en Marokkanen. Na 9 dagen is er namelijk ook nog geen lijk gevonden dus kan best dat ze niet meer in Nederland is.

inderdaad wat beert zegt Google translate maar goed de dader zal dan denk ik onmogelijke te vinden zijn.

Hoop dus voor de ouders en familie en vrienden dat dit niet zo is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:31

8nnemiek schreef:
oomens schreef:

Ik las dat er in de buurt meerdere overvallen waren gepleegd waarbij een fiets en tas waren gestolen, ook nog op dezelfde fietsroute, door buitenlanders. Zou best mogelijk zijn dat een van die overvallen uit de hand is gelopen en het om dezelfde daders gaat.

Dit wist ik niet eens maar zou ook kunnen. Ben toch wel benieuwd of de politie stiekem al meer weet. Ik hoop het wel.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:40

mvdbijl schreef:
IMJ schreef:

Als het om de 49 jarige man gaat, die is terecht.

Nee daar gaat het niet om..

Het is een patiënt uit onze tandartspraktijk, hij wordt ook op facebook/politie heuvelrug gedeeld, man van 61 jaar uit dezelfde omgeving, driebergen/zeist.

Hoor net van mijn moeder dat er weer helikopters gaan in zeist boven het bos..

Het stoffelijk overschot van deze man is gevonden helaas. Lees ik net op RTV Utrecht.

Ik hoop dat het voor Anne anders afloopt maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:02

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:06

Vriend van me (journalist ter plekke) vertelt net dat ze de boel aan het opruimen zijn. Het begint te schemeren, een aantal ME-busjes zijn al weg.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:13

Laatst bijgewerkt door FennyPower op 08-10-17 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:16

Ik vroeg mij af: tot hoe lang blijft politie en ME etc. normaliter doorzoeken? Ik hoop dat ze snel gevonden wordt, maar zit er eigenlijk ook een soort van termijn aan vast? Puur uit interesse en ook eigenlijk in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:18

HorseTimeXL schreef:
Ik vroeg mij af: tot hoe lang blijft politie en ME etc. normaliter doorzoeken? Ik hoop dat ze snel gevonden wordt, maar zit er eigenlijk ook een soort van termijn aan vast? Puur uit interesse en ook eigenlijk in het algemeen.

Doorgaans wordt er doorgezocht tot er genoeg bewijs is waaruit te concluderen valt dat ze niet meer gevonden gaat worden. Het uitkammen van zo'n bos kan erg lang duren, daar zullen ze dus nog wel even mee bezig zijn. Pas als er aanwijzingen worden gevonden die bewijzen dat ze niet meer in het bos is stoppen ze echt.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:19

FennyPower schreef:
https://www.facebook.com/michiel.hegene ... 4880591972
Iemand die dit typt. :? wat er allemaal mogelijk gebeurd kan zijn het blijft zo vreemd..

Ja ziek dit soort dingen, helemaal voor de familie.
Wij kregen in de tijd ook een aantal paragnosten e.d. die wisten waar mijn moeder was. Gelukkig sta ik hier over het algemeen boven, maar in dit soort situaties pak je elk strohalmpje aan.
Gek van alle onzekerheid, mensen die het "beter"weten dan de politie enzv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:19

Het is ook mogelijk is dat ze haar niet meer vinden en/of nooit achterhalen wat er precies gebeurd is. Frustrerende gedachte is dat...

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:35

Ik vind hetzelfde als waxmeltsenzo en anderen mbt aannemelijk de berekeningen die gemaakt zijn. Verder is het hopen op duidelijke aanwijzingen voor de politie en zodat ze verder kunnen Ook heb ik gelezen mbt meerdere berovingen in die buurt waarbij brommer of fiets ook moesten worden afgegeven. En men er vandoor ging met de spullen. Met dat gegeven is het mogelijk dat er een beroving is geweest uit de hand gelopen OF na beroving een ander persoon gelegenheid zag en bv hulp aanbood. Deze scenario s lijken mij meer voor de hand liggend dan diverse vage complot theorieen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:41

Persoonlijk vind ik het verhaal van Michiel Hegener van een heel ander niveau dan de echt zieke speculaties over complotten, Anne Faber/Anne Frank en de rol van haar vriend. Hij komt met een scenario dat goed onderbouwd is en dat zeker de moeite waard is om na te trekken -hopelijk doet de politie dat. Als Anne al bij het ecoduct bij Den Dolder overvallen zou zijn, en de dader er op haar fiets en met haar spullen vandoor zou zijn gegaan, zou de vindplaats van de fiets, jas en kleding ook logisch zijn - namelijk aan het eind van het bosgebied, waar het fietspad weer uitkomt op de openbare weg en waar dus meer licht en meer verkeer is. Een aannemelijke plek om de spullen te dumpen, en vervolgens als 'argeloze wandelaar' weer zijn weg te vervolgen.

Ik hoop toch zo dat ze snel gevonden wordt, en dat er een einde komt aan de voor de naasten van Anne zo verschrikkelijke onzekerheid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:44

Bonnelover.. Wat heftig..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:49

En het is ook een logische plek om DNA en andere informatie te verzamelen, als de dader daar geweest is ;)

De pest is dat de politie tipgevers bij lange na niet altijd iets terug koppelt. Toen bij ons iemand vermist was, die bijna een week vermist is geweest werden wij zelf de eerste 36 uur goed van alles op de hoogte gehouden, daarna werd ons alleen toestemming gevraagd voor dingen. O.a om zijn huis in te gaan er moest iemand van ons mee, en daarna hoorden we niks totdat Interpol hem gevonden had. En dan waren wij familie. Het was mijn broer.

Je hebt dan het gevoel dat er niks gebeurd. Ik heb dat zelfs uitgesproken, maar in weze zijn ze met vanalles bezig. Deze verslag gever heeft echt wel goede punten waar de politie wel wat mee moet ;) omdat de tijden precies kloppen. Alleen dat ze niet direct op bepaalde plekken zoeken, kan ook zijn dat ze gewoon dingen gevonden hebben of aanwijzingen op de andere plekken waar ze wat mee kunnen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:52

Als die beste man denkt dat ze daar ligt, dan kan hij zelf gaan kijken toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:54

Jolliegirl schreef:

Ik maak nergens uit op dat hij dat denkt. Maar als ze daar geweest is is er waarschijnlijk ook wel iets te vinden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:06

Jolliegirl schreef:

Misschien gaat hij dat ook wel doen. Of anderen die dit stuk van hem gelezen hebben en in die omgeving wonen.